loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه اختصاصی کانون با دنی کرباسیون - بخش اول
مصاحبه اختصاصی کانون با دنی کرباسیون - بخش اول

مصاحبه اختصاصی کانون با دنی کرباسیون - بخش اول



سال گذشته حین ترجمه ی مقاله ی ( آمار و ارقام : 100 نفر اخیری که برای باشگاه بازی اولشان را انجام داده اند ) به نامی برخوردم که به گوشم آشنا می آمد.کمی در مورد او جستجو کردم و به مطالب جذابی برخوردم.از همان موقع انجام یک مصاحبه با او برای آرسنالی های ایران در ذهنم بود.تا چند هفته ی پیش،بالاخره پیگیری ها جواب داد و توانستم لحظاتی را با او هم کلام شوم.
.
.

دنی کرباسیون از پدری ایرانی و مادری ایتالیایی متولد شده و تبعه آمریکا است.با این وجود فارسی را به خوبی و شیرین صحبت می کند.او در نخستین بازی اش در سال 2004 مقابل منچسترسیتی توانست گلزنی کند ولی به علت مصدومیت بسیار بد در سال 2005 مجبور به کناره گیری از فوتبال شد و در حال حاضر به عنوان استعدادیاب باشگاه در آمریکا فعالیت می کند.مصاحبه ی اختصاصی کانون با او را در ادامه بخوانید :



آقای کرباسیون مصاحبه با شما باعث افتخار ماست.ابتدا برایمان بگو چطور مورد توجه آرسنال قرار گرفتی؟ آرسن ونگر چقدر در این انتقال نقش داشت؟ می توانی داستان توپچی شدنت را برایمان تعریف کنی؟

کمپی در ایالات متحده وجود داشت که به بازیکنان دبیرستانی این شانس را می داد تا زیر نظر مدارس فوتبال، استعداد یاب ها و برخی مربیان بازی کنند. من از این طریق توسط آرسنال دیده شدم. به عنوان یک بازیکن 17 ساله به این کمپ دعوت شدم. کمپ یک هفته طول کشید و من توانستم کفش طلایی مسابقات را ببرم.استیو رولی استعدادیاب آرسنال پس از اتمام کمپ مرا به یک دوره آزمایشی دعوت کرد. در گام اول برای یک هفته در تابستان 2002 برای تمرین با آرسنال به لندن رفتم و یک دوره یک هفته ای دیگر را نیز در زمستان تجربه کردم. آنها از من خوششان آمد و در تابستان 2003 با امضای قرارداد پیشنهادی آرسنال به این تیم پیوستم.


کمی از دوران حرفه ای خودت در آرسنال بگو و چرا با وجود شروع خارق العاده ای که داشتی پیشرفتت متوقف شد؟

من برای 2 سال در آرسنال بودم و 3 بازی هم انجام دادم.برابرمنچسترسیتی،اورتون و منچستریونایتد در الدترافورد.در آن زمان حضور در تیم اصلی بسیار بسیار دشوار بود چون آن تیم از لحاظ بازیکنان با کیفیت بسیار غنی بود.آنری، ویرا، برگکمپ، لیونبرگ، پیرس و سایر بازیکن ها... ،گائل کلیچی و اشلی کول مدافع چپ های تیم بودند یعنی دقیقا پستی که من بازی می کردم.می دانستم که اگر بخواهم به طور مرتب بازی کنم باید چیز جدیدی برای ارائه دادن داشته باشم.تصمیم به تغییر پست گرفتم و شروع به رقابت با خودم کردم.بعد از 2 سال آرسنال را به مقصد برنلی ترک کردم تا فرصت بیشتری برای بازی کردن به دست بیاورم.اما متاسفانه چندین مصدومیت پیاپی از ناحیه زانو داشتم و 5 بار هم مجبور شدم زیر تیغ جراحی بروم.سرانجام در سن 22 سالگی مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شدم.6 ماه بعد استعدادیابی را در آرسنال شروع کردم.


زمانی که در آرسنال بازی می کردی من تنها 9 سال داشتم و خاطره ی زیادی از آن تیم ندارم اما تیم آن دوره (2003/05) تیم رویایی همه ی توپچی هاست.بیشتر از آن تیم بگو ...

