مربی، مدیر، سهامدار

نویسنده: میلاد کشوری

وبلاگ من
نویسنده: میلاد کشوری
میلاد 26 ساله هستم و از سال 98 طرفدار آرسنالم.
کل بازدید: 2,885 بار

Arsenal Official website

Arsenal Supporter club

Telegram

Twitter

Instagram

دیگر بلاگ های من
آخرین اخبار کوتاه
طبق گزارش دیلی میل، آرسنال همچنان در حال تلاش است تا کریستین پاون وینگر تیم ملی آرژانتین و بوکاجونیورز را با مبلغی حدود ۴۴ میلیون پوند به خدمت درآورد. طبق گزارش دیلی میل، آرسنال همچنان در حال تلاش است تا کریستین پاون وینگر تیم ملی آرژانتین و بوکاجونیورز را با مبلغی حدود ۴۴ میلیون پوند به خدمت درآورد.
صحبت های وینای ونکتشام پس از انتصاب به عنوان مدیر اجرایی باشگاه آرسنال: "از زمانی که من به آرسنال پیوستم، من همیشه بهترین امتیازات را به این باشگاه فوتبال دادم، ما با کارکنان فوق العاده ای که در آرسنال داریم، احترام و بهبود تاریخ، منشور و ارزش های منحصر به فرد ما، با هدف کلی برای آوردن موفقیت به میلیون ها نفر از طرفداران خود در سراسر جهان و ایجاد افتخار آنها در باشگاه خود کار می کنند."
صحبت های وینای ونکتشام پس از انتصاب به عنوان مدیر اجرایی باشگاه آرسنال: "از زمانی که من به آرسنال پیوستم، من همیشه بهترین امتیازات را به این باشگاه فوتبال دادم، ما با کارکنان فوق العاده ای که در آرسنال داریم، احترام و بهبود تاریخ، منشور و ارزش های منحصر به فرد ما، با هدف کلی برای آوردن موفقیت به میلیون ها نفر از طرفداران خود در سراسر جهان و ایجاد افتخار آنها در باشگاه خود کار می کنند."
کانون رسمی هواداران آرسنال در ایران فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا حسینی را به رهروان واقعی آن حضرت تسلیت عرض میکند. انشالله عزاداری‌های شما مقبول درگاه حق قرار گرفته باشد. کانون رسمی هواداران آرسنال در ایران فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا حسینی را به رهروان واقعی آن حضرت تسلیت عرض میکند. انشالله عزاداری‌های شما مقبول درگاه حق قرار گرفته باشد.
اوزیل به ژاکا چه توصیه‌ای کرد ... ژاکا پیش از زدن ضربه آزاد از مسوت اوزیل اجازه خواست تا او ضربه را بزند. ژاکا در این مورد گفت: من به اوزیل گفتم که آیا میتوانم ضربه را بزنم و اوزیل گفت مشکلی نیست، تلاشت را بکن. ژاکا ادامه داد: بازی در ۲۰ دقیقه اول برای ما دشوار پیش رفت اما به هر ترتیب توانستیم بر بازی سوار شویم. نیم دوم کاملا مسلط بودیم و سه امتیاز مهم را کسب کردیم. اوزیل به ژاکا چه توصیه‌ای کرد ... ژاکا پیش از زدن ضربه آزاد از مسوت اوزیل اجازه خواست تا او ضربه را بزند. ژاکا در این مورد گفت: من به اوزیل گفتم که آیا میتوانم ضربه را بزنم و اوزیل گفت مشکلی نیست، تلاشت را بکن. ژاکا ادامه داد: بازی در ۲۰ دقیقه اول برای ما دشوار پیش رفت اما به هر ترتیب توانستیم بر بازی سوار شویم. نیم دوم کاملا مسلط بودیم و سه امتیاز مهم را کسب کردیم.
تعریف و پشتیبانی عجیب ازارد از ژیرو امروز خط اول اخبار تیم چلسی بود. این مهاجم پیشین آرسنال که فروخته شد تا اوبامیانگ به تیم بیآید توسط هازار "بهترین مهاجم نوک دنیا" نامیده شد !!!! ژیرو در تمام طول جام‌جهانی با اینکه فینالیست شدند، حتی نتوانست یک گل به ثمر رساند! اما ظاهرا هازارد در چلسی از او راضی است !!! تعریف و پشتیبانی عجیب ازارد از ژیرو امروز خط اول اخبار تیم چلسی بود. این مهاجم پیشین آرسنال که فروخته شد تا اوبامیانگ به تیم بیآید توسط هازار "بهترین مهاجم نوک دنیا" نامیده شد !!!! ژیرو در تمام طول جام‌جهانی با اینکه فینالیست شدند، حتی نتوانست یک گل به ثمر رساند! اما ظاهرا هازارد در چلسی از او راضی است !!!
آرسنال جایدن آدتیبای نیجریه ای که فقط ۹ سال سن دارد را به خدمت گرفت . به گزارش نشریه گاردین ، آدتیبا که ۵ هفته در آکادمی باشگاه در لندن حضور داشت و تمرین میکرد با تشخیص کارد فنی با باشگاه آرسنال قرارداد امضا کرد . آرسنال جایدن آدتیبای نیجریه ای که فقط ۹ سال سن دارد را به خدمت گرفت . به گزارش نشریه گاردین ، آدتیبا که ۵ هفته در آکادمی باشگاه در لندن حضور داشت و تمرین میکرد با تشخیص کارد فنی با باشگاه آرسنال قرارداد امضا کرد .
الکساندر لاکازت بهترین بازیکن هفته اخیر لیگ انگلستان از دیدگاه گل شد.لاکازت، مهاجم تیم آرسنال در بازی مقابل کاردیف سیتی، یکی از ارکان اصلی دومین پیروزی متوالی شاگردان امری در لیگ بود. او با به ثمر رساندن یک گل و فراهم ساختن یک پاس گل برای اوبامیانگ، یکی از موثرترین بازیکنان تیم در پیروزی ۳-۲ آرسنال مقابل کاردیف بود. او از اوپتا و شور نمره فوق العاده ٩۴/۱۰۰ را گرفت. او بالاتر از ادن آزارد با ٩۳ امتیاز و موتینیو هافبک ولوز با ٩۱ امتیاز قرار گرفت و عنوان بهترین بازیکن هفته را از آن خود کرد.
الکساندر لاکازت بهترین بازیکن هفته اخیر لیگ انگلستان از دیدگاه گل شد.لاکازت، مهاجم تیم آرسنال در بازی مقابل کاردیف سیتی، یکی از ارکان اصلی دومین پیروزی متوالی شاگردان امری در لیگ بود. او با به ثمر رساندن یک گل و فراهم ساختن یک پاس گل برای اوبامیانگ، یکی از موثرترین بازیکنان تیم در پیروزی ۳-۲ آرسنال مقابل کاردیف بود. او از اوپتا و شور نمره فوق العاده ٩۴/۱۰۰ را گرفت. او بالاتر از ادن آزارد با ٩۳ امتیاز و موتینیو هافبک ولوز با ٩۱ امتیاز قرار گرفت و عنوان بهترین بازیکن هفته را از آن خود کرد.
کالچومرکاتو :آرسنال در چند ساعت آینده انتقال یحیی توره به این تیم را اعلام رسمی خواهد کرد[مجله آرسنال] کالچومرکاتو :آرسنال در چند ساعت آینده انتقال یحیی توره به این تیم را اعلام رسمی خواهد کرد[مجله آرسنال]
نشریه سان در گزارشی به جایگزین ایوان گازیدیس در آرسنال پرداخته است وگفته که با رفتن ایوان گازیدیس از آرسنال، احتمال اینکه شخصی مشهور جایگزین او شود بسیار کم است. احتمالا فردی نزدیک به باشگاه (مثل جاش کرونکه) جایگزین او شود. اینطور که بنظر میرسد جاش کرونکه جایگزین ایوان گازیدیس در آرسنال خواهد شد.[مجله آرسنال] نشریه سان در گزارشی به جایگزین ایوان گازیدیس در آرسنال پرداخته است وگفته که با رفتن ایوان گازیدیس از آرسنال، احتمال اینکه شخصی مشهور جایگزین او شود بسیار کم است. احتمالا فردی نزدیک به باشگاه (مثل جاش کرونکه) جایگزین او شود. اینطور که بنظر میرسد جاش کرونکه جایگزین ایوان گازیدیس در آرسنال خواهد شد.[مجله آرسنال]
برند لنو راجع به پیوستن به آرسنال:من دیوانه نیستم، متقاعد شدم که تصمیم درست بوده است و مدت زمانی کمی یا چند ماه باید بگذرد تا زمان بازی من فرا برسد.[مجله آرسنال] برند لنو راجع به پیوستن به آرسنال:من دیوانه نیستم، متقاعد شدم که تصمیم درست بوده است و مدت زمانی کمی یا چند ماه باید بگذرد تا زمان بازی من فرا برسد.[مجله آرسنال]

