این آرسنال و آن آرسنال

نویسنده: علی قاسمی

وبلاگ من
نویسنده: علی قاسمی
چرا
کل بازدید: 276,022 بار

Arsenal Official website

Arsenal Supporter club

Telegram

Twitter

Instagram

دیگر بلاگ های من
آخرین اخبار کوتاه
انتظار میرود اونای امری در کنفرانس قبل از بازی کاپیتان تیم خود را به طور قطعی مشخص کند،اگر صحبتی در این مورد نشود احتملا همه چیز روز بازی مشخص خواهد شد.
انتظار میرود اونای امری در کنفرانس قبل از بازی کاپیتان تیم خود را به طور قطعی مشخص کند،اگر صحبتی در این مورد نشود احتملا همه چیز روز بازی مشخص خواهد شد.
 انتظار میرود الکساندر لاکازت که برای بازی روز شنبه در دسترس باشد. انتظار میرود الکساندر لاکازت که برای بازی روز شنبه در دسترس باشد.
وضعیت گرانیت ژاکا برای حضور در بازی روز شنبه مقابل برنلی مورد برسی قرار میگیرد،پای او آسیب دیده و ‌دچار کبودی شده است. وضعیت گرانیت ژاکا برای حضور در بازی روز شنبه مقابل برنلی مورد برسی قرار میگیرد،پای او آسیب دیده و ‌دچار کبودی شده است.
باشگاه گالاتاسرای ترکیه مطمئن است که میتواند الننی را در این پنجره جذب کند،اما هنوز توافقی برای انتقال قرضی او (احتمالا با بند خرید) بین دو باشگاه صورت نگرفته است.
باشگاه گالاتاسرای ترکیه مطمئن است که میتواند الننی را در این پنجره جذب کند،اما هنوز توافقی برای انتقال قرضی او (احتمالا با بند خرید) بین دو باشگاه صورت نگرفته است.
سول کپمل اسطوره ی آرسنال که حدود هشت ماه پیش سرمربی باشگاه مکلسفیلد تان شده بود از سمت خود کناره‌گیری کرد. سول کپمل اسطوره ی آرسنال که حدود هشت ماه پیش سرمربی باشگاه مکلسفیلد تان شده بود از سمت خود کناره‌گیری کرد.
الکس ایوبی وینگر نیجریه‌ای آرسنال رسماً با قردادی ۵ ساله به اورتون پیوست. الکس ایوبی وینگر نیجریه‌ای آرسنال رسماً با قردادی ۵ ساله به اورتون پیوست.
پنجره انگلستان بسته شد. آرسنال میتواند تا ساعاتی دیگر داوید لوییز را هم معرفی کند و خبر ترک آرسنال توسط ایوبی را منتشر نماید. پنجره انگلستان بسته شد. آرسنال میتواند تا ساعاتی دیگر داوید لوییز را هم معرفی کند و خبر ترک آرسنال توسط ایوبی را منتشر نماید.
 با تایید بی‌بی‌سی ایوبی ۱۰۰٪ به اورتون میرود. با تایید بی‌بی‌سی ایوبی ۱۰۰٪ به اورتون میرود.
در شبکه‌های اجتماعی از این انتقال همه خوشحال هستند. هواداران گمان میکنند او پیشرف زیادی در این دوره می‌کند... در شبکه‌های اجتماعی از این انتقال همه خوشحال هستند. هواداران گمان میکنند او پیشرف زیادی در این دوره می‌کند...
 انکتیا رسما به لیدزیونایتد پیوست .... انکتیا رسما به لیدزیونایتد پیوست ....
تبلیغات توپچی

این آرسنال و آن آرسنال

سلام به تمامی دوستان خوبم . بعد از مدتها تصمیم دارم یه پست بلند بذارم و امیدوارم حد اقل 10 خط از ان را بخونید ...




