نقطه ضعف؟

نویسنده: علی ارشدی

وبلاگ من
نویسنده: علی ارشدی
دانشجوی حسابداری
کل بازدید: 191,919 بار

Arsenal Official website

Arsenal Supporter club

Telegram

Twitter

Instagram

دیگر بلاگ های من
آخرین اخبار کوتاه
آرسن ونگر تایید کرد در پایان این ماه برای قرارداد جدید با جک ویلشر وارد مذاکرات خواهد شد. آرسن ونگر تایید کرد در پایان این ماه برای قرارداد جدید با جک ویلشر وارد مذاکرات خواهد شد.
اسکای اسپرت به نقل از خبرگزاری El Gol اسپانیا خبر توافق دو باشگاه آرسنال و سویا بر سر انتقال استیون انزونزی را منتشر کرد.مبلغ این انتقال ۳۲.۷ میلیون پوند + ۲.٦ میلیون پوند پاداش خواهد بود. اسکای اسپرت به نقل از خبرگزاری El Gol اسپانیا خبر توافق دو باشگاه آرسنال و سویا بر سر انتقال استیون انزونزی را منتشر کرد.مبلغ این انتقال ۳۲.۷ میلیون پوند + ۲.٦ میلیون پوند پاداش خواهد بود.
شوخی جالب باشگاه اوسترشوندز با آرسن ونگر.... شما را در استادیوم یامکرافت در فوریه خواهیم دید! لطفا قبل از حرکت مطمئن شوید که ژاکت آرسن ونگر مشکلی نداشته باشد، هوا در اوسترشوند بسیار سرد است شوخی جالب باشگاه اوسترشوندز با آرسن ونگر.... شما را در استادیوم یامکرافت در فوریه خواهیم دید! لطفا قبل از حرکت مطمئن شوید که ژاکت آرسن ونگر مشکلی نداشته باشد، هوا در اوسترشوند بسیار سرد است
این اولین تقابل آرسنال با یک رقیب از کشور سوئد پس از سال  ۱٩٩٩/۲۰۰۰ و تقابل با آ ای کی (AIK) در مرحله گروهی چمپیونزلیگ است .آرسنال هرگز در رقابت های اروپایی در برابر رقبای سوئدی شکست نخورده است ، ۳ برد و ۱ تساوی .گراهام پاتر سرمربی انگلیسی اوسترشوندز ۳ بازی از ٦ بازی خود در  رقابت های یورولیگ به عنوان سرمربی را برده است ، فقط سه مربی انگلیسی بیشتر از او در این رقابت ها پیروزی داشته اند . روی هاجسون ، استیو مک لارن و آلن پاردو این اولین تقابل آرسنال با یک رقیب از کشور سوئد پس از سال ۱٩٩٩/۲۰۰۰ و تقابل با آ ای کی (AIK) در مرحله گروهی چمپیونزلیگ است .آرسنال هرگز در رقابت های اروپایی در برابر رقبای سوئدی شکست نخورده است ، ۳ برد و ۱ تساوی .گراهام پاتر سرمربی انگلیسی اوسترشوندز ۳ بازی از ٦ بازی خود در رقابت های یورولیگ به عنوان سرمربی را برده است ، فقط سه مربی انگلیسی بیشتر از او در این رقابت ها پیروزی داشته اند . روی هاجسون ، استیو مک لارن و آلن پاردو
باشگاه اوسترشوندز سوئد در ماه اکتبر ۱٩٩٦ تاسیس شده است. یعنی یک ماه بعد از انتصاب ونگر به عنوان سرمربی آرسنال! سامان قدوس ملی پوش کشورمان بازیکن این تیم است. باشگاه اوسترشوندز سوئد در ماه اکتبر ۱٩٩٦ تاسیس شده است. یعنی یک ماه بعد از انتصاب ونگر به عنوان سرمربی آرسنال! سامان قدوس ملی پوش کشورمان بازیکن این تیم است.
نمایی از ورزشگاه خانگی تیم اوسترشوندز که میزبان آرسنال در دور رفت از این مرحله لیگ اروپا است.متوسط دمای هوا در فوریه در این شهر به ۸- درجه سانتی گراد می رسد! نمایی از ورزشگاه خانگی تیم اوسترشوندز که میزبان آرسنال در دور رفت از این مرحله لیگ اروپا است.متوسط دمای هوا در فوریه در این شهر به ۸- درجه سانتی گراد می رسد!
دیدار رفت در روز ۲۶ بهمن در استادیوم ۸۴٦٦ نفری یامکرافت آرنا تیم اوسترشوندز سوئد و دیدار برگشت روز ۳ اسفند در ورزشگاه امارات برگزار خواهند شد. دیدار رفت در روز ۲۶ بهمن در استادیوم ۸۴٦٦ نفری یامکرافت آرنا تیم اوسترشوندز سوئد و دیدار برگشت روز ۳ اسفند در ورزشگاه امارات برگزار خواهند شد.
منچسترسیتی با ۱۳ برد متوالی تنها یک برد با رکورد پیروزی متوالی در تاریخ لیگ جزیره که متعلق به آرسنال در سال ۲۰۰۲ است، فاصله دارد.آنها هفته آینده باید مقابل منچستریونایتد صف آرایی کنند. منچسترسیتی با ۱۳ برد متوالی تنها یک برد با رکورد پیروزی متوالی در تاریخ لیگ جزیره که متعلق به آرسنال در سال ۲۰۰۲ است، فاصله دارد.آنها هفته آینده باید مقابل منچستریونایتد صف آرایی کنند.
موستافی از دید هو اسکورد به عنوان بهترین بازیکن ماه نوامبر لیگ برتر انتخاب شده است. موستافی از دید هو اسکورد به عنوان بهترین بازیکن ماه نوامبر لیگ برتر انتخاب شده است.
آرسنال در ژانویه بار دیگر برای توماس لمار گام بر میدارد، در این اقدام آرسنال قصد دارد پیشنهادی زیر نود میلیون پوند برای جذب او تعیین کند. آرسنال در ژانویه بار دیگر برای توماس لمار گام بر میدارد، در این اقدام آرسنال قصد دارد پیشنهادی زیر نود میلیون پوند برای جذب او تعیین کند.