مربی، مدیر، سهامدار

به نظر شما توی روند ضعیف فعلی مقصر کدام جزء باشگاهه؟





سلام دوستان



می‌خام نظر شما رو هم بدونم.



آرسنال از پنج جزء تشکیل میشه که میخام نقش هر کدوم اونا رو
توی روند ضعیف فعلی بررسی کنم.



1-    بازیکنا: خیلی از بازیکنای امروز آرسنال، لیاقت پوشیدن
پیرهن مقدس آرسنال رو ندارن؛ ژورو،  گیبس،
رمزی، والکات، آرتتا و ... . نه فقط از لحاظ تکنیکی، تاکتیکی و هوشی توانایی بازی
کردن در بالاترین سطح معتبرترین لیگ فوتبال رو ندارن بلکه تعصب و انگیزه ای هم
توشون دیده نمیشه. به نظر من به هیچ وجه نمیشه اونا رو توی وضعیت فعلی آرسنال مقصر
قلمداد کرد، چون بیشتر از این نیستن و اگه مثل گدای داستان شاهزاده و گدا لیاقت
پوشیدن پیرهن آرسنال رو ندارن، به خودشون برنمی گرده. بلکه باید دید چرا اینجا
هستن؟ چرا بعضی ها پسرفت داشتن؟ چرا انگیزه بهشون تزریق نمیشه؟ چرا از قبل از بازی
بازنده ان؟ و .... در هر صورت اون پولش رو میگیره و کسی رو هم مجبور نکرده بازی
کنه. همینه که هست...



2-    مربی: به شخصه اعتقاد دارم ونگر ضربات بزرگی رو در چند سال
اخیر به تیم زده. از امضا نگردن قرارداد بیش از یک سال با بازیکنای بالای 30 سال
که نیازی نیست نقش ونگر رو توش یاداوری کنم، تا خرید بازیکنای بی‌کیفیت و بازی
دادن به اونا برای ایجاد ارزش افزوده. از همه مهمتر اعتماد به نفس خودش رو از دست
داده و حتی دیگه خودش هم اعتقاد زیادی به پیروزی نداره. اگه میخاین بفهمین مربی
خوب یعنی چی یه نگاهی به فرگوسن بندازین که با بازیکنایی که اصلا در حد بازیکنای
سیتی نیستن و لشکری از مصدومین داره پا به پای سیتی برای قهرمانی رقابت می‌کنه و
آخرش هم قهرمان میشه. من به شخصه فکر میکنم ونگر یه سهامدار جزء توی آرسنال باشه
که اینقدر به فکر پول دراوردن و سوددهی باشگاهه. این معموله که باشگاه ها اسطوره
هاشون رو سهامدار می کنن تا براشون وفادار بمونن. به خصوص اگه این اسطوره مربی
باشه که با خرید و فروش بازیکنا نقش مهمی در اقتصاد باشگاه ایفا کنه! با وجود
اینکه رد ونگر رو میشه توی خیلی از ناکارامدی های باشگاه مشاهده کرد، به شخصه
اعتقاد دارم که تقصیر اون هم نیست. اون هم مثل بازیکنا یه حقوق بگیره که با وجود
اینکه هیچ کار خاصی انجام نداده کارفرماش ازش حمایت می کنه و پول خوبی میگیره.
ابدا هم استرسی بابت باخت نداره. تازه وقتی بازیکنات خراب باشن کسی به تو ایراد
نمی گیره. فکر کنید اون بخاد بره توی رئال کار کنه که اگه یه فصل نتیجه نگیره
اخراج بشه. تازه الان فن و فوت لیگ انگلیس رو میدونه و نمیخاد آخر عمری خودشو
درگیر یه کار کاملا متفاوت کنه. به نظر من آرسنال برای ونگر بهشته و تقصیر این وسط
به دوش مدیریته که اجازه میده مربی با این نتایج باز هم به کارش ادامه بده.



