loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال 3-2 تاتنهام
آرسنال 3-2 تاتنهام

آرسنال ۳-۲ تاتنهام

آرسنال در یک بازی به یاد ماندنی با نتیجه 3-2 بر رقیب دیرینه تاتنهام در دربی شمال لندن غلبه کرد تا جایگاه خود را در صدر جدول لیگ برتر حفظ کند.

شاگردان میکل آرتتا که برای حفظ فاصله خود با منچسترسیتی در کورس قهرمانی تلاش می کنند، با یک نمایش توفانی در نیمه اول، ورزشگاه تاتنهام هاتسپور را به سکوت فرو بردند.

اشتباه پیر-امیل هویبرگ در دفع توپ، آرسنال را پیش انداخت و سپس بوکایو ساکا و کای هاورتز گلزنی کردند تا توپچی ها در نیمه اول کاملا مسلط به میدان باشند.

کریستین رومرو و سون هیونگ مین در نیمه دوم برای تاتنهام گلزنی کردند تا دقایق پایانی بازی با استرس همراه شود، اما در نهایت آرسنال با چنگ و دندان به پیروزی رسید.

آرسنال با 4 امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی در رده اول قرار داشت. شاگردان پپ گواردیولا که دو بازی عقب افتاده نسبت به آرسنال دارند، در بازی بعدی خود به مصاف ناتینگهام فارست رفتند و با نتیجه 2-0 به پیروزی رسیدند.

اگر سیتی در پنج بازی باقیمانده خود پیروز شود، برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

اما آرسنال تمام تلاش خود را می کند تا شاگردان پپ گواردیولا را تحت فشار قرار دهد. آنها می خواهند جبران اشتباه فصل گذشته را بکنند، فصلی که با وجود 8 امتیاز اختلاف در صدر جدول، در نهایت قهرمانی را از دست دادند.

آرتتا گفت: "در دقایق پایانی دعا می‌کردم. توپ های زیادی از طرف تاتنهام به محوطه جریمه ما می آمد. این یک بازی بسیار احساسی در فضایی عالی مقابل یک تیم بسیار خوب بود."

توپچی ها پس از شکست خانگی ناامید کننده مقابل استون ویلا و حذف از لیگ قهرمانان مقابل بایرن مونیخ، با اقتدار به میدان بازگشته اند.

آرتتا با علم به اینکه با تعقیب سیتی، حق اشتباه کمی دارند، از بازیکنانش خواسته بود که عطش موفقیت خود را نشان دهند و آنها به خوبی به چالش او پاسخ دادند.

پيروزی قاطع 5-0 مقابل چلسی در روز سه شنبه، تنها پیش غذايي بود برای ضیافت اصلی که آرسنال برای 3000 هوادار پرشور خود که گوشه ای از ورزشگاه را پر کرده بودند، تدارک دیده بود.

آرسنالِ به یادماندنی در سال های 1971 و 2004 موفق شد در ورزشگاه قدیمی وایت هارت لین تاتنهام قهرمان لیگ شود.

توپچی ها نتوانستند این بار در خانه حریف جام قهرمانی را بالای سر ببرند، اما با کسب پنجمین پیروزی خود در هفت دربی شمال لندن در طول سال های اخیر، همچنان برای کسب اولین قهرمانی خود در 20 سال گذشته در کورس باقی ماندند.

  • شکست غیرقابل قبول برای تاتنهام در برابر آرسنال!  

شکست مقابل آرسنال، ضربه سختی برای تاتنهامِ رده پنجمی بود که حالا با دو بازی عقب‌افتاده، هفت امتیاز با استون ویلای رده چهارمی فاصله دارد و امیدهای کم‌رنگ‌شان برای رسیدن به لیگ قهرمانان کم‌رنگ‌تر شد.

آنگه پوستکوگلو سرمربی تاتنهام گفت: «ما با پاس‌های بسیار راحتی به آن‌ها اجازه دادیم به دروازه‌مان نزدیک شوند. این در این سطح غیرقابل قبول است و ما مقابل یک تیم بسیار خوب، چوب این اشتباه را خوردیم.»

آرسنال بعد از شروع پرتلاطم، در دقیقه 15 موفق به زدن گل اول شد. 

سانتر ساکا به محوطه شش قدم فرستاده شد، جایی که هویبیرگ تلاش کرد تا توپ را مقابل تومیاسو دفع کند، اما به جای آن، توپ را به دروازه خودی زد.

رومرو می‌توانست بازی را مساوی کند، زمانی که داوید رایا، دروازه‌بان آرسنال، روی ضربه ایستگاهی جیمز مدیسون اشتباه کرد و به مدافع این فرصت را داد تا با یک ضربه سر از فاصله نزدیک، توپ را به تور برساند، اما به شکلی عجیب، توپ به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

میکی فن‌دی‌فن تصور می‌کرد تاتنهام را به تساوی رسانده است، زمانی که پس از تغییر مسیر شوت پدرو پورو، توپ به او رسید و او آن را به تور دروازه چسباند، اما VAR دخالت کرد و مدافع میانی را به دلیل آفساید میلی‌متری مردود اعلام کرد.

شاگردان آرتتا این تصمیم را به مانند گل خودشان جشن گرفتند و دقیقاً همین کار را هم در دقیقه 27 انجام دادند.

هاورتز یک پاس بلند عالی برای ساکا در جناح راست فرستاد و این وینگر بعد از عبور از بن دیویس، با یک ضربه دقیق و زمینی از 12 یاردی، گیلیمو ویکاریو را مغلوب کرد.

آرسنال مقابل دروازه بی‌رحم بود و هاورتز در دقیقه 38 با یک حرکت تمرینی شده روی کرنر، گل سوم را به ثمر رساند.

در حالی که تاتنهام به دفاع منطقه‌ای روی آورده بود، گروهی از بازیکنان آرسنال از جمله هاورتز بدون یارگیر رها شدند، زیرا آن‌ها با شروع‌های دیرهنگام به محوطه جریمه نفوذ می‌کردند و به هاورتز این فضا را دادند تا با ضربه سر از فاصله نزدیک، روی کرنر دکلان رایس، کار را تمام کند.

اما تاتنهام تسلیم نشد و رومرو در دقیقه 64 با استفاده از پاس عجیب و غریب رایا، از گوشه محوطه جریمه دروازه را باز کرد.

رایس با یک خطای بی‌مورد روی دیویس، یک پایان‌بندی پرهیجان و غیرضروری را برای آرسنال رقم زد و باعث شد تا سون در دقیقه 87 از روی نقطه پنالتی، رایا را مغلوب کند.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۱۰ ۰۹:۴۷
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : beinsports
بازدید: ۱۰۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