loading
در حال بررسی درخواست شما
ما می‌توانیم WSL را با هم پیش ببریم
ما می‌توانیم WSL را با هم پیش ببریم

ما می‌توانیم WSL را با هم پیش ببریم

یوناس ایدوال، سرمربی تیم بانوان آرسنال، در حالی که حضور تماشاگران در لیگ برتر زنان همچنان در حال رونق است و رقابت در زمین بازی هر روز بیشتر می‌شود، دیدگاه خود را در مورد نحوه پیشرفت باشگاه‌های حاضر در سوپر لیگ به اشتراک گذاشته است.

انتظار می‌رود بیش از 10000 هوادار برای دیدار آخر هفته با بریستول سیتی در Ashton Gate حضور داشته باشند، در حالی که تعداد قابل توجهی از هواداران تیم مهمان نیز به غرب کشور سفر خواهند کرد.

سرمربی آرسنال در آستانه دیدار روز یکشنبه، در مورد مسیری که باشگاه در کنار هواداران خود طی کرده است و اینکه چرا دیدن رشد مشابه در سراسر لیگ بسیار امیدوارکننده است، صحبت کرد.

ایدوال گفت: «ما راه زیادی را آمده‌ایم. پنج سال پیش، بازی‌های بزرگ در استادیوم‌های بزرگ اتفاق می‌افتاد. اکنون این موضوع تقریباً به یک اتفاق «هر هفته ای» تبدیل شده است.»

"این نشان دهنده توسعه است. فکر می‌کنم ما باشگاه پیشرو در لیگ بوده‌ایم، بیشتر بازی‌ها را در بزرگ‌ترین استادیوم‌ها انجام می‌دهیم و حضور تماشاگران زیادی داریم، اما به عنوان یک لیگ، همه باید این کار را انجام دهند. من خیلی خوشحال می شوم که بیشتر و بیشتر باشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند، زیرا تنها راهی است که می‌توانیم این لیگ را با هم پیش ببریم.»

ایدوال در مورد مقایسه جمعیت طرفداران در سراسر لیگ، اشاره کرد که چگونه حضور تماشاگران باشگاه او به سرعت تکامل یافته است و چگونه او معتقد است که این تکرار خواهد شد.

"من می‌فهمم که وقتی برخی ها حضور تماشاگران سوپر لیگ را با 60000 نفری که مقابل وولفسبورگ به استادیوم امارات اومدن مقایسه می‌کنند، چندان جمعیت زیادی به نظر نمی‌رسد. اما شما باید از جایی شروع کنید. دو فصل پیش در بازی افتتاحیه لیگ مقابل چلسی در ورزشگاه امارات چه تعداد تماشاگر داشتیم؟ 9000 نفر. امروز باور کردنش سخت است، درست است؟

شما شروع به یادگیری چیزهای زیادی به عنوان یک گروه می‌کنید و می‌فهمید که آن 9000 نفری که در بازی‌ها حضور پیدا می‌کنند چه کسانی هستند. می‌پرسید "چگونه می‌توانیم برای رسیدن به گروه‌های هدف خود و ارتباط با هواداران بهتر تبلیغ کنیم؟" 'چه نوع تجربه‌ای می‌توانیم ارائه کنیم تا آن‌ها بخواهند دفعه بعد برگردند؟'

پس از حذف آرسنال و منچستریونایتد از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان زنان اروپا در این هفته، چلسی تنها تیم انگلیسی باقی مانده در این رقابت‌ها است.

ایدوال می‌گوید: «واقعیت این است که اگر ولفسبورگ در فینال لیگ قهرمانان زنان، بارسلونا را شکست می‌داد، WSL حتی یک سهمیه مستقیم برای مرحله گروهی نمی‌داشت. لیگ ما در رتبه چهارم اروپا قرار دارد و چرا؟ تیم‌های انگلیسی در پنج سال گذشته بدتر از تیم‌های اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی عمل کرده‌اند. این مشکل کسی نیست: این مشکل خود ماست.»

«اگر از منظر آرسنال به آن نگاه کنم، حضور در WSL یک لیگ بسیار رقابتی است. آیا فکر می‌کنم تیم‌های زیادی در WSL هستند که بتوانند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان رقابت کنند؟ بله. فکر می‌کنم گروه جام کانتی کاپی که منچستریونایتد در آن قرار گرفت، ممکن است واقعاً سخت‌تر از برخی از گروه‌های لیگ قهرمانان زنان باشد. اما کسانی که در مورد لیگ قهرمانان زنان تصمیم می‌گیرند، باید کل فوتبال زنان را در اروپا توسعه دهند. آنها فقط WSL را در نظر نمی‌گیرند.»

«آیا تقاضایی برای لیگ قهرمانان زنان با تعداد تیم‌های بیشتر وجود دارد؟ آیا می‌توان روند مقدماتی را با زمان بیشتر در فصل انجام داد، به جای اینکه بازی‌های تک حذفی در زمین‌های بی‌طرف برگزار شود؟ البته. اما این یک موضوع جداگانه است.»

«من فکر می‌کنم بهتر باشه که با تعداد تیم‌های بیشتری شروع به رشد لیگ قهرمانان زنان کنیم. به این ترتیب، شما هنوز مسیر خوبی برای قهرمانان اروپا دارید، اما همچنین فرصت‌های بیشتری در مسیر لیگ برای قوی‌ترین لیگ‌های اروپایی دریافت می‌کنید، تا بتوانند تیم‌های بیشتری را برای مرحله گروهی معرفی کنند.»

ایدوال همچنین معتقد است که گام بعدی رشد جمعی لیگ برتر زنان (WSL) در زمین است تا جایگاه خود را در اروپا بهبود بخشد.

او می‌گوید: «این مهم است که ما به عنوان یک لیگ رشد کنیم. ما نمی‌توانیم فقط به چلسی تکیه کنیم تا کار را برای ما انجام دهد. ما نیاز به تیم‌های بیشتری داریم که در سطح بالایی رقابت کنند.»

«این نیز برای بازیکنان ما مهم است. آنها نیاز به بازی در برابر بهترین‌ها دارند تا بتوانند به بهترین‌های خود تبدیل شوند.»

راه‌حل چیست؟

ایدوال می‌گوید: «راه‌حل این نیست که به عقب برگردیم و بگوییم 'اوه، بیایید فقط در ورزشگاه‌های کوچک‌تر بازی کنیم.' من فکر می‌کنم تصمیمی که باشگاه‌ها برای برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه‌های بزرگ گرفته‌اند در ابتدا تصمیم خوبی بوده است. حالا مسئله این است که لیگ و باشگاه‌ها با این اطلاعات چه کاری می‌توانند انجام دهند تا بتوانند رشد کنند.»

«یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم این است که بازی‌های بیشتری را در تلویزیون نشان دهیم. این به هواداران بیشتری اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را تماشا کنند و به لیگ کمک می‌کند تا رشد کند.»

«ما همچنین می‌توانیم روی بهبود زیرساخت‌های خود کار کنیم. مثل داشتن زمین‌های تمرین بهتر و ورزشگاه‌های خانگی بزرگتر است.»

«اما مهمترین چیز این است که به بازیکنان خود سرمایه گذاری کنیم. ما نیاز به مربیان بهتر و امکانات بهتر داریم. ما همچنین نیاز داریم که به آنها دستمزد بهتری بدهیم.»


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۲۹ ۱۱:۴۸
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: بانوان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲۵۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