3-    مدیریت: مدیریت آرسنال یه مدیریت کاملا محافظه کارانه است
که سود باشگاه رو با کمترین ریسک تضمین کنه. کسب سهمیه اروپایی، صعود از مرحله
گروهی و بعضا تا 8 تیم لیگ قهرمانان و فروش دو سه بازیکن در هر فصل این سود رو
نوید میده که امسال هم اگر تاتنهام ناگهان اوج نمی‌گرفت هدفشون براورده میشد.
البته حتی مدیریت هم با فروش بازیکنای تعیین کننده‌ای که تضمین کننده‌ی سودهای
بزرگتر هستن مثل سسک، مخالفه، اما وقتی وضعیت تیم اینه، کسی هم علاقه ای به موندن
نداره.



شاید بعضی ها یادشون بیاد،
رئال در سال 2000 مقروض ترین باشگاه جهان بود، ولی مدیریتش یکی از دارایی های
باشگاه رو فروخت و شروع به خرید بازیکن هایی مثل فیگو و رونالدو کرد و از اون موقع
بود که رئال شد. شاید باز بگید که خیلی مقروضیم. بارسلونا هم در همین حد بدهی داره
و همینطور رئال. دقت کنید این تمام بدهی باشگاهه و مثلا شامل بدهی به امیریتس هم
میده که باشگاه قرار نیست پولش رو بهش برگردونه. بارسلونا با وجود بدهی زیادش
همچنان از بانک های در حال ورشکستگی اسپانیا وام می‌گیره، در حالی که آرسنال با
وجود دارایی‌ یک میلیارد و صد میلیونی و در نتیجه اعتبار بیشتر نمیخاد از بانک های
ثروتمند انگلیسی وام بگیره. و اصلا هم تمایلی به فروش یکی از املاک باشگاه یا
واگذاری سهام بیشتر برای کسب سرمایه نداره. شکی نیست که مدیریت بزرگترین مشکل
آرسناله، حتی هر ثانیه مربی گری ونگر هم به مدیریت برمی‌گرده که مسئول نظارت بر
عملکردشه؛ اما با وجود این، از اونجا که اون هم حقوق بگیر روساست و طرز تفکرش
اینطوریه نمیشه بهش ایراد گرفت.



4-    روسا: این آقایون هم که اصلا ایرادی بهشون وارد نیست. برای اینا
باشگاه حکم یه ماشین پولسازی رو داره که آخر هر سال باید چند میلیون دلار سود به
جیباشون سرازیر کنه. فقط مشکل اینه که مثه مالکای چلسی و سیتی عاشق فوتبال نیستن
که باز هم خیلی ربطی نداره. اینا بدون کمترین ریسکی درآمدشونو دارن (البته تا
امسال) پس نباید از عملکرد مدیریت ناراضی باشن.



می بینین دوستان. یه سلسه
مراتب مشکل دار که همه همدیگه رو تایید می کنن و بنابراین نباید شاهد اتفاق مهمی
باشیم. البته امسال یه خرده فرق داره که فرقشو میگم! و اما مهمترین و با ارزشترین
جزء آرسنال:



5-    هوادارا: بیانگر پول نقد و درامد سهل الوصول، شهرت،
محبوبیت، عامل پیروزی و .... اینجا جاییه که من اعتقاد دارم مشکل اصلی نهفتست.
اگرچه پاک ترین عضو زنجیره هستیم اما ساده لوحی و اعتماد بیجای ما اوضاع رو به
اینجا رسونده. بارسلون 2001 رو یادتونه؟ که با مدیریت خوان گاسپارت داشت نابود
میشد؟ ستاره هاش مثل فیگو و ریوالدو فروخته شدن و ....؟ اما هوادارا چیکار کردن؟
اما تیمو تحریم کردن. تحریم تیم یعنی سقوط درامد فروش بلیط، درامد محصولات، درامد
آکادمی های فوتبال، ارزش سهام، کاهش ارزش پخش تلویزیونی، تبلیغات و .... در یک
کلام یه فاجعه. این کار زنجیره رو از بالا تکون میده. اول سهامدارا که به شدت ضرر
می کنن و مدیریت رو بازخواست می کنن و بعد تغییر در تفکرات مدیریتی که امیدوارم
اوضاع رو درست کنه.



آرسنال امروز مثل یه ققنوس
پیر میمونه. امیدوارم بمیره تا از خاکسترش ققنوسی جوون بلند شه و به آسمون بره.



تشکر شده توسط :

ثبت نظر شما



نظرات پیشین

احسان در 28/11/1390 | 15:00 گفت:

تمام واقعیات ارسنالو بیان کردی مرسی

بدبخت هواداران:(

حمید فرازی در 28/11/1390 | 13:57 گفت:

در مورد شانس که به شخصه اعتقادی بهش ندارم و این کارشون مدیریت شده بود.میتونم به جرات بگم 95 درصد بازیکنایی که از آکادمی لاماسیای بارسا و Hale End آرسنال خارج میشن جوانان با استعدادی و شاید به قول شما خوش شانسیشون از این جهت بود که وقتی بازیکنی مثل اینیستا ظهورمیکنه در پست خودش بازیکن بزرگینیست یا حداقل دکو بود که مدت زیادی در بارسا دوام نیورد و انیستا در 18 سالگی برای تیم اصلی بازی میکرد و همچنین در مورد بقیه هم صادق هست.ولی در تیمی مثل ما بازکن با استعدادی مثل لوک فریمن یا امانوئل توماس به دلیل ترافیکی که رد پستشون وجودداره مجبور میشن تیمو ترک کنن اما بازیکنی مثل میکل یا یناریس به راحتی به تیم اصلی منتقل مینش و ما دراین مورده که باید مدیریت قوی تری انجام بدیم.
در مرود صحبتات راجع به اینکه بارسا الان یه جورایی به یه کعبه تبدیل شده کاملا موافقم ولی تیم ما هم همچین شرایطیو تجربه کرده و بازم میگم فوتبال یعنی پستی و بلندی و همینه که اونو منحصر به فرد کرده و داریم باهاش زندگی میکنیم.

بابت ایمیلتم ممنونم البته اگه یاهو آی دی داشتی راحت تر بودیم.آی دی منم اینه: rezaf1371@yahoo.com
اگه آی دی ساختی برام میلش کن

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 13:49 گفت:

الان هم که آمادمی بارسلون هر سال داره بازیکنای جدیدی رو به باشگاه معرفی می کنه ریشه در موفقیت های اخیرش داره که باعث شده جوون ها و نوجوون های با استعداد در تمامی دنیا هدف اولشون آکادمی فوتبال بارسلونا باشه که نتیجش هم اینی میشه که الان می بینید

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 13:44 گفت:


من هم خوشحال میشم. اینم ایمیلمه: milikei@gmail.com
من کی گفتم حساب نکرده؟ ولی میگم در اون شرایط که بضاعت مالی و بازیکنی چندانی نداشتن تنها راه بالا کشیدن خودشونو توی خریدهای بزرگ دیدن. بازی های ژاوی و اینیستا رو اون موقع اصلا یادم نمیاد ولی قطعا بازیکنای بزرگی نبودن. در هر صورت اونا اولا خوش شانس بودن که یه همچین استعدادهایی همزمان توی تیمشون رشد کرد و نمیشه در این مورد نقش شانس رو نادیده گرفت. ثانیا با تبدیل باشگاه به قدرتمندترین و پرسروصداترین باشگاه نه تنها بازیکنای خوبشو واسه خودش نگه داره و هیچ نگرانی بابت خروجشون نداشته باشه، بلکه کعبه ی آمال و آرزوهای بازیکنای دیگه بشه. که فابرگاس خودش پنج میلیون از قراردادش رو به آرسنال بده و تهدید کنه دیگه بازی نمی کنه.

حمید فرازی در 28/11/1390 | 13:32 گفت:

در مورد آکادمی دیگه نمیدونم چطور منکر این میشی که رو آکادمیش حساب نکرده.الان مسی ژاوی اینیستا پدرو تیاگو بوسکتس پویول والدز کوئنکا و تلو محصول خود باشگاه هستن و رو اینا تکیه کرده.رونالدینیو و اتوئو هم وقتی خریدن اونقدر ستاره نبودن.ما هم همچین بازیکنایی خریدیم

حمید فرازی در 28/11/1390 | 13:30 گفت:

براردر من هیمنطور که شاره کردم میدریت بارسا و رئال از ما خیلی قوی تره و منم به این اذعان دارم.ولی واقعا بدهی بارسا اینقدر نیست.در مورد شرایط اقتصادی هم دیگه همه از وضع اقتصادی بریتانیا خبر داریم و اتفاقا اسپانیا طی چندسال اخیر از کشورای خوب اروپا بوده که نمیدونم چطور از انگلیس بحرانی ترن.
دارایی ما هم درسته خوبه ولی به نسبن بدهی که داریم گفتم نسبتا خوب کار کردیم نه اینکه خیلی خبو یا عالی کار کردیم و این همون حرف شمارو تایید میکنه و منم قبول دارم.
دللی اصلی اینکه بارسا نسبت به ما بهتر درآمد زایی میکنه قبول دارم مدیریتش بهتر از ماست و مدیرای ما حماقتای زیادیو انجام دادن ولی بارسا در شرالیطی برای جام گرفتن برنامه ریزی کرد که شرایط مالیش خیلی بهتر از ما بود و خمین اونا رو جلو انداخت تا با کسب جام و بهدست آوردن پول اون جام و در ادامه افزایش هوادار و اسپانسرا و درآمد زایی عیر ورزشی بهتر بشن و در این شکی نیست.

میلاد عزیز در جملات قبلم اشاره کردم با اکثر حرفات موافقم ولی نظراتی که خودمم داشتم مطرح کردم که فکر کنم بحث خوبی انجام شد و به اطلاعاتم افزوده شد.در ضمن خوشحال میشم بیشتر باهات در ارتباط باشم.اگه دوست داشتی میتویی ایمیلتو بدی تا با هم در ارتباط باشیم

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 13:26 گفت:

در ضمن سرمایه گذاری روی تیم های پایه هم چیزی نیست که مختص بارسا باشه. چیزی که بارسا رو متمایز کرد خرید های بزرگ بود. مدیر عامل سابقشون وقتی طرحش رو برای خروج از بحران مطرح کرد یه قول داد، که بکام رو به تیم بیاره (یه خرید خیلی بزرگ) که البته در رقابت با رئال شکست خورد و رونالدینیو رو آورد. و بعد هم اتوئو. بارسا با این بازیکنا بود که رشد کرد و بعدها نقش ژاوی و اینیستا پررنگ شد و مسی سر دراورد. اینا رو که دیگه هممون یادمونه.

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 13:09 گفت:

متاسفانه حافظم خیلی خوب نیست اما یادمه که بدهی بارسا هم یه رقم نجومی بود. البته این رو در نظر داشته باش که نسبت بدهی به دارایی های باشگاه مهمه که از اونجا که دارایی های بارسا نصف ما هم نیست میشه گفت که به شدت از ما مقروض ترن. ثانیا اونا توی کشوری هستن که بحران اقتصادی اروپا دامن اون رو گرفته ولی انگلیس اینطور نیست و در ضمن انگلیس کلا اقتصاد قوی تری داره. این باعث میشه که بدهی اونا، کار رو براشون سخت کنه چون بانک های وام دهنده ی اسپانیایی الان وضعیت مناسبی ندارن اما باز هم این شرایط اینجا صدق نمی کنه.
در مورد درامد هم باید بگم که پارسال از نظر درامد پنجم بودیم و البته اختلافمون با بارسا یه چیزی حدود 200 میلیون بود . یعنی 60% بیشتر از ما سودآوری کردن که رقم کمی نیست. و البته یه عامل خیلی خیلی مهم اینه که دارایی های ما دو برابر اوناست. یعنی انتظار داری با این همه سرمایه و سوین باشگاه ثروتمند بودن پنجم هم نشیم. اتفاقا پنجم شدن در درامد سالانه در حالی که از نظر سرمایه رتبه سوم رو داریم به معنی عملکرد بده. با سرمایه ای که داریم درامدمون از منابع غیر فوتبالی خیلی بیشتر از بارساست و این در حالیه که بارسا با این اختلاف فاحش بیشتر از ما درامد زایی کرده و این یعنی مدیریت قدرتمند!

حمید فرازی در 28/11/1390 | 12:56 گفت:

علی چیکار کردی؟ آماده کدری؟

علی ارشدی در 28/11/1390 | 12:43 گفت:

خیلی بحثتون مفصله نه الان حوصله دارم همه ش رو بخونم نه دوست دارم پا برهنه بیام وسط :) چی کار کنم؟

حمید فرازی در 28/11/1390 | 12:41 گفت:

اوا اینکه فرمایشات شما متینه و منم با اکثرش موافقم ولی وضعیت ما با بارسا زمین تا آسمون فرق داره.درسته بارسا یکی دو سال اخیر ضرر مالی کرده ولی مطمئن باش بدهیش کم تر از ماست.بارسا هم این افتخاراتو طی یکی دو سال به دست نیورد اونا سال ها روی این پروژه برنامه ریزی کردن و این که میگن یوفا پشتشه و از این حرفا هم به کنار الان یکی از بهترین تیم های جهان و شایدم بهترین تیم جهانه و شکی درش نیست.بارسا برای این پروژه جام گرفتن دو کار اساسی انجام داد که ما انجام ندادیم: یکی تکیه بر بازیکنای بومی و آکادمی خودش که ما هم به آکادمی خودمون تکیه کردیم ولی میتونستیم بهتر کار کنیم و دوم اینکه بارسا ترکیبی از نسل قدیم و جدیدشو در کنار هم گذاشت که با یه میانگین سنی خوب تیم هماهنگیو ساخت و اونا رو حفظ کرد.ولی ما خواستیم یه دفعه نسل تیمو حفظ کنیم که مطمئنا این کار پاسخگو نبود.شما ببینید چندسال پیش که دوتا بازیکن با تجربه مثل آنری و لمن در کنار این جوانان بودن چقدر ما خوب بازی میکردیم.
کلا حرف من اینه که این مجموعه از ونگر تا مدیرا گرفته اشتباهات زیادی داشتن ولی اینطورهم نبوده که برنامه ریزی نکنن.مطمئن باش آرسنالم تیم کوچیکی نیست که هرکس بخواد بیاد اینجا فقط به فکر خودش باشه و حتی اگه هم اینجور باشه خودشونم میدونن اگه بد کار کنن اولین نفر خودشون ضرر میکنن.شما در نظر بگیر امسال تیم سهمیه رو نگیره.اولین نفرکی ضرر میکنه؟


نکته دومم که گفتم در مورد درآمد زایی حتما بهتر از من میدونید تیم جزو جهار باشگاه پردرآمد جهانه که این به جز خوب کردن باشگاه در درآمد زایی چه معنی دیگه ای میتونه داشته باشه؟ درسته ما به خوبی بارسا و رئالو منچستر در این کار موفق نبودیم ولی با توجه به اینکه این تیما در چندسال اخیر افتخاراتی کسب کردن بهتر از ما بودن و همینجور که گفتم تا دوسال دیگه باید قرارداد اسپانسرامون تمدید بشه و این مبلغ کلانو به باشگاه تزریق میکنه و از طزیق تقریبا بذهیمون صاف میشه و اون موقع اگه تیمو تقویت نکردیم باید با قاطعیت مدیرا از این تیم بیرون کنن. همچنین به اینم اشاره کرده ما مثل بارسا از معدود تیمایی هستیم که با توجه به پشتوانه آکادمی خوبی که داریم به بازار وابسته نیستیم و اینم سکوی پرتاب ما هست که درآینده اثرشو خواهیم دید

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 11:14 گفت:

یه نکته دیگه هم اضافه کنم. در کل درامد پارسال آرسنال (مثل سال های گذشته) بالای 300 میلیون بود که چیزی در حدود 70 میلیون از اون از فروش بازیکن بود. البته پارسال توی درامد فروش بازیکن واقعا رکورد شکست و گرنه سال های دیگه نصف این مقدار هم نمیشه. البته این رو هم در نظر بگیرین که برای جبران فروش این سه بازیکن، 47 میلیون هم خرید کردیم که از اونطرف به هزینه هامون اضافه کرد.
منظورم اینه که قسمت زیادی درامد باشگاه، از سایر محل ها به دست میاد که نسبت کاملا مستقیمی با موفقیت تیم داره. هرچند یه مقداری هم از سایر طرق (مثلا سود شرکت هایی که شخص حقوقی آرسنال سهامدار اوناست) به دست میاد که ربطی به جایگاه تیم نداره. اما چرا نباید باشگاه برای جذب حداکثر پول های هوادارای بالقوه به سمت خودش تلاش کنه؟

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 10:24 گفت:

ببینید الان هوادارای آرسنال در سطح جهان (البته نه مثل ما بلکه کسایی که یه طوری بتونن به آرسنال سود مالی برسونن) شاید 40% هوادارای سال 2003 باشن. اما برعکس طرفدارای بارسا تو این مدت حداقل 7 8 برابر شدن. این یعنی کاهش درامد ما و افزایش درامد اونا.

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 10:21 گفت:

حمید جان حرف من اینه که تیمی هم مثل بارسا در همین حد بدهی داره، اما اونا سعی می کنن با وام های بیشتر و خریدهای بیشتر نه فقط از محل فتح جام درامدزایی کنن بلکه درامد سایر بخش هاشون رو هم بالا بکشن.
در ضمن مگه من گفتم که الان آرسنال مدیر بازاریابی نداره؟ هم مدیر بازاریابی هست، هم مدیر فروش، هم مدیر توسعه، هم هزار تا چیز دیگه. منظورم این بود که یه سری از این افراد باید عوض بشن و آدمای ریسک پذیرتر با ایده های بهتر جایگزین بشن. شاید البته اونا کارشون عالی باشه اما از طرف مدیریت مافوق اجازه ی پیاده سازی کاراشون رو ندارن.


در کل سیستم مدیریت مالی فعلی آرسنال مثل یه پیرمرد می مونه که میخاد پول هاشو بدون هیچ ریسکی در بانک بزاره و یه سود سالیانه دریافت کنه اما مدیریت تیمی مثل بارسا با سرمایه ی کمتر، خودش یه شغل راه انداخته و از تمام منابع فعلی موجود استفاده می کنه و خودش رو زیر بدهی های بیشتر میبره تا درامدش رو بیشتر کنه و کارش رو توسعه بده. تجربه هم ثابت کرده که اگر تیم اسم بزرگی داشته باشه و هوادارای زیاد و منابع مالی و اعتبار بالا، این روش واسش بهتر جواب میده. چیزایی که تیمی مثل پورثموث نداشت.

آرمان امیراحمدی در 28/11/1390 | 03:16 گفت:

100% منطقی ، مودبانه و بسیار صحیح بود !

مشکل اصلی آدمهای پول پرست هستند و بعدش هم هوادارانی که نمیدونم چرا بی بخارن اینقدر !

حمید فرازی در 28/11/1390 | 02:55 گفت:

اون مثالایی که در مورد سرمایه گزاری زدم فقط چند مثال بود و در شرایط فعای نمیدونم چراباید وام بگیریم.ما الان داریم همون وامو پرداخت میکنیم و اونقدر فشار رومون هست که دیگه نتیونیم وام بگیریم.در مورد بازاریاب هم یعنی به عقل من و شمامیرسه ولی به عقل اون همه آدم نمیرسه؟ حتما این کارو کردن. ما الان میتونیم خرید کنیم ولی احتمالا باید باباتش بهای گزافیو بدیم.شما تیم پورتسموث رو در نظر بگیر.چند سال پیش با وجود بدهی سالره خرید و جام حذفیو فتح کرد یا بیرمنگام فصل پیش اتحادیه رو فتح کرد ولی الان کجا هستن؟ اگه بخوایم اینجوری ام بگیریم همون بهتر که صد سال نگیریم.تیم ما فعلا داره در مسیر نسبتا خوبی بدهیاشو پرداخت میکنه و همونطور که اشاره کردم دو سال دیگه موعد تیم قرارداد اسپانسرامون هست و این یه مبلغ کلانو به یتم تزریق میکنه که مساوی هست با صاف کردن بخش عمده بدهی هاش و واسه اینه که میگم صبر کنیم.و نکته دیگه هم اینه که ما از معدود تیمایی هستیم که با توجه به آکادمی خوبمون به بازار وابسته نیستیم و این میتونه سکوی پرتاب ما باشه.