خب
نقل و انتقالات به پایان رسید و روز های ابتدایی نقل و انتقالات پیش بینی
ای را صورت دادم و در آن از خروج سانیا ، ورمائلن ، پودولسکی ، فابیانسکی
در این فصل گفتم و خروج کازورلا و اوزیل رو برای این تابستان و یا تابستان
بعدی محتمل دونستم و هنوز هم بر این باورم این دو بازیکن تابستان بعد تیم
را ترک خواهند کرد ... مخصوصا اوزیل با این روند .  و در این بین پودولسکی و
شاید به دلیل مصدومیت جیرود در تیم ماندنی شد و سایر بازیکن ها تیم را ترک
کردند . میتوانید به پست " از گوشه و کنار " مراجعه کنید ...

و حال کمی رسمی تر :

خروج
باکاری سانیا بیشترین ضربه را در این فصل به تیم وارد خواهد کرد همانطور
که در گذشته هم بر این مهم تاکید داشتم و دبوشی به هیچ عنوان برای دفاع
راست کافی نیست و با خروج جنکینسون این بخش با کمبود کیفیت و بازیکن  مواجه
خواهیم بود و شاید بازیکن جوان و یا فلامینی در پاره ای از فصل مورد
استفاده قرار بگیرد ...
چمبرز زیرکانه ترین خرید ارسنال بود و شاید از
وی هم بتوان در کناره استفاده کرد و سرعت بالا و هوش و جسارت از ویژگی ها
بازر این بازیکن به نظر میرسد .
 سانچر به مرور تفاوت را در ترکیب
ارسنال ایجاد خواهد کرد و شادابی حرکات این بازیکن و حفظ توپ وی در بازی
برابر لستر کاملا به چشم میامد .
دنی ولبک بدون شک بهتر از جیرود خواهد
بود . با امدن وی پازل انگلیسی ارسنال کامل شد و حال 6 انگلیسی در ترکیب
ارسنال به چشم خواهد خورد شاید اوسپینا بهترین گزینه برای جایگزینی
فابیانسکی باشد .

تفاوت اصلی این نسل با نسل گذشته در یکدست بودن
بازیکنان در یک رنج سنی نرمال هست .



 اگر نگاهی به تصاویر تمرینات تیم
بیندازید اکثر بازیکنان با لبخند و رفاقت ناشی از هم سن بودن دوران خوبی را
در ارسنال میگذرانند و تیمی شاداب را تشکیل داده اند که مد سن در میان
انها 20 ، 21 ، 22 یا 23  خواهد بود یعنی بیشترین سن موجود در تیم این سنین
میباشد که در اروپا یک بازیکن در این سن به بلوغ فوتبالی میرسد .

شاید
بسیاری از خوانندگان با من این عقیده را داشته باشند که نسل قبل با
بازیکنانی با ملیت متفاوت ارسنال تنها سعی در خرید و فروش بازیکنان داشت
ولی حال بعد از ورود بحث بومی سازی بازیکنان ، تصمیم ونگر بر روی کار اوردن
هسته انگلیسی کلید خورد و شاید بعد از خروج فابرگاس از ارسنال ، ونگر به
این موضوع پی برده است که شاید بهترین راه برای حفظ بازیکنان در تیم ،
استفاده از بازیکنان بومی باشد و شاید در صورتی که ویلشر ، رمسی ، گیبس و
چمبرلین بریتانیایی نبودند در تابستان مورد هدف خیلی از تیم ها قرار
میگرفتند ولی حال هسته انگلیسی تیم به ناچار باعث محبوبیت ارسنال در میان
خود انگلیسی ها هم خواهد شد شاید به زودی با ورود رویس ، شاهد هسته آلمانی
ها هم باشیم .





