loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

یا برون یا بمیر!!!

تقریبا از اواخر فصل قبل بود که اسطوره آرسنال تیری هانری مفسر شبکه اسکای اشاره به این کرد که اگر آرسنال میخواد در فصل بعد قهرمان بشه باید خرید کنه باید ستون فقرات تیمش (دروازبان- دفاع- هافبک دفاعی-فروارد نوک) رو قوی کنه و تاکید هانری بر نوک حمله که یه بازیکن در کلاس جهانی باشه بود.
خوب بعد از اون دیگر کارشناس ها هم کم و بیش حرف هانری رو تایید کردن به خصوص در مورد خرید یک مهاجم در کلاس جهانی ک بتونه بازی رو در بیاره یکی باشه در حد کوالتی  اوزیل و سانچز.

آرسنال یه خرید خوب داشت در شروع نقل و انتقالات و باعث خوشبینی بسیاری از هوادارن نسبت به قهرمانی در این فصل شد ، اون پیتر چک بود یه خرید فوق العاده کسی ک میتونه تیم رو تو بازی نگه داره همونطور ک سال های سال چلسی رو تو بازی های مختلف نگه داشت این یکی از همون مهره هایی بود ک همه میخواستن داشته باشنش  و عملا با وجود چک و اوسپینا ک درخشش فوق العاده ای داشت در فصل قبل مشکلی از این بابت نخواهیم داشت و یعنی در مهره اول از ستون مشکلی نخواهیم داشت.

 

مهره دوم از ستون خرید یک دفاع بود ک ضرورتی به اون صورت  نداشت شاید اولویت چهارم خرید بود اون پست، چرا؟
چون در ژانویه قبل گابریل رو گرفته بودیم ک تو بازی هایی ک به میدان رفته بود به خوبی خودش رو نشون داد و تنها مشکلش شاید ارتباط کلامی با سایر دفاع ها باشه ک اونم حل شده است و میتونه یه زوج کلین شیت کننده ای با کوشینلی ایجاد کنه در این فصل و در این پست هم مشکلی به اون صورت گریبان گیرمون نخواهد بود.


مهره سوم از ستون اما هافبک دفاعی بود جایی ک اکثر هوادار ها با توجه به لینک شدن های فصل قبل انتظار حظور اشنایدرلین رو داشتن و یا حد اقل سایر هافبک دفاعی هایی ک در بازار بودند و اون کوالتی مد نظر رو هم داشتند.
اما ونگر با توجه به درخشش کوکلین و آمار فوق العاده ای ک از خودش به جا گذاشته بود تصمیم گرفت ک به کوک اعتماد کنه و درواقع پاداش بازی خوب فصل قبلش این باشه ک بازیکن فیکس آرسنال در پست هافبک دفاعی این فصل باشه و بک آپ اون رو کاپیتان اول تیم میکل آرتتا باتجربه قرار بده و از خرید یک هافبک دفاعی 25 تا 30 م پوندی صرف نظر کرد.


این یک تصمیم ریسکی به نظر میرسه ، چون خیلی از هوادار ها از اینکه کوک در یک بازی اخراج بشه و یا مصدومیت بلند مدتی دچار بشه به آرتتا اعتمادی ندارند و اعتقاد دارن ک تیم به مشکل بر میخوره اما آرسن ونگر مسئولیت این خطر و این انتقاد های احتمالی رو پذیرفته و حال باید دید در نبود کوکلین آرسن ونگر چه برنامه ای برای اون پست در نظر میگیره؟
این یکی از سوالات بزرگ تاکتیکی در ترکیب تیمه بدون کوکلین آرسنال چگونه بازی خواهد کرد ؟
و آیا تصمیم ونگر در "نخریدن" یک هافبک دفاعی کوالتی دار ک در بازار هم بود و در دسترس هم بود اشتباه بوده یا نه؟
در طول فصل به احتمال زیاد به جواب این سوال دست پیدا خواهیم کرد.

اما مهم ترین مهره ستون یعنی مهاجم هدف ، جایی ک همه کارشناس ها و هواداران به طور قطع و یقین و آرسن ونگر به طور نسبی اذعان دارند که نیاز به یک مهاجم بزرگ یک  کوالتی دار یه بازیکن در سطح کلاس جهانی بازیکنی ک تفاوت رو ایجاد کنه و سطح آرسنال رو بالا ببره هستیم و همه میدونین ک تعداد این مدل بازیکن ها کم و گرفتن این چنین بازیکنانی مشکلات خاص خودش رو داره ...
طبق منابع معتبر هدف مشخص آرسنال کریم بنزما بود  تا جایی ک ونگر محافظه کار توی یکی از مصاحبه اش ک در مورد خرید مهاجم پرسیده شده بود  گفت:" ما یه پیشنهاد خوب ارائه دادیم اما باشگاه از فروش بازیکنش صرف نظر کرده و باشگاهی ک نخواد بازیکنش رو بفروشه نمیشه ازش بازیکن رو خرید ..."
و این آب سردی و یأسی بود بر امید هواداران!