کلا امشب موضوع خیلی خوبیو باز کردین و جا داره ارت تشکر کنم که بدون کوچکترین توهینی و مطقی بحث کردی و منم مثل شما موافقم که این مجموعه خوب کار نکرده و این عوامل دست به دست هم دادن و قطعا ر این بین هرکدوم اشتباهاتی داشتن ولی فعلا راهی جز صبر نداریم و مطمئنم همیشه آینده روشنی هم در پیشه که زیاد باهاش فاصله نداریم.
از بقیه هم تشکر میکنم که با رعایت ادب نظرشونو گفتن و سعی کنید به نظرات هم احترام بذارید.فضای مجازی اونقدر بزرگ هست که همه نظراتو در خودش جای بده ولی اونقدر ظرفیت نداره که توهین و بی احترامیو تحمل کنه.امیدوارم در آینده و یا آخر فصل بتوینم یه بحث کلی و خوب دیگه رو انجام بدیم

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 02:40 گفت:

حمید جان در مورد تعصب بازیکنا من چیزی نگفتم بلکه MILAD گفت. درمورد نصری درسته ولی من در حالت کلی گفتم (بدون در نظر گرفتن قرارداد نصری). و مسلما از رفتن فابرگاس خیلی ناراحت شدن چون اولا خیلی زیر قیمت فروختنش و ثانیا مهمترین مهره ی آرسنال بود.
در مورد فروش زمینا حرفت درسته اما تاسیس درمانگاه و سرمایه گذاری چیزیه که نقدینگی موجود رو از ما می گیره، درحالی که ما الان به شدت محتاج پول نقدیم و نه کالای سرمایه ای. وام هم بله، گرفتیم، اما باز هم نیاز داریم. به نظر من تزریق فقط 50 میلیون پوند به باشگاه برای خرید دو بازیکن خوب و آوردن یه مدیر بازاریابی درست حسابی درصد زیادی از مشکلات فعلی رو حل میکنه.
در مورد سهام ونگر من فقط حدس خودم رو گفتم هرچند با توجه به عرف و همچنین کارای ونگر اصلا بعید نیست. در ضمن کار اشتباه و گناهی هم نیست که بخایم کسی رو به خاطرش مقصر معرفی کنیم.
در مورد حرف آخرت هم عملکرد ونگر از لحاظ فنی ابرها روش بحث شده و نمیخام الان واردش بشم. در ضمن من هم نگفتم که ونگر سیاست باشگاه رو اداره می کنه. گفتم هم جهت اون حرکت می کنه.

میعاد در 28/11/1390 | 02:35 گفت:

حق با توهه

حمید فرازی در 28/11/1390 | 02:18 گفت:

ها؟ کلیپ؟ منم میخوام :)

علی ارشدی در 28/11/1390 | 02:17 گفت:

اره الان دو تا کلیپ دان کنم میرم می خوابم

حمید فرازی در 28/11/1390 | 02:12 گفت:

علی ارشدی تو خواب نداری؟ برو بگیر بخواب بچه : دی

علی ارشدی در 28/11/1390 | 02:08 گفت:

از تمام حرفات با این قسمتش موافقم:
سلسله مراتب مشکل داره و مشکل فقط از یک جا نیست

حمید فرازی در 28/11/1390 | 02:02 گفت:

در مورد عملکرد تیم هم در این سالا درسته جام نگرفتیم ولی یه هوادار که هنوز 15 سالشم نیست و یادش نمیاد بازی هفته قبل چند چند شد بدون منطق انتقاد یا طرفداری میکنه.اگه امسالو فاکتور یگیریم ما همه این سالا چشم نواز بازی کردیم و در مرود کسب جام هم به عنوان مثال دو فصل وقتی تا هفته 34 ام مدعی جیدی هستیم و اونجور با داوری سرمونو میبرن باید چیکار کنیم؟ یا فصل گذشته که دیگه نمیدونم چی بگم.شاهاکارای فیل داود به ضرر خودمون و اونطرف به نفع منچستر و همچنین هاوارد وب گرامی که میان منچسترو که از نظر زیبایی نصف ما هم بازی نمیکردنو قهرمان میکنن.یا فصل گذشته که با اون انتفاق تکرار نشدنی باید جام حذفیو از دست بدیم.

حمید فرازی در 28/11/1390 | 01:57 گفت:

در مورد اینکه میگی سرمایه گزاری نمیکنیم مخالفم.ببینم برادر من مگه اون فروش زمین ها و ساختمونای کتار هیابوری چی بود؟ تاسیس درمانگاه و سیستم چی پی اس و تجهیز بیشتر ورزشگاه چی بود؟ اینا هرکدوم سرمایه گذاریه ولی یه سرمایه گزاری بلند مدت.مگه ما الان بدهیمون مربوط به همون وام نیست؟ چطور میگی وام نگرفتیم؟
در مورد رفتن نصری وفابرگاس هیمنجا قول میدم کابوس که نبود هیچ خیلی هم خوشحال شدن البته با توجه به شرایطشون.دیگه هر عقل سلیمی میدونست نصری حداکثر یه فصل دیگه میمونه.ببین میلاد عزیز شما به یاد داری این ساالا بازیکنی که ففط 1 سال قرارداد داره با مبلغ 22 میلیون فروخته بشه؟ باور کن خیلی عالیه.با پولش میشه دوتا ورمائلن و یه نصفه کوشینلی خرید.یا فابرگاس که من ترجیح میدادم هرچه سریع تر بره.الان اشاره کردی که بازیکنامون متعصب نیستن.مگه سسک متعصب بود؟ بازیکنی که فصل پیش جز دو سه بازی مهم در همه بازیای مهم غایب بود و همیهش بهانهمصدومیت داشت متعصب نیست.چطور شد که با مصدومیت رفت بارسا ولی چنذ روز بعد بازی کرد؟ البته این فقط یه مثال بود و ربطی به بحث کلی نداره فقط خواستم نطرمو در مورد فرمایش شما بگم.