شاید در فصول گذشته به دلیل عدم پشتوانه مالی ، فاصله
نیمکت ذخیره با بازیکنان درون زمین بسیار زیاد بود ولی حال شاید اکثر
بازیکنان تیم در رنج قدرت 65 تا 80 باشند ولی دو تیم یکدست با قدرتی تقریبا
برابر را در اختیار داریم که این اختیار را به سرمربی تیم میدهد که هر
مهره ای را در ترکیب استفاده کند و این میتواند برای سایر تیم ها در
شناسایی ترکیب اولیه تیم مشکل باشد چیزی که دو یا سه فصل گذشته اصلا به چشم
نمیخورد و حتی در بسیاری از دیدار های حساس به دلیل مصدومیت و نداشتن
ذخیره مناسب از بازیکنان گمنام در ترکیب اصلی در بازی های لیگ برتر استفاده
میشد ولی اکنون کمی متفاوت هست و حتی در بازی های جام اتحادیه و حذفی هم
از تیم ذخیره ای استفاده میکنیم که همه بازیکن های ان رو میشناسند و در
واقع تقریبا تیم دومی نداریم که بازیکنان نشناس داشته باشند و ذخیره های
سرشناسی هم در اختیار داریم تا جایی که لوکاس پودولسکی و روسیچکی ذخیره های
ارسنال هستند و هافبک های طراحی در ترکیب ارسنال ذخیره هستند که حتی تیمی
مثل منچستر یونایتد یک بازیکن همانند ان را در ترکیب اصلی خود ندارد .
در
این تیم شاید 6 بازیکن طراح به چشم میخورد . اوزیل ، ارتتا ، کازورلا ،
ویلشر ، رمسی ، روسیچکی از بخشی از طراح های ارسنال هستند که گاها ارتتا در
نقش تخریبی مورد استفاده قرار میگیرد ولی انچه مسلم هست نقطه قوت ارسنال ،
نقطه ضعف منچستر یونایتد خواهد بود .

شاید خط دفاع ارسنال در این فصل بهترین خط دفاع 10 سال اخیر خود را داشته باشد جایی که چمبرز به بازیکن فیکس تیم تبدیل شده است .

ولی
در خط حمله شاید کمی تیم فاقد برندگی باشد چیزی که با ورود یک مهاجم درجه
یک قابل برطرف شدن بود ولی شاید بهتر است منتظر بازگشت والکات و درخشش
سانچر و ولبک و شاید شکوفایی سانوگو بود بازیکنی که شباهت زیادی به ادبایور
دارد و تا به حال کاملا همانند وی سیر صعودی را طی کرده است و اگر با این
روند ادامه دهد این فصل و فصل اینده خواهد درخشید ...

خط حمله
ارسنال در این فصل یک تفاوت با فصول گذشته دارد . در فصول گذشته رابین ون
پرسی و جیرود توانایی پرس در زمین حریف را نداشتند ولی امروز سانچر و
سانوگو و ولبک در بازی هایی که از انها شاهد بودیم توانایی پرس شدید و
دوندگی زیاد را دارند و شاید مصدومیت جیرود توفیق اجباری باشد . تفاوت اصلی
مهاجمان بارسلونا و ارسنال در پرس در نیت برای پرس کردن هست ، بازیکنان
بارسلونا هدف از پرس را گرفتن توپ از حریف میدانند و در صورت تعلل بازیکن
حریف ، توپ را از وی میگیرند ولی گاها بازیکنان ارسنال با هدف ترساندن برای
به اشتباه انداختن بازیکن پرس میکنند . سانچر و پدرو ، مسی  سایر بازیکنان
بارسلونا دقیقا نیت اول را در پرس دارند و شاید این در ناخودآگاه بازیکنان
ان تیم شکل گرفته باشد و به این دلیل تیم هایی که برابر بارسلونا به میدان
میروند درصد مالکیت پایینی دارند ...

و در اخر اینکه تیم امسال در
نتیجه گیری در نیمه اول کمی مشکل دارد جایی که سال گذشته در ابتدای فصل
دقیقا برعکس این امر بود و تیم تا دقیقه نتیجه بازی را رقم میزد و ایم امری
هست که امسال نتوانستیم به ان دست پیدا کنیم و شاید این خاصیت بود که
ما توانستیم 19 هفته صدر نشینی را تجربه کنیم ...

این نکات مثبت و منفی شاید بارز ترین تفاوت این فصل با فصول گذشته را شامل میشود .


