ونگر مقصر است یا ونگر "هم" مقصر است؟

نویسنده: امير حسين منصوري

وبلاگ من
نویسنده: امير حسين منصوري
اسم و مشخصات که هست. بقیشم می مونه رشته و کار و زندگی که دانشجوی ارشد زیست سلولی مولکولیم توی یه شرکت تحقیقاتیم کار می کنم
کل بازدید: 16,520 بار

Arsenal Official website

Arsenal Supporter club

Telegram

Twitter

Instagram

دیگر بلاگ های من
آخرین اخبار کوتاه
قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در بخش زنان انجام شد و توپچی ها باید سیزدهم یا چهاردهم مارس با پاریسن ژرمن دیدار کنند. برنده ی این دیدار باید با برنده ی دیدار بایرن و لیون رو به رو شود قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در بخش زنان انجام شد و توپچی ها باید سیزدهم یا چهاردهم مارس با پاریسن ژرمن دیدار کنند. برنده ی این دیدار باید با برنده ی دیدار بایرن و لیون رو به رو شود
تماشای بازی امشب در کنار جمعی از دوستان آرسنالی که در باکو هم همسفر کانون هواداری آرسنال بودند... تماشای بازی امشب در کنار جمعی از دوستان آرسنالی که در باکو هم همسفر کانون هواداری آرسنال بودند...
مصاحبه ی داوید لوییز پس از تساوی خارج از خانه مقابل منچستر یونایتد: از عملکردمان خوشحالیم.شما باید بازی هر دو تیم رو انالیز کنید و فکر میکنم ما کارمون رو عالی انجام دادیم ،حتی وقتی یک گل دریافت کردیم باز هم بالغانه رفتار کردیم خصوصا جوان تر های تیم که لایق اعتبار هستند.با این که بازیکن های جوانی اند ولی میدونن که چجوری فوتبال بازی کنن و با فشارها کنار بیان.نسبت به گذشته  خیلی بالغ تر شدن.بازی جذابی برای تماشاگران بود و ما کارمون رو به خوبی انجام دادیم . مصاحبه ی داوید لوییز پس از تساوی خارج از خانه مقابل منچستر یونایتد: از عملکردمان خوشحالیم.شما باید بازی هر دو تیم رو انالیز کنید و فکر میکنم ما کارمون رو عالی انجام دادیم ،حتی وقتی یک گل دریافت کردیم باز هم بالغانه رفتار کردیم خصوصا جوان تر های تیم که لایق اعتبار هستند.با این که بازیکن های جوانی اند ولی میدونن که چجوری فوتبال بازی کنن و با فشارها کنار بیان.نسبت به گذشته خیلی بالغ تر شدن.بازی جذابی برای تماشاگران بود و ما کارمون رو به خوبی انجام دادیم .
 جدول لیگ برتر در پایان هفته هفتم جدول لیگ برتر در پایان هفته هفتم
  اوبامیانگ بعد از فصل ۹۷/۹۸ اولین بازیکن آرسنال است که در ۷ بازی اول آرسنال موفق شده ۷ گل بزند. پیش از این برگکمپ این رکورد را دارا بود..‌. اوبامیانگ بعد از فصل ۹۷/۹۸ اولین بازیکن آرسنال است که در ۷ بازی اول آرسنال موفق شده ۷ گل بزند. پیش از این برگکمپ این رکورد را دارا بود..‌.
از آخرین باری که آرسنال موفق به برد منچستریونایتد در اولدترافورد شد تا به حال تیم های بالا موفق به انجام اینکار شدند. از آخرین باری که آرسنال موفق به برد منچستریونایتد در اولدترافورد شد تا به حال تیم های بالا موفق به انجام اینکار شدند.
صحبت های پیر امریک اوبامیانگ ستاره ی آرسنال و زننده ی تک گل مساوی بخش بازی امشب در مورد صحنه ی گل: کاملا مطمئن بودم که در افساید قرار نداشتم و متعجب شدم که داور سوت زد ولی طبق عادت سعی کردم گل بزنم با این که صدای سوت به گوشم رسید.شنیدم که تماشاچی ها می‌ گفتند افساید شده ولی اما این یه گل صحیح بود و بسیار خوشحال شدم. صحبت های پیر امریک اوبامیانگ ستاره ی آرسنال و زننده ی تک گل مساوی بخش بازی امشب در مورد صحنه ی گل: کاملا مطمئن بودم که در افساید قرار نداشتم و متعجب شدم که داور سوت زد ولی طبق عادت سعی کردم گل بزنم با این که صدای سوت به گوشم رسید.شنیدم که تماشاچی ها می‌ گفتند افساید شده ولی اما این یه گل صحیح بود و بسیار خوشحال شدم.
بعد از نمایش ضعیف و نا امید کننده نیکلاس پپه در بازی امشب مقابل منچستریونایتد هوادارن آرسنال در شبکه های اجتماعی از عملکرد وی به شدت انتقاد کردند و او را ژروینیوی ثانی لقب دادند . بعد از نمایش ضعیف و نا امید کننده نیکلاس پپه در بازی امشب مقابل منچستریونایتد هوادارن آرسنال در شبکه های اجتماعی از عملکرد وی به شدت انتقاد کردند و او را ژروینیوی ثانی لقب دادند .
قرعه کشی جام اتحادیه انجام شد. آرسنال-لیورپول در مرحله ی بعد لیگ کاپ به مصاف هم خواهند رفت. این بازی هفته دوم آبان در آنفیلد برگزار خواهید شد.
قرعه کشی جام اتحادیه انجام شد. آرسنال-لیورپول در مرحله ی بعد لیگ کاپ به مصاف هم خواهند رفت. این بازی هفته دوم آبان در آنفیلد برگزار خواهید شد.
💢 از زمان اولین بازی اوبامیانگ با پیراهن آرسنال ، تاکنون ۱۵۳ بازیکن مختلف در لیگ برتر حداقل ۳۰ شوت به سمت دروازه حریفان روانه کرده‌اند که اوبامیانگ با ۲٦.۲% بهترین آمار رو در زمینه نسبت گل به شوت در اختیار دارد.