در مرود سهام هم باور کن من قبلا هم هرجا سرچ کردم چیزی در مورد اینکه ونگر سهام داره پیدا نکردم.اگه چیزی داری به منم بده به خدا خیلیم ممنوت میشم.من اگه بخوام به ونگرانتقاد کنم از نظر فنی انتقاد دارم.در واقع اینو میگم ونگر در مسائل غیر فنی عددی نیست و مطمئن باش وقتی کله گنده هایی مثل کرونکه و عثمانوف دارن رقابت میکنن ونگر نمیتونه حتی به 1 درصد سهام فکر م کنه.ولی در مسائل فنی عدد حساب میشه و اینحاست که میشه انتقاد کرد.به عنوان مثال من میگم در فلان بازی مثل میلان به ایم دلایل مقصر بود و هیچ توجیهی هم نداره

MILAD در 28/11/1390 | 01:45 گفت:

بازيكن با غيرت به آرشاوين ميكن كه با مبلغ نصف آرسنال نسبت به منجستر سيتى به آرسنال اومد و بيشنهاد بارسا جلسي من ىونايتد رو رد و براي علاقه وفوتبال به آرسنال اومد ويا فابركاس كه 20باي مصدوم با بارسا بازى كرد كه 6 ماه هم مصدوم شد نه به ولكات كه فكرحقوق بالا يا آرتتا كه وسط داره راه ميره

MILAD در 28/11/1390 | 01:39 گفت:

بازيكن با غيرت به آرشاوين ميكن كه با مبلغ نصف آرسنال نسبت به منجستر سيتى به آرسنال اومد و بيشنهاد بارسا جلسي من ىونايتد رو رد و براي علاقه وفوتبال به آرسنال اومد ويا فابركاس كه 20باي مصدوم با بارسا بازى كرد كه 6 ماه هم مصدوم شد نه به ولكات كه فكرحقوق بالا يا آرتتا كه وسط داره راه ميره

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 01:38 گفت:

حتی توی شرکت های سهامی خاص هم امکان اعطای سهام به افراد جدید ولو اندک با تصمیم هیات مدیره وجود داره.

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 01:33 گفت:

حمید جان در مورد سیاست درامدزایی از طریق فروش بازیکن باید بگم که سیاست کجدار مریز محافظه کارانه ی باشگاهه. همونطور که گفتم درامدای باشگاه از طریق فروش کسب سهمیه اروپا، صعود به دور بعد در جام و قهرمانی در حذفی یا اتحادیه بیشتر از معامله ی بازیکنه ( فروش بازیکن منهای خرید بازیکن جایگزین ارزانتر). در کل باشگاهی با اعتبار مالی آرسنال در صورت مدیریت درست می تونه در یه چشم به هم زدن 100 میلیون دلار وام بگیره. با مثلا امتیاز استفاده از هتلهاش، یه سری از فروشگاهاش و ... رو برای چند سال پیش فروش کنه و ... اینا همه کارای مدیریتیه اما تیم فعلی میخاد بدون هیچ سرمایه گذاری با همین شیوه ادامه بده.
من اعتقاد ندارم فروش سسک و نصری و کلیچی با هم مورد نظر باشگاه بود. کلیچی آره و شاید نهایتا از بین نصری و سسک یکی (ترجیحا نصری) و مطمئن باشید رفتن اینا برای مدیریت یه کابوس بود. حمید جان، یه گرگ هیچ وقت چنگ و دندونش رو نمی فروشه و آرسنال هم ابزار صعود و درامدزاییش رو که بازیکنی مثل سسک باشه.
در مورد سهامداری هم نیاز نداره 30% سهام رو داشته باشی که سهامدار به حساب بیای. خودتو همین الان برو تو سایت بازار بورس لندن یه سهم از آرسنال رو با قیمت مثلا 200 دلار بخر میشی سهامدار. باشگاه ها سهامی عام محسوب میشن. و این اتفاقیه که خیلی جاها افتاده مثلا اگه اشتباه نکنم توتی هم مقدار زیادی از سهام رم رو داره.

سید امین هاشمی در 28/11/1390 | 01:20 گفت:

هرچی میکشیم از مالکان باشگاهه

♥Arsenal♥ در 28/11/1390 | 01:18 گفت:

با خیلیاش موافقم....

حمید فرازی در 28/11/1390 | 01:17 گفت:

امیدوارم دیگه پست جدید نذاریم.تو اون یکی پست من داشتم بحث میکردم و دو ساعت منتظر بودم ولی میبینم اینجا یه پست جدید گذاشتن :دی

خب در مورد حرفات میلاد جان اول خوشحالم که بهانه ای شد تا بلاگ نویسیو شروع کنی.اما در مورد این بحث بسیار خوبی که بالاخره باز شد و امیدوارم به سراانجام روشنی برسه باید بگم دوران بدی که ما ازش صحبت میکنیم از ورودمون به امیرتس شروع شد.6 سال بی جامی 6 سال انتظار ولی پشت پرده این 6 سال چه گذشت؟ یعنی هیچ چیزی صورت نگرفت؟ ببین دوست عزیزم ما با تاسیس ورزشگاه جدید خیلی بیشتر از اونی که فکر کنیم مقروض شدیم و حماقت و اشتباه بزرگ مدیرای تیم انتخاب اسپانسرمون بود که میتونستن خیلی بهتر این انتخاب کنن.ولی با این وجود سیاست باشگاه طی این سالا دذآمدزایی از طریق پرورش و فروش بازیکنا بوده تا هرچه سریعتر بدهی باشگاهو بذن.منم میگم مدیرا پول پرستن و کاملا موافقم.ولی شما دو حالتو در نظر بگیر که قبلا هم بهش اشاره کردم: کسب جام یا فروش ستاره.از کدوم راه سود دهی بهتری خواهیم داشت؟ قطعا از طریق کسب جام ولی نکته اصلی اینه که کسب جام یه برنامه رزی بلند مدت میخواد و برای تیمی با شرایط مالی ما اصلا پاسخگو نیست.در پست قبل هم بهش اشاره کردم ما امسال حدود 47 میلیون در بازار خرج کردیم که این سالا بی سابقه بوده.ولی این پول از کجا اومد؟ خب از طریق فروش بازیکنا.این یعنی اگه منبع مالی داشته باشیم ترسی از خرید نداریم.حالا بعضیا میان میگن مرته ساکر چی بود ولی نمیگن چمبرلینو خریدیم.یا نمیگن کلیشیو 7 میلیون انداختیم به من سیتی ولی به جاش با 6.2 میلیون سانتوس که خیلی بهتره رو خریدیم.
به هرحال من نظرم اینه که باید منبع مالی باشگاه بهبود پیدا کنه و تااونجا که میدونم حدود دوسال دیگه تقریبا کل اسپانسرامون باید قراردادشونو تمدید کنن که از این راه یه مبلغ کلان به باشگاه تزریق میشه و از این طریق درصد زیادی از بدهیی ما صاف میشه و این خیلی امیدوار کننده هست