ثبت نظر شما



نظرات پیشین

مهرزاد در 14/6/1393 | 00:40 گفت:

من واقعا برام سواله این پست که تحلیلی هست باید انقدر کم نظر بدن اما...

علی قاسمی در 13/6/1393 | 17:31 گفت:

مهرزاد جون منم دقیقا همین عقیده رو دارم و به نظر من پودولسکی هر وقتی که به زمین امده برای ارسنال خوب بوده و منم نمیتونم ونگر رو از این بابت درک کنم
امیذوارم این بازیکن به ترکیب اصلی راه پیدا کنه و لااقل 25 دقیقه هر بازی به میدان بیاد

مهرزاد در 13/6/1393 | 16:55 گفت:

دوستان دیشب بازی المان رو دیدین؟ حال کردم پدولسکی کاپیتان شد! من نمی دونم پدولسکی مگه بد بازی کرد؟ چرا ونگر بهش انقدر کم بازی می ده نمی دونم.

مهرزاد در 13/6/1393 | 16:45 گفت:

دوستان دیشب بازی المان رو دیدین؟ حال کردم پدولسکی کاپیتان شد! من نمی دونم پدولسکی مگه بد بازی کرد؟ چرا ونگر بهش انقدر کم بازی می ده نمی دونم.

علی قاسمی در 13/6/1393 | 10:41 گفت:

سلام مجدد به همه دوستان عزیزم

مرسی از لطفی که دارید

خب بذارید از اخر جواب بدم
اول محمد : مرسی داداش که همونقدم خوندی و من کلا توقع ندارم هر سی چهل خط رو همه بخونند چون خودمم اگه جای شما باشم شاید 10 خط بخونم ...

رضا : معلم ؟ خودت استادی داداش

حسین : مرسی برادر تو هم لطف داری ولی خب اگه قبولم نداشته باشی طبیعیه چون دلیل نداره همه حرفام درست باشه

داداش شایان : به نظر من فابرگاس با این روندی که برای خودش انتخاب کرد خودشو خراب کرد ... به نظر من این تیم خیلی بهتراز فابرگاس ها رو داره و اون خاطرات زنده میشند و امسال یا سالهای بعد میشه خاطره برای اینده و فابرگاس فراموش میشه ...

مرسی مجید جان

مهدی صاحب اختیاری و ممنون

امیر : هر کس عقیده ای داره ولی به نظر من دبوشی از سانیا سطحش پایین تره . معمولا مدافع های چپ که سطح بالایی دارند میتونند دفاع وسط هم بازی کنند . معمولا . و سانیا هم این قدرت رو داشت و از طرفی سانیا سانتر های بهتری داشت و به نظر خودم با اطمینان تر بازی میکرد و یکم سرعتی تر بود . از طرفی بعضی ها با جنکینسون مخالفن . منم مخالفم ولی در اینده میتونست و میتونه از بهترین ها باشه و تکل های خوبی میزنه و از سانیا و دبوشی به مراتب جنگنده تره و اینده این بازیکن رو تو ترکیب اصلی خواهیم دید شک نکنید ...

محمد حسین : خب نمیشه زود در مورد دبوشی نصمیم گرفت ولی من به شخصه سانیا رو سرعتی تر و بهتر و کم اشتباه تر تصور میکردم ... کسی از دفاع کنار توقع کار خاص نداره ولی من تا اونجایی که میدونم توی بازی قبل دبوشی به عقیده من خیلی خوب نبود و در واقع بد هم بود .. اگه یه نگاهی به بازی بندازی تقریبا همه موقعیت های لستر از راست ما بود و گلی هم که خوردیم از سمت راست ما بود و حتی اون مهاجمشون بالای سر دبوشی سر زد در حالی که کوشیلنی رفته بود جای دبوشی رو پر کنه و دبوشی اونجا فضا داد .
کل نیمه اول رو تو خاطرت بیاری میبینی اونا سمت راست ما رو هدف گرفته بودند برای نفوذ چون دبوشی نمیتونست خوب عمل کنه
شایدم حرف من اشتباه باشه ...