نقطه ضعف؟

سلام توپچی ها


در این پست میخوایم درباره بازیکنی صحبت کنیم که خیلی ها معتقدن از نقاط 
ضعف ترکیب آرسناله.



پر مرتساکر



ایرادی که به پر گرفته میشه سرعت پایینشه و همه هم قبول دارن که مرتساکر سریع نیست. اما فقط همین ویژگی رو داره؟ میخوام به این سوال جواب بدم و ویژگی هایی که مرتساکر داره و باعث میشه به نظر من باعث میشه سرعت پایینش رو جبران کنه و تبدیلش کنه به یه مدافع خوب رو فهرست کنم.



1. هوش فوق العاده: پر هوش فوتبالی خیلی خوبی داره و به راحتی می تونه بازی خونی و پیش بینی کنه و با جاگیری خوب پایین بودن سرعتش رو جبران کنه. همین هوش بالا کمک می کنه در کمترین زمان ممکن بهترین تصمیم ها رو بگیره.


این کلیپ رو ببینید تا در موردش صحبت کنیم:






فقط یک نابغه می تونه همچین کاری بکنه. به مسیر نگاهش دقت کنید، توپ رو تعقیب می کنه و تعقیب می کنه تا در لحظه مناسب فکری که تو سرشه اجرا کنه. 



گل برگکمپ به نیوکاسل رو به خاطر بیارین. قبول دارید که فقط برگکمپ می تونست اون کارو بکنه. نمی خوام مقایسه کنم چون اصلا قابل مقایسه نیستن اما به نظرم برای این که بتونید این طوری توپ را جمع کنین نیاز دارین همون میزان هوش و خونسردی و مهارتی که برگکمپ تو حمله داشت رو توی دفاع داشته 
باشین.




2: زوج عالی برای کوش: پر و کوش خیلی خوب با هم هماهنگ شدن و همدیگرو کامل می کنن. نظم و هوش مرتساکر در برابر بی کله بودن کوش. منظورم این نیست که کوش بازیکن باهوشی نیست اما گاهی وقتا کارایی میکنه که انتظارشو نداری مثلا یه تکل میزنه که یا به زیباترین شکل ممکن توپ رو میگیره یا پنالتی میشه:دی البته وجود یک بازیکن با این جسارت هم لازمه اما باید کنارش یک بازیکن باشه که مثل مرتساکر نظم داشته باشه. نظم آلمانی.



همین طور سرعت کمتر مرته تا حدودی هم با سرعت بالاتر کوش جبران میشه.


این آمار رو نگاه کنید:








*البته اگه اشتباه نکنم این آمار تا  نیم فصل اول فصل قبل باشه

آمار نشون میده که چقدر این دو بازیکن با هم هماهنگ هستن و زوج موفقی تشکیل دادن. تازه با توجه به این نکته که تیم ما به شدت از نداشتن یک هافبک دفاعی فیزیکی و تخریب کننده رنج می بره. 


این هم چند تا عکس دوست داشتنی از کوش و پر



http://highbury.ir/shivid/images/nls2ip06c8gyfxdxn7ls.jpg


http://highbury.ir/shivid/images/25xhk3i5b9w81503km1t.jpg


http://highbury.ir/shivid/images/js8wz57q6geodwkqmu.jpg


http://highbury.ir/shivid/images/3pfn6rpigtxte6q0m9wj.jpg


http://highbury.ir/shivid/images/rh8sghj1038rp12aftya.jpg




3: لیدر خط دفاع و تیم: بارها دیدیم مرتساکر سر بازیکنا داد میکشه، اونا تهییج یا تنبیه میکنه و ... 



حتما در جریان هستین که پر مسئول کمیته انضباطی :دی تیم هم هست :))) یه فهرست وجود داره که توش مواردی مثل تاخیر داشتن برای تمرین و ... هست و هر کسی مرتکب این موارد بشه باید بره و به پر جریمه بده. کاری که ونگر به عهده ش گذاشته :دی



داستان این عکس رو هم که میدونید... 



اوزیل بعد بازی (اگه اشتباه نکنم بازی با من سیتی بود) نرفت سمت تماشاگرا که 
ازشون تشکر کنه و مرتساکر این طوری رفت سراغش






4. تعصب: یه بخشی از اون داد کشیدن سر بازیکنا و ... که تو قسمت قبل گفتم دقیقا به این بخش هم مربوط میشه و همون طور برخوردش با اوزیل.





