loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال آرسنال و چلسی
پیش بازی جدال آرسنال و چلسی

پیش بازی جدال آرسنال و چلسی

این هفته، هر سه مدعی قهرمانی لیگ برتر دو بار به میدان خواهند رفت و ممکن است سرنوشت جام در همین هفته رقم بخورد. هرچند شاید دیگر قهرمانی در دستان آرسنال نباشد، اما آن‌ها قبل از دو دربی بزرگ لندن مقابل چلسی و تاتنهام، در صدر جدول قرار دارند و هر نتیجه‌ای جز کسب امتیاز کامل، با توجه به کمین لیورپول و منچسترسیتی در تعقیب آن‌ها، احتمالا به منزله‌ی از دست دادن قهرمانی است.

آرسنال پس از اینکه طی چند روز کابوس‌وار، کنترل کورس قهرمانی را از دست داد و از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد، با برتری ۲-۰ مقابل ولورهمپتونی که به دلیل مصدومیت، از حضور شش بازیکن کلیدی خود محروم بود، به آرامش رسید. توپچی‌ها در مولینکس کار را برای خودشان سخت کردند، اما گل‌های لئاندرو تروسارد و مارتین اودگارد برای کسب سه امتیاز حیاتی در این دیدار کافی بود.

با توجه به پیش‌بینی‌های ابرکامپیوتر اپتا برای این فصل، پیروزی روز شنبه باعث شد تا شانس صدرنشینی آرسنال به ۲۲.۱٪ افزایش یابد که بالاتر از ۱۵.۹٪ لیورپول است. با این حال، منچسترسیتی همچنان در ۶۲٪ درصد از شبیه‌سازی‌های ما برای این فصل، قهرمان باقی می‌ماند و بازی معوقه‌ی آن‌ها در این مرحله از لیگ، بسیار حیاتی است.

آرسنال در میدلندز غربی به هیچ وجه نمایش روان و هجومی همیشگی خود را ارائه نداد، اما آن‌ها حریف کم‌تعداد خود را کنترل کرده و توانستند به پانزدهمین کلین شیت خود در فصل جاری لیگ برتر دست پیدا کنند. این تعداد، حداقل پنج کلین شیت بیشتر از هر تیم دیگری است (نیوکاسل و اورتون هر کدام ۱۰ کلین شیت دارند) و آخرین باری که آن‌ها در یک فصل به رکورد بیشتری از این دست یافتند، به فصل ۲۰۱۵/۱۶ (با ۱۸ کلین شیت) برمی‌گردد.

در خط حمله، آرتتا پس از اینکه شاهد ناکامی گابریل ژسوس در گلزنی برای ششمین بازی متوالی در لیگ برتر بود، باید تصمیمی بگیرد. ژسوس با زدن ۴ گل از ۵۴ شوت در لیگ برتر این فصل، تنها نرخ تبدیل ۷.۴٪ را به ثبت رسانده است. در میان تمام بازیکنانی که حداقل ۵۰ ضربه زده‌اند، تنها دومینیک سوبوسلای (۵.۵٪) و مارکوس تاورنیه (۵.۹٪) آمار ضعیف‌تری دارند.

خوشبختانه برای آرتتا، بازیکنان کناری آرسنال با درخشش تروسارد که با زدن ۹ گل، بهترین فصل خود در لیگ برتر را سپری می‌کند، جریان ثابتی از گل را برای تیم به ارمغان آورده‌اند. تنها بوكایو ساكا در این فصل برای آرسنال آمار بهتری دارد (۱۴ گل) و این ستاره انگلیسی از ابتدای فصل گذشته تاکنون در دربی‌های لندن در لیگ برتر، در خلق ۱۷ گل (۸ گل و ۹ پاس گل) مشارکت داشته است - که بیشتر از هر بازیکن دیگری است.

تاکهیرو تومیاسو که هفته گذشته مقابل بایرن مونیخ دچار مصدومیت جزئی شد، پیش از بازی روز سه‌شنبه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، اما برای یورین تیمبر که در حال بازگشت از مصدومیت رباط صلیبی قدامی است، حضور در این دیدار زود است. جورجینیو ممکن است به ترکیب اصلی آرسنال راه پیدا کند، به خصوص اگر آرتتا اولویت را بر کنترل بازی بگذارد. این تصمیم می‌تواند باعث شود دیگر بازیکن سابق چلسی، یعنی کای هاورتز، به عنوان مهاجم نوک در ترکیب اصلی قرار گیرد.

