آیینه عبرت

نویسنده: Saeed Milani

وبلاگ من
نویسنده: Saeed Milani
بچه تهران هستم ، 30 سالمه ، عمران خوندم ، عاشق دنیس برگکمپ بودم و خواهم بود و قبل از اینکه به آرسنال بیاد آرسنالی شدم . به شخصه معتقدم مهاجم تمام عیاری با خصوصیات بازیسازی و هوش بالایی در حد برگکمپ دیگه پا به عرصه وجود نخواهد گذاشت!
کل بازدید: 217,932 بار

Arsenal Official website

Arsenal Supporter club

Telegram

Twitter

Instagram

دیگر بلاگ های من
آخرین اخبار کوتاه
 تیری آنری در اولین تجربه سرمربی‌گری خودش در قامت سرمربی موناکو، با نتیجه ۲-۱ در زمین استراسبورگ شکست خورد. تیری آنری در اولین تجربه سرمربی‌گری خودش در قامت سرمربی موناکو، با نتیجه ۲-۱ در زمین استراسبورگ شکست خورد.
لباس بازیکنان و دروازه‌بانان دو تیم آرسنال و لستر سیتی برای دیدار دوشنبه شب لباس بازیکنان و دروازه‌بانان دو تیم آرسنال و لستر سیتی برای دیدار دوشنبه شب
طبق گزارش پاریس یونایتد، آرسن ونگر صحبت‌هایی با پاریس سنت ژرمن بر سر اخذ جایگاهی در باشگاه داشته است و دور بعدی مذاکرات در نوامبر برگزار خواهد شد، ونگر برای مالکان قطری باشگاه در اولویت است.آرسن ونگر بیش از هر زمان دیگری در مرکز برنامه‌های آینده پاریس سنت ژرمن جای دارد، در حالی که شرایط برای آنترو هنریک متفاوت است، پاریسی‌ها نمی‌خواهند تا پنجره نقل و انتقالات ژانویه صبر کنند و احتمالاً تا پیش از پایان سال میلادی با ونگر به توافق برسند. طبق گزارش پاریس یونایتد، آرسن ونگر صحبت‌هایی با پاریس سنت ژرمن بر سر اخذ جایگاهی در باشگاه داشته است و دور بعدی مذاکرات در نوامبر برگزار خواهد شد، ونگر برای مالکان قطری باشگاه در اولویت است.آرسن ونگر بیش از هر زمان دیگری در مرکز برنامه‌های آینده پاریس سنت ژرمن جای دارد، در حالی که شرایط برای آنترو هنریک متفاوت است، پاریسی‌ها نمی‌خواهند تا پنجره نقل و انتقالات ژانویه صبر کنند و احتمالاً تا پیش از پایان سال میلادی با ونگر به توافق برسند.
طبق گزارش ESPN، مشخص است که اونای امری با توجه به استعداد لوفتوس چیک، خواهان جذب این بازیکن به صورت دائمی است، اما باشگاه چلسی تنها با انتقال قرضی این بازیکن به صورت شش ماهه موافق است تا بتواند فصل آینده جایگاه ثابتی به او در ترکیب تیم بدهد طبق گزارش ESPN، مشخص است که اونای امری با توجه به استعداد لوفتوس چیک، خواهان جذب این بازیکن به صورت دائمی است، اما باشگاه چلسی تنها با انتقال قرضی این بازیکن به صورت شش ماهه موافق است تا بتواند فصل آینده جایگاه ثابتی به او در ترکیب تیم بدهد
طبق گزارش دیلی میل، آرسن ونگر امروز به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید باشگاه بایرن مونیخ معرفی خواهد شد....بعد از ساعاتی ،  کنفرانس مطبوعاتی کارل هاینز و اولی هونز و حسن صالحمیدزیچ مدیران باشگاه بایرن مونیخ برگزار شد و آنها با صحبت هایی که انجام دادند، شایعات پیرامون پیوستن آرسن ونگر به این باشگاه را رد کردند.
طبق گزارش دیلی میل، آرسن ونگر امروز به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید باشگاه بایرن مونیخ معرفی خواهد شد....بعد از ساعاتی ، کنفرانس مطبوعاتی کارل هاینز و اولی هونز و حسن صالحمیدزیچ مدیران باشگاه بایرن مونیخ برگزار شد و آنها با صحبت هایی که انجام دادند، شایعات پیرامون پیوستن آرسن ونگر به این باشگاه را رد کردند.
طبق گزارش فوتبال لندن، سوکراتیس پاپاستاتوپولوس در حین بازی یونان و فنلاند که عصر روز دوشنبه برگزار شد دچار آسیب دیدگی شده است. این دفاع مرکزی با تجربه‌ی یونانی در جریان دیدار یونان و فنلاند از ناحیه قوزک پا دچار مصدومیت شده است و در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا از لحاظ جسمانی و فیزیکی به بازی با لستر سیتی خواهد رسید یا خیر. طبق این شرایط پیش آمده راب هولدینگ و شکودران موستافی تنها مدافعان مرکزی در دسترس آرسنال هستند، و امری برای خرید تابستانه‌ی خود دعا خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر به شرایط بازی بازگردد. طبق گزارش فوتبال لندن، سوکراتیس پاپاستاتوپولوس در حین بازی یونان و فنلاند که عصر روز دوشنبه برگزار شد دچار آسیب دیدگی شده است. این دفاع مرکزی با تجربه‌ی یونانی در جریان دیدار یونان و فنلاند از ناحیه قوزک پا دچار مصدومیت شده است و در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا از لحاظ جسمانی و فیزیکی به بازی با لستر سیتی خواهد رسید یا خیر. طبق این شرایط پیش آمده راب هولدینگ و شکودران موستافی تنها مدافعان مرکزی در دسترس آرسنال هستند، و امری برای خرید تابستانه‌ی خود دعا خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر به شرایط بازی بازگردد.
لورن کوشیلنی مدافع فرانسوی باشگاه آرسنال رسما از بازی های ملی خداحافظی کرد. لورن کوشیلنی مدافع فرانسوی باشگاه آرسنال رسما از بازی های ملی خداحافظی کرد.
مدیر آتلانتا یونایتد: آرسنال باید مبلغ پیشنهادی خود برای میگل آلمیرون را حداقل سه برابر کند . دارن ایلز مدیر باشگاه آتلانتا یونایتد: خبرهایی مبنی بر علاقه‌ی باشگاه آرسنال به آلمیرون به گوش من رسیده است و گفته می‌شود این تیم قصد دارد پیشنهادی ۱۱ میلیون پوندی برای این بازیکن ارائه دهد.پیش از هر چیز باید بگویم آرسنال باید حداقل پیشنهادش را سه برابر کند تا راضی بشوم درباره‌ی این انتقال فکر کنم. مدیر آتلانتا یونایتد: آرسنال باید مبلغ پیشنهادی خود برای میگل آلمیرون را حداقل سه برابر کند . دارن ایلز مدیر باشگاه آتلانتا یونایتد: خبرهایی مبنی بر علاقه‌ی باشگاه آرسنال به آلمیرون به گوش من رسیده است و گفته می‌شود این تیم قصد دارد پیشنهادی ۱۱ میلیون پوندی برای این بازیکن ارائه دهد.پیش از هر چیز باید بگویم آرسنال باید حداقل پیشنهادش را سه برابر کند تا راضی بشوم درباره‌ی این انتقال فکر کنم.
طبق گزارش اسکای اسپرت، تیری هانری در حال انجام مراحل پایانی مذاکرات با باشگاه موناکو برای جانشینی لئوناردو یاردیم است، به نظر می‌رسد تا ۴۸ ساعت آینده این انتقال رسما اعلام می‌شود. طبق گزارش اسکای اسپرت، تیری هانری در حال انجام مراحل پایانی مذاکرات با باشگاه موناکو برای جانشینی لئوناردو یاردیم است، به نظر می‌رسد تا ۴۸ ساعت آینده این انتقال رسما اعلام می‌شود.
رادیو مونته کارلو (RMC):  سران باشگاه پاریس سنت ژرمن ملاقات هایی به صورت خصوصی با آرسن ونگر انجام داده اند تا از او در یکی از پستهای ورزشی باشگاه استفاده کنند. با این وجود هنوز نشانه ای از توافقی سریع وجود ندارد، اما سیاست گذاران باشگاه پاریسی می‌خواهند به ونگر یک پست ورزشی را پیشنهاد دهند که الزاما مدیریت فوتبال نیست، به او احتمالا پستی پیشنهاد خواهد شد که در سلسله مراتب باشگاه، یک رتبه پایین تر از ناصر الخلیفی خواهد بود. رادیو مونته کارلو (RMC): سران باشگاه پاریس سنت ژرمن ملاقات هایی به صورت خصوصی با آرسن ونگر انجام داده اند تا از او در یکی از پستهای ورزشی باشگاه استفاده کنند. با این وجود هنوز نشانه ای از توافقی سریع وجود ندارد، اما سیاست گذاران باشگاه پاریسی می‌خواهند به ونگر یک پست ورزشی را پیشنهاد دهند که الزاما مدیریت فوتبال نیست، به او احتمالا پستی پیشنهاد خواهد شد که در سلسله مراتب باشگاه، یک رتبه پایین تر از ناصر الخلیفی خواهد بود.

آیینه عبرت

چرا طرفدار آرسنال شدیم؟!



من از سال 1995-96 طرفدار آرسنال هستم ، زمانی که شاید خیلی از بچه ها یادشون نیاد. من عاشق دنیس برگ کمپ بودم و وقتی به آرسنال اومد عاشق آرسنال هم شدم. اون موقع ها تلویزیون فوتبال خارجی پخش نمیکرد مستقیم اصلا. فقط فینال جام باشگاه های اروپا و محدود چندتا بازیه خاص. یادمه فقط آخر شب ها ساعت 11 شب برنامه گزارش ورزشی بود که باید خدا خدا میکردی یهو بسکتبال جای فوتبال نشون نده! ت اون برنامه مرور هفته های لیگ برتر رو نشون میداد و من بیشتر با آرسنال آشنا شدم و رفتم دنبال تاریخچه و قدمت و سابقه این تیم گشتم.

قبل از سال 1992 که لیگ برتر به صورت رسمی کار خودش رو شروع کنه منچستر اصلا تیم بزرگی نبود تو انگلستان ، آرسنال بود ، لیورپول ، کوئینز ، تاتنهام ، ویلا ، داربی و... چندتا تیم دیگه که ریشه دار بودن واقعا. این رو برای اون دسته از دوستان میگم که فکر میکنن آرسنال با بودن ونگر آرسنال شده. در حالیکه کاملا در اشتباه هستن. این آرسنال بود که ونگر رو به دنیا معرفی کرد. ونگر مربی بود بود که توی فرانسه خودشو مطرح کرده بود و بعد به ژاپن رفت و از اونجا اخراج شد! خوبه آدم حقایقو بیان کنه. اما اومد آرسنالو کارش رو باتیمی شروع کرد که بدنه اصلی تیم ملی انگلستان رو تشکیل می داد. آرسنال قبل از ونگر هم بزرگ بود و بعد از لیورپول بیشترین جام ها رو برده بود. در هوش و مربی گری ونگر شکی نیست. اما در این نکته هم شکی نیست که بازیکن ابزار دست مربیه. ونگر تمام افتخاراتی که برای آرسنال به ارمغان آوورده با بازیکن های بزرگ و اسمی زمان خودشون بوده بلا شک!

تمام بازیکن هایی که جذب آرسنال شدن بین سال های 1996 تا 2004 همگی ستاره بودند. آنری ، پیرس ، پت ویرا ، پتی ، ویلتورد ، آنلکا و اکثر فرانسوی های تیم که بعد از قهرمانی در جام جهانی یا قبلش به آرسنال اومدن ستاره نبودن؟! داوور شوکر ستاره کرواسی ، مارک اوورمارس ، دنیس برگ کمپ ، جوانی فان برونکورست ، رابین فان پرسی و ... این ها ستاره های هلند نیستن؟! دیوید سیمن ، لی دیکسون ، ری پارلور ، دیوید پلات ، نایجل وینتر برن ، تونی آدامز ، یان رایت و... مگه فیکس تیم ملی انگلیس نبودن؟! همینا استخوان بندی اصلی تیم بودن در اون سال ها.

اما از 2004 به بعد که روند افت تیم شروع شد. اکثر این بازیکن ها یا دوران فوتبالشون تموم شد یا رفتن به باشگاه های دیگه ، ناکامی های ونگر هم شروع شد در نبود ستاره ها. از اون سال به بعد هیچ اسمی در حد و اندازه این اسامی که تو آرسنال بازی می کردن جذب این تیم نشدند. مشکلات اصلی ما با کلید خوردن پروژه امارات شروع شد و این بزرگترین اشتباه دوران حرفه ای ونگر بود که حاضر شد به بهای حفظ جایگاهش روی نیمکت آرسنال سیاست های کلان باشگا ه رو قبول کنه بی قید و شرط.

مقصرین اصلی وضع فعلی باشگاه با این تفاصیل :
1-  اول دیوید دین و کادر مدیریتی باشگاه هستن که در فروش سهام باشگاه آدم های درستی رو انتخاب نکردند.
 
2- دوم در پروسه انتقال از هایبوری به امارات همه جوانب دیده نشد.

3- در جذب اسپانسر و لغو قراردا با جی وی سی و قرارداد طولانی مدت با کمپانی نایکی با مبلغ اندک اشتباهات فاحشی رخ داد.

4- راه حل جایگزینی ستاره ها با تکیه بر استعدادیابی ونگر به بن بست رسید همونطور که امروز شاهد هستیم ازبین بیش از 30 بازیکن آزمایش شده توسط ونگر تتنها 2 یا 3 بازیکن در حد و اندازه های کلاس جهانی به تیم معرفی شدند.

5- چشم اندازی برای بهبود روند باشگاه تبیین نشد ، و با اینکه به فینال اروپا راه پیدا کرد همه کارشناسان متفق القول اعلام کردند اون حادثه ای بیش نبوده.

6- عدم توانایی تحلیل ونگر در بازی های حساس و درک موقعیت های حیاتی که نمونه های بارزش بازی در برابر گالاتاسارای در فینال یوفا کاپ و بارسلونا در چمپیونز لیگ بود.

7- سوء استفاده مدیران باشگاه از آرسن ونگر به عنوان یک فرد مطیع و تابع سیاست های مورد علاقه اون ها.

8- غرور بی جا و عدم مشورت پذیری آرسن ونگر و اعتماد به نفس کاذب درباره اینکه بهترین استعدادیاب دنیاست و اصرار به استفاده از بازیکن های بی کیفیتی که از کشفیات خودش بودند برای لاپوشانی اشتباهات.

همونطور که میبینیم عوامل مختلفی در بحرانی که تیم رو فرا گرفته نقش دارند. سران باشگاه و سیاست های اشتباهشون. عدم مناعت طبع آرسن ونگر و جاه طلبی های کودکانه. عدم جذب بازیکنان با کیفیت در حد نام آرسنال و ...
تشکر شده توسط :

ثبت نظر شما



نظرات پیشین

sam baygan در 28/10/1390 | 15:42 گفت:

حالا دیگه!!!!!
به به سام امتحانا چطور پیش میره؟ تموم شد؟
------------------------------
از امتحانا نگو که داغمو تازه میکنی،یعنی آدم تو ایام امتحانا عملا به ...دیگه وارد جزوئیات نمیشم،درک میکنی شرایطمو دیگه!

sam baygan در 28/10/1390 | 15:33 گفت:

هانری ستاره ای بود که به فوق ستاره تبدیل شد،به قول سعید کورسو بود!

Saeed Milani در 28/10/1390 | 14:45 گفت:

نه :-) همه دنیا میگن ستاره بود خوب یکم کم نور بود اما ستاره بود اومد آرسنال درخشید واقعا.

علی ارشدی در 28/10/1390 | 11:39 گفت:

حالا من بگم آنری ستاره بود واقیت که عوض نمیشه :)
آنری استعداد بود قبول ندارین ؟

محمد يزداني در 28/10/1390 | 08:44 گفت:

حرفای شمارو قبول دارم ولی نه همه جاشو.درمورد ستاره ها آره حق با شماست تعداد ستاره ها زیاد بودن ولی درمورد آنری و انلکا کمی مرددم چون ستاره نبودن پتانسیل ستاره شدنو داشتن.یادته که انلکا از 10 تا موقعیت تک به تک دوتاشو گل میکرد بعد همه جا جار زده بود که تقصیر برکمپ و اورمارس هستش که به من پاس نمیدن؟
ولی چه تیمی بود یادش بخیر منچسترو 3تا 3تا میزدیم.

ali در 28/10/1390 | 02:04 گفت:


Saeed Milani: علی گیر دادیا :-)
**********************************************
احتمالا اینم از علایق شخصیش هست که دوست داره آنری رو یه استعداد بدونه نه یه ستاره که اومده باشه به ارسنال.(:
جون علی یه کار بهت میگم نه نگو :بشین یه پست بلاگ در مورد علایقت برای ما بگو ، تا ما همون ها رو به عنوان خواست همه هوادار ها در نظر بگیریم وسر لوحه کارمون قرار بدیم..روی این نکته هم زیاد تاکیید کنه که بدت میاد از مفت خوری.(:

علی ارشدی در 28/10/1390 | 00:39 گفت:

حالا دیگه!!!!!
به به سام امتحانا چطور پیش میره؟ تموم شد؟

sam baygan در 28/10/1390 | 00:07 گفت:

علی همینه سعید!

Saeed Milani در 27/10/1390 | 23:24 گفت:

علی گیر دادیا :-)

علی ارشدی در 27/10/1390 | 23:24 گفت:

آنری ستاره نبود استعداد بود

Saeed Milani در 27/10/1390 | 23:10 گفت:

منم همین رو گفتم ، گفتم ابزار دست مربی بازیکنه ، علتش هم طولانی بود یکمی بهش اشاره کردم تو متن ولی نخواستم زیاد طولانی بشه. ونگر الآن بازیکن نمیخره هم به خاطر مسائل مالی و هم خصوصیات اخلاقی خاصی که داره.

قبلا اسپانسر اصلی تیم جی وی سی بود و لباسمون هم آدیداس! اینها همه کمک های مالی فوق العاده ای به باشگاه می کردن.

بعد رفتیم سراغ دریم کست ، کنسول بازی که در مقابله با پلی استیشن شکست بدی خورد و کمپانی سگا ورشکست شد! این یعنی عدم انتخاب درست اسپانسر! در همین زمان قراردادمون با آدیداس رو هم یکطرفه لغو کردیم و رفتیم سراغ نایکی

بعد از این ماجرا نوبت به O2 کمپانی موبایلی بود که اصلا به دست و دلبازیه بقیه نبود متاسفانه و در نهایت مجبور شدیم یک قراردادی با فلای ایمیریتس ببندیم که منو بیشتر یاد ترکمنچای و این بحث ها میندازه. برای این بعدا یک پست مفصل میذارم.

حمید فرازی در 27/10/1390 | 22:16 گفت:

سعید جان حرفات درمورد ستاره درسته.انصافا ونگر ستاره هم داشته ولی منتقدین ونگر میگن بازیکن نمیخره.حالا چرا قبلا ستاره میخرید ولی الان نه.یعنی نظرش اینقدر عوض شده.ونگرم بی تقصبر نبوده ولی مقصر اصلی کسای دیگه هستن.مطمئن باش بزرگترین مربی هم اگه ابزارشو نداشته باشه نمیتونه افکارشو پیداه کنه.بعضیا میگن ما باید مورینیو رو بیاریم.واقعا اگه مورینیو اینقدر خوبه چرا نمیتونه با این همه ستاره جلو بارسا وایسه؟ به هر ستاره همیشه نیازه و یه تیم واسه موفقیت بهش نیاز داره

حمید فرازی در 27/10/1390 | 22:11 گفت:

پست جالبی بود.با کل مطلب موافق نیستم ولی جالبیش اینه که دلیل ناکامی تیم فقط به هی شخص برنمیگرده بلکه دلایل مختلف دست به دست هم دادن.من اینجور انتقادیو میپسندم چون هم انتقاد سازنده هست هم به شخص توهین نمیشه ولی متاسفانه بعضی از بچه ها هنوز معنی انتقادو نمیدونن اونوقت میخوان انتقاد کنن

Saeed Milani در 27/10/1390 | 22:07 گفت:

مصطفی جان من هم آرسنال قدیم رو دیدم هم آرسنال جدید رو ، این فوتبال نیست که الآن بازی می کنه تیم. در ضمن به چشم نواز بازی کردن جام نمی دن.
علی جان من که افتخارات آنری رو گفتم برات ،آنری از تیم قهرمان جهان اومده بود و بهترین بازیکن جوان فرانسه شده بود. حالا هوادارای لندنی نمی شناختنش مشکل از ضعف اطلاعات خودشونه. آنری هم ستاره موناکو بود بلا شک! اما 16 بازیه ناموفق دلیل نمیشه که کسی تو دنیا نشناستش. گذشته از این مطالب بیس حرفام رو قبول داری یا نه؟! حالا آنری یک استثناء اما همه ستاره بودن. یا ملی پوش انگلیس یا فرانسه یا هلند یا نیجریه یا...
مهم این بخش حرفام بود که اصلا بهش اشاره ای نکردی.

♥Arsenal♥ در 27/10/1390 | 21:59 گفت:

اگه علی هم همینجوری حرف میزد شاید اوضاع اینطوری نمیشد ولی مشکل اینه که علی یک طرفه میره جلو!!!!
سعید جون واقعا عالی بود پستت!!!! اسم این بازیکنا غرور آفرینه!!

mostafaa در 27/10/1390 | 19:59 گفت:

علی آقا مطالبت جالب بود و خواندنی.اما از حق نباید گذشت تو این چند سالی که آرسنال جام نگرفته درست که تیم ناموفق بوده ولی انصافا سبک فوتبالی که تیم ونگر چه آرسنال 2004 چه آرسنال 2011 سبک شناور و هجومی . بسیار چشم نوازیه.اون زمان ما دفاع مستحکم و دروازه بان عالی داشتیم و به راحتی گل نمی خوردیم + اینکه تو خط حمله و هافبک بازیکن هایی داشتیم با سن وتجربه بالاتر و هیکل هایی قد بلند تر و پر تر.یکی از دلایل ضع آرسنال به نظر من قدرت بدنی پایین و فوتبال به شدت فانتزیشه.من هم به ونگر انتقاد دارم ولی نباید از حق گذشت سبک فوتبالی که با آرسنال ارائه کرده خاصه و چشم نواز

مهران کاظمی در 27/10/1390 | 19:15 گفت:

آقا علی هوش نکردن ولی من یه شعر از اون دوران دارم که تو ورزشگاه خونده می شد توسط طرفدرا، تو گوشی قبلیم بود الان دیگه ندارمش، توی اون شعر به شدت ونگر ستایش می شد، گیلبرتو سیلوا و ویرا و آدامز و برکمپ رو به شدت دوست داشتن، تیکه آخر شعر هم می گفتن که ما نمی دونیم آنری رو از کجا پیدا کردی چون اصلاً نمی شناسیمش ولی به تو ایمان داریم، یه چیزی با این مضمون

مهران کاظمی در 27/10/1390 | 19:11 گفت:

Base حرفات درسته، فقط منم اعتقاد دارم خیلیا ستاره نبودن مثل آنری که در واقع از یوونتوس انداختنش بیرون، یا خیلیای دیگه، من اون موقع حتی فوتبالم نگاه نمی کردم ولی یه کمی در مورد آرسنال تحقیق کردم، در کل درباره اینکه می گی مقصر اصلی مدیریت و ساخت ورزشگاست به شدت موافقم

علی ارشدی در 27/10/1390 | 19:10 گفت:

حالا شما به ضرس قاطع بگو هوش نکردن منظور من از هو کردن دقیقا این نیست هوووووووووووووووووووووووووووو بلکه کلا اعتراض رو میگم حالا هو کردن سوت زدن و... باور کن آرسنالی ها اصلا آنری رو قبول نداشتن و از اومدنش ناراضی بودن تا اینکه کم کم فهمیدن اشتباه میکنن ضمنا هر بازیکنی که تو باشگاه بزرگی بوده دلیل بر ستاره بودنش نیست برگکمپ قبل از رفتن به اینتر ستاره بود ولی آنری به عنوان یک استعداد به یووه رفت نه به عنوان یک ستاره

محمودرضا معینی در 27/10/1390 | 18:25 گفت:

هر چند که سعید راست میگه! هانری ستاره بود اما ونگر فوق ستاره اش کرد !!!!!!!! این رو باید قبول داشت که هانری توی یوونتوس یه ویگر خوب بود اما ونگر اونو تبدیل به یه مهاجم نوک تمام عیار کرد!اما بقیه توی دوران اوجشون اومدن تو آرسنال،پتیت،آنلکا،اورمارس،همه اینا تو تیمشون ستاره بودن،همین پیرس از چندتا باشگاه پیشنهاد داشت این یعنی ستاره بودن!!!

محمودرضا معینی در 27/10/1390 | 17:14 گفت:

آقا حالا هانری رو ونگر ستاره کرد یا نکرد!!!!!!!!!!! این الان مهمه که ما باید علاوه بر ستاره سازی(که فک کنم توی بازکنای الانمون دنبال این بگردیم که کدوم ستاره میشن شاید به تعدادکمی برسیم)باید ستاره هم خرید،اینو یه بار گفتم فرض کنیم در حال ساختن ستاره ای به اسم رمزی هستیم خوب این بازیکن نیاز به رقابت داره یعنی چی؟یعنی اینکه برای اینکه جای خودشو توی ترکیب از دست نده ویکی دیگه جاشو نگیره باید تلاششو بیشتر کنه تا بهتر رقیبش توی تیم بشه اما در حال حاضر تنها بازیکنانمون که می تونن جای رمزی بازی کنن یکی روسیچکیه(که با دوران اوجش فاصله داره وسنشم زیاده)یکی آرتتاست (که زود بازدهه و ممکنه به دوران افت دچار بشه و فعلامسئولیته دیگه ای توی تیم داره(جم کردن سوتیهای رمزی و سانگ))الان تیم نیاز به یه ستاره جوون داره ستاره ای که اندازه اسمش باشه نه پایین تر !!!اما حالادر حال حاضر رمزی مطئنه که جاش توی ترکیب ثابته و ونگر بهش بازی میده حتی اگه توی یه بازی بد بازی کنه!!!
دوما چرا باید یه مربی به حضور چندین باره در مرحله حذفی دل خوش باشه در حالیکه به راحتی میتونه تیم حتی با همین جوونا طوری ببنده که حتی به فینال برسه!
ترس ونگر توی تیم رخنه کرده ،ترسی که تا دقیقه 75 اجازه تعویض به ونگر نمیده مگر اینکه دیگه تیم خیلی افتضاح باشه!!!
دوما تیم رو بر اساس جوونها بی نام ونشون بستن و ستاره کردنشون و پیشنهاد داشتنشون از تیمای دیگه باعث خود بزرگ بینی بازیکن میشه به طوریکه حتی اگه بد بازی کنه و مربی تصمیم بگیره دقیقه 60 بازی تعویضش کنه اجازه قر زدن به مربی رو پیدا میکنه(همین چند بازی پیش والکات بعد از تعویضش طوری اومد بیرو شاکی که انگار بهترین بازیکن تیم بوده)و این نیز بر میگرده به همون نداشتن یار جایگزین که توی تیم یکی خودشو بزرگتر از تیم میبینه !!!!
خرید تیم ربطی به ونگر نداره درسته چون بودجه ای که در اختیارش میذارن با همون خرج میکنه اما اگه از خودش جسارت نشون میده مطمئنا بودجه ای بالاتر در اختیارش میذارن!!!!!
فقط به عنوان مثال درباره مدیریت گاها درسته پرز همین که پیشنهاد 200 میلیونی به بارسا میده برای مسی که تیم مقابل رو تضعیف کنه در صورتی اصلا تمایلی به مسی نداره!!اما مدیر تیم و پشتش ونگر قیمت رو 100 تا100 میبرن بالا انگار اومدن بقالی!!!
ا

Saeed Milani در 27/10/1390 | 17:04 گفت:

آنری از فصل 1994-95 تا 1998-99 که تو موناکو بوده 31 گل زده بود ، فصل 1999-2000 هم که تو یووه بود فقط 16 بازی کرده بود و 3تا گل زده بود ، تو جام جهانی 1998 فرانسه هم با سه گل زده در رده چهارم بهترین گلزنان جام قرار داشت بالاتراز اوون وزیدان و باجو وکلایورت و... و با فرانسه قهرمان جام شدن ، از فصل 1999-2000 هم که اومد آرسنال دیگه شکوفا شد. اونوقت میگی معروف نبود؟! جالبه

محتشم تمیزی در 27/10/1390 | 16:52 گفت:

باشگاه بزرگتر از شخصه .......... این همیشه باید تو یاد داشت....... همیشه برای انجام کار باید ابزار مناسبو داشت نه اینکه مثلا برای بریدن چیزی بجای استفاده از یه چاقو آماده دنبال این بود که از یه تیکه فلز چاقو ساخت..چون معلوم نیست اون فلز قابلیت چاقو شدنو داشته باشه... این یه مثال ساده بود در مورد استفاده بی مورد از یه مشت بازیکن منگل

Saeed Milani در 27/10/1390 | 16:40 گفت:

علی خودت با مثال خودت حرفت رو نقض کردی ، برگ کمپ هم توی اینتر میلان اصلا فصل موفقی رو نداشت ، اما به عنوان ستاره به آرسنال اومد و دوباره اوج گرفت. مسلما بازیکنی که تو یوونتوس بازی می کرده بازیکن گمنانی نبوده اونم یووه اون زمان! ابدا هوادارای آرسنال آنری رو هو نکردن به زرس قاطع اینو میگم!

علی ارشدی در 27/10/1390 | 16:29 گفت:

سجاد جون ونگر رو با گواردیولا مقایسه نکن اصلا

علی ارشدی در 27/10/1390 | 16:28 گفت:

آنری ستاره بود؟**؟؟؟؟!؟؟!!***؟؟؟؟!!!******!!!!!!!!!!!؟؟؟؟****؟؟؟؟!!
اگه این طور فکر میکنی باید بگم سخت در اشتباهی چون اون موقعی که آنری به آرسنال اومد یک بازیکن ترکه ایه لاغر اندام بود که تو یوونتوس بدترین بازی ها رو ارائه کرده بود و هوادارا تو چند بازی اولش هو کردنش حالا اگه شما یادت نمیاد یا نمیدونستی چیزی عوض نمیشه

سید سجاد حسینی در 27/10/1390 | 16:01 گفت:

مطمئن باشید اگه گواردیولا هم مسی و ژاوی اینیستا رو نداشته باشه حتی یک جام هم نمیتونه کسب کنه.دلیل اصلی موفقیت تیم بازیکن ها هستن نه مربی.

Saeed Milani در 27/10/1390 | 15:51 گفت:

حرفت درسته آقا فرهاد ولی بهتره به دور از عصبیت و خیلی منطقی و از روی اطلاعات کافی بیایم بحث کنیم.

Saeed Milani در 27/10/1390 | 15:49 گفت:

در ضمن حسین جان چند تا بازیکن می تونم اسم ببرم که بهترین دوره بازیشون تو آرسنال بوده ، آنری ، آنلکا ، ویلتورد ، آدبایور ، کانو ، کولو توره و خیلی های دیگه که بعد از رفتن از آرسنال از صحنه فوتبال محو شدن یا تو تیم جدید ذخیره هستن!
محمود جان منم همین رو گفتم ، ونگر هم مثل هر مربی دیگه ای تنها با ستاره ها میتونه جام بیاره که ونگر حتی این کار رو در یوفا کاپ و چمپیونز لیگ هم نتونست بکنه ، این دیگه ثابت شده. اگه ونگر میخواد وجهه خوب گذشته اش حفظ بشه باید در سیاست هاش تجدید نظر کلی بکنه.

Farhad Rahbari در 27/10/1390 | 15:45 گفت:

هر کسی که دلش واسه تیم بتپه توپچیه
هیشکی خودشو بالاتر از بقیه نبینه

محمودرضا معینی در 27/10/1390 | 15:41 گفت:

ولی این رو باید قبول کرد که ونگر داره کم کم توی مربی گری داره به بن بست بدی میرسه! توی پرورش بازیکن هم حق رو میدم به سعید چون از این همه بازیکن به چندتاشون امید ستاره شدن داریم! همین رمسی نیاز به رقابت داره تا پیشرفت کنه وگر نه از قبل بدونه کسی جاشو نمیگیره سرعت پیشرفتش پایین میاد! ببخشید که اینو میگم ولی اگه ویلشر برگرده از کجا معلوم همون بازیای قبل رو برامون انجام بده بعد از قریب به هفت ماه دوری فک کنم خودش یه سال باشه! در ضمن من از خرید مرترساکر هیچ وقت تعریف نکردم چون به جای همین مرترساکر گزینه های بهتری بود ولی خوب ونگر هیچ فشاری به مدیرا نیاورد تا یکی بهتر بگیرن!مرترساکر فقط میتونه یه ذخیره خوب باشه! نه خواهشا اگه بازیکنی میخاد پیشرفت کنه حداقل باید برای توی ترکیب قرار گرفتن با یکی هم تراز یا بالاتر از خودش رقابت کنه! الان این چند تا بازیکن که میگم باید با کی رقابت کنن:رمسی،سانگ،یا ون پرسی!ونگر با تن دادن به خواسته های مدیران هر سال هواداراش کم میشن!ونگر بهترین مربی برای ماست اما ونگر با جسارت نه ونگر قانع به مکان چهارم!

Saeed Milani در 27/10/1390 | 15:31 گفت:

حسین جان آنری هم ستاره بود و آنلکا هم بهترین دوران بازیگریش رو تو آرسنال گذروند. علی کسی آنری رو هو نکرده تا اونجا که من یادمه. حسین جان این هایی که اسم بردی جز فابرگاس و نصری به انگشت کوچیکه اون بازیکن هایی که من اسم بردن نمی رسن. متاسفانه نسل جدید دوران طلایی آرسنال رو درک نکردن از نزدیک و به نظرشون این بی کیفیت ها ستاره و استعداد هستند!

hosein در 27/10/1390 | 15:25 گفت:

... و آقا سعید. پست خودت رو خوندم و اونجا هم کپی میکنم. عزیزم آنری، آنلکا و ... اینا ستاره نبودن ها!! موقعی که آنری از یووه اومد آرسنال هیچکی نمیشناختش ها!! آنلکا کجا بود؟ من کاملا با این نظر موافقم. مدیرای باشگاه هستن که اینجا خرابکاری کردن. ما باید بازیکنامون رو حفظ کنیم. بابا همین فابرگاس و نصری و ... سر ودست میشکوندن همه براشون. این یعنی چی؟!! یعنی ستاره ای که ساخته شده دیگه. کجا؟!! اینجا. تو آرسنال. همین الانش، ژسنی، ورمایلن، گیبز، سانگ، ویلشر، ولکات ... اینا کی بودن؟ چی بودن؟کی و چی شدن؟ اگه ما اینا رو حقظ کنیم که میترکونیم. بابا مرتساکر کم اسمیه؟!!! همتون قند تو دلتون آب نشد وقتی اومد آرسنال؟" آخ جون، ملی پوش آلمان!!" "آخ جون دیگه رو هوا کم نمیاریم!!" من خودم میگم بازیکن میانی و حمله میخوایم. ولی بابا اگه هافبک غول بخریم، بازی به رمزی میرسه؟!! این بشری که تو 2-3 سال این همه پیشرفت کرده. اگه فوتبال تمیز اجرا میشد، و تیمای دیگه حق نداشتن با رقمای نجومی (که پشتش قرض و بدهی های میلیاردی به بار میاد) بازیکنای ما رو بقاپن که الان ترکیبمون این نبود. جامون تو جدول اینجا نبود.

... و اما ونگر. این بشر میخواد تمیز تیمشو رهبری کنه. من عاشق این طرز فکرشم. و از پیشنهادای 40 میلیونی حالم به هم میخوره!! اگه مرد فوتبالن بقیه، سالم رقابت کنن تا اون موقع ببینیم چند چندیم.

علی ارشدی در 27/10/1390 | 15:23 گفت:

آره آنری که اومد تو آرسنال ستاره بود برای همینم بود که هو می کردنش سعید تو که از هوادارای قدیمی هستی چرا این حرفا رو میزنی؟ از اون بازیکنا انصافا فقط چند تاشون ستاره بودن

محمودرضا معینی در 27/10/1390 | 15:21 گفت:

خیلی خوب بود، ونگر اشتباه بزرگش همونی بود که جلوی مدیرا وانساد! پیش خودم بارها فک کردم چرا ونگر خودش تیم نمی ذاره بره؟ مگه همین رئال نیست حداقل می تونست بره اونجا جام بیاره!!!! اما اینجا موند و فقط جام رو با ستاره هایی بدست اورد که بودند(البته غیر آنری که واقعا ونگر هانریش کرد ) من نمی دونم با رفتن ونگر این چیزا درست میشه یا نه!!! ولی میدونم با این نحو مدیریت و سرمایه گذاری ما هر سال باید منتظر خروج ستاره هامون باشیم!!! من واقعا به نظرم ونگر توی مربی گری به بن بست رسیده وهمون طور هم که قبلا گفتم اگه دوست داره تو تیم بمونه و هواداراشو هر سال کمتر نکنه باید حداقل یه نیروی تازه و کارآمد به کادرش اضافه کنه!اگر که هم هنوز اصرار داره به همین منوال ادامه بده همون بهتر خودش بره تا هوادارا بیرونش نکردند! به نظر منم بهترین کسی که میتونه جانشینش بشه یواخیم لوه!

حمیدرضا در 27/10/1390 | 15:17 گفت:

من که خودم سال 1994 به دنیا اومدم 23 دی هم تولد 18سالگیم بود. فک کنم ها فک کنم یه چیزایی از برکمپ زمانی که تو آرسنال بود یادم بیاد ولی پس از اونو خوب یادم میاد.

میلاد کشوری در 27/10/1390 | 14:47 گفت:

Wondeful! I love it. The best analysis I have ever seen in this site.