چرا ونگر باید برود؟

نویسنده: Saeed Milani

وبلاگ من
نویسنده: Saeed Milani
بچه تهران هستم ، 30 سالمه ، عمران خوندم ، عاشق دنیس برگکمپ بودم و خواهم بود و قبل از اینکه به آرسنال بیاد آرسنالی شدم . به شخصه معتقدم مهاجم تمام عیاری با خصوصیات بازیسازی و هوش بالایی در حد برگکمپ دیگه پا به عرصه وجود نخواهد گذاشت!
کل بازدید: 218,078 بار

Arsenal Official website

Arsenal Supporter club

Telegram

Twitter

Instagram

دیگر بلاگ های من
آخرین اخبار کوتاه
طبق گزارش میرور، باشگاه فولام پیش از مذاکرات و بستن قرارداد با کلودیو رانیری، آنها با آرسن ونگر به صورت جدی مذاکراتی را انجام داده بودند، اما آرسن ونگر پیشنهاد این باشگاه لندن نشین را رد کرده است. طبق گزارش میرور، باشگاه فولام پیش از مذاکرات و بستن قرارداد با کلودیو رانیری، آنها با آرسن ونگر به صورت جدی مذاکراتی را انجام داده بودند، اما آرسن ونگر پیشنهاد این باشگاه لندن نشین را رد کرده است.
طبق گزارش تلگراف، اریک بایلی مدافع تیم منچستر یونایتد می‌تواند این تیم را در ژانویه ترک کند.آرسنال و تاتنهام از مشتریان جدی ملی‌پوش ساحل‌عاجی شیاطین سرخ هستند، بایلی این فصل به ندرت مورد استفاده قرار گرفته است و چندان به وی بازی نمی‌رسد، همین عامل توپچی‌ها و رقیب سنتی‌شان را بر آن داشته است تا برای خرید وی اقدام کنند و به نظر می‌رسد یونایتد نیز مشکلی با فروش مدافع میانی خود ندارد. طبق گزارش تلگراف، اریک بایلی مدافع تیم منچستر یونایتد می‌تواند این تیم را در ژانویه ترک کند.آرسنال و تاتنهام از مشتریان جدی ملی‌پوش ساحل‌عاجی شیاطین سرخ هستند، بایلی این فصل به ندرت مورد استفاده قرار گرفته است و چندان به وی بازی نمی‌رسد، همین عامل توپچی‌ها و رقیب سنتی‌شان را بر آن داشته است تا برای خرید وی اقدام کنند و به نظر می‌رسد یونایتد نیز مشکلی با فروش مدافع میانی خود ندارد.
اونای امری سرمربی آرسنال به جذب خوان ماتا هافبک ۳۰ ساله و اسپانیایی تیم منچستر یونایتد بسیار علاقه دارد و از مدیران آرسنال خواسته است نهایت تلاش خود برای به خدمت گرفتن این بازیکن را انجام دهند.قرارداد ماتا در پایان فصل با منچستر یونایتد به پایان می‌رسد و دو تیم آرسنال و یوونتوس تلاش می‌کنند این بازیکن را در نیم فصل (ژانویه) جذب کنند.ماتا سابقه‌ی همکاری با اونای امری را در تیم والنسیا دارد و پیش بینی می‌شود او آرسنال را به یوونتوس ترجیح دهد.
اونای امری سرمربی آرسنال به جذب خوان ماتا هافبک ۳۰ ساله و اسپانیایی تیم منچستر یونایتد بسیار علاقه دارد و از مدیران آرسنال خواسته است نهایت تلاش خود برای به خدمت گرفتن این بازیکن را انجام دهند.قرارداد ماتا در پایان فصل با منچستر یونایتد به پایان می‌رسد و دو تیم آرسنال و یوونتوس تلاش می‌کنند این بازیکن را در نیم فصل (ژانویه) جذب کنند.ماتا سابقه‌ی همکاری با اونای امری را در تیم والنسیا دارد و پیش بینی می‌شود او آرسنال را به یوونتوس ترجیح دهد.
ولبک در اینستاگرام : 

به خانه برگشتم ، از لطف و حمایت های شما متشکرم. بدون شک قوی تر از قبل بازخواهم گشت . ریکاوری از همین الان شروع شده است . ولبک در اینستاگرام : به خانه برگشتم ، از لطف و حمایت های شما متشکرم. بدون شک قوی تر از قبل بازخواهم گشت . ریکاوری از همین الان شروع شده است .
دو عمل موفقیت آمیز بر روی مچ پای راست دنی ولبک انجام شده است و از این بابت جای نگرانی نیست ، هنوز مشخص نیست چه زمانی دوباره میتواند به مستطیل سبز بازگردد اما در حال سپری کردن دوران بهبودی و ریکاوری است .
دو عمل موفقیت آمیز بر روی مچ پای راست دنی ولبک انجام شده است و از این بابت جای نگرانی نیست ، هنوز مشخص نیست چه زمانی دوباره میتواند به مستطیل سبز بازگردد اما در حال سپری کردن دوران بهبودی و ریکاوری است .
ریس نلسون بازیکن آرسنال که به صورت قرضی در باشگاه هوفنهایم فعالیت می‌کند رسماً به عنوان بهترین بازیکن جوان ماه اکتبر بوندسلیگا انتخاب شد. ریس نلسون بازیکن آرسنال که به صورت قرضی در باشگاه هوفنهایم فعالیت می‌کند رسماً به عنوان بهترین بازیکن جوان ماه اکتبر بوندسلیگا انتخاب شد.
طبق گزارش رسمی فدراسیون فوتبال فرانسه، دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه پس از مشورت با کادر پزشکی باشگاه آرسنال الکساندر لاکازت را از لیست تیم ملی فرانسه خط زد و به جای آن آلاسان پلیا مهاجم باشگاه بروسیا مونشن گلادباخ را به تیم ملی دعوت کرد. طبق گزارش رسمی فدراسیون فوتبال فرانسه، دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه پس از مشورت با کادر پزشکی باشگاه آرسنال الکساندر لاکازت را از لیست تیم ملی فرانسه خط زد و به جای آن آلاسان پلیا مهاجم باشگاه بروسیا مونشن گلادباخ را به تیم ملی دعوت کرد.
 هر دو تیم موقعیت‌های زیادی داشتند و می‌توانستند برنده شوند اما در مجموع نتیجه عادلانه بود. اگر گل دوم را می‌خوردیم بازی برای ما تمام شده بود، پس خیلی مهم بود که دیگر گل نخوریم تا بتوانیم مساوی یا پیروزی را کسب کنیم.ما ۱۶ بازی است که شکست نخوردیم اما چنین بازی‌هایی را به خصوص در خانه باید حتما ببریم و این نتایج کمی دلسردکننده است.

هر دو تیم موقعیت‌های زیادی داشتند و می‌توانستند برنده شوند اما در مجموع نتیجه عادلانه بود. اگر گل دوم را می‌خوردیم بازی برای ما تمام شده بود، پس خیلی مهم بود که دیگر گل نخوریم تا بتوانیم مساوی یا پیروزی را کسب کنیم.ما ۱۶ بازی است که شکست نخوردیم اما چنین بازی‌هایی را به خصوص در خانه باید حتما ببریم و این نتایج کمی دلسردکننده است.
متئو گوندوزی رسماً به تیم ملی زیر ۲۱ فرانسه برای دو دیدار مقابل تیم ملی کرواسی و اسپانیا دعوت شده است. متئو گوندوزی رسماً به تیم ملی زیر ۲۱ فرانسه برای دو دیدار مقابل تیم ملی کرواسی و اسپانیا دعوت شده است.
بعد از مصدومیت آنتونی مارسیال، الکساندر لاکازت رسماً برای دو دیدار مقابل تیم ملی هلند و اروگوئه به تیم ملی فرانسه دعوت شد. بعد از مصدومیت آنتونی مارسیال، الکساندر لاکازت رسماً برای دو دیدار مقابل تیم ملی هلند و اروگوئه به تیم ملی فرانسه دعوت شد.

چرا ونگر باید برود؟

توی این مقاله سعی کردم دلایلی که باعث شده به این نتیجه برسم که دوران ونگر در آرسنال به سر اومده رو شرح بدم.



بریم سر انتقاداتی که از ونگر می شه و اصلا اون انتقاداتی که خودم دارم و به درستیشون اصرار دارم.





مسائل
مالی باشگاه : من معتقدم شخص اول و مقصر اصلی در رفتن ستاره ها و عدم
تمدید قرارداد با اون ها کسی نیست جز ونگر و البته هیئت مدیره. اما دلیلش ،
چرا همین الآن ونگر برای تمدید قرارداد والکات کاری نمی کنه؟ چرا خودش رو
می کشه کنار و می گه من در جریان مستقیم مذاکرات نیستم؟ بحث سر 10 هزار
پوند بیشتر و کمتره دیگه؟ درسته؟ نکته همین جاست ، این جا خودش رو دخیل نمی
کنه اما وقتی تیم نتیجه نمی گیره در چند سال اخیر چی ازش شنیدیم؟ " ما به
استادیوم بزرگتر رفتیم و باید بازپرداخت وام هایی که گرفتیم رو بدیم " این
مصداق بارز رفتار دوگانه است. هرجا به نفعمونه مسائل مالی رو دستک قرار
بدیم و هرجا هم که به ضررمونه خودمون رو مبری از اون بدونیم. من یه سوال
دارم از آقای ونگر ، مسائل مالی به شما چه ربطی داره؟ چرا هرجا به نفعه
خودته ازشون استفاده می کنی؟ در دنیا کدوم مربی دیگه هست که بیاد درباره
مسائل مالی نظر بده؟ ونگر هیچ جوابی برای این سوالات نداره. بازهم دلیل
دارم براش ، فقط کسی اینجوری حرف می زنه درباره ی موضوعی که در اون ذینفع
باشه. به نظر من ونگر و مدیریت فعلی جدای از هم نیستند و هر دو کاملا
هماهنگ و همسو با هم رفتار می کنن و دغدغه های مشترکی دارن. این موضوع در
چند سال اخیر به وضوح مشخص شده. خرید جوانان مستعد و تبدیل اونها به ستاره و
در نهایت فروششون کسب درآمد بیشتر. بعد هم برای ساکت کردن هوادار ، همون
داستانسرایی های تکراری. اگر ونگر تفکرش به غیر از مدیریته باید این رو
ثابت می کرد. اما مثل یه دومینو میمونه رفتار ونگر و هیئت مدیره. هرجایی
ونگر مورد اتهامه افکار معطوف به مدیریت می شه و مسائل مالی پیش کشیده می
شه ، از اون طرف وقتی عنوان میشه پول هست این ونگره که باید نقش خودش رو به
خوبی بازی کنه و میاد و میگه : " پول در باشگاله وجود دارد اما بازیکنی با
کیفیت مورد نظر پیدا نکردیم " این مسائل واضحه و نیازی به توضیح بیشتر
نیست ، فقط کد دادم تا شاید اون مواردی رو که فراموشمون شده یادمون بیاد.
یک مرور به سیر خروج ستاره ها از تیم که با رفتن آنری شروع شد بندازیم همه
چیز دستگیرمون می شه.





مسائل فنی و اخلاقی : در این مورد هم
اعتقاد دارم ونگر در چند ساله اخیر افت روشنی در زمینه فنی کرده هرچند از
قبل هم تک و توک شاهد این مسائل بودیم و نمونه بارزش فینال یوفا کاپ در
برابر گالاتاسارای و اون افتضاحی که به بار اومد. یا فینال اف ای کاپ و یا
اخیرا در فصل گذشته تعویض اشتباه یک بازیکن که صدای همه هواداران رو
درآوورد ... همه و همه بیانگر این مساله است که ونگر در مواقع حساس دچار
اشتباه در تصمیم گیری مشه و درک درستی از اتفاقات و جریان بازی نداره ...
در اینکه ونگر موفقترین مربی آرسنال بوده هیچ شک و تردیدی نیست اما عامل
موفقیت چی می تونه باشه؟ به غیر از حضور ستاره ها در ترکیب تیم؟ کافیه
نگاهی به تیم هایی که ونگر با اون ها جام به دست آوورده و بازیکن هایی که
در اون تیم ها بازی می کردند بندازیم. اون بازیکن ها کجا و بازیکن های فعلی
کجا! درسته شاید مطرح بشه همین الآن هم ما ملی پوش های مختلفی در اختیار
داریم اما واقعیت اینه که اکثر اون ها تا قبل از خریدهای امثال در تیم های
درجه دو اروپایی یا آفریقایی و ... غیره عضویت داشتند و بازیکن کلیدی
تیمشون نبودند. چندتا مثال می زنم تا مظلب روشنتر بشه.



یوهان جورو -
سوئیس!  نیکلاس بنتنر - دانمارک!  آرون رمزی - ولز!  ژروینیو - ساحل عاج! 
شاماک - مراکش!  آرشاوین - روسیه!  شسنی - لهستان! حالا سوالی که مطرحه
کدومیک از این تیم ها محلی از اعراب در فوتبال دنیا دارند که ما به داشتن
ملی پوشهاشون افتخار کنیم؟

اما ملی پوش با کیفیت که در تیم ملی کشور
خودش هم ستاره و تاثیرگذار باشه کی رو داشتیم و داریم؟ ونپرسی - هلند ،
روسیچکی - چک ، ورمالن - بلژیک اما بقیه ملی پوش ها که تازه اومدن امسال
مثل کازورلا و پودولسکی هم خوبن اما تاپ تیم ملی کشورشون نیستند. مسلمه
وقتی کیفیت بازیکن هایی که لباس این تیم رو به تن می کنن دچار افت بشه خواه
و ناخواه خود تیم هم دچار افت خواهد شد و مسئول جذب این بازیکن ها و مسائل
فنی تیم چه کسی جز ونگره؟ دلایل خرید این دسته از بازیکن ها هم در مسائل
مالی نهفته است که به تفصیل گفتم دربارش. ولی یک نگاه هم به تیم رویایی باشگاه بندازیم. در اون تیم چه بازیکن هایی بازی می کردند و قهرمانی می آووردن؟


 اما
پروسه ی استعدادیابی ونگر در چند سال اخیر ، فیلیپ سندروس - یوهان جورو -
سباستین اسکیلاچی - پاسکال سیگان - آرون رمزی - پارک - ادواردو - دنیلسون  و
... که زیاد هستند و مجال بحث بیشتر در موردشون نیست. این هم تبدیل شده به
یکی از ضعف های عمده ونگر. اشتباه در انتخاب استعداد و اصرار به درستی کار
خودش.


 اما مسائل اخلاقی ، یه مرور اجمالی به نحوه صحبت کردن ونگر
با رسانه ها و مصاحبه های بعد از بازی در سال های اخیر همه واقعیات رو به
وضوح نشون می ده. چیزی که از صحبت های اون برداشت می شه متاسفانه یک شخصیت
مغرور و با ادبیات به شدت افت کرده رو به تصویر می کشه که به هیچ وجه ارزشی
برای هواداران و ارباب جراید و رسانه ها قائل نیست و در برابر سوالاتی که
ازش می شه یا جواب های بی ربط و سر بالا میده یا یک سری مطالب تکراری رو
بیان می کنه یا بدتر به مخاطب توهین می کنه. چیزی که من از ونگر به یاد
دارم هرگز اینگونه نبوده و در چند سال اخیر به شدت رفتارش دچار تغییر شده و
این اصلا برازنده ی مربی تیم آرسنال نیست. میشه به اینها عدم پذیرش مشورت
از سوی قدیمی ترهای تیم ، منتقدین و حتی دستیاران خودش اشاره کرد ، مثل
مسائلی که با بولد به وجود اومده.




مساله ی مهم دیگه که باعث افت فنی
ونگر و تغییر رفتار اون شده بر می گرده به جایگاهی که در باشگاه براش
ایجاد شده. ونگر به هیچ وجه جایگاه خودش رو در خطر ندیده و نمی بینه که هر
جور رفتاری رو که مایل هست انجام می ده. البته به همسویی با مدیریت و اهداف
و خواست ها مشترکشون هم مربوط میشه که به تفصیل توضیح دادم. اگر ونگر
احساس خطر می کرد حتی برای یک بار در طی این سالها هرگز به خودش اجازه نمی
داد با افکار و آمال و آرزوهای هواداران و تماشاچی ها به این شکل بازی کنه و
اون رو قربانی جاه طلبی و اصرار بیهوده به تفکراتی که در ذهن داره و تنها
خودش فکر می کنه درسته بکنه. تبدیل شدن اون به قدیسه ای که حتی صحبت برای
جانشینی اون گناه نا بخشودنی تلقی می شه بزرگترین و مهلک ترین ضربات رو به
این تیم وارد آوورده.




در آخر یک صحبتی هم با اونهایی که همه چیز رو
در ونگر و بودن اون در این تیم می بینن دارم. البته به هیچ عنوان قصد تحمیل
عقاید خودم یا تغییر دادن عقاید دیگران رو ندارم و به این معتقد هستم که
نظر همه محترم هست و نمیشه به خاطر طرز فکر افراد به اونها خورده گرفت. یه
مثال می زنم تا منظورم واضحتر بیان بشه. اونهایی که معتقد هستند باید به
خاطر گذشته ونگر و کارهایی که اون برای این تیم کرده بهش فرصت داد و
انتقادات رو نادیده گرفت و ونگر بوده که آرسنال رو به تیم بزرگی تبدیل کرده
به این حرف من توجه کنن. به فرض شما دانش آموز نمونه ای بودین و اکثرا
نمرات عالی کسب می کردین در یک درس اما به یکباره افت می کنین  و در
امتحانات متوالی نتایج ضعیفی میگیرین. سراغ معلم میرین برای بار اول و
بهانه ای میارین حتی برای بار دوم و سوم! معلم به پشتوانه ی سابقه ای که
داشتید شما رو می بخشه و از تاثیر دادن اون نمرات در کارنامه تون چشم پوشی
می کنه. اما آیا بهانه تراشی برای بارهای بعدی هم قابل قبوله؟ و آیا تنها
به خاطر داشتن سابقه ی خوب باید از ضعفی که امروز دچارش شدید چشم پوشی کرد؟
مسلما پاسخ منفیه. امروزه فوتبال و هر مسابقه ای که برگزار می شه یک
اگزمینیشن هست برای کادر فنی هر تیمی. مهلت زیادی برای تکرار و اصرار به
اشتباهات وجود نداره. درجا زدن و اصرار به تکرار اشتباهات و دلایلی که
بالاتر گفتم همه و همه دست به دست هم میدن تا شما رو تبدیل به چیزی که
امروز هستید بکنن. آرسنال و ونگر و فرصت 7 ساله هم مستثنی از این قاعده نیستند. 





به
نظر من دوران ونگر در آرسنال به سر اومده و این تیم نیاز به یک تفکر جدید ،
روحی تازه و بازیکن هایی با کیفیت داره. همون طور که در گذشته بدون ونگر
هم این تیم قهرمان بوده حالا هم بدون ونگر می تونه موفق باشه و هیچ شک و
تردیدی در این باره وجود نداره. آلترناتیوهای بسیار مناسبی هم وجود دارند
که می تونن طراوت و شادابی رو به این تیم برگردونن و در جای خودش جای بحث
داره. حتی اگر ونگر این تیم رو جزو تاپ فور هم بکنه باز هم معتقدم باید
بره. سقفی که برای آرزوهای این تیم در چند ساله اخیر تعریف شده به هیچ وجه
خواسته و تفکر هواداران واقعی این تیم نیست و فقط و فقط برنامه ریزی از سوی
مدیران فعلی و ایضا کادر فنی همسو هست. این تیم به بیماری مضمن و دردناکی
دچار شده و ریشه های اون در پیکره باشگاه پیچ و تاب خورده و درمان اون ابدا
کار ساده ای نیست. به امید روزی که شاهد موفقیت دوباره آرسنال باشیم.
تشکر شده توسط :

ثبت نظر شما



نظرات پیشین

امیرآرسنال در 28/9/1391 | 07:18 گفت:

نظر هر کس محترمه ولی من میگم تا گواردیولا هست وقت تغیره

ایمان بهادران در 27/9/1391 | 14:46 گفت:

نظر هر کس محترمه ولی من میگم تا گواردیولا هست وقت تغیره

amir در 27/9/1391 | 09:35 گفت:

مرسی داداش سعید
فدات

حاکم 26 در 27/9/1391 | 07:23 گفت:

ولی ونگر زیادی مهربونه . فرگوسن بوووووق بازیکناشو میخوره . همه مث سگ ازش می ترسن . باس همین خوب بازی میکنن !

حاکم 26 در 27/9/1391 | 07:21 گفت:

با تغییر مربی هم موافقم . امّا مشکلِ اول ، مدیریته . اول اون حل شه بعد اگه باز تیم نتیجه نگرفت ، صد در صد ونگر هم باید بره . عجول نباشیم و صبر کنیم . به قول خودت این تیم به بیماری مضمن و دردناکی دچار شده و ریشه های اون در پیکره باشگاه پیچ و تاب خورده و درمان اون ابداً کار ساده ای نیست.

حمید pires در 26/9/1391 | 23:32 گفت:

اگه یکم انصاف داشته باشیم همه چیز رو نباید نادیده بگیریم و به حرف بعضی از اسطوره ها اتکا کنیم اما ایا همه اسطوره هامون همین نظر رو داشتن و پشت ونگر رو خالی کردن؟
نهایت آرزوم اینه که همه هوادارا خوشحال بشن و از این حالت دربیان ولی هیچ چیز غیر ممکن نیست.

حمید pires در 26/9/1391 | 23:26 گفت:

فرشاد جان کامنتت رو خوندم اما ربطش به این کامنتت رو نفهمیدم .
یعنی میگی رفتن دیوید دین که نابغه ای بود تو ردیف کردن بازیکنا برای ونگر تقصیر خود ونگر بوده ؟
دوستی ونگر و دین خیلی سر زبونا بود بعد رفتنش هم مصاحبش حمایت از آینده ونگر بود و ونگر هم کاملا از رفتنش ناامید شده بود و همین مطلب جواب خیلی از پرسشاست چرا دین رفت چون باشگاه پولی برای صرف خرید ستاره ها نداشت.
یان رایت هم اسطوره ای بود واسه خودش ولی کار خدا بود که سلطان هانری رکوردش رو بزنه و کمی غرغراش بخابه.رایت از نظر بازی حرف نداشت ولی آیا همه بازیکنا بازی خانی و شم مربی گری هم دارن؟ نمونه بارزش پله که همیشه گول بازی زمان خودش رو میخوره و زمین و زمان رو بهم میبافه ولی هیچ وقت نه مربی بوده ونه توانایی مربیگری داشته وبا اینکه تا تاریخ هست از پله یاد خواهد شد اما تو هیچ تحلیل فوتبالی کارشناسی شده ای نامی از پله نمیبینیم. نظر شخصیم اینه که اشتباه ونگر این بوده که شاید کمتر از این بازیکنا یاد کرده و فکر کردن فراموش شدن و دلیل مهمترش میتونه ساختن مجسمه هانری باشه کسی که رکورد رایت رو براحتی پشت سر گذاشت کسی که اگه روز ورودش به رایت میگفتی رکوردت رو میشکنه از خنده میترکید و کسی که ونگر رو کردش.
اگه یکم انصاف داشته باشیم هیچ وقت اینطور نباید همه چیز رو نادید بگیریم و

Saeed Milani در 26/9/1391 | 23:14 گفت:

برای امیر عزیز : 3453450034534500

farshad در 26/9/1391 | 22:58 گفت:

من فقط دلم خیلی خیلی برای هوداران تو لندن میسوزه و از یه طرف هم واقعا بعضی از کاراشون رو ازش چیزی نمیفهمم( حمایت از آرسنال کنونی) که گرونترین بلیط انگلستان وشایدم اروپا رو میخرن اما شدن عروسک خیمه شب بازی که هراز چندی تکونی میخورن. من تا الان هیچ ادعایی تو زندگی نکردم ونخواهم کرد اما قیافه ونگر و گازیدیس روکه میبینم فقط یک چیز رو من میفهمم**خیانت**.
آقا حمید تو چند تا پست قبل تو یه کامنت جواب همه سوالاتت رو اونجا گفتم.(اشاره به دیوید دین- مصاحبه ایان رایت) قانع نشدی بازم بیا

amir در 26/9/1391 | 22:54 گفت:


سلام به دوستای گلم
کسی میتونه کد بیس idman رو بهم بده
لطف میکنید

farshad در 26/9/1391 | 22:39 گفت:

افشین کجا فرشاد کجا. بابا دست بردار

هادی در 26/9/1391 | 22:26 گفت:

فرشاد جان ما مخلصیم اشتبا نوشتم افشین .
ای وای من

حمید pires در 26/9/1391 | 22:15 گفت:

فرشاد جان همه حرفات رو قبول داشتم و به حق بود اگه هنوز تو هایبری بودیم و همین نتایج رو گرفته بودیم عزیز چرا قبل ورزشگاه ساختن و تکمیل شدن تیم ونگر بهترین تیم دنیا بود واسکولاری قبل جام جهانی 2002 که نهایتا برزیل رو قهرمان کرد گفت الگوی تیم ملی برزیل آرسناله؟
چرا قبل ورود ونگر به تیم گراهام انگ بازی یک هیچ میزدن و آرسنال مضحکه تاتنهامیا بود؟
این آرسنالی که این همه طرفدار الان تو دنیا داره چرا تاتنهام نداره؟
اگه ونگر آدمیه که دوست نداره بازیکن تاپ بخره چرا تو هایبری این کارو میکرد و بخاطر خوابوندن کل فرگی هرکاری میکرد؟
برادر من اینطوریم نیست که یک آدم پرافتخار یکهو بدون دلیل منطقی تغییر رویه بده اگه یک انسان ثروتمند ورشکست بشه 2 راه داره یا خودکشی کنه یا دوباره از نو شروع کنه گرچه آرسنال سرمایه گذاری بزرگی رو ورزشگاه کرد.
یک نگاه به چلسی بندازیم تا اینجا سومین جام این فصل رو از دست دادن و این همه خرج ناجوانمردانه تابستون داشتن حالا فکر کنین آبراموویچ بیخیال خرج کردن بشه و بعقل بیاد بعد چه بلایی سر این تیم میاد؟

هادی در 26/9/1391 | 22:11 گفت:

افشین مردی، یک مرد بزرگ دقیقا حرف من رو زدی
اگه ونگر می خواد به رفتارش ادامه بده، باید جمع کنه بره
اگه می خواد بمونه باید مثل یه مرد حرف بقیه را هم گوش بده وصداقت داشته باشه
ونگر : دیکتاتور و حریص پول است مطمئنم دستش با سران باشگاه تو یه کاسه هست و گرنه هیچ مدیری دوست نداره مربی برخلاف عقایدش عمل کنه.

فقط شاید یه احتمال کوچک وجود داشته باشه که اینا بدهی زیاد دارند نمی خواند علنی بشه که باشگاه از هم نپاشه
ولی بعید می دونم با این خریدای مضخرفش
اسنا کلی پول از اسپانسر، بلیط فروشی، حق پخش بازی های تلویزیونی( قابل توجه دوستان آرسنال گرونترین بلیط ها رو داره و بششترین حق پش تلویزیونی چون هر سال تو لیگ قهرمانان هست) فقط همین می شه سالی بالای 50 میلیون یورو پول چنتا بازیکن می شه سالی 50 تا هم بازیکن می فروشن
پول اسپانسر و خرید و فروش لباس و.............بماند

farshad در 26/9/1391 | 21:01 گفت:

خطاب به طرفداران ونگر: داشتیم داشتیم اصلا مهم نیست داریم داریم مهمه. یه دوستی رو به یک جمع میارین که 100سالشه عوام گول ظاهرش رو میخورن که خیلی شیک ومرتب است اما دیگه نمیدونن که این آدم تفکراتش مثل ظاهرش نیست برعکس خیلی کهنه و قدیمیه. ونگر ما هم تو این چند سال دقیقا همین شرایط رو برای خودش به وجود آورده وتنها چیزی رو که من رو خیلی عذاب میده اینکه واقعا به شعور هیچکس ازرش و احترام قائل نیست وبدتر از اینم اینکه با کمال وقاحت و پر رویی همه واقعیات رو تکذیب میکنه. دوستان تو دنیای حرفه ای ورزش کوچکترین اعمال وحرکات آدم رو زیر نظر دارن و همشون هم معنی خاصی رو میده. اینکه آرسن ونگر بعد از شکست مقابل برد فورد 10 متر جلوتر از دستیار اولش بولد جلوتر راه میره شاید همه ما به این صحنه اصلا توجهی نکنیم یا خیلی عادی و یه چیز معمولی باشه اما وقتی همین صحنه رو چند تا شبکه به صورت زنده نشون میدن یک دنیا معنی وحرف داره که یه بچه 9 ساله تو انگلستان هم میتونه بهفه که اختلاف موجود شکافش اندازه یک دره است. اما جواب ونگر: ((چیز بین ما وجود ندارد ما همه با هم متحد هستیم)).
ونگر : (اگر رابین امسال قرار داد جدیدی با ما امضا نکند او را در آرسنال نگه میداریم و همه شما میتوانید فصل بعد هم او را در اینجا کنار ما ببینید) عین مصاحبه رو نوشتم بی کم و کاست.
اما دیگه ما نمیدونیم که غرور و خود خواهی ونگر که به خاطر بیانیه رابین واین که گفته بود من به آرسنال اجازه مذاکره رو نمیدم در حالی که خودش بعد از خرید های جدید میخواست بمونه باعث رفتن شد اگر هم دنبال پول بود میرفت اون یکی تیم شهر منچستر.چراییش دیگه کاملا روشنه: اینجا من همه کاره ام حرف اول وآخر رو این منم که میزنم توپ تو زمینه منه میدونین چرا چون من وقتی جک ویلشر 4 ساله بود به اینجا آمدم.
تیری انری: ((وقتی دیوید دین رفته چرا من باید بمانم.نبايد ديويد دين نايب رئيس سابق آرسنال از اين باشگاه مي‌رفت. اگر تنها يك فرد وجود داشت كه نبايد از آرسنال مي‌رفت بي ترديد آن شخص ديويد دين بود كه متاسفانه از اين باشگاه رفته است. من نه تنها در مقطع فعلي، بلكه 20 ساله ديگر نيز همين حرف را خواهم زد. حال كه او رفته پس چرا بايد من بمانم و مقامات تيم بايد مرا براي ماندن در استاديوم امارات متقاعد كنند. )) این هم یکی دیگه از اسناد دیکتاتوری ونگر که تا قبل از نرفتن آقای دین هیچوقت اینجوری نبود.
این حرف من یادتون بمونه یا هر کجا میخواهین بنویسین: ونگر عقل خود را از دست را از دست داده بود در حالی که مربی آرسنال بود.((in arsene don"t be trust))

از آدم ها بت نسازید این خیانت است هم به خودتان هم به خودشان خدایی میشوند که خدایی کردن نمیدانند وشما در آخر میشوید سر تا پا کافر خدای خود ساخته.

محمد مهدی در 26/9/1391 | 20:42 گفت:

afsoooooooos

سینا در 26/9/1391 | 20:19 گفت:

تو این شرایط یه کمک مربی عالی می تونه بهمون کمک کنه .از لحاظ فنی الان به نظرم ونگر تنهاست نیاز به کسی داره که تو شرایط سخت کمکش باشه اختلافات بولد و ونگر که الان برا همه معلوم شده این اختلاف ها همش به ضرر تیمه شاید شاید یکی از عوامل ناکامی این فصل هم بولد باشه. از لحاظ مالی هم تا باشگاه شفاف ساری نکنه چیزی معلوم نمیشه. ولی کدوم مربی ای هستش که موفقیت رو دوست نداشته ولی آخه چرا هایبوری خراب کردن ورزشگاه جدید می خواستیم چیکار! امارات شده عین یه سنگر برای مدیرا که هر وقت مسائل مالی میاد پشتش قایم میشن مگه هایبوری رو خراب کردن اون همه خونه سازی نکردن پوا فروش اون ها چی شده خدا می دونه اسپانسر مگه کم داریم....

هادی در 26/9/1391 | 20:06 گفت:

با پول این خریدهای بد می شد تمام بازیکنای خوب خودمون نگه داشت الانم مطمئنا 3 تا جام آورده بودیم
دوستان دقت کنید آرسنال بازیکن زیاد می خره شاید 2 برابر تیم های دیگه. ولی هم اونا گمنام
از هر 3 خرید ونگر 1 دونش خوب می شه. بعد 4 یا 5 سال. وانوقت اون خوبا رومی فروشه و بدارام اینقدر نگه می داره که قرار دادشون تموم بشه خودشون گمشن بیرون. دوباره این سیکل تکرار می شه.
این یک باشگاه بازیکن سازی هست. شک نکنید. منبع تغذیه باشگاهای بزرگ
به رئال آنلکار
منچستر ونپرسی
بارسا سسک و سانگ آنری
سیتی نصری، ویرا و.............
و به خیلی تیم های دیگه خیلی بازیکنای خوب دیگه که حال نوشتنشو ندارم
جدیدا رویانیان هم می خواد چند تا بازیکن از آکادمی آرسنال بگیره، فهمیده منبه تغذیه خوبی هست. http://arsenal.ir/images/smile/19.gif

هادی در 26/9/1391 | 19:56 گفت:

نگاهي به خريدهاي بد آرسن ونگر براي آرسنال:
بازيکناني که ونگر فکر مي‌کرد مي‌تواند با خريد آنها تيمش را متحول کند اما در نهايت فهميد پولش را براي خريد آنها هدر داده است. در ادامه به بدترين خريدهاي سرمربي توپچي‌ها نگاهي مي‌اندازيم:

*آندري آرشاوين، 15 ميليون پوند از زنيت

به عنوان يکي از گرانقيمت‌ترين خريدهاي ونگر، آرشاوين نتوانسته انتظاراتي را که سرمربي تيم از او داشت، را برآورده کند و در چند سال اخير هميشه زمزمه خروج او و يا انتقال قرضي‌اش به ديگر باشگاه‌ها به گوش رسيده است.

*ژوليو باپتيستا، قرارداد معاوضه‌اي12 ماهه، رئال مادريد 2006

باپتيستا زماني که به آرسنال آمد شهرت زيادي داشت و همه معتقد بودند بازي‌اش بسيار مناسب با سبک فوتبال انگليس است اما در نهايت چيزي جز يک بازيکن ناکام براي آرسنال نبود.

*مروان شاماخ، بازيکن آزاد از بوردو 2010

يک خريد بد ديگر براي آرسنال که با وجود موفقيت در بوردو نتوانست انتظارات را در آرسنال برآورده کند. او در چند بازي نخست حضورش در آرسنال در ترکيب قرار گرفت اما کار به جايي رسيده که به ندرت حتي از روي نيمکت به زمين مي‌آيد.

*پاسکال سيگان، 2.1 ميليون پوند، ليل 2002

او پس از پيوستن به آرسنال در چند بازي بزرگ مورد استفاده قرار گرفت اما خيلي زود به يک بازيکن حاشيه‌اي تبديل شد. سيگان به انتخاب چهارم ونگر بعد از سول کمپبل، کولو توره و فيليپ سندروس تبديل شد و در نهايت بعد از 4 سال به ويارئال پيوست.

*دنيلسون، 3.4 ميليون پوند، سائوپائولو 2006

بسياري از تصميم ونگر در مورد خريد اين بازيکن به دليل تجربه بسيار کم او تعجب کردند. بعد از 5 فصل وقتي آرسنال مشتري براي اين بازيکن پيدا نکرد، او را به باشگاه سابقش قرض داد.

*يوهان ژورو، بازيکن آزاد، قبل از پيوستن به جوانان آرسنال در اتول کوراج بازي مي‌کرد (2004)

يک اشتباه دفاعي ديگر براي آرسن ونگر. ونگر به درخشش او اميد زيادي داشت اما او هرگز نتوانست با جنگ فيزيکي رقابتهاي ليگ برتر انگليس کنار بيايد.

*ريچارد رايت، 6 ميليون پوند

رايت به عنوان يک سنگربان 23 ساله و براي ايجاد رقابت در پست دروازه‌باني توسط ونگر به خدمت گرفته شد و قرار بود در نهايت جانشين ديويد سيمن اسطوره باشگاه شود. اما اين اتفاق هرگز نيفتاد و بعد از استوارت تيلر به دروازه‌بان سوم تيم تبديل شد. او در مجموع 22 بازي براي آرسنال انجام داد و بعد از آن به اورتون پيوست.

*اسکيلاچي، 3.2 ميليون پوند

اکثر مردم وقتي ونگر اين بازيکن را از سويا به خدمت گرفت، پرسيدند "کي؟" ونگر در پاسخ گفت:« ما يک مدافع وسط با کيفيت و با تجربه نياز داشتيم که قيمت مناسبي داشته باشد، او همه اين فاکتورها را دارد.» مدافع وسط؟ بله. قيمت مناسب؟ شايد. کيفيت؟....

*فيليپ سندورس، 2.5 ميليون پوند

مدافع ملي‌پوش سوئيسي در سال 2003 از باشگاه سروت به آرسنال پيوست اما نتوانست جايگاهي در ترکيب اصلي توپچي‌ها پيدا کند و بعد از حضورهاي قرضي در ميلان و اورتون در نهايت به فولهام پيوست.

*فرانسيس جفرس، 10 ميليون پوند

آرسن ونگر بعد از اينکه تيري آنري گفت آرسنال در محوطه جريمه حريف بايد خطرناک‌تر باشد، فرانسيس جفرس را که لقب "روباه محوطه جريمه" را داشت از اورتون به خدمت گرفت. ونگر گفت:« او يک گلزن بالفطره است و کارش همين است.» متاسفانه او در دوران حضورش در آرسنال بيشتر در محوطه جريمه شبيه يک موش ناکام بود تا يک روباه زرنگ.

*ژروينيو، 10.8 ميليون پوند

بعد از اينکه رفتن سسک فابرگاس و سمير نصري از آرسنال قطعي شد ونگر ژروينيو ملي پوش اهل ساحل عاج را از باشگاه ليل به خدمت گرفت. ژروينيو هرگز نتوانست جايگاه آن دو بازيکن را پر کند، او استعداد خوبي دارد اما نتوانسته انتظارات را برآورده کند.
منبع: ورزش3

Saeed Milani در 26/9/1391 | 19:19 گفت:

قراردادهایی که ما بستیم تازه شده مثل قراردادهایی که به فرض یونایتد 4 سال قبل بسته بود و الآن رو به اتمامه! این یعنی یک شکست دیگه!

سن و سال و زود به دنیا اومدن آدم ها فقط یک اتفاقه و باعث نمیشه چیز بیشتری از بقیه بفهمن سپهر جان.

من خیلی وقته برگشتم بیشتر تو هایبوری هستم.

hamid saadi در 26/9/1391 | 18:49 گفت:

به نظرم ونگر وقتی قراردادش تموم بشه دیگه تمدید نمیکنه.و به زودی خودش میره.
اینو خودم حدس زدم.و به نظرم همین میشه و دیگه از این بحث خارج میشیم و به جاش وارد بحث های کسل کننده دیگه ایی میشیم

توپچی جنوب در 26/9/1391 | 18:38 گفت:

سعید جان خوش برگشتی مرد.
اما من با طرز فک تو مخالفم البته نه با همش با بعضی از اون ها مثلا اوضاع مالی اینجوری که تو میگی نیست ما تازه داریم قرارداد های جدید در حد تیم های منچستر یونایتد میبندیم .
ونگر به دلیل نداشتن پول کافی در باشگاه یا اینکه باشگاه باید سالانه 40 میلیون سود خالص بیاره یا به خازطر بی لیاقتی مدیران یه به هر دلیل دیگه ای الا رغم میل باتنیش مجبور به فروش بازیکنانش مثل نصری و کلیشی و ونپرسی و فابرگاس و الکس سانگ وهلب ومتیو فلامینی و....شد که الان اینها کنار هم تو آرسنال بودن الان آرسنال کجای جدول بود.؟؟؟؟؟
همین چند وقت پیش گفته بود که به خاطر ازدست دادن ترکیب دوساله اش افسوس میخوره و الان هم در مورد تئو بارها گفته که من تئو رو میخوام و تئو میدونه که من چه برنامه هایی برایش دارم ولی.........

باشگاه تغییر کرده امکانات باشگاه تغییر کردن و مدیران باشگاه تغییر کردن ما داریم بهای این تغییرات رو میپردازیم.

واما حالا رفتن ونگر هیچ سودی برای آرسنال نداره که هیچ باعث افت آرسنال هم میشه چون مرببی که بتونه با این سیاست باشگاه و این بازیکنان تو لیگ برتر انگلیس دوم بیاره سراغ ندارم که بخواد جانشین ونگر بشه.

تنها راه تغییراتی در ذهنیت مدیران باشگاه و گرفتن چند بازیکن تراز اول هست.
یادم میاد اوایل فصل قبل ونگر حرف از هازارد و گوتزه میزد ولی خوب چی شد هرجا پول بیشتر بازیکنان بیشتر .........
البته نظر تو هم محترمه مثل بقیه بازیکنان ثابق آرسنال و هوادار کنونی.

ولی من میگم که ونگر تازه داره تیم رو میسازه و با گرفتن یک جام حتی جام حذفی همه هواداران به مسیر قبل برمیگردن.
و در نهایت خوشحالم که باز برگشتی سعید.

sepehr najafian در 26/9/1391 | 18:29 گفت:

چرا دليل داره.کسي که 62 سال سن داره و سالها با يه تيم کار کرده قطعا بيشتر از ما درباره ي فوتبال ميفهمه

jafar در 26/9/1391 | 17:58 گفت:

خسته شدم از این همه پست یکی میگه بره یکی میگه نره یه بار پست بدید برای همیشه ...ولی این پست خداییش با پست های قبلی فرق میکرد و پرمحتوا تر بود ممنون

Saeed Milani در 26/9/1391 | 17:53 گفت:

من هم نگفتم میره! چه کسی بهتر از ونگر برای این سیستم (:

Saeed Milani در 26/9/1391 | 17:51 گفت:

ونگر هم یک آدم مثل بقیه ی آدم های دنیاست. دلیلی نداره بیشتر از من و شما یا هر کس دیگه ای بفهمه.

HAMED toopchi در 26/9/1391 | 17:50 گفت:

به به، سعيد خان. با توپ پر اومديا. دمت داغ. جالب بود اما امكان نداره ونگر بره، مقدور نميباشد

sepehr najafian در 26/9/1391 | 17:46 گفت:

جالب بود.ولي قطعا ونگر بيشتر از ما ميفهمه

آرمان الهیاری در 26/9/1391 | 17:35 گفت:

به نظر من؛1سال باید به ونگر استراحت بدن
درطول این 1سال 1مربی توپ بیارن؛بعد از 1سال دوباره ونگر رو بیارن
ونگر شدیدا به استراحت نیاز داره

Saeed Milani در 26/9/1391 | 17:07 گفت:

البته حمیدجان زمزمه ی جدایی با اینکه واقعا اولتیماتوم بدن به یک مربی فرق می کنه که هرگز درباره ونگر اینگونه نبوده. جایگاه محکم ونگر بین تمام مربی های دنیا همطراز فرگوسن تو یونایتد بوده.

ali-r در 26/9/1391 | 16:56 گفت:

پست جالبی بود ممنون

فرقی نمیکنه کی رونیمکت آرسنال میشینه یا چه بازیکنایی تو تیم بازی میکنند
مهم اینه که هوادارا پشت تیمو خالی نکنن
اگه قراره هرمربی دیگه ای بیاد و آرسنال رو قهرمان کنه نیاز به بازیکن تراز اول داره
پس کار خاصی انجام نمیده چون ونگرهم بازیکن تراز اول تو تیمش باشن نشون داده که میتونه تیمو قهرمان کنه
نمیگم ونگر همه کاراش درسته ولی نبود بازیکن تراز اول تو تیم بخاطر پول پرستیه مدیرانه باشگاهه

ماکه کاری ازمون ساخته نیست فقط باید امیدوار باشیم یه تحولاتی تو تیم ومدیریت صورت بگیره که به روزهای اوج خودمون برگردیم

حمید pires در 26/9/1391 | 16:55 گفت:

ممنون سعید جون تحلیل جالبی بود .
اینکه ونگر جایگاهش رو محکم میبینه رو قبول ندارم دلیل اصلی رفتن هانری هم این بود که میگفت نمیخام برای آرسنال بدون ونگر بازی کنم تازه یکسال از بیجامی میگذشت که زمزمه جدایی ونگر بود . دو سال پیش هم همین اتفاق افتاد و پرسال هم بعد شکست از یونایتد همینطور.
در مورد مسائل مالی صحبتای ضد و نقیض زیاده ولی مطمئنم اگه باشگاه شفاف بگه فلان مقدار هزینه نقل و انتقالاتمونه قیمت بازیکنا برای ما چند برابر حالت عادیش میشه.
از نظر فنی مطمئنم انتقاداتی وارده و قبول دارم چون واقعا از نظر ما که بازی ها رو دنبال میکنیم میشد تصمیمات بهترری تو بعضی بازیها گرفته بشه ولی اینم نباید فراموش کرد همه مربیا از این اشتباهات دارن و تکرار میکنن.
منم آرزو میکنم ونگر و تیم و مخصوصا باشگاه بهتر عمل کنن تا هوادارا خیال نکنن بی اهمیتن.