loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

اصرار بر ماندن!!


چهارشنبه رسما اعلام شد که ونگر در ارسنال ماندنیست





اگر از یک موضوع مطمئن باشیم این است که بازگرداندن ونگر به آرسنال اصلا کار درستی نیست و مسلما دادن زمان اضافه به ونگر اعتراضات هواداران و انتقادات رسانه ها را کم نخواهد کرد. در چنین شرایطی فشارها بر ونگر کم نخواهد شد و انتقادات و گمانه زنی ها برای پایان کار وی دوباره ادامه خواهد داشت و هیچ طرفداری بنر حاوی شعار «ونگر را بیرون بیندازید.» را دور نخواهد انداخت.



همه آن چه باشگاه آرسنال در ماجرای بازگرداندن ونگر انجام داد، فرار از پاسخ به سوالات بوده، این در حالی است که مشکلات باشگاه در طی دهه قبل به کوهی تبدیل شده و خشم هواداران از ادامه حضور ونگر در طی سال ها و ماه های اخیر همچنان وجود داشته است.



با بازگشت ونگر، آرسنال دوباره مردی را بالای سر خود می بیند که در پنجره نقل و انتقالات بیش از هر چیز به رابطه سود-هزینه اهمیت می دهد و بدین ترتیب تیمی متوسط را سازمان دهی می کند.





هواداران  هنوز امیدوار هستند که ونگر روند اخیر باشگاه آرسنال را متوقف کرده و ستاره های تیم نظیر الکسیس سانچز و اوزیل نگه دارد



هنوز برای اطمینان از این که تیمشان در بین چهار تیم نخست لیگ برتر قرار خواهد گرفت، باید به اگر و اما و شاید متوسل شوند، چون در رقابت های فصل جاری از مسابقات لیگ قهرمانان هم درآمدی ندارند و رقابت در رده های بالای لیگ برتر هم سخت تر خواهد بود.



و علاوه بر همه مسائل فوق، واقعا سخت است که تصور کنیم ونگر می تواند دوباره توپچی ها را در میان تیم های مدعی لیگ برتر برگرداند.





با بازگشت ونگر، آرسنال دوباری مردی را در راس کادر فنی اش می بیند که حتی به دلیل ترس از سوت اعتراض هواداران به اطراف زمین نخواهد رفت تا ببیند تماشاگران هواپیماهای مقوایی درست کرده و بر فراز استادیوم به پرواز درآورده اند، که بر روی آن ها از مسئولان آرسنال درخواست اخراج ونگر شده و قبل از آغاز مسابقات فصل به صراحت اعلام کرده که طرفداران توپچی ها با سوت ها و جیغ های اعتراضی خود بر عملکرد تیمشان تاثیر منفی داشته اند.



درست یا غلط هواداران آرسنال به عملکرد ونگر بسیار معترض هستند و البته ونگر هم حق درد ناراحتی خودش را از شیوه اعتراض آن ها بیان کند.



اما این داستان دراماتیک تمام نخواهد شد و ادامه دارد و تمام پریشانی ها و مشکلات این فصل، از روز اول فصل بعد هم همراه توپچی ها خواهد بود.استان کرونکه مدیر عامل آرسنال تصمیم به بازگرداندن ونگر به آرسنال گرفت و سایر اعضای هیئت مدیره با امضاهای خود این مسئله را تایید کرده و اقدامشان را بهترین تصمیم ممکن نامیدند.





در حالی که جو مسموم اطراف این تیم (از جمله ناراحتی هواداران)، نیاز شدید به تغییر ترکیب تیمی و تهدید سایر تیم های لیگ برتری از جمله مواردی هستند که به نتیجه نگرفتن توپچی ها کمک می کنند.



شاید مدیران آرسنال در تصمیم خود برای بازگرداندن ونگر، اهداف دراز مدت را مد نظر داشته اند که شاید ونگر بتواند روند نامطلوب دهه اخیر را تغییر داده و تیمش را دوباره بسازد. اما در انتخاب دوباره ونگر به این موضوع توجه شده که ونگر آرسنال را از وضعیت فعلی نجات داده و در طولانی مدت هم کنار این تیم باشد.



در کنار همه این ها ونگر 67 ساله است. او از هر نظر در فرم و شرایط مطلوبی است و هنوز هم با انرژی نشان می دهد ولی به هر حال او در سنی قرار دارد که نمی توان با قطعیت از ادامه همین شرایط برای او سخن گفت.





این قابل فهم است که چرا توپچی ها نمی خواهند ونگر را اخراج کنند. ونگر 21 سال پیش هدایت آرسنال را در دست گرفت و این تیم را به یکی از قدرت های فوتبال انگلستان تبدیل کرد. ونگر در تمام این مدت فقط در بین توپچی های لندن بود، حضوری که بعد از بیست و یک سال به انس و اعتماد بین او و باشگاه آرسنال منجر شده؛ اعتمادی که به راحتی از بین نمی رود.



در تمام سال های حضور ونگر در آرسنال تا اینجا، باشگاه توپچی ها از فعالیت های گوناگون خود درآمد بسیاری را به دست آورده اند؛ اما با این هزینه ها واقدامات، تیم ونگر نباید به این حال و روز باشد.



حضور ونگر در کوتاه مدت جوابگو نیست و در دراز مدت هم جواب نمی دهد. در حالی که بازگرداندن او نشانه بی توجهی مسئولان آرسنال به میزان افت و سقوط آرسنال است و لازم به ذکر نیست که ونگر با وجود امکانات محدودش برای تغییر این شرایط چه قدر تلاش کرد.



حتما بازگشت ونگر جو مسموم در بین هواداران تیم انگلیسی را بدتر می کند، جوی که باعث شد ونگر هواداران را در نتیجه نهایی تیمش در فصل جاری مقصر بداند.اما چرا آرسنال می خواهد ونگر را برگرداند؟ انس ونگر با توپچی ها و مخالفت با هر گونه تحول در استادیوم امارات تنها جواب های ممکن است. اما این جواب ها زمانی که هواداران آرسنال دوباره استادیوم ها را پر کرده و بنرهای ضد سرمربی را برافراشته سازند، دیگر جوابگو نخواهند شد.



زمانی اینشتین گفته بود که تنها یک احمق یک کار مشخص را به صورت مشابه تکرار می کند و انتظار نتیجه متفاوتی دارد. و این درست همان اتفاقی است که در چند سال اخیر در آرسنال افتاده...




آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

ارسنال

!

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۳/۱۲
بازدید پست : ۴,۵۰۰ بار
کل بازدید: ۲۶۳,۹۱۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