چلسی که پس از شکست در نیمه نهایی جام حذفی مقابل سیتی در روز شنبه، فصل را بدون کسب جام به پایان خواهد رساند، حالا تمام تمرکز خود را بر کسب سهمیه اروپایی در هفته‌های پایانی معطوف کرده است.

در آن دیدار، چلسی شاید از عدم اعلام پنالتی به سود خود بخت برگشته بود، چرا که ضربه ایستگاهی پالمر به دست دراز شده جک گریلیش برخورد کرد. اما آن‌ها همچنین پیش از آنکه برناردو سیلوا با شوتی که به مارک کوکوریا برخورد کرد، در اواخر بازی به گل برتری دست یابد، چندین موقعیت مسلم گلزنی را از دست داده بودند.

تنها نیکولاس جکسون ۰.۷۳ گل مورد انتظار (xG) را برای خود ثبت کرد، اما نتوانست دروازه حریف را باز کند و همچنین یک موقعیت عالی برای شوتزنی را پس از عبور از اشتفان اورتگا از دست داد. ۱۰ گل جکسون در لیگ برتر از مجموع ۱۳.۹۸ xG به ثمر رسیده است، به این معنی که تنها دومینیک کالورت لوین (-۵.۹۸) و داروین نونیز (-۴.۱۰) در این فصل با اختلاف بیشتری نسبت به او، عملکردی ضعیف‌تر از آمار زیربنایی خود داشته‌اند.

پیروزی در روز سه‌شنبه، چلسی را در کورس کسب سهمیه اروپا، هم امتیاز با نیوکاسل و منچستریونایتد خواهد کرد. آن‌ها علیرغم انتقادات شدید از سرمربی خود، پوچتینو، در حال حاضر از زمان فوریه و شکست ۴-۲ مقابل ولورهمپتون، با ثبت هشت بازی بدون شکست (چهار برد و چهار تساوی) به طولانی‌ترین روند بدون شکست خود در لیگ برتر از سال ۲۰۲۱ دست یافته‌اند.

آنها در شش بازی اخیر لیگ خود حداقل دو گل به ثمر رسانده‌اند و با زدن ۱۹ گل از ابتدای مارس، در این مدت به بهترین خط حمله لیگ تبدیل شده‌اند. این آمار تا حد زیادی مدیون درخشش پالمر است که در این فصل ۲۰ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است، که ۱۰ گل آن در پنج بازی اخیرش بوده است.

تنها سه بازیکن چلسی تاکنون در یک فصل از لیگ برتر موفق به زدن گل بیشتری شده‌اند - جیمی فلوید هاسلبنک (۲۳ گل در ۲۰۰۰/۰۱ و ۲۰۰۱/۰۲)، فرانک لمپارد (۲۲ گل در ۲۰۰۹/۱۰) و دیدیه دروگبا (۲۹ گل در ۲۰۰۹/۱۰).

پالمر هر ۹ پنالتی که در لیگ برتر گرفته است را تبدیل به گل کرده است. تنها یحیی توره (۱۱ از ۱۱) در تاریخ این رقابت‌ها، آمار بهتری با نرخ تبدیل ۱۰۰٪ دارد. تاکنون تنها پنج بازیکن در یک فصل به آمار دو رقمی در تعداد گل‌های زده از روی نقطه پنالتی رسیده‌اند - آلن شیرر در ۱۹۹۴/۹۵ (۱۰)، اندرو جانسون در ۲۰۰۴/۰۵ (۱۱)، لمپارد در ۲۰۰۹/۱۰ (۱۰)، استیون جرارد در ۲۰۱۳/۱۴ (۱۰) و لوکا میلیوویویچ در ۲۰۱۸/۱۹ (۱۰).

بازی‌های رو در رو

آرسنال در هشت بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل چلسی تنها یک شکست داشته است (پنج برد، دو مساوی) و در چهار بازی اخیر خود مقابل آن‌ها بدون شکست مانده است که این طولانی‌ترین روند بدون باخت آن‌ها از زمان شکست نخوردن در ۱۹ بازی متوالی بین ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ است.

