loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

پیش‌بازی آرسنال - چلسی



سلام به همه دوستان آرسنالی

اول یه عذرخواهی بکنم. پست‌های پیش‌بازی رو من نه به خاطر نتایج ضعیف بلکه به خاطر مشغله‌های فراوانی که داشتم کار نمیکردم و از دوستان هم خواستم اگه کسی وقت و تمایل داره جای من این کار رو انجام بده (حداقل به صورت موقت)، و البته بعید هم میدونم الانم بتونم منظم کار کنم. ولی از اونجایی که محمدحسین (که واقعا دمش گرم به خاطر پست بازیها) امکانش رو نداشت پست یعد بازی اول آرتتا رو کار کنه تصمیم گرفتم پست پیش‌بازی فردا مقابل چلسی رو کار کنم.

اول از همه باید بگم فکر میکنم بازی اول آرسنال تحت سرمربی‌گری آرتتا همه رو امیدوار کرد، البته به جز پل مرسون که همیشه دوست داره شرایط آرسنال رو چند لول بدتر از اونی که هست نشون بده، و البته تیری آنری که گفته آرسنال همون آرسنال قبل بود و خوب بازی نکرد (و شاید شاید منظورش اینه که اگه مهاجم خوب بازی نکنه و گل نزنه یعنی تیم هم خوب نیست فرقی بین بد بازی کردن دفاع و مهاجم نیست در هر دوصورت تیم بده)

چندین اتفاق مهم تو بازی گذشته افتاد:

اولین و مهمترینش مالکیت توپ بود البته نه از جنس مالکیت توپی که لیونگبرگ داشت. لیونگبرگ هم تو بازی اولش مالکیت توپ رو داشت ولی پاسهای رو به جلو و کارهای تاکتیکی تیمی که منجر به موقعیت بشه کم بود. تو بازی گذشته ما اکثرا توپ رو تو نیمه حرف میچرخوندیم و توانایی در اوردن توپ از دفاع به خط هافبک و حمله رو داشتیم. به علاوه اینکه تعداد پاسهای تیم تو این بازی نزدیک ۶۰۰ بود. همون چیزی که ما تو تیمهای پپ هم میبینیم.

دومیش کارهای تاکتیکی عجیب و خاصی بود که به وضوح میدیدیم و خیلیها هم اشاره کردند. مثلا در زمان حمله متمایل شدن نایلز به وسط زمین متمایل شدن ژاکا به سمت جپ زمین. و مهمترینش کارهای ترکیبی و بازی عالی ژاکا و توریرا تو رسوندن توپ به اوزیل و ایجاد فضا برای او بود. به نظر من اوزیل درسته که تو این بازی خیلی دوید و بهتر از قبل بود ولی درخشش اصلی اوزیل به خاطر طرحهای بود که آرتتا برای ایجاد فضا برا اوزیل پیاده کرد. هرچند اوزیل تو دفاع و دوندگی بهتر شده بود اما، اوزیل تو حمله همون اوزیل قبل بود با این تفاوت که دفعاتی که براش فضا ایجاد شد خیلی بیشتر از قبل بود.

نکته سوم و مهم رضایت بازیکنها از جمله اوبا از رویه آرتتا و امیدوار شدن به تیم بود. دلیلش هم مشخصه به نظرم تعداد موقعیتهایی که تو بازی گذشته از روی حرکات تاکتیمی برا اوبا و لاکازت ایجاد شد افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به قبل داشت. و همه از اینکه آرتتا قصد بازی هجومی صرف رو داره راضی هستن. (یادمون نره برادر اوبا قبل اومدن آرتتا نارضایتی داداشش رو توییت کرد و مصاحبه اوبا بعد از بازی که میگه ما سعی کردیم همونجور بازی کنیم که آرتتا دوست داشت و ما هم دوست داشتیم نشون داد نظرش نسبت به آرتتا تغییر کرد و امیدوارم اوبا و لاکا بعد از چند بازی بالاخره تمدید قرارداد رو بپذیرن)

چهارم فضاسازی بسیار خوب برا نلسون و ساکا بود که میتونستن بارها با سانترهاشون موقعیت گل ایجاد کنن و تو انجام سانتر بسیار ضعیف عمل کردن و این امیدواری میره که تیرنی که تو سانت عالیه و از اونور حضور پپه که اونم قدرت سانتر خوبی داره موقعیت های بیشتری ایجاد کنه

پنجم به نظرم تو دفاع بهتر از قبل بودیم. درسته رو یه از دست دادن توپ گل خوردیم و همونم اگه ساکا با بازیکنی که توپ رو ازش گرفته بود حرکت میکرد نمیخوردیم، اما شما تعداد بلاکها رو ببینید همینطور کرنرهایی که زده شد و تقریبا اکثر موارد سر اول رو زدیم. به جز اون قبلا وقتی پاس بلند داده میشد و مدافع سر میزد توپ برگشتی عموما به بازیکن حریف میرسید، تو این بازی اکثر برگشتیها رو توریرا و ژاکا جمع کردند.

البته این بازی اصلا ملاک خوبی برا رد یا تایید آرتتا نیست و تا چندین بازی نگذره هیچی نمیشه گفت. اما میشه تغییراتی رو حس کرد که امیدوارم تغییرات فقط به خاطر شوک به تیم نبوده باشه و ما روند دائمی پیشرفت رو ببینیم.

در مورد بازی چلسی چیزی نمیتونم بگم. فقط میشه توضیح داد تو چلسی هم لمپارد که سرمربی شد تیم اوایل نتیجه نمیگرفت اما بازی خوب چلسی رو میشد دید و کم‌کم افتاد رو دور برد و بازی خوب. بازی قبل رو باخت ولی هنوز همون چلسی آماده چند هفته پیشه. من فعلا فقط انتظار بازی زیبا و مالکانه و هجومی رو از تیم دارم و منتظر برد نیستم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

آرسنال

طرفدار پروپا قرص آرسنال

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۷
بازدید پست : ۷۸۵ بار
کل بازدید: ۱۶۳,۳۵۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