سید محمد علی : خب در مورد دبوشی و جنکینسون توضیح دادم ولی در مورد چمبرز باید این رو بگم که من تو این چند بازی نهایت یک اشتباه فاحش ازش دیدم و من تا به حال مدافع 19 ساله به این خوبی ندیدم و به نظر من با توجه به 16 تا خوب خریدیمش
در مورد سانچز باید این رو بگم که اصلا نمیتونه مثل اوزیل باشه .. اوزیل مثل دختری میمونه که تو خونه باباش تو پر قو بزرگ شده و الان اوردنش تو خونه مستاجری و به قول علیفرد احساس میکنه سطحش از همه بالاتره و اینجا در حد اون نیست و تمام توان خودش رو نمیذاره و با انگیزه نیست ولی سانچر تو همین چند روزه به همه جور شده و جزئی از تیم شده و به نظر من بازی قبلی خیلی جنگنده و با جون و دل بازی میکرد و با غیرت بود و ازش خوشم امد سانچز امسال برگ برنده ماست و 65 تا 80 رو بر اساس قدرت تکنیکی و تاکتیکی بازیکن ها گفتم شاید65 تا 85 هم داشته باشیم مثلا سانچر 85 هستش شایدم تقریبا همون ملاکی که فیفا میذاره تو بازی هاش
خیلی خوبه که نظراتت رو میگی و ممنون و ممنون گه موافق هم هستی با خیلی هاش ....


محمد زاهدی عزیز : در مورد اوزیل باید این رو بگم که امیدوارم امیدوارم بهتر بشه ولی باید این رو بگم که تقریبا 370 روزه که به تیم ملحق شده و هر بازیکنی میتونه 30 روزه یا 100 روزه با تیم اخت بشه ولی من به شخصه احساس میکنم بهتره اگه میخواد تا اخر فصل اون اوزیل قبلی نشه از تیم بره چون جای خیلی ها رو توی ترکیب میگیره فکر کنم 2 فصل برای یک بازیکن زمان خوبی باشه اگه بازیکن جوون باشه بحث فرق میکنه و میشه 4 فصل هم صبر کرد ولی اوزیل که قبلا خوب بوده نمیشه خیلی صبر کرد مثل ارشاوین ...
با این اوصاف این فصل اگه خوب نباشه شاید با 25 تا از تیم جدا بشه و در مورد کازورلا هم باید این رو بگم که صرفا به این خاطر میگم شاید بره که حرفای دو پهلو میزنه توی مصاحبه هاش و به نوعی میگه من میخوام با ارسنال به موفقیت برسم و نمیگه که برای همیشه میمونم و... تیم احساس منه

مسعود و حمید هم ممنونم ازتون


mohammad در 13/6/1393 | 09:27 گفت:

سلام
کامل نخوندم اما تا همونجایی که خوندم
با اکثر حرفات موافقم
بسیار مفید بود

رضا در 13/6/1393 | 08:31 گفت:

مخلص آقا معلم

Hossein در 13/6/1393 | 01:54 گفت:

علی قاسمی پس کجایی برادر؟؟؟؟؟؟ دلم هواتو کرده بود

آقا من نخونده پستتو قبول دارم. (البته خوندما)

شایان در 13/6/1393 | 01:41 گفت:

من دلم برای برف و هوای زمستون..و گل های دقایق پایانی که توسط سسک زده میشد..اون بازیمون با بولتون که 2-0عقب بودیم..بردیمو رفتیم صدر..برای24 ساعت..خیلی بهم حال میداد..یادش بخیر

رضا اسپم

majid در 12/6/1393 | 23:36 گفت:


این همون علی قاسمیه که من میشناختم؟!!! بسیار خوب و با تمام حرفاتم موافق بودم

mehdi در 12/6/1393 | 22:43 گفت:

علی جان من با تمام حرفات موافقم و اگه اشکال نداشته باشه این پستو واسه خودم بر میدارم.