توپچی‌ها در بازی برگشت ماه اکتبر در استمفورد بریج دو امتیاز از دست دادند، اما می‌توانست بدتر هم باشد زیرا گل‌های پالمر و مودریک آن‌ها را ۲-۰ عقب انداخت. دکلان رایس و تروسارد در اواخر بازی موفق به گلزنی شدند و آرسنال در نهایت به تساوی ۲-۲ دست یافت.

آرسنال این بازی مشابه را فصل گذشته با نتیجه ۳-۱ به سود خود به پایان رساند. اودگارد در این بازی دو گل به ثمر رساند و همچنین ژسوس و نونی مادوئکه نیز در لیست گلزنان قرار گرفتند. چلسی از دسامبر ۲۰۰۱ تا اکتبر ۲۰۰۳ که متحمل سه شکست متوالی شد، هرگز در دو بازی خارج از خانه مقابل آرسنال شکست نخورده است.

ساعت شروع بازی روز سه‌شنبه (ساعت ۸ شب به وقت محلی) به فال نیک برای چلسی نیست، تیمی که اولین بازی با شروع عصر (ساعت ۷ بعد از ظهر یا بعد از آن) مقابل آرسنال در لیگ برتر را در مارس ۱۹۹۳ برنده شد، اما از آن زمان تاکنون در ۱۱ بازی از این دست موفق به کسب پیروزی نشده است، که شامل هفت تساوی و چهار شکست می‌شود.

پوچتینو، سرمربی سابق تاتنهام، در تلاش است تا کابوس شخصی خود در امارات را به پایان برساند. او در هیچ یک از هفت بازی خارج از خانه خود در لیگ برتر مقابل آرسنال به پیروزی نرسیده است و چهار تساوی و سه شکست را با ساوتهمپتون و تاتنهام تجربه کرده است.

فرم اخیر دو تیم

آرسنال پس از شکست ۲-۰ مقابل استون ویلا در خانه در آخرین بازی خود، ممکن است برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۲، دو بازی خانگی متوالی در لیگ را ببازد. آخرین باری که آن‌ها بدون گلزنی در خانه دو شکست متحمل شدند، به نوامبر ۲۰۲۰ برمی‌گردد.

هر سه برد اخیر چلسی در لیگ برتر در استمفورد بریج به دست آمده است، در حالی که سه بازی خارج از خانه اخیر آن‌ها مقابل منچسترسیتی، برنتفورد و شفیلد یونایتد، همگی با تساوی به پایان رسیده است.

چلسی از اوایل نوامبر، تنها دو تا از ۱۰ بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته است (سه تساوی، پنج شکست). این دو برد مقابل لوتون تاون (۳-۲) و کریستال پالاس (۳-۱) به دست آمده است.

با این حال، آبی‌ها در پنج مورد از هشت بازی اخیر خود در دربی‌های لندن در لیگ برتر به پیروزی رسیده‌اند (دو تساوی، یک شکست)، در حالی که آن‌ها تنها در یکی از ۱۰ بازی قبلی خود موفق به کسب پیروزی شده بودند (سه تساوی، شش شکست).

پیش‌بینی

ابرکامپیوتر اپتا با دادن ۵۱٪ شانس برد به آرسنال در بازی روز سه‌شنبه، آن‌ها را برای افزایش فشار روی لیورپول و سیتی، پیش از بازی‌های این هفته، پیش‌بینی می‌کند.

در ده هزار شبیه‌سازی مسابقه که پیش از شروع بازی انجام شد، چلسی تنها در ۲۲.۵٪ از سناریوها برنده شد، در حالی که ۲۶.۵٪ بازی‌ها با تساوی به پایان رسید.

در حالی که آرسنال همچنان دومین مدعی قهرمانی باقی مانده است، چلسی در کورس کسب سهمیه اروپا، تیمی مدعی نیست. سوپرکامپیوتر به چلسی ۹.۲٪ احتمال کسب رتبه ششم، ۲۳.۷٪ احتمال کسب رتبه هفتم و ۴۵.۷٪ احتمال کسب رتبه هشتم را می‌دهد که بالاترین آمار در بین تیم‌های لیگ است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۳ ۲۳:۰۱
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۷۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