💢 از زمان اولین بازی اوبامیانگ با پیراهن آرسنال ، تاکنون ۱۵۳ بازیکن مختلف در لیگ برتر حداقل ۳۰ شوت به سمت دروازه حریفان روانه کرده‌اند که اوبامیانگ با ۲٦.۲% بهترین آمار رو در زمینه نسبت گل به شوت در اختیار دارد.
تبلیغات توپچی

ونگر مقصر است یا ونگر "هم" مقصر است؟

آخرین پستی که داشتم مربوط میشه به 17 اسفند پارسال یعنی تقریبا یکسال پیش تو همه این مدت هر روز توی سایت بودم ولی دل و دماغ نوشتن نداشتم. ولی حالا بعد از یک سال کاسه صبرم لبریز شده میخوام یه کم درد دل کنم



بعد از بازی با بایرن تو تنهایی خیلی به وضعیت الان باشگاه و مقصراش فکر کردم آخرش به این نتیجه رسیدم که به جای جمله ونگر مقصر است باید بگیم ونگر "هم"مقصر است. این جمله یعنی اینکه ونگر مقصره که نتونسته بازیکناش از نظر روحی طوری بفرسته تو زمین که در تمام طول بازی با ترس و دست پاچگی بازی می کردن ولی توی این قصه تقصیر بازیکن اگه بیشتر از مربی نباشه کمتر نیست. روانشناسی و تهییج فقط یه ابزاره اگه خود بازیکن نگرش ذهنیشو به مسئله عوض نکنه بهترین روانشناسای دنیا هم نمی تونن کاری بکنن. پس هم ونگر مقصره هم اون بازیکنی که تو سطح اول فوتبال دنیا بازی می کنه ولی هنوز یاد نگرفته که تو لحظات پرتنش مثل این مسابقه نباید مثل یه بازیکن درجه 2 آسیایی اسیر احساساتش بشه
ونگر مقصره که نتونسته به تیمش یاد بده که باید تو زمین طوری بازی کنن که مثل یه تیم قابل احترام به نظر بیان. ولی تیم مدیریت هم مقصره که با بی مبالاتی آرسنالو از یک تیم قابل احترام به یه تیم بدون دیسیپلین تبدیل کردن که حتی نمی تونه توی زمین خودش بازیشو به حریفش دیکته کنه
ونگر مقصره که نتونسته به بازیکنش بفهمونه که وقتی توی هچلی مثل بازی با بایرن گیر می کنه تا لحظه آخر باید به برنامه ای که قبل از بازی بهش گفته شده عمل کنه. ولی این وسط بازیکنی که تو این شرایط درگیر احساسات میشه و برنامه و همه چیزو یادش میره هم مقصره.