امیر صفای نیکو در 12/6/1393 | 22:21 گفت:

دبوشی 3 برابر سانیا چشمش نکنیم بهتره...
مرسی از پستت

مهدی در 12/6/1393 | 21:59 گفت:

عالی بود
ممنون

محمد حسین در 12/6/1393 | 21:42 گفت:

داداش تحلیل های خیلی خوبی داشتی و این مثبت نگر بودن از همه چی مهم تره ولی به نظر من سانیا و جنکینسون رو الکی گنده شون میکنی. سانیا هیچ چیز خاص و خارق العاده ای از خودش نشون نمیداد و مربی فرانسه هم توی جام جهانی خیلی خوب اینو فهمید. دبوشی هم جسورتره و هم فکر میکنم خلاق تر و تکنیکی تر باشه. البته شاید از لحاظ دفاعی سانیا بهتر بود ولی دبوشی هم قابل رشد کردنه. از جنکینسون هم چیزی نگم بهتره. این بشر چی داشت اصلا؟ بازی آخر مقابل لستر در حالی که همه بد بودن دبوشی از معدود بازیکنایی بود که نسبت به بازی های قبلش بهتر شده بود.
در کل بهش امیدوار باشیم. یا به قول خودت اگه جواب نده چمبرز هست

A.Djahed در 12/6/1393 | 21:15 گفت:

چند وقت نبودید با بعضی هاش مخالفم :
دبوشی از هر لحاظ از سانیا بهتره .
چمبرز ، اصلا زیرکانه نبود البته شاید تعریف من و شما از زیرکانه متفاوت باشه اصلا بنظرم خرید زیرکانه نداشتیم .
سانچز امکان تبدیل شدنش به اوزیل خیلی زیاده ، بر می گرده به خود فرد و مربی تیم ، خود فرد از جهت غرور اوزیل آرسنال رو برا خودش کم می دونده مخصوصا با قهرمانی رئال تو چمپینز لیگ شدت گرفت . مربی هم نباید این قدر ( مثه اوزیل ) بازیکن رو راحت بزاره تو زمین تقریبا هیچ مسئولیت دقیقی براش معین نکنه . درباره سانچز هیچی معلوم نیست .
با ولبک و هسته بریتانیایی خیلی موافقم .
با رنج سنی هم خیلی موافقم بازیکنا چند فصل کنار هم بودن و می مونن .
فکر نکنم امثال اوکس و رمسی و ویلشر و گیبس حتی خارجی بودن از تیم می رفتن نفقط برا کیفیت بلکه تیم فصل پیش از خودش شخصیت قهرمانی نشون داد و تیم با قهرمانی در جام حذفی بازیکنان رو نگه داشت .
نیمکت خیلی قویی داریم به غیر از دفاع . 65 - 80 رو با چه ملاکی گفتید ؟ منو یاد قدرت بازیکنا تو بازی فیفا انداخت .
با بقیه حرفاتون خیلی موافقم .
عالی بود ،خسته نباشید، ممنون .

محمد زاهدی در 12/6/1393 | 21:10 گفت:

مرسی بابت پستت عالی بود ولی با نظرت راجع به خروج سانتی و اوزیل از آرسنال مخالفم.اگه اوزیل تو شرایط آرمانیش نیست دلیلش اینه که ازیه لیگ ساده به یه لیگ با قدرت بدنی و سرعت زیاد اومده قبلشم که تو لیگ ماشینی آلمان بوده الانم همون وضعو سانچز داره تا بیان با این لیگ مچ بشن طول میکشه حتی اگه مسی رو هم به این لیگ بیاریم نمیتونه کاراییه بارسلون رو داشته باشه و یه چیز دیگه که هست ما طرفدارای آرسنال عجولیم و از بس رنگ موفقیت رو ندیدیم میخوایم زود به همه چی برسیم الان که دیگه جاما داره یکی یکی میاد پس صبر از همه چی مهم تره

masoud mahmudpur در 12/6/1393 | 20:58 گفت:

مرسی
خوب بود

hamid saadi در 12/6/1393 | 20:24 گفت:

علی جان مثل همیشه عالی.
ایول داری داداش