درواقع ما بازیکنانی با کلاس جهانی نیاز داشتیم بازیکنانی ثابت شده مثل کریم بنزما از رءال مادرید ، ادیسون کاوانی از پاریسن ژرمن و لوادونسکی از بایرن، از جمله بازیکنانی بودند ک این خصوصیات مد نظر ما رو داشتن و احتمال فروششون هرچند اندک ولی بود!
 اما اگه به باشگاه های صاحب این مهاجمان دقت کنین باشگاه هایی نیستند ک به پول نیازی داشته باشن و این خودش خرید یه بازیکن رو مشکل تر هم میکنه.


خیلی از هوادار ها هستند ک میگن خوب این بازیکن ها نشد چرا بنتکه یا لوکاکو یا براهینو یا امثالهم رو نگرفتیم حد اقل از ژیرو بهتر بودند.
 جواب مشخصه آیا این بازیکنان در سطح کلاس جهانی هستند!
سیاست باشگاه میگه یا بازیکن ستاره و ثابت شده ک تفاوت ایجاد کنه یا هیچ !
سیاستی ک تو  3 فصل اخیر  ایجاد شده یا 100 یا 0.

خوب ونگر وقتی دید ک نمیتونه بازیکن مورد نظر خودش رو بخره از خرید بازیکن های درجه 2 سر باز زد و اعتقاد داشت بازیکنانی ک در ترکیب داره ژیرو +ولکات+ولبک کارایی رو میتونن داشته باشن که امثال بنتکه و  لوکاکو و غیره.... خواهند داشت.
علاوه بر این مصاحبه های قبلی ونگر به این اشاره کرده ک ما باید هافبک هامون هم در گلزنی شرکت کنن و نقش پر رنگ تری در این امر ایفا کنن چیزی که در گذشته دور داشتیم و باعث موفقیت تیم بوده و الان کمرنگ تر شده و اشاره به  بازیکنانی مثل سانچز ،رمزی،چمبرلین،ویلشر و کازورلا و  حتی اوزیل ک بیشتر نقش سازنده رو داره...

باز هم ونگر این مسئولیت و انتقاد های احتمالی رو پذیرفت و برای کاهش فشار روی خودش و به خاطر حرف رسانه ها و فشار هوادارا ها خرید متوسطی انجام نداد درواقع نخریدن رو به یک خرید متوسط ترجیح داد.
آیا نخریدن یک بازیکن متوسط و اعتماد به ژیرو و ولکات و ولبک اشتباه بود؟ 
جواب این سوال هم در طول فصل مشخص خواهد شد!

حالا سوای همه این هیاهوها و نا امیدی ها و حرص خوردن ها ما حد اقل تا ژانویه 2017 با این ترکیب باید به میادین بریم و باید به عنوان یک هوادار از این ترکیب حمایت کنیم.

چک/اوسپینا

ناچو/گیبز
کوش/چمبرز
گابریل/مرته
بلرین/دبوشی

کوک/آرتتا
سانتی/رمزی/روسیچکی
سانچز/کمپل
 اوزیله/جک ویلشر
چمبرلین

ژیرو /ولکات/ولبک

*فلامینی فقط در مقاطعی از فصل به تیم اضاف میشه در بازی های ن چندان مهم

*ولکات و رمزی و ولبک هم در وینگ راست میتونن جای چمبو باشن.

خوب یکی از خوبی های این ترکیب اینه ک چندین ساله کنار هم بازی میکنن  و با هم هماهنگ هستند و تیم بودن و همبستگی ویژه این بازیکن ها میتونه برگ برنده ما در این فصل باشه
 رقیب های ما واسه قهرمانی سیتی و چلسی و یونایتد هستند ک به جز سیتی بقیه هم در این چند بازی اخیر وضعیتی مشابه آرسنال داشتند...

کل پولی ک در این پنجره تابستان خرج شد!


نظر شخصی :

خیلی دوست داشتم مهاجمی مثل کاوانی یا بنزما رو در ترکیب داشته باشیم  ولی اصلا علاقه ای به اومدن بازیکن درجه 2 به تیم نداشتم و چون اعتقادم بر اینه ک سه مهاجم در جه 2 با سه سبک مختلف در تیم داریم.

به احیا شدن ولبک و ولکات در این فصل و درخشش بازیکنی مثل چمبو و ویلشر خیلی خیلی خیلی امیدوارم.


به این تیم و قهرمان شدنش امید دارم چون اینجا لیگ برتر انگلیسه و نتایج غیر قابل پیشبینی است.

حرص نخورید ، به بازیکنان و کادر فنی فحش ندهید چون هیچ تاثیری روی اون ها نداره فقط اعصاب و روان خودتون و اطرافیانتون داغونتر و بدتر میشه سعی کنین از دیدن فوتبال زیبا لذت ببرین. 

 و در آخر:

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

درود بر خالق من و توپچیهای لندن

شهرام ازبندر رستمی _لیسانسه بیولوژی هستم_ازسال 2000 که فوتبال رو فمیدم و درک کردم دیوانه وار عاشق ارسنال و سبک بازیش شدم. الگوم دنیس برکمپه امیدوارم تا زنده هستم قهرمانی ارسنال در لیگ قهرمانان اروپا ببینم!!!!!!!!!!!!!!!!

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۶/۱۱
بازدید پست : ۳,۹۴۲ بار
کل بازدید: ۱۰۳,۶۴۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