loading
در حال بررسی درخواست شما
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا بعد از پیروزی مقابل بورنموث
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا بعد از پیروزی مقابل بورنموث

کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا بعد از پیروزی مقابل بورنموث

درباره اینکه بازی آسانی نبود...

خب، من هم هرگز چنین انتظاری نداشتم. ما بازی را با احتمالا بهترین نیمه اولی که در کل فصل انجام دادیم شروع کردیم. فکر می‌کنم فوق‌العاده بودیم، با توپ خیلی خونسرد بودیم، بدون توپ بسیار تهاجمی بازی کردیم، موقعیت‌های زیادی خلق کردیم، به راحتی می‌توانستیم سه، چهار یا پنج گل بزنیم. اما این اتفاق نیفتاد، ما یک گل زدیم و باید به بورنموث هم اعتبار بدهیم، آنها چند تغییر ایجاد کردند، برای ما مشکلاتی ایجاد کردند و بازی کمی بازتر شد. این چیزی بود که می‌خواستیم از آن اجتناب کنیم، اما در جریان بازی هم توانستیم شرایط خاصی را به درستی حل کنیم و در مقابل دروازه بسیار کارآمد بودیم تا گل‌های بیشتری بزنیم و کلین شیت دیگری را حفظ کنیم.

درباره استرس در نیمه دوم...

با توجه به کیفیت حریفانی که بازی می‌کنید، باید از این لحظات عبور کنید. ما این را می‌دانستیم. اگر دو یا سه گل در نیمه اول بزنید، بازی متفاوتی رقم می‌خورد. ما این کار را نکردیم، بنابراین بهتر است در مدیریت این لحظات بسیار خوب باشید.

درباره دستکش طلایی داوید رایا...

من واقعا خوشحالم. این یک موفقیت بزرگ برای تیم است، در این لیگ که با چند بازی باقی مانده به این دستاورد رسیده‌ایم، با آمارهایی که تولید می‌کنیم، این به ما یک پایه محکم می‌دهد تا به قهرمانی و کسب جام نزدیک‌تر شویم. قطعا مشارکت همه، از جمله داوید، بسیار خوب است.

درباره اینکه نقل و انتقالات تابستانی چقدر سطح تیم را بالا برده است...

بله، خیلی زیاد. این چیزی بود که به دنبالش بودیم و اگر پول خرج می‌کنید، بهتر است آن را عاقلانه و به موثرترین شکل انجام دهید. ما از جذب بازیکنانی که داشتیم بسیار راضی هستیم، تأثیر زیادی روی تیم داشته است. نه تنها سطح تیم را بالا برده، بلکه سطح بقیه تیم را نیز بالا برده است. و امروز دیدید که عملکردهای درخشانی از بازیکنان به صورت انفرادی داشتیم. اگر می‌خواهید در آن مرحله باشید، به این نیاز دارید.

درباره عملکرد کای هاورتز…

صادقانه بگویم، او امروز فوق‌العاده بود. هر کاری که انجام داد، هوشمندانه بود، زمان‌بندی، حرکات، چگونگی نگه داشتن توپ، نحوه پرس کردن، چگونگی ارتباط دادن بازی، درک بازی. او امروز غیرقابل باور بود.

درباره تصمیمات VAR…

راستش را بخواهید صحنه‌ها را ندیده‌ام چون می‌دانستم شما از من می‌پرسید! تحلیلگران از من پرسیدند که آیا می‌خواهم آن‌ها را ببینم و من گفتم نه، چون در آن صورت می‌توانم حقیقت را بگویم و بگویم که آن‌ها را ندیده‌ام! می‌توانم برداشتی داشته باشم، آن صحنه‌ای که روی داوید اتفاق افتاد، خطا را نمی‌توانم ببینم چون خیلی دور است. آن صحنه‌ای که روی بوکایو اتفاق افتاد، عمدی بوده یا نه، نمی‌دانم. قضاوت برای من سخت است.

درباره اینکه آیا تیم بعد از سال گذشته بالغ‌تر شده است…

آیا یک سال برای رسیدن به آن کافی است؟ اما برای برخی رسیدن به آن پنج، ده سال طول می‌کشد. اما بله، در نهایت ما سعی می‌کنیم کارهای درست را انجام دهیم. انرژی و تعهد بچه‌ها در هر کاری که انجام می‌دهیم، باورنکردنی است. و امیدوارم که نتیجه دهد.

درباره اینکه چه پیشرفتی در بوکایو ساکا دیده است…

سطح ثبات او نسبت به سال گذشته بسیار شبیه است. احتمالا در بخش‌هایی از بازی او موثرتر شده است. من یک انگیزه متفاوتی از او می‌بینم، نحوه‌ای که رقابت می‌کند. نه نحوه بازی او، بلکه نحوه‌ای که رقابت می‌کند، و او بیشتر از سه ماه پیش، شش ماه پیش، یک سال پیش و حالا عاشق بردن است و امیدوارم این چیزی باشد که در سیستم او جا افتاده باشد.

درباره اینکه آیا بازی سیتی را تماشا خواهد کرد…

بله، من در کنار بچه‌ها و خانواده‌ام، با لباس راحتی‌ام آنجا خواهم بود!

درباره رضایت او از تصمیم پنالتی کای هاورتز…

وقتی تصمیم را دیدم خوشحال شدم، خیلی خوشحال، و وقتی بوکایو گل را زد، خوشحال‌تر شدم. کای بازیکنی نیست که شیرجه بزند، اما من تصویر را ندیده‌ام.

درباره مشارکت‌های گلزنی دکلان رایس…

فکر می‌کردیم این موضوع ارتباط زیادی با موقعیت او در زمین و فضاهایی که او اشغال می‌کرد، خواهد داشت. سپس موضوع دیگری هم هست که باید آن را در این لیگ انجام دهد و به او آفرین می‌گوییم. گاهی اوقات او را از یک موقعیت به موقعیت دیگری تغییر می‌دهیم و این برای یک بازیکن آسان نیست که با آن سازگار شود، بنابراین فکر می‌کنم او برای انجام این کار شایسته‌ی قدردانی زیادی است.

درباره اینکه آیا تعیین بهترین موقعیت او دشوار است…

بله، اما به همین دلیل است که گاهی اوقات باید در مورد روابط و درون آن واحدها نیز فکر کنیم، چه چیزی از آنها بیرون می‌آید و آیا این بهتر از استفاده از چیزهای خاصی دیگر است؟ و این همچنین به مقطعی از فصل که بازیکن در آن قرار دارد و بدیهی است به حریفانی که بازی می‌کنید و اینکه چه نوع بازی را می‌توانید تصور کنید، مرتبط است تا سعی کنید تهدید بیشتری باشید.

درباره احساس او در آستانه این دو بازی آخر…

بسیار هیجان‌زده. ما برای نه ماه و نیم این کار را انجام داده‌ایم، بنابراین دو هفته دیگر باقی مانده است. ما واقعاً می‌خواهیم آن را به پایان برسانیم. ما به جایی که دیروز بودیم نزدیک‌تر هستیم و امیدواریم بتوانیم این عنوان را به اینجا بیاوریم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۱۵ ۲۳:۰۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۱۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