حتما می دونید که پر از بچگی طرفدار آرسنال هم بوده و یک پیراهن آرسنال خریده و کلی خوشحال بوده. عکسش رو هم چند وقت پیش منتشر کرد.



http://highbury.ir/shivid/images/yzanbgtzbn9vmjca8.jpg


5. قدرت هوایی: با وجود مرتساکر خیالمون از بابت توپای هوایی راحته. با قدی که داره در برابر خیلی بازیکنا حتی نیازی نداره بپره! تسلطش رو هوا واقعا عالیه 



6. اخلاق: مرتساکر به شدت بازیکن با انضباط و با اخلاقیه



پر تو دو فصل آخرش تو وردربرمن تو 63 بازی لیگ فقط یک کارت زرد گرفت!!! 



شاید انتظار داشته باشین مدافعی مثل مرتساکر با این هیکل و سرعتی که زیاد نیست با خطا جبران کنه اما میانگین خطاهای مرته در هر بازی حدود 1 خطاست! آماری که برای یک مدافع مرکزی شگفت آوره.



آماری که در مورد کارت های قرمزش به دست آوردم واسه حدود 430 بازی ملی و باشگاهی فقط 3 کارت قرمز بود! باورنکردنیه اما واقعیت داره! البته شاید یکی دو تا کارت از دست من در رفته باشه بازم اگه کسی آمار دقیق داره لینک بده لطفا



تنها کارت قرمزش با پیراهن آرسنال






بازی با وست برومویچ در فصل 2012/13 



ناراحتی کاملا مشخصه تو چهره ش که مربوط به تعصبش هم هست و این که کار تیم رو سخت کرده



این هم یه عکس جالب 







نکته ش چیه؟ پر برای این که توی کادر عکس جا بشه و عکاس به دردسر نیفته یه ذره زانوهاش رو خم کرده! دردسر های قد بلندی:دی یعنی این بشر تا این حد خوش اخلاقه و حتی فکر عکاس رو هم میکنه

مقایسه آماری:

http://highbury.ir/shivid/images/2w7srwfzm65yo2ko.jpg



_____________________________________________



نتیجه گیری: با تمام مواردی که گفتم به نظرم کند بودن مرتساکر با سایر خصوصیاتش جبران میشه



اگر یه هافبک دفاعی خوب و جنگنده داشته باشیم آمار دفاعمون از این هم بهتر میشه



با تشکر از وقتی که گذاشتین، منتظر نظراتتون هستم

ثبت نظر شما



نظرات پیشین

مهرزاد در 16/5/1393 | 14:03 گفت:

(این رو داخل یه پست نوشتم):
من اسیر صبر و تحمل و اعتماد کامل به باشگاه و بازیکنان و ارسن ونگر علی ارشدی هستم. Realy Gunner
چند سال بعد!؟
منم امسال می گم کارمون اگه سختر نباشه(بدون مصدومیت) اسون تر هم نیست.

علیرضا در 16/5/1393 | 11:35 گفت:

نقل قول : عالی عالی عالی .. پر علی ارشدی عزیز یک سوال .. چجوری من پست هایی که رفته تو آرشیو رو باید ببینم؟؟

پاسخ شما : از قسمت بالای سایت.کنار کاربران آنلاین در منوی قرمز رنگ

علی ارشدی در 16/5/1393 | 11:07 گفت:

@ آرین و ناصر

حرفتون کاملا درسته
تیمای لیگ برتر تنوع خیلی بالایی دارن و تیمی که میخواد موفق بشه باید انواع بازیکنا رو در اختیار داشته باشه
هم مهاجم قدرتی و قد بلند لازمه (در برابر استوک مثلا) هم مهاجم سرعتی (مثلا جلوی لیورپول) مدافع و هافبک هم همین طور

________________________________________

@ماهان

قبلا لینکش زیر پست ها بود اما آرمان برداشته ش که باید بگیم دوباره بذاره ش اونجا

آرین در 16/5/1393 | 10:04 گفت:

مرتساکر درسته لیدر خوبیه و درسته قدرت بدنی و قد و قامت خوبی داره اما این ویژگی ها تو همه ی بازی ها جواب نمیده.مثلا چرا فینال جام جهانی ,یواخیم لو بازیش نداد... مسی-اگوئرو-لاوزی-هیگواین همشون سرعتین.یه بازی هایی هست که دفاع سرزن و کند مثل مرته به کار تیم نمیاد(مثلا بازی با سیتی )... اونجاست که به یه مدافع با سرعت بالا نیازه... پس 100% یه مدافع میخوایم اونم سرعتیش

ماهان ملک در 15/5/1393 | 23:18 گفت:

عالی عالی عالی .. پر علی ارشدی عزیز یک سوال .. چجوری من پست هایی که رفته تو آرشیو رو باید ببینم؟؟

حامد در 15/5/1393 | 22:40 گفت:

احسنت اقا علی پستت چالش انگیزانه بود!!!!

