loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

آرسنال ۱-۳ منچستریونایتد




 











 



سلام وقت بخیر



حقیقتش نمیدونم از کجا باید شروع کنم اولا اینکه نمیشه متوجه شد چی توی ذهن مدافعان ما میگذره ؛ اگه یادتون باشه ماه پیش عرض کردم که دوستان خیلی ریلکس و خونسرد تر از اونی هستن که یه مدافع باید باشه اینو امروز قشنگ دیدین خیلی مشخص بود.



اشتباه پشت اشتباه!



و نکته جالب اینه که بدترین آرسنالی های امشب ونگر و چک و کوشیلنی و  موستفی بودن یعنی مربی و بزرگ و کاپتان و رهبر خط دفاعی تیم!! یعنی همون جایی که ما به فرض باید بهش اعتماد کنیم!



به ترتیب پیش میرم استاد ونگر اولا با شروع بازی با سبک همیشگی تیم رو به پرتگاه فرستاد در حالی که هر مبتدی ای میدونه که سیمئونه و مورینیو دفاعی و با اتکا به سرعت مهاجمینشون بازی میکنن!



ولی فاصله خط دفاعی با خط هافبک و بعدش هول شدن بازیکنا برای جبران این فاصله در مواقع از دست رفتن توپ باعث خوردن گل اول شد در حالی منچستر با حوصله پا به بازی گذاشت که ما در باد برد های اخیر بودیم و دقت به این قضیه واضح که تیم منچستر مورینیو همواره با پرس شدید و جمع شدن توی زمین خودی و بعد باز شدن ناگهانی به حریفاش ضربه میزنه.  باید بگم حتی با مربیان دیگه هم منچستر همین روش رو جلوی ما بازی کردن چون میدونستن که دفاع های ما آرامش و تمرکز کافی ندارن و به صورت سرسام اوری نسبت به مهاجمای منچستر کند هستن ( یادتون بیاد که چطوری 2-3 سال پیش با یه شوت توی چهارچوب ما رو 2-1 بردن! دقیقا گلهایی که انگار کپی شدن) دقیقا یه شوت و عملکرد ضعیف گلر و دفاع بلاک کننده و ...



چند تا از اینا خوردیم!؟حتی بارسای بزرگ هم برای گل زدن به ما از همین روش استفاده کرد! مثل مبتدیا جوگیر میشیم! جلوی تاپ سیکس همین چند سال اخیر یکی گیبس جلوی همین منچستر زد به خودمون ، یکی کین توی وایت هارت لین به اوسپینا و چک زد ، یکی ویلیان ، یکی هازارد یکی محمد صلاح و... دقیقا جلوی تیمهای بزرگ ، حمله احساسی ضد حمله و دو گزینه: شوت از کنارین به اتکا به اشتباهات مدافعین و دومی حمله با اقلیت تعداد و حداکثر سرعت... چند تا از این گلها خوردیم؟!



گل دوم رو یه خطا نمیتونن بکنن! اینم تکرار شده... یادتونه هافبک دفاعی قلدر ما کوکلن با اون همه دبدبه نتونست روی هازارد خطا کنه؟! بعدش بیرین که نتونست روی محمد صلاح خطا کنه و.. سالهاست که میگیم دوستان خطا کنین خواهشا و حالا موستفی اونم نه جلوی نیمار و مسی که دریبل بخوره بلکه جلوی لوکاکو که میشه راحت زیر پاشو خالی کرد جا میمونه . حالا اون به کنار مصدومم میشه بعدش!!!! یعنی مونرئال با اینکه روی گل اول شدیدا مقصر بود (البته مقصر اصلی چک بود) ولی از دوتا به اصطلاح مدافع تخصصی ما بهتر وسط دفاعو جمع کرد.



گل سوم که گلچین بود! وسط زمین نتونستیم خطا کنیم! بعدش کوشیلنی از وایستادن بین بازیکن و دروازه هم عاجز موند و شاهکار چک که نتونست یه پاس کاملا اشتباه و هوایی رو قطع یا حداقل دفع کنه و بقیه که تماشاگر بودن و برتری عددی رو گذاشتن در کوزه آبشو خوردن و بیرینی که هیچ وقت جایی که باید باشه نیست!



هکتور بیرین که از اساتید خبره توی به هیچ دردی نخوردنه! رقیب یوسین بولت از همه بازیکنای منچستر به نوبت جا موند!!! چی بود این آقا که میخواست با یوسین بولت مسابقه دو بده؟



چرا مثل بازی با تاتنهام بسته بازی نکردیم؟! منسچتر از تاتنهام ضعیف تر بود؟! خیلی احساس شجاعت کردیم؟!



و تعویضهای عجیبی که ونگر کرد ( روی تعویضا بیشتر احساس خالی بودن کردم تا روی گلهایی که خوردیم!)



خب از شما سوال دارم: الکس ایووبی کیه؟ چیکار کرد امشب؟ جز افتضاح؟ جز شوت بی هدف؟ جز بازی بی فایده؟ حتی دوندگی مفید هم نداشت!!



اولیور ژیرو رو اوردیم تو ولی هیچ هافبکی تو زمین نیست ، نقشه پاس دادن به اوزیل و سانچز لو میره و توی پرس توپها بجای سانتر به پاس های عرضی و شوت های بی هدف تبدیل میشن!!



ولبک که هیچ! هر چقدر دقت میکنم دلیل تعویض ژاکا رو نمیفهمم و حقیقتش دلیل تعویض شدنش با کسی غیر از ویلشر رو نمیفهمم! شوت زن وخلاق و سانترهای مناسب! چی میخوایم غیر این؟ چرا وسط زمین رو خالی میکنیم؟ یعنی اگر مورینیو اشتباه نکرده بود و زودتر رشفورد رو اورده بود خدا میدونه چه افتضاحی به بار می اومد! با این دفاع افضاحی که سه نفره شده بود و وینگ بک هم نداشت و تازه اقای کوشیلنی هم پیشروی میکردن! ( کم افتضاح به بار اورد و با خوش شانسی محض اخراج نشد!) یکی برای من بشکافه که چرا باید سیستم 334 بازی کنیم!؟ چرا نباید وسط زمین رو شلوغ کنیم و تیم حریف رو از لاک دفاعی بیرون بکشیم (دقیقا کاری که اونا کردن متخصصش هستن)



تعویض ها میباسیتی ویلشر و ژیرو بجای ژاکا و ایووبی میشد! البته این که چرا بعد از مصدومیت موستفی ویلشر نیومد که قطعا بهتر از ایووبی میشد هنوز برای من سواله!



حتی با اینکه کوکلن اصلا کامل نیست و همین طور الننی ولی اونا رو هم به ایووبی ترجیح میدادم دقیقا محوطه جریمه رو برای حریف شلوغ کردیم و هیچ کاری نکردیم و حتی با ولبک و ژیرو دوتا سانتر نکردیم چون ژاکا و کولاسیناک که موثر ترین بازیساز های یارگیری نشده ما توی بازی بودن تعویض شده بودن.



حالا جدا از اساتید خط دفاعی ولی جز 4 استادی که ذکر کردیم 7 بازیکن دیگه توی زمین بودن :



داوید دخه‌آ امشب بیشترین تعداد سیو از سوی یک دروازه بان در یک بازی لیگ برتری را از خود به جای گذاشت . (۱۴)



فکر میکنم نظر منو متوجه شده باشین!



اوزیل و سانچز و رمسی (که برعکس دفاع توی حمله خیلی خوب بود) و لاکازت مدافع مشخص و من تو من داشتن و این برتری عددی برای یارگیری در وسط زمین باید شکسته میشد که نشد!



در همین شرایط هم کلی موقعیت خلق کردن که اگر شلوغی محوطه و قدرت دخیا نبود خیلی هاشون گل میشد



باید بگم که ما توی ارنج و تاکتیک اشتباه به مشکل خوردیم و دو پاس اشتباه توی بدترین تیم دنیا هم نباید به دو گل تبدیل بشه مثلا موستفی اونجا که توپ رو لو داد باید به کمک هافبک دفاعی برتری عددی رو به دست میاورد یا توی هر کدوم از گلها یه خطای کوچک موقع لو دادن توپ کار رو حل میکرد و اینا از دایره یه پاس اشتباه یا یه لو دادن توپ بزرگ تره و مشکل ریشه ای تره وقتی که مارسیال بین 3 نفر راحت توپ رد میکنه و وقتی لیندگارد موقع رسیدن به توپ توی گل سوم اصلا تحت فشار نیست دیگه نمیشه فقط یه نفر رو محکوم کرد! باشه کوشیلنی دور خورد ولی بقیه کجا بودن؟ چک چرا توپ رو قطع نکرد ، بیرین چرا روی پای لیندگارد تکل نبست یا روی گل اول کوشیلنی پاس بدی داد که اینم اشاره کردم مشکل تازه ای نیست و قدیمی تر از این حرفاست ولی رمسی بجای اینکه کنار مونرئال تمرین اسکی بکنه باید میرفت توی پای بازیکن صاحب توپ که پوگبا باشه و حتی به خطا هم شده متوقفش کنه ولی بعد از اون پاس اشتباه کولاشیناچ و رمسی و ژاکا و مونرئال و چک هم قبل از عبور توپ از خط وظایف خودشونو نادرست انجام دادن!



حتی اگه صد تا توپ بزنیم و گل نشه حق اینو بهمون نمیده که از 8 موقعیت 3 گل بخوریم!!



امروز به ما بازم اینو ثابت کرد که مشکل از ونگره! محکوم اول و اخر نه بازیکنان بلکه شخص آرسن ونگر بود چون ارنج و تاکتیک اشتباهی داشت و در کنترل روحی و روانی و ریکاروی بازیکنها بعد گل هم عاجز بود.


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

it's time to change...

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۱
بازدید پست : ۱,۰۵۷ بار
کل بازدید: ۲۹۳,۳۴۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