loading
در حال بررسی درخواست شما
مقاله / آرسنال در راهی تکراری ؟!
مقاله / آرسنال در راهی تکراری ؟!

مقاله / آرسنال در راهی تکراری ؟!


وقتی روی کاناپه جلو تلوزیون دراز کشیده بودم و سعی میکردم تا چیزی پیدا کنم همزمان با دیدن بازی آرسنال و‌میدلزبرو خودم سرگرم کنم ، بعد از تساوی بدون گل به این فکر کردم من این فیلم بارها دیدم ، ۱۰ نفر مرد قرمز پوش پشت محوطه جریمه حریف ، پاس پاس و صدها بار این سکانس تکرار می شود و من آرام به خواب فرو می روم. بعله این فیلم تکراری بود.

این فقط یک بازی نبود ، بلکه جرقه زدن فکر کردن بود فکر فکر ... ، این حال و احوال همیشگی باشگاه نشون میداد.

این باشگاه آرسنال بود ، اواسط اکتبر و نتایج خوبی که به دست آمده اما در حال دست و پا زدن برای گرفتن امتیاز از یک تیم انتهای جدولی که ناامیدانه برای گل نخوردن پا به امارات گذاشته بود.
درسته همان تیم ( آرسنال ) بود.
تعطیلات لیگ برتر برای بازی های ملی برای آرسنال مثل ماده کریپتون (یک عنصر در جدول تناوبی شیمی )است ، هرجور نزدیک شدن به آن باعث نابودی می شود.
اما این ماده فقط روی زمین پیدا نمی شود بلکه چیزهایی شبیه به آن هم هست.
الان همه ی ما در بالاترین سطح اعتماد به نفس هستیم در درجه اول بخاطر رتبه آرسنال در جدول لیگ ، خیلی سخت هست وقتی تیم شما در بالای جدول جا خوش کرده بتونید بدبین باشید.

اما این فیلم آرسنال را قبل از این ما بارها دیده ایم

بعد از 9 بازی آرسنال 6 برد 2 تساوی و تنها یک شکست دارد.
در فصل گذشته آرسنال بعد از 9 بازی 6 برد 1 تساوی و دو شکست داشت.
در فصل 2013-14 بعد از 9 بازی آرسنال 7 برد ، 1 تساوی و یک شکست داشت.
از فصل 2014-15 آرسنال در 9 بازی ابتدایی خود فقط یک بازی از دست داده است اما 5 تساوی در این بازه بدست آورده است.
در چندین فصل گذشته آرسنال فصل را بسیار قوی آغاز می کند اما زمانی که دوران مصدومیت ها فرا می رسد و تعداد بازیکنانی که به علت مصدومیت از تیم دور می مانند بیشتر می شود کم کم کم تیم کوچک می شود و این قدرت کم رنگ تر.

با تمام بازیکنان اگر سالم باشند آرسنال قدرت رقابت برای کسب جام را دارد. اما در همین زمان 1 الی 2 بازیکن کلیدی تیم مصدوم می شودند و افول قدرت تیم کم کم آغاز می شود . در تمام 3 فصل گذشته این مصدومیت ها صدمات جبران ناپذیری به تیم زد.
بردن جام دو بخش دارید یکی سرمربی و یکی داشتن بهترین بازیکنان خود حداقل در 30 بازی هست اما آرسنال از 2009 موفق به داشتن این آمار نشده است.
 پس حقیقتا که ما از آرسنال یک فیلم تکراری در حال دیدن هستیم ، پارسال ، سال قبل آن وحتی سال های قبل

بله یا خیر

این خیلی ساده هست که شما به این فکرکنید " خب همان راه را می رویم " امتیاز دادن در خانه ، آغاز مصدومیت های بازیکنان ، دقیقا بازیکنانی از تیم مصدوم می شوند که می توانند آرسنال را در مسیر قهرمانی قرار دهند ( اشاره به سانتی کازولا).
امسال هم این مورد را داریم ، سانتی کازورلا از ناحیه آشیل مصدوم است و در حال استراحت و بقیه بازیکنان درمدت زمان های کوتاه مصدوم و دوران ریکاوری میگذرونن تا برگردن به زمین.

سانتی کازولا ، آرون رمزی ، مرته ساکر ، دنی ولبک ، ژیرو ، فرانسیس کوکلن و حالا لوکاس پرز مصدومیت همه ی آن ها قلب آدم را به درد می آورد گرچه امسال از سال 2004 یک ترکیب کامل در اختیار داریم.

زمانی که بازیکنان با هوش ما مصدوم می شوند تیم کاملا تحت تاثیر قرار میگیرد
آرسنال موفق به بردن سه بازی در لیگ برتر نشد که در این بازی ها اوزیل ، کازورلا و موستافی غایب بودن. زمانی آرسنال بهترین بازی خود را به نمایش میذارد که تمام بازیکنان خود را در زمین داشته باشد.
ما در دو بازی لیگ برتر از یک تاکتیک مشابه استفاده کردیم وقتی تیم حریف به دفاع می رود "توپ های بلند برای وینگرهای سریع راست که آن ها بتوانند شانسی برای خود ایجاد کنند"

همچنین ما با مصدومیت ها فاقد بازیکنی هستیم که بتواند ریتم سرعت تیم را با پاس های خود کنترل کند ، از دست دادن ژاکا به اون سادگی فقط قابل تاسف هست.
به جای استفاده توپ های بلند برای وینگر ها آرسنال باید بتواند در یک سوم دفاعی حریف ایجاد شکاف کند که این کار از عهده بازیکنانی مثل کازورلا و اوزیل بر می آید.
زمانی که من میگویم آرسنال شبیه یک فیلم هست ، مانند یک سه گانه مستقل است.

آرسنال 2003-04 فیلم جان سخت (Die Hard) با عنوان کریسمس بزرگ بود ، صحنه های فوق العاده ، طرح بزرگ ، فیلم نامه قوی و یک سکانس پایانی بزرگ.

آرسنال 2004 تا 2015 سری دوم جان سخت بود (Die Hard 2) اکثر بازیگران آن برگشته بودند البته نه همه ی آن ها ، صحنه های خوب ، پایان مناسب اما آیا وقتی برگردید به 2 ساعت و نیم وقتی که برای دیدن این فیلم گذاشتید از کیفیت آن راضی خواهید بود؟ به سختی در فصل 2016 آرسنال پتانسیل جان سخت 3 (Die Hard 3) را داشت ، با حضور ستاره هایی مثل ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) و جرمی ایرونز (Jeremy Irons) . ما مسوت اوزیل و الکسیس سانچز را داشتیم.

اما در فیلم نامه این قسمت ما یک آدم شرور و پست داشتیم، کسی که طلا های شهر را دزدید و به محل اختفا خود برد. بی شک این آدم شرور آرسن ونگر نیست !

این فیلم معماهای زیادی برای حل کردن توسط ببیندگان داشت.

تمام آنچه که ما خواهیم دید این خواهد بود اگر آرسن ونگر بتواند زیپ کاپشن خود را محکم بالا نگه دارد (اشاره به مصدومیت ها ) مانند ژاکت سفید بروس ویلیس ما به رستگاری خواهیم رسید در غیر این صورت با کشته شدن قهرمان فیلم در آخر فصل احتیاج به یک آسپرین ( آرام بخش ) خواهیم داشت.

استفان بردلی /مجله آرسنال / میلاد بهرام

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۸/۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : مجله آرسنال
بازدید: ۳,۲۴۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