اما در مرود حرفات راجع به ونگر قطعا منم منتقدم ولی از نظر فنی و نمیدونم ونگر چه اختباری داره که بخواد تو کارای مدیرا دخالت کنه.ونگر حتی عضو هیئت مدیره هم نیست چه بخواد که سهام دار باشه.در مرود مدیرا هم حماقتای زیادی کردن و درمرود هوادارا هم که همیهش گفتم دنیای پیچیده خودشونو دارن که روزی شاد و روزی غمگینن و هرکس نظری داره.منم فقط سربندی باشگاهو میخوام و دراین تیم به احدی دالبسته نیستم چه ونگر چه بازیکنی.همیهش هم عادت دارم از چیزی حرف بزنم که دربارش مطمئنم و نمیتونم با ابهام نظر بدم

MILAD در 28/11/1390 | 01:16 گفت:

ميلاد با حرفات كيف كردم .نميخواد دعا كني ما امثال هيج غلطي نميكنيم؛بر ونكر لعنت

mohsen abbasi در 28/11/1390 | 01:13 گفت:

خوشم اومد جالب بود اولین کسی هستی که فحش ندادی
خوب بود

MILAD در 28/11/1390 | 01:11 گفت:

خوبه كه ميكي هانري ليونبرك ويرا با ا7 بازيكن ها منم مربي باشم قهرمان ميشم ؛به هانري ميكم كل بزن به ويرا وسط بكير؛الان مربي مشخص ميشه كه مربي بدون ستاره آرسنال 8تا از مربي بدون ستاره منجستر مي خوره

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 01:09 گفت:

abdulah باور کن از حرفام برگشتم. چیزی که الان باشگاه نیاز داره امثال تو هستن که با دقت صد در صد آینده رو پیش بینی می کنن. اگر آرسنال یکی مثل تو رو به عنوان مشاور مالی داشت و از تو برای سرمایه گذاری ثروتش در بخش های مختلف بازار استفاده می کرد الان ثروتش دو سه برابر منچستر و رئال بود.
قدر این استعداد خدادادی پیش بینی با دقت 100% رو بدون که خدا جز درون طرفدارای بی چون و چرای ونگر به هیچ کس دیگه اعطا نکرده!!!

saeed در 28/11/1390 | 01:05 گفت:

فو ق العاده بود خیلی حال کردم تا حا لا ندیده بودم کسی این قدر زیبا مشکلات آر سنال رو بگه مرسی
likeeeeeeeee

MILAD در 28/11/1390 | 01:04 گفت:

سلام ميلاد داداشي خوش اومدي ‏_نظراتت حرفه اي بود خوشم اومد من مديريت و مربي رو عامل اصلي مي دونم مربي كه به فكر مدرك اقتصادشه وبراي آرسنال هيجي نكرد وبه جز فابركاس هيج بازيكن بين المل رو معرفي نكرد؛و تيم رو به جاي رسيده كه هافبك عادي دورتمند آرسنال رو از بيشنهاد هاش حذف كرد

abdulah در 28/11/1390 | 00:52 گفت:

تنها وتنها مالکان باشگاه اگه ونگر بره از تیم هیچوقط جزوبالای جدول هم قرار نمیگیریم باسیاست این مالکان هرمربیی هم که بیادوقتی ابزارش که بازیکن خوب باشه رودراختیار نداشته باشه بجایی نمیرسه یادتون نره ونگر بنجاه بازی بدون باخت داشته اونم تولیگ انگلیس اگه بازیی که ارسنال توزمان ویرا ولینبرگ وهانری وگیلبرتوسیلوا یادتون باشه اون بازی هاروبارسلون امروزی هم انجام نمیده اگه مربی کوچکی بود دومیین مربی قرن بعدازفرگوسن نمیشدواین همه تیم دنبالش نبودن

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 00:50 گفت:

پ ن پ! بیایم هی بگیم ونگر خداست و سیاست اداره ی مهدکودک ما بهترینه و بارسا و رئال کثیفن و خوش شانسن و بهترین بازیکنا رو داریم و قبل از هر بازی بگیم 3 تا به منچستر میزنیم، 5 تا به میلان و انشالا میبریم و ...
یه خرده واقعیات رو ببین.

میثم در 28/11/1390 | 00:47 گفت:

دمت گرم یپا گارگاه الکی هستی شاید هم خانم مار پله
این چیز شعرا رو از کجا آوردی اینجور آسمون ریسمون کردی
خیلی با حاله هوادار تیمی هستید که هیچیشو قبول ندارید نه بازیکنا نه مربی نه مدیر جز اسمش
خوبه تو ایران نیست وگرنه اسمش رو عوض میکردن دیگه هوادار هم نداشت
تورو خدا هوادارای آرسنال رو باش

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 00:44 گفت:

واقعا امیدوارم امسال نه جام حذفی رو بگیریم و نه سهمیه ی اروپا رو. این تنها راهیه که میشه امید داشت این وضع تغییر کنه!

Saeed Milani در 28/11/1390 | 00:19 گفت:

تقریبا موافقم با حرفات. جمله آخرت رو خیلی دوست داشتم.

حامد مبينى در 28/11/1390 | 00:18 گفت:

حذفى* ::))

حامد مبينى در 28/11/1390 | 00:16 گفت:

حذفى* ::))

حامد مبينى در 28/11/1390 | 00:15 گفت:

حدفى*

حامد مبينى در 28/11/1390 | 00:14 گفت:

اگه ميلان را ببريم و خطفى را بگيريم ديگه از اعتراض خبرى نيست ولى شايد ونگر بره اگه امسال جام بگيريم

حامد مبينى در 28/11/1390 | 00:10 گفت:

موافقم*
امروز*
نوشتن*
اينم از اصلاحيه من...:دي

hesam در 28/11/1390 | 00:07 گفت:

3&4&1(kami)

حامد مبينى در 28/11/1390 | 00:07 گفت:

اول از همه ورودت به جمع ما را تبريك ميگم دوم هم احسنت.....من مرافقم اساسي.....انروز بيشتر بچه ها راجع به همين موضوع اعتراض هواداران نوشتم ولى بازم ممنون

میلاد کشوری در 28/11/1390 | 00:04 گفت:

می بخشید بچه ها، بار اولم بود که پست گذاشتم واسه همین اینقدر فونتاش داغون شد