آن زمان در آرسنال زمانی بسیار خاص بود.گروهی باورنکردنی از بازیکن ها زیر نظر آرسن ونگر کار می کردند.مثلا تیری آنری، برگکمپ، لیونبرگ، پیرس، کولوتوره، لورن و سایرین.آن فصل اولین فصل حضور من بود که تیم توانست یک فصل بدون باخت در لیگ جزیره را تجربه کند.تیری آنری در دوان رویایی اش بود و با تمامی بازیکنان دنیا تفاوت داشت.18 ساله بودم و درس های زیادی را یاد می گرفتم.نمی توانستم هیچ جای دیگری در دنیا، تیمی بهتر از آن تیم را برای یاد گرفتن پیدا کنم.


در صفحات اجتماعی رابطه ی بسیار خوبی با فیلیپ سندروس داری.بهترین دوست و هم بازیت در آرسنال چه کسی بود؟

من و فیلیپ بهترین دوستان همدیگر در طول دوران آرسنال بودیم و هنوز هم دوستان خوبی هستیم.ما در یک سال توسط آرسنال جذب شدیم و چون من ماشین داشتم و او نداشت همیشه خوشحال می شدم که برای رفتن به تمرینات به دنبال او بروم یا با هم برای شام خوردن بیرون می رفتیم.هم اتاقی او سسک فابرگاس بود.بنابراین من و سسک هم دوستان خوبی شدیم.ما چندین بازیکن بودیم که همان سال جذب شدیم و برای نخستین بار دور از خانواده زندگی می کردیم بنابراین به خوبی همدیگر را درک می کردیم و دوستان خوبی شده بودیم.فیل می توانست انگلیسی صحبت کند اما سسک هنگامی که به تیم اصلی آمد فقط توانایی صحبت به زبان اسپانیولی داشت و من هم از این فرصت برای تمرین اسپانیولی ام استفاده می کردم!


اکنون در حال فعالیت به عنوان استعدایاب باشگاه هستی ، در مورد جزئیات پروسه استعدادیابی بیشتر توضیح بده و اینکه یک بازیکن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در ضمن شخص آرسن ونگر تا چه اندازه در این مورد دخالت دارد؟

به دلیل حفظ حریم خصوصی کارمان نمی توانم خیلی درمورد استعدادیابی صحبت کنم اما به طور کلی ما به دنبال بازیکن هایی هستیم که هوشمند بازی کنند و تکنیک خوبی داشته باشند.اگر هر هفته بازی های ما را از تلویزیون ببینید متوجه می شوید بازیکن هایی که وارد تیم می کنیم پاس دهنده های فوق العاده ای هستند،توپ را به خوبی بین پاهایشان به حرکت در می آورند و وقتی که توپ را در اختیار ندارند بسیار باهوش عمل می کنند.برای جذب بازیکن جدید پروسه بزرگی وجود دارد که چندین و چند نفر روی آن کار می کنند


 مجوز کار اجازه نداد تا یکی از بهترین کشف های تو،یعنی جوئل کمپبل به پیشرفتش ادامه دهد؛ نظرت راجع به جوئل و این قانون؟

این واقعا خسته کننده است که مجوز کار نقش مهمی را در جذب یک بازیکن ایفا می کند.اما این جزئی از شغل ماست به ویژه وقتی بازیکن هایی که پیدا می کنید خارج از اروپا هستند.او بازیکن بزرگی است و من فکر می کنم که این فصل به موفقیتش ادامه خواهد داد.(او به صورت قرضی و یکساله به المپیاکوس رفته است.) امیدوارم که به زودی در آرسنال نیز موفق باشد


امسال هم تور آسیایی آرسنال انجام شد و همه ی چشم ها روی یک بازیکن خیره بود ؛ گدین زلالم ، یعنی یکی از کشف های اخیرت. روندی که او در آرسنال داشته است را چطور ارزیابی میکنی؟

گدین نقش بسیار مهمی را در تور ایفا کرد و من بسیار برایش خوشحال هستم.16 ساله است و هنوز راه دراز و کارهای سختی را پیش رو دارد اما او تاثیر بسیار خوبی روی همه گذاشت.این بسیار مهم است که عزمش را جزم کند و بر روی هدفش تمرکز داشته باشد.من فکر می کنم که باشگاه فوق العاده ای را برای اینکه اطمینان یابد به درستی در حال انجام کارش می باشد انتخاب کرده است.اگر علاقه مند باشید می توانید آنالیز یکی از پاس های او در بازی دوم تور را در وبسایت من ببینید (Zelalem's Pass) این وبسایت متعلق به من و یکی از دوستانم است که معمولا آنالیز بعضی گل های آرسنال و گزارش هایی از برخی استعدادیابی ها را در آن قرار می دهم.

