loading
در حال بررسی درخواست شما
خوش شانس اسپانیایی آرسنال!
خوش شانس اسپانیایی آرسنال!

خوش شانس اسپانیایی آرسنال!

یک مصاحبه ی نسبتا" طولانی از کاپیتان با مجله ی "442" که می توانید در زیر خلاصه ای از آن را مطالعه کنید:
از اولین بار که به آرسنال آمدی چه چیزی در ذهنت باقی مانده؟
همیشه گفتم, در آن ماجرا خیلی خیلی خوش شانس بودم.وقتی آمده بودم یک پسر 16 ساله بودم که هر روز با تیم اصلی تمرین می کردم. با تیری هانری, دنیس برگکمپ, کانو و پاتریک ویرا تمرین می کردم, همه ی آن ها قهرمان بودند.
آن ها 28 ساله بودند و تجربه ی زیادی داشتند.با من صحبت می کردند و کمکم می کردند.خیلی خوش شانسم که در گذشته کنار آن ها بازی کرده ام, هیچ وقت فراموش نخواهم کرد.
چه کسی بهترین نصیحت را به تو کرد؟
پدر و مادرم.آن ها همیشه برای من آن جا بودند. وقتی به آرسنال می آمدم به من گفتند:"همیشه به یاد داشته باش از کجا آمده ای! بهترین حالتت را نشان بده. می خواهی به آرسنال بروی تا بهترین شوی, پس فقط باید بیشترین تلاشت را به کار بگیری. باید با این هدف بروی."
و دوستانم_ هنوز دوستانی دارم که از 3 سالگی با آن ها دوست بوده ام(!!)_ من با آن ها بزرگ شده ام و با آن ها درباره ی همه چیز صحبت می کنم.ان ها هم در لحظات سخت به من کمک می کنند و فقط شروع به صحبت از فوتبال نمی کنند! آن ها صداقت دارند و اگر بد هم بازی کنم به من می گویند و نمی گویند"اوه, تو امروز عالی بازی کردی!" و من این را دوست دارم.
و برای بازی های خاص و مهم فصل خانواده و دوستانت را دعوت می کنی؟
نه, در واقع آن ها خودشان, خودشان را دعوت می کنند! وقتی برنامه ی مسابقات می آید, فقط به بازی اول نگاه می کنم و حقیقتا به بازی با منچستر یونایتد, چلسی و لیورپول توجه خاصی نمی کنم.
اگر بخواهی به یک بازیکن جوان که به آرسنال می آید نصیحتی کنی, چه خواهی گفت؟
ساده بازی کن, مخصوصا در اوایل کارت چون اگر در سه, چهار بازی اول خوب بازی کنی, احساس خوبی بوجود خواهد آمد و اعتماد به نفس پیدا می کنی و اگر یک بازیکن گوش باشی, به نوبت در زمین خواهی بود.
اما چند بازی اول خیلی مهم است و اگر در آن ها بد باشید اعتماد به نفستان از بین خواهد رفت. مهم نیست که چقدر خوب باشی, بازگشت از این حالت دشوار خواهد بود.
محبوب ترین بازی ای که در آن بازی کرده ای؟
چند بازی مخصوص در آرسنال و تیم ملی داشته ام. مخصوصا بازی فینال لیگ قهرمانان که واقعا باورنکردنی بود. نیمه نهایی برابر روسیه هم یکی بهترین بازی هایی بود که در عمرم بازی کرده بودم.
بازی با میلان در سن سیرو و بازی با رئال در برنابئو هم رویایی بود. انتخاب یکی از همه این ها سخت است ولی اینها بهترین ها بودند.
بازی مقابل هوادارانی که تو را دوست ندارند, دوست داشتنی است؟ محبوب ترین و بهترین ورزشگاه از دید تو؟
این انگیزه ی شما را بیشتر می کند.با خود فکر می کنید"هی, تو من را دوست نداری؟ خب, ولی من سعی می کنم گل بزنم و تو من را حتی کمتر از الان دوست خواهی داشت!!" به عنوان یک بازیکن اینگونه فکر می کنید.
آنفیلد یک جای بسیار بسیار خاص است.عاشق سن سیرو هستم. فکر نمی کردم این قدر بزرگ باشد. زمین عالی بود, جو فوق العاده و کاکا هم در زمین بازی می کرد! او را می شناسم و مرد خوبی است.
افسانه ات چه کسی است؟
همیشه گفته ام و فکر می کنم همه بدانند, گواردیولا.از وقتی جوان بودم او افسانه ی من بود و بازی اش راتماشا می کردم.
بهترین بازیکن همه ی دوران؟
مردم می گویند پله یا مارادونا, ولی من هیچ وقت بازی شان را ندیده ام.من از رونالدو, دنیس برگکمپ و هانری چیزهای بیشتری دیده ام.این ها بهترین کسانی اند که من دیده ام ولی انتخاب یکی سخت است.البته به استیون جرارد هم احترام می گذارم.
ورزش دیگری را هم تماشا می کنی؟
نه.برد اسپانیا مقابل صربستان در فینال بسکتبال قهرمانی اروپا را دیدم, اما خب شما باید آن را ببینید! بازی نادال را هم در صورتی که بازی مهمی باشد, می بینم. به جز این ها فقط فوتبال می بینم.
و اگر فوتبالیست نمی شدی؟
چیزی نزدیک به ورزش یاتمرینات فیزیکی.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۷/۲۲
به قلم علی کرمی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : 442
بازدید: ۲۴۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