بازیکنی که تعصب نداره مقصره مثل همه بازیکنای دیشب ولی بعضی وقتا بازیکن متعصب هم مقصره مثل جک ویلشر بازی دیشب و یه کمی هم تئوولکات. شاید خیلیا معتقد باشن که بقیه باید از تعصب جکی تو بازی دیشب یاد بگیرن منم اتفاقا این تعصب و به آب و آتیش زدنش دوست داشتم ولی یه نکته ظریف این وسط مغفول باقی می مونه. به نظر منه بیسواد جکی نباید دیشب تعصبش به صورت اون سبک بازی احساسی یه خشم مهار نشده نشون میداد بلکه باید تعصبشو به ایجاد راهکارهای خلاقانه جلوی دروازه حریف و راه انداختن هم تیمیاش تبدیل می کرد ولی تعصب جکی دیشب فقط به نگاه های خشمگینانه و یه تنه به دفاع حریف زدن تبدیل شده بود.
القصه غر زدن واسه چیزایی که ار دست رفته چیزی رو حل نمیکنه به نظر من آرسنال حتی اگه می خواد بدون هزینه کردن به روزهای اوج گذشتش برگرده باید از تیمی مثل دورتموند فعلی درس بگیره
دورتموند در حال حاضر وضعیتی مثل آرسنال داره. یه تیم پر از جوونای بی ادعا. یه تیم بدون ستاره با تعریف خاص ستاره در فوتبال. ولی تفاوت دورتموند با آرسنال فقط در نگرش. نگرش به برد به نگرش به پیروزی نگرش به فوتبال. آرسنال اگه میخواد با همین جوونا به روزای اوجش برگرده قبل از اینکه یه تیم همیشه برنده باشه باید یه تیم قابل احترام باشه. باید طوری تو زمین بازی کنه حریف بهش احترام بذاره تماشاچی حتی اگه تیم می بازه به خاطر اینکه با همه توانش بازی کرده بهش احترام بذاره.
آرسنال اگه میخواد به دوره اوجش برگرده در قدم اول باید به جای باختن با سرافکندگی حداقل بازنده سربلندی باشه. بازنده سربلند بودن شاید افتخاری نباشه ولی حداقل می تونه روحیه بردن رو به تیم برگردونه.
شاید از این حرفی که الان میخوام بزنم خیلیا ناراحت بشن ولی باید گفت. تنها راه آرسنال برای تبدیل شدن به اون تیم افسانه ای اینکه هدفش از جام گرفتن به یه تیم قابل احترام شدن تغییر بده.
همه تیمایی که یه روز توی اوج بودن بعدش نزول کردن برای سرپا شدن باید از یه سد روانی بگذرن. این سد روانی همون انتظار طرفدارا از تیم برای گرفتن جامه. این انتظار باعث میشه که بازیکن از اول فصل به جای اینکه به گرفتن جام فکر کنه نگران نگرفتن جام باشه. این طرز فکر بزرگترین تفاوت بین یه تیم با نگرش قهرمانی و تیم بحران زده ای مثل آرسناله. تنها راه برگشت به نقطه اوج فقط یه جمله است: همه اعضای تیم از مدیر و رئیس گرفته تا مربی و بازیکن به جای اینکه همش فکر کن اگه امسال جام نگیریم چی کار کنیم باید این نگرش تو ذهن خودشون ایجاد کنن که هر اتفاقی بیوفته من باید با همه توانم وظیفه خودم رو تو تیم انجام بدم فقط همین.

شاید خیلیا با نظر من مخالف باشن ولی به نظر من اگه می خوایم به نقطه اوج برگردیم باید یه چند فصلی دغدغه جام گرفتن رو بذاریم کنار. آرسنال باید سعی کنه به جای جام گرفتن در قدم اول به یک تیم قابل احترام و با اقتدار تبدیل بشه
شرمنده اگه زیادی حرف زدم. ولی حرفایی بود که یه سال تو دلم نگه داشته بودم
تشکر شده توسط :

ثبت نظر شما



نظرات پیشین

علیرضا در 3/12/1391 | 15:06 گفت:

به خاطر این قضیه تیم یه خونه تکونی میخواد مخصوصا از لحاظ روحی روانی و باید روانی رو تیم خیلی کاربشه.یه سری بازیکن دری وری هم باید برن و چندتا بازیکن تراز اول بگیریم نه کسی مثل مونرئال با این قیمت زیاد
پول خرج کنیم ولی یکی مثل فالکائو یا کاوانی و دنی آلوزو والدزو بگیریم

علیرضا در 3/12/1391 | 15:04 گفت:

من حاضرم 2 سال دیگه جام نگیرم ولی مطمئن باشم بعد 2 سال همه ازمون میترسنو حداقل یه جام میگیریم نه اینکه 22 امتیاز با صدر جدول فاصله داشته باشیم

ArSeNaL در 3/12/1391 | 00:49 گفت:

دمت گرم خیلی پستت خوب بود کاملا باهات موافقم

HOSSEIN در 2/12/1391 | 22:48 گفت:

شاید خیلیا با نظر من مخالف باشن ولی به نظر من اگه می خوایم به نقطه اوج برگردیم باید یه چند فصلی دغدغه جام گرفتن رو بذاریم کنار. آرسنال باید سعی کنه به جای جام گرفتن در قدم اول به یک تیم قابل احترام و با اقتدار تبدیل بشه
===============================
یعنی من با اینجای پستت بطرز عجیبی موافقم.من حاضرم تیمم 3-4سال دیگر جامنیاورد اما به خطرناکی و وحشتناکی بارسای نابودگر یا میلان دهه نو یا اون رئال رویایی شود.بدراند و برود جلو.
من هیچ وقت ناامید نمیشم.

احسان در 2/12/1391 | 18:15 گفت:

من با نظر جک ویلشرموافقم باخت از بی عرضگی بازیکنامون بوده نه ونگر..برای مثال بازی قبل با بلکبرن چسنی توپو بد دفع کردجلو پای بازیکن حریف...ونگر که نمیتونه خودش بره دروازه که...3 گل بایرنم تقصیر مدافعا و دروازبان بود ...فقط تنها انتقادی ک میشه ازش کرد نخریدن بازیکنه..اونم معلو نیست پول ندارن یا.........

masoud mahmudpur در 2/12/1391 | 14:53 گفت:

افرین.ارسنال بیش تر از لحاظ روحی مشکل داشت تا از لحاظ فنی

امیرآرسنال در 2/12/1391 | 14:25 گفت:

نیما:
امیر جان ژروینیو تک به تک خراب میکنه نه جیرود.دیشب یه توپ بهش دادن شوتشم همه دیدیم
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نیما جان اینا بد و بدترن! ژروینیهو هم بدتر از جیروده!

اما شما از اول فصل هایلایت بازی ها رو ببین متوجه میشی که جیرود اصلا ضربات نهایی پاش خوب نیست.

البته جیرود به نظرم جیرود یه هدزن حرفه ایه در سطح تاپ جهانی

.

توپچی جنوب در 2/12/1391 | 14:17 گفت:

کامل خوندم و باید بگم یه جورایی داری درست میگی ولی برای تبدیل شدن به یه تیم قابل احترام باید بازیکنان اعتماد بنفس داشته باشن و بازیکنی اعتماد و بنفس داره که به طور پیاپی طعم برد رو بچشه و وقتی تیم یک جام کوفتی گرفت فرقی نمیکنه چه جامی بازیکنان احساس برنده بودن میکنن و در بازی های پیش رو با اعتماد به نفس به زمین میرن و این اعتماد به نفس باعث میشه تیم بازیش رو به تیم حریف دیکته کنه و اینجوریه که تیم حریف به تو احترام میزاره.

مرسی بابت پستت خوب بود امیر حسین جان.