.
تجربه ی کار کردن با ونگر را به عنوان بازیکن و استعدادیاب داشته ای.در مورد اخلاق و خصوصیاتش بگو؟

زمانی که رئیس را ملاقات کردم 17 ساله بودم و به خوبی توانستم که با نحوه ی مدیریت تیم توسط او به عنوان یک بازیکن آشنا شوم.پس از اینکه فوتبال را کنار گذاشتم ، اکنون 6 سال هم به عنوان استعدادیاب کنار او هستم.او مردی بسیار باهوش و به طرزی باورنکردنی نسبت به بازی پر شور و حرارت است.در اینجا همه او را پروفسور صدا می کنند و فکر می کنم این نامی مناسب برای آرسن ونگر باشد.او چیز های بسیار زیادی راجع به فوتبال می داند و این واقعا برای من یک افتخار است که با او به عنوان بازیکن و استعدادیاب کار کردم و می کنم.

.
نظرت راجع به تیم فعلی چیست؟ آیا شانس قهرمانی دارد؟

هر تیمی که آرسن ونگر آن را هدایت می کند شانس قهرمانی در لیگ را داراست.او قطعا بار دیگر تیمی قدرتمند می سازد و به رقابت در لیگ می
پردازد.


نظرت راجع به پنجره ی نقل و انتقالات؟ آیا مثل همه ی آرسنالی ها از آن متنفری؟

من فکر نمی کنم که از پنجره ی نقل و انتقالات متنفر باشم چون پنجره ی نقل و انتقالات این فرصت را به ما استعدادیاب ها می دهد که نتیجه ی کاری که در طول فصل انجام دادیم را ببینیم.این،زمان بسیار گیج کننده و استرس آوری است و من این مسئله را می پذیرم. اما قبول کنید هیجان انگیز هم هست چون بازیکنان بزرگ جابجایی هایی به نقاط مختلف دنیا انجام می دهند.


اخیرا رئال مادرید حاضر شده است نزدیک به 100 میلیون یورو برای گرت بیل پرداخت کند،به نظرت دلیل این افزایش قیمت ها چه چیزی می تواند باشد؟

بازار نقل و انتقالات بازیکنان در سال های اخیر بسیار متورم شده است و اگر برای یک بازیکن مبلغی بیش از اندازه پرداخت شود سایر باشگاه ها و مدیر برنامه ها سریعا دست به کار می شوند تا ببینند که چقدر برای بازیکنشان می توانند کسب کنند.بازار نقل و انتقالات در حال حاضر طوری شده است که قیمت بازیکنان به شدت در نوسان می باشد و در حال حاضر هم باشگاه هایی وجود دارند که حاضر هستند با هر قیمتی بازیکن ها را به ترکیب تیمشان بیاورند و متاسفانه این روند ادامه پیدا خواهد کرد مگر اینکه مالکان و روسای باشگاه ها تصمیم بگیرند که دیگر چنین هزینه هایی را پرداخت نکنند.


فصل پیش رو،نخستین فصل،بدون حضور سر الکس فرگوسن در لیگ جزیره خواهد بود.به نظرت چه تغییراتی را در منچستریونایتد شاهد خواهیم بود؟ افت خواهند کرد یا خیر؟

بدون شک فرگوسن یک شخصیت تاثیر گذار بود اما منچستریونایتد هم باشگاه بزرگی است و من فکر می کنم که دیوید مویس می تواند آنجا موفق شود.شاید خیلی زود این موفقیت به دست نیاید اما همیشه وقتی که شما یک تغییر بزرگ را انجام می دهید نیازمند به یک دوره ی انتقالی هستید و همچنین باشگاه آن ها در حال حاضر بازیکنان بزرگی در اختیار دارد.


بخش دوم مصاحبه با دنی کرباسیون،فردا همین ساعت در سایت قرار می گیرد.با ما همراه باشید زیرا صحبت های بخش بعدی در مورد فوتبال ایران است ...

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۶/۱۳
به قلم مصطفی کاظمی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.ir
بازدید: ۶,۰۳۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