به نظر من بی انصافی تا حرف از نقطه ضعف میشه میگن پر تقصیرکاره خو حالا چرا؟؟

تو اون چندتا بازی که نابودمون کردن همه ی تیم افتضاح بود نمیتونستن 4تا پاس بدن.ولی در کل ارسنال تقریبا هجومی بازی میکنه بعد هافبک دفاعی هم نداره معلومه همیشه دفاعا میشن تقصیر کار تازه شاید کیهیل نشه ولی چلسی مثه ارسنال بازی میکنه؟؟؟

همه تیم تو دفاعن هافبک دفاعی هم میذاره اونقد هم دفاع داره که جایگزین میکنه از همه اینا بگذری میرسی به چک و داستانی با گلر داری حالا ارسنال هیچ کدوم از اینارو نداره ولی اماره خوبی داشته تو دفاع تقریبا حالا نصف گلا هم مربوط به چندتا فاجعه بود که شیرازه ی تیم پاشیده دیگه اینا فقط تقصیر پر نیست خو

چرا مقایسه میکنید با کمپل و ...

مگه ارسنال همون ارسنال یا همه ی شدن هانری پر اومده خراب کرده تیم رو

شم نگا گل زده کن 4تیم بالا کن ببین چقد داغونیم دفاع رو کردیم سیبل در کل تا تیم هافبک دفاعی نداشته باشه هر حمله ای میشه خطرناک هر ضد حمله هم باید دست به دعا بشیم

ناصر در 15/5/1393 | 22:16 گفت:

عالی بود.مرسی
خیلی با پر حال میکنم،انصافا وجودش نعمته+تو بعضی بازی ها با تیم هایی که از 2 یا 3 مهاجم سرعتی استفاده میکنن از پر نباید استفاده کرد (بازی آلمان-فرانسه جام جهانی امسال مثال خوبیه)- خیلی دوست دارم متس هوملز رو هم ونگر بخره.

علی ارشدی در 15/5/1393 | 19:46 گفت:

@ همه دوستان

یه موقع اشتباه برداشت نشه من قصد ندارم نظر کسی رو عوض کنم، همه نظرات محترم هستن و من هم صرفا نظر شخصی خودم رو گفتم قرار نیست حتما یک طرف بحث نظرش رو عوض کنه

+

من خودم عاشق ورمالن هستم تو بدترین شرایط باشگاه خیلی بی سر و صدا و بی هیچ حرف و حدیثی تمدید کرد

دوست دارم توی تیم بمونه و جایگاهش رو دوباره به دست بیاره اما من هم اگه جای ونگر بودم با توجه به عملکرد خوب خط دفاع زوج وسط خط دفاعیم رو عوض نمی کردم، به علاوه این که ورما زیاد مصدوم شد و حتما از شرایط بازی دور بوده
به هر حال من سر تمرین تیم نبودم و در این مورد به قضاوت ونگر اطمینان می کنم
__________________________________________________

@علیرضا. مخلصم نظرت برای من کاملا محترمه هر چند نظر خودم چیز دیگه ایه

_______________________________________

@محمد حسین. در مورد اون عکس درست میگی من حواسم نبود. اگر اشتباه نکنم این عکس مربوط به اواسط فصل قبل هست. حتما این نکته رو به پستم اضافه می کنم

اون چند تا بازی رو هم گفتم نظر منو بخوای نه فقط خط دفاع و پر بلکه کل تیم فوق العاده بد بودن برای همین میگم اونا رو واسه عملکرد یک بازیکن در نظر نگیریم اما اگر بخوایم کل تیم رو مد نظر قرار بدیم حتما باید اون بازی ها رو به شدت بهشون توجه کنیم
واسه فینال جام حذفی هم گفتم که کلا تیم ما رو ایستگاهیا مشکل داره + استرس 9 سال بی جام بودن و خاطره بازی با بیرمنگام هم تیم رو دچار استرس کرده بود

در مورد سول کمپل و ... من هم گفتم مرته مدافع بی نقصی نیست ولی با کوش زوج خوبی تشکیل دادن

______________________________________

@ابوالفضل. دفاع آلمان تو بازی های دور گروهی: هوودس هوملس مرته بواتنگ که بواتنگ دفاع راست بود. بعد هوملس مصدوم شد بواتنگ رفت وسط مصطفی اومد راست که تیم به باد رفت. بعد لام اومد راست و هوملس که برگشت جای مرته رو گرفت. به نظر من دلیلش اینه که هوملس سبکش بیشتر شبیه مرتساکره فقط یه لول بالاتر قرار داره و لو بواتنگ رو تو ترکیب نگه داشت تا مکمل هوملس باشه.

______________________________________

@مجید. مرسی داداش چاکرتم

______________________________________

@ سید محمد علی عزیز.

1. آمار نبرد های هوایی: مرته 89 بار نبرد های هوایی رو برده، کیهیل 101 بار کوش 50 بار و کمپانی 32 بار. به نظر من آمار خوبیه شاید هم با توجه به قدش باید بهتر باشه

2. ژیرو که کلا تعطیله بازی بزرگ و کوچیک نداره! بازی هایی که شما گفتی لیورپول و اورتون و فینال جام حذفی بودن در مورد لیورپول من سیتی چلسی و اورتون گفتم که کاملا قبول دارم و کل تیم افتضاح بودن واسه فینال هم چند خط بالاتر توضیح دادم اما اون حرکتش آخرای بازی رو کاملا قبول دارم که بد جایی زمین خورد و فابیانسکی هم اشتباه خارج شد یعنی هر دو اشتباه کردن به نوعی

3. شاید من بد نوشتم هدفم این بود که منظورم از هماهنگی خط دفاع رو بگم، نه فقط واسه آرسنال بلکه به طور کلی. اگر منظورمو نرسوندم عذر میخوام. نمی دونم چطوری توضیح بدم

4. نظرت محترمه سید جان ولی جدا از این که دلیلش چی هست قبول داری خوبه یه نفر تو تیم باشه که سر بقیه داد بزنه؟

5. تکل ها: 29 تکل موفق داشته که در برابر کمپانی و کوش کمتره و طبیعی هست چون اونا سبک بازیشون کلا جسورانه تره. حرف من اینه که اینطور نیست که اصلا درگیر نشه ولی من هم قبول دارم که سبک بازیش کمتر درگیرانه است ولی با این حال میشه گفت کمتر اما موثر تر درگیر میشه مثل کیهیل و دقیقا بر خلاف کمپانی و کوش. نگاه بکنید می بینید پر و کیهیل کمتر تکل زدن اما مجموعا در نبردهای بیشتری(چه زمینی چه هوایی) برنده بودن.
اما متاسفانه آمار دیگه ای پیدا نکردم که نشون دهنده جنگندگی باشه و باز هم تکرار می کنم که منظورم این نیست که آمار جنگندگیش بالاست اصلا برای همینه که میگم با کوش زوج خوبی تشکیل دادن کمبود های هم رو پوشش میدن

___________________________________________

از همه تشکر میکنم که توی بحث شرکت می کنن و این که مخلص همه آرسنالی هم هستم هر چقدر هم اختلاف نظر وجود داشته باشه همه

arsenalfc در 15/5/1393 | 19:05 گفت:

روزنامه روزنامه روزنامه ، آخرین خبر .
خبر های / شایعات فوریه فوریه فوری

1- میکل آرتتا ، ناچو مونرئال و توماس ورمائلن .
چندتا از خبرگزاریها به این 3 نفر توجه کردن .
ظاهرا این 3 نفر نزدیک به دربهای خروجی اند.

(نظر من : ناچو حیفه چون تویه فاز هجومی خیلی خوب کار میکنه ولی گیبس تویه بازیهای پیش فصل خیلی آمده نشون میده)
(نظر من : با رفتن آرتتا خیلی موافقم)
(نظر من : ورمالن هم که رفتنیه ، حتما ، چون خودش میخواد .... هیچ بازیکنی از باشگاهمون بزرگتر نیست)


اما درمورد خریدها
میگن یا ویلیام کاروالیو میاد یا چمبرز میاد تویه خط هافبک دفاعی .
من خیلی با گزینه دوم موافقم .
بنظرم چمبرز میتونه هافبکه دفاعی خیلی خوبی بشه .
19 سالشه و اولین پست فوتبالیش هم همین پست بوده و هافبک مرکزی (تویه سیستمایه قدیمی).
کلا فکر میکنم بجای جذب بازیکنه جدید (غیر از دفاع وسط) ، میتونیم رویه هافبکه دفاعی از همین بازیکنا حساب کنیم ، مخصوصا چمبرز.


ظاهرا قیمته ویلیام کاروالیو خیلی بالاست و اسپورتینگ کوتاه هم نمیاد .
فکر میکنم بازیکنه خوبی باید باشه ولی ریسکه .
چون هافبکه دفاعی تویه لیگ برتر باید خیلی شاخ باشه که جواب بده .
بازم چمبرز رو بهتر میدونم .

دنی اگر هم بد نیست اگه لیورپول بذاره بیاد .
در آخر ..... هر بازیکنی که ما میخواستیم تویه این تابستون ، لیورپول قاپید .
کلا دست رو هرکی گذاشتیم ، مثه چی اومدن و گرفتنش.
ولی خوبه ، چون بدرد نمیخورن .
امسال موندم لیورپول چندتا تیم داره ؟ 3 یا 4 تا یا . . .
میخوان چیکار این همه بازیکنو


A.Djahed در 15/5/1393 | 17:32 گفت:

آقای علی ارشدی
خیلی خیلی عذر می خوام نمی خوام بحث مون طولانی بشه
1- اگه تیم بد عمل میکنه پس چرا گفتید خیالمون راحتی ، پس از ویژگی مرته نیست و بنظرم مرته اصلا سر زن نیست .
2-خیلی از دوستان میگن ژیرو تو بازی حساس ضعیفه ولی برای مرته باید بازی حساس رو در آمار اعمال نکنیم . سنگ محک بازیکن همین بازی هاست و من به غیر از اون بازی ها 3-2 بازی دیگه هم گفتم ، توجیه اونا چیه ؟؟؟؟
3- آفساید گیری که از ساده ترین کار هاست اتفاقا من در طول فصل احساس می کردم تیم اصلا برنامه ای برای آفساید گیری نداره چون مرته و کوش حتی تا نزدیکی میانه میدان نمی یان تا به خوان تو ضد حمله آفساید گیری کنن . (((( یا اینکه وقتی یک حمله داره شکل میگیره هر کسی بدونه الان بقیه مدافعا میخوان چکار کنن و اون باید چکار کنه و .... ))) جمله خودتونه ...... من ربط جملتون رو به هماهنگی مدافعا نمی فهمم و گفتید بقیه مدافعا و.... این که مربوط به بازیکنا تو پست های دیگه ست و اصلا به مدافعین ربطی نداره چه برسه به هماهنگی شون .
4- نظر شخصی شماست و نمی تونم چیزی بگم ولی به نظر من غیرت نیست .
5- هیچی
6-توکل اون آمار همش سه تاش رو اوله و دوتا تز اون سه تا به تنهایی اول نیست و در ضمن من نوشته بودم (((( دونگی و جنگندگی کم و عدم بازی درگیرانه است ))) و این آمار ربطی به اونایی که گفتم نداره . برای اون آمار دارید؟
باز هم ببخشد .

majid در 15/5/1393 | 17:07 گفت:


گفته بودم چند وقته سطح بلاگامون بالا رفته ... مرسی خسته نباشی با حرفاتم موافقم

abolfazl alayi fard در 15/5/1393 | 17:04 گفت:

علی ارشدی عزیز حرفت در مورد لام درست ولی وقتی پستی بازیکنش عوض میشه یعنی ضعف وجود داشته تو اون پست. مثل لام که خودت گفتی جاش عوض شد و مرتساکر -هوملس که جاشو داد به بواتنگ - هوملس.

رقیبای اصلی تو لیگ برتر مهاجما و وینگای سرعتی مثل استاریج و استرلینگ و ولیان و شورله و رونی ... دارن. با وجود مرتساکر 80 درصد پاس های سرعتی از سمت راست به محوطه جریمه چسبیده به تور، باور کن

محمد حسین در 15/5/1393 | 17:04 گفت:

نقل قول : http://www.tarafdari.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1/150884/%D9%87%D8%A7%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
ای خدا شکرت...یک گام دیگه به قهرمانی نزدیک تر شدیم.فقط مونده مایک دین


پاسخ شما : یارو نوشته حالا فن خال میخواد کیو جایگزینش کنه
هه هه هه1
ایول خیلی خنده بود

محمد حسین در 15/5/1393 | 17:01 گفت:

نقل قول : http://www.tarafdari.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1/150884/%D9%87%D8%A7%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
ای خدا شکرت...یک گام دیگه به قهرمانی نزدیک تر شدیم.فقط مونده مایک دین


پاسخ شما : مایک دین مهم تره بابا. این بنده خدا اتفاقا میگفتن بعد از منچستر طرف آرسنال بود. مایک دینو یکی ترورش کنه خوشحال میشیم.

محمد حسین در 15/5/1393 | 16:57 گفت:

خب من الان جواباتو خوندم
ببین در مورد تیم ملی آلمان شاید درست میگی. ولی تو داری سه چهار تا بازی مهم و تعیین کننده رو میگی بذاریم کنار؟ خب همین چند تا بازی قهرمان لیگو تعیین میکنه دیگه. بازی با لیورپول خیلیا میگن مقصر اصلی شکست مرته بود با همون چند تا اشتباه تاثیر گذارش. ببین من دارم مرته رو با کسایی مثل سول کمپل یا گالاس یا ورمائلن در اوج مقایسه میکنم و میگم در این حدود نیست. یا مثلا مدافعین تیمای دیگه مثل کمپانی یا کیهیل یا جان تری یا ساخو. امیدوارم بازیش امسال بهتر بشه.

امیر صفای نیکو در 15/5/1393 | 16:57 گفت:

http://www.tarafdari.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1/150884/%D9%87%D8%A7%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
ای خدا شکرت...یک گام دیگه به قهرمانی نزدیک تر شدیم.فقط مونده مایک دین

parsa در 15/5/1393 | 16:52 گفت:

مرسی حاجی...

محمد حسین در 15/5/1393 | 16:43 گفت:

سلام
اول از همه ممنون بابت پستی که گذاشتی چون مسئله ی خیلی مهمیه و جای بحث داره واقعا!
اما باید بگم در وصف این بشر همین بس که توی جام جهانی یواخیم لو از بازی الجزایر به بعد فهمید نقطه ضعف تیمش کجاست و دیگه بازیش نداد.
من نمیدونم آمارت در چه چارچوبی لحاظ شده ولی واقعا ما تا حالا با کوش و مرته باخت ندادیم؟؟؟؟؟ پس اون باختایی که داشتیم چی بوده؟
من فکر میکنم باخت 6به صفر به چلسی و 5 به یک به لیورپول افتخاراتیه که بین تیمای لیگ برتر فقط خط دفاع آرسنال تو این فصل به دست آورده اونم تو مقاطعی از فصل که به امیتاز جمع کردن و عقب نیفتادن از کورس قهرمانی نیاز داشتیم. به نظرم توی بازی حساسی مثل فینال جام حذفی خوردن دو تا گل تو ده دقیقه ی اول هم در نوع خودش فاجعه ای است. اونم مقابل یه تیم معمولی.
در مورد توپ های هوایی هم همونطور که دوستان گفتن مرته با توجه به قدش اتفافا عملکرد خوبی نداشته خیلی.
ولی بخش هایی از حرفت هم قبول دارم . به نظر من هم با تعصب و غیرتی بازی میکنه و مارکینگش خوبه.
اما در کل شخصیت کاپیتانی واسه تیمی مثل آرسنال رو نداره.
و در کل ونگر هم مثل شما بهش اعتقاد داره واحتمالا این فصل هم با همین خط دفاع کار خواهیم کرد.
بازم ممنون

علیرضا در 15/5/1393 | 16:32 گفت:

@علی ارشدی
من نمیخوام بحثو خیلی کشش بدم ولی همینو بگم که مرته ساکر به دلایلی که گفتم در حد دفاع فیکس آرسنال نیست

علی ارشدی در 15/5/1393 | 15:39 گفت:

@مرتضی هادیان
مرسی بابت توضیحت ولی مرتساکر که اطلاعات شما رو نداره در زمینه عکاسی بنده خدا تصور کرده این طوری بهتره واسه عکاس

علی ارشدی در 15/5/1393 | 15:37 گفت:

@علیرضا
منظور من بیشتر از نظر نظم دادن به خط دفاع بود وگرنه خودم هم گفتم مرتساکر بهترین مدافع تیم نیست بلکه با کوش زوج خیلی خوبی رو تشکیل میدن که ضعف ها هم دیگه رو پوشش میدن

سید محمد علی جاهد@

1. آرسنال کلا روی ضربات ایستگاهی بد عمل می کنه واین فقط مربوط به یک بازیکن نیست. مشکل از کادر فنیه. بازیکنا چیزی رو تو زمین پیاده می کنن که مربی ازشون میخواد و تو تمرینا روش کار کردن. هم توی دفاع و هم توی حمله عملکرد ما روی ضربات شروع مجدد ضعیفه مثلا برنامه ما روی اکثر کرنر ها اینه که مرتساکر میره تیر یک توپ رو کوتاه میفرستن تا مرته یه سر بزنه تو بیاد تو محوطه توی دفاع هم یارگیری رو خیلی بد انجام میدن

2. بازی با لیورپول چلسی اورتون و من سیتی رو از فصل قبل بذارید کنار. توی اون بازیا مرتساکر ضعیف بود؟ آره بود خیلی هم بود! ولی بقیه هم بهتر نبودن. در مورد اون نتایج از سر رمبی و کادر فنی تا بازیکنا همه مقصر بودن و اگه ملاک اون 3-4 تا بازی باشه باید از یک کنار همه بازیکنا رو انداخت بیرون از تیم.

3. هماهنگی دفاع فرق می کنه با حمله، مدافعای تیم باید با هم هماهنگ باشن یا نه؟ مثلا واسه آفساید گیری. یا اینکه وقتی یک حمله داره شکل میگیره هر کسی بدونه الان بقیه مدافعا میخوان چکار کنن و اون باید چکار کنه و ....

4. غرور نیست غیرته اتفاقا وجود همچین بازیکنایی تو هر تیمی لازمه و آرسنال مدت هاست کمتر بازیکن این مدلی داشته.

5. در مورد اون پنالتی حرفتو قبول دارم. مثال اشتباهی رو انتخاب کردم و پستم رو اصلاح میکنم. ممنون

6. در مورد درگیر شدنش هم یه عکس مقایسه آماری به پستم اضافه کردم که دیدنش خالی از لطف نیست.


@ابوالفضل

تیم ملی آلمان داستانش فرق میکنه. اولای جام فیلیپ لام هافبک دفاعی تیم بود که داشتن به باد میرفتن اما لو فهمید و لام رو برگردوند سر جای اصلیش و آلمان اون وسط زمین بازی رو گرفت و فشار رو خط دفاعشون کم شد. مشکل از مرتساکر نبود.

مرتضی هادیان در 15/5/1393 | 15:27 گفت:

نکته عکس آخر به خاطر عکاس نیست. با هر نسبت تصویری که عکس بگیری، حتی ۱۶در ۹ ( که البته هیچ عکاس حرفه‌ای تو این نسبت به این وایدی عکس نمی‌گیره) نمیشه ۱۱ نفر کنار هم رو تو عکس انداخت ولی یکیشون تو عکس جا نشه.
قد مرته حدود ۲ متره، اگه در کم‌ترین حالت عرض هربازیکن رو نیم متر تو عکس در نظر بگیریم ۱۱ بازیکن میشه ۵.۵ متر. حتی با نسبت ۱۶ در ۹ ارتفاع عکس تو نقطه سوژه بیشتر از ۳ متر میشه.

اینجا احتمالاً مرته زانوهاش رو خم کرده تا قد سانتی خیلی کوتاه به نظر نیاد!

leo zadoorian در 15/5/1393 | 15:18 گفت:

همین هماهنگی و مکمل بودن کوش و مرته باعث شد بهترین دفاعمون بیرون بمونه

Arian در 15/5/1393 | 15:04 گفت:

vay video kheili khandedar bood
((=

abolfazl alayi fard در 15/5/1393 | 14:32 گفت:

تقریبا همه ی حرفارو سید محمد علی و علیرضا گفتن و باهاشون موافقم چون که نظر منم بهشون نزدیکتره

همونجری که تو حرف خودتم هست دلیل بازی کردن مرتساکر افت ورمالن بخاطر مصدومیتاش بود وگرنه مرتساکر مدافع معمولیه.

یوگی لو هم توی تیم آلمان بازی های آخر بهش فیکس بازی نداد چون خیلی کند بود. به نظرم ونگر در صورت رفتن ورمالن باید دنبال یه مدافع با ویژگی های ورمالن در اوج باشه نه مثل مرتساکر.

البته این miquel هم بدک نبود بازیاشو دیدم هم سرعتش خوب بود هم سر زنیش، ولی جوونه هنوز

A.Djahed در 15/5/1393 | 14:07 گفت:

1-جاگیری ، بازی با لیورپول دو تا گل و با هال سیتی دو گل رو شروع مجدد خوردیم و با فولام توپ جلو پاش رو نتوست به هش برسه و گل خوردیم (توپ از جناحین سانتر شده بود ) . بازی با لیورپول گل (فک کنم )اول استوریج آفساید رو پر کرده بود .دوندگی اش هم کمه و در ضمن ، بازی خوانی هم گل اول جلو اورتون که با وجود سانیا باز هم به سمت راست رفت ،گل دوم اورتون که نه خودشو جلو توپ گذاشت و نه تکل زد ، گل سوم اورتون هم بیانگر سرعت پایین ،عدم تکلینگ، ترس از مصدومیت رفت( تعصب پایین ) و سرعت عکس العمل خیلی پایین بود .2- دفاع که هماهنگی نمی خواد ، می خوان تو دفاع کار ترکیبی کنن یا یک دو ؟؟؟؟3- لیدر ، داد زدن بیانگر غرورشه برای بازیکنی که دو فصله تو تیم اومده و از بی سابقه ترین هاست . 4- پنالتی داده تیم رو به چالش کشونده برای گل زنی تلاش نکنه ؟؟؟ به جرات میگم تو اون وضعیت همه بازیکنان جهان اون طور عمل می کنن .جرارد یه اشتباه کرد، تو فینال حذفی یادتون رفته چی کار کرد ؟؟؟ قهرمانی رو داشت به باد می داد .5- بالا چند تا از اشتباهات جاگیری رو گفتم که اکثرا رو توپ های ارسالی بود تازه خیلی از توپ های هوایی رو ژیرو دور می کرد ، بازی با منچستر هم از کرنر گل خوردیم در کل هیچ تیمی نمی تونه بگه رو توپ ها هوایی خیالم راحته نه تنها برای مرته و آرسنال . به نظر من اصلا با هوش نیست ولی کم مصدوم میشه و به خاطر دونگی و جنگندگی کم و عدم بازی درگیرانه است . کاری که کوش می کنه .

علیرضا در 15/5/1393 | 14:05 گفت:

@علی ارشدی

لیدر خط دفاع باید بتونه خوب یار گیری کنه ، تو سرعت جا نمونه ، بهترین مدافع تیم باشه و بقیه ازش حرف شنوی داشته باشن ، وقتی مهاجم حریف پا به توپ میاد سمت لیدر خط دفاعیمون من تماشاچی باید خیالم راحت باشه که لیدر خط دفامون به این راحتی ها جا نمی مونه و دریبل نمیخوره و ...
درست یکی مثل جان تری یا سول کمپل یا همین ورمای 3_4 پیش خودمون

علی ارشدی در 15/5/1393 | 13:45 گفت:

@علیرضا
لیدر خط دفاع دقیقا باید چکار کنه دیگه؟ عقب زمین رو جمع میکنه مرته + امسال خبری از پاس های رو به عقب سانیا هم نیست شزنی و مرته کچل شدن از دستش

ورمالن مدافع خوبی بود اما بعد از کاپیتان شدن خیلی افت کرد و اخیرا هم که خیلی زود مصدوم میشه نمی تونم روش حساب کنم

علیرضا در 15/5/1393 | 13:20 گفت:

نقطه قوتاش قبول.البته با بعضیاش مثل لیدری و حتی قدرت هواییش(مرته قدش بلنده ولی آنچنان هد زن خوبی نیست)مخالفم.
ولی نقطه ضعفایی داره که به همین راحتی نمیشه ازش گذشت.مرته خییییییییییلی کنده.پرسینگشم ضعیفه.کلا دفاع شیش دانگی نیست و من ورمالن رو بهش ترجیح میدم.
راجع به تیترتم بگم که آره به نظرم مرته و آرتتا نقطه ضعفای ترکیب پارسال بودن که امیدوارم یه فکری به حالشون بشه

علی ارشدی در 15/5/1393 | 12:53 گفت:

@هادی
یه ذره شاید اما به کل مطلب آسیبی نمیرسونه، حرفایی که زدم واقعیت هستن فقط شاید بیانش یه مقدار احساسی شد

هادی در 15/5/1393 | 12:31 گفت:

راسی اینو یادم رفت بگم. واسه این گفتم بیشتر حرفاتو قبول دارم که به نظرم بعضی جاهای حرفات یخورده احساساتی شده بودی

هادی در 15/5/1393 | 12:29 گفت:

سلام.خوبی علی؟
بیشتر حرفاتو قبول دارم و نظرم اینه که بازیکنی در سطح آرسناله اما فکر کنم برای قهرمانی تو لیگ انگلستان نیاز به دفاع بی نقص تری داریم. با این تفاسیر و احتمال زیادی که از جدایی ورمائلن میره به یه دفاع مطمئن تر نیازه. امروز گل شایعه کرده بود دنیل اگر لیورپول بهمون لینک شده!!!!!
در مورد هافبک دفاعی هم من چشمم آب نمیخوره کاری بکنیم. امسال با فلامینی و دیابی و چمبرز (به همین ترتیبی که گفتم!) سر میشه.

mehdi در 15/5/1393 | 12:22 گفت:

مرسی داداش