نیما در 2/12/1391 | 14:06 گفت:

امیر جان ژروینیو تک به تک خراب میکنه نه جیرود.دیشب یه توپ بهش دادن شوتشم همه دیدیم

نیما در 2/12/1391 | 14:00 گفت:

تیترت عالی بود.باهات موافقم

امیرآرسنال در 2/12/1391 | 13:55 گفت:

محمد مهدی:
امیر جان این هشت الان نه شده دیگه. مگه اینکه بایرن رو 4تا بزنیم

-------------------------------------------------------------------------------------

آره
واسه این نگفتم 9 چون الان یه عده میان هرچی انگ هست بهمون میزنن، خودت میدونی که

امیرآرسنال در 2/12/1391 | 13:53 گفت:

امير حسين منصوري:

ممنون از صحبتات

اما میدونی این ما نیستیم که "می گفتیم که امسال دیگه جام می گیریم"! اتفاقا این خود پروفسور خان و اعضای تیم هستن که قبل از شروع فصل و حتی قبل از هر بازی قول های کذایی میدن! اگه قبول نداری میتونی آرشیو گاردین یا میرور رو نگاه کنی! طرف بیاد بگه میخوایم این فصل 6 هم بشیم ماهم انتظاراتمونو با اون وفق خواهیم داد! اما بهمون دروغ نگه لطفا!!

حرفاتو واسه بازیکنا قبول دارم اما آیا از بازی اول این فصل ایجوری بودن تماشاگرا؟؟؟؟ خودت برو یه نگاهی به شوت ها و تک به تک های پروفسور جیرود بینداز از اول فصل!! تا کی باید واسه شوت های بی دقت ایشون کف زد؟؟؟؟؟
.

محمد مهدی در 2/12/1391 | 13:42 گفت:

امیر جان این هشت الان نه شده دیگه. مگه اینکه بایرن رو 4تا بزنیم

امير حسين منصوري در 2/12/1391 | 13:31 گفت:

امیر عزیر میدونم ناراحتی. میدونم وسط این ناراحتی حرفای شبه روشنفکرانه و تا حدودی مذخرف من میشه نمک روی زخمت ولی منظور من از کنار گذاشتن دغدغه جام این بود که بار روانی گرفتن جام بذاریم کنار. توی این 8 فصل بدون جام هر سال می گفتیم که امسال دیگه جام می گیریم. حالا خودت بذار جای بازیکنی که وسط زمینه از یه طرف تحقیر سالهای بدون جام پشت سرش از یه طرف با هر شوتی که از کنار دروازه میره بیرون یا یه دونه گلی که می خوره به جای اینکه توی ذهنش دنبال یه راهی برای جبران نتیجه بگرده همش داره به این فکر میکنه که ای وای حالا که جواب این تماشاچیا رو میده که 7 سال جام ندیدن با این گلی هم که خوردیم اعصابشون بیشتر داغون می شه. منظورم این بود که باید تفکری توی تیم حاکم بشه بازیکن به جایی اینکه همش حواسش به سکوها و جواب دادن به امید نا امید شده تماشاچی باشه به باز کردن قفل دروازه حریف فکر کنه. البته دو نکته رو نباید فراموش کرد. اول اینکه بازیکنی که توی این سطح بازی می کنه و دستمزد نجومی می گیره نباید به این راحتیا اسیر جو ورزشگاه اونم ورزشگاه خونگی بشه. دوم اینکه به سکو ها فکر نکردن نباید باعث بشه که بازیکن به بی خیالی بیوفته طرفدار اصلا براش مهم نباشه خلاصش این که باید یه مزر بسیار باریک وجود داره بین تمرکز روی بازی خودت و بی غیرتی و اهمیت ندادن به طرفداری که پول میده میاد تو استادیوم.
همه منظورم اینطوری می تونم خلاصه کنم که الان بازیکنای آرسنال بیشتر از اینکه از تیم حریف بترسن از تماشاچی های خودی میترسن این ترس به وضوح تو نحوه بازی کردنش مشخصه.

امیرآرسنال در 2/12/1391 | 13:21 گفت:

ونگر مقصر اصلی است.

آقا امیرحسین شما میفرمایید که "باید یه چند فصلی دغدغه جام گرفتن رو بذاریم کنار" یعنی 8 سال چند فصل نبوده؟؟؟؟

با این وضعیت شما مطمئن باش این 8 بدون شک 9 هم خواهد شد!

بابا لیگ قهرمانان نخواستیم، لیگم نخواستیم، حذفی هم نخواستیم، بابا دیگه اتحادیه که میشه گرفت!!!

مرسی از صحبتات
Wenger Out

محمد مهدی در 2/12/1391 | 13:18 گفت:

کامل نخوندم باید برم ولی میام میخونم ولی حرفات منطقی بود توپچی