loading
در حال بررسی درخواست شما
10 خرید ناموفق سال !
10 خرید ناموفق سال !

۱۰ خرید ناموفق سال !

بحران مالی امسال به لیگ برترهم سرایت کرد.به استثناء منچستریها سایر باشگاههای لیگ برتردرمقایسه با سال گذشته بطورقابل توجهی هزینه ها را پایین اوردند وکمتر درمورد خرید بازیکنان جدید سرمایه گذاری کردند.اما بازهم دراین میان بودند باشگاه هایی که پولشان را هدردادند.
معمولا صاحبان باشگاهها ومربیان سعی میکنند تا خریدهای بد وبی نتیجه شان را توجیح کنند.وقتی که این دست بازیکنان نمیتوانند خودشان را با ساختارهای تاکتیکی تیم مطابقت بدهند ویا درترکیب تیم جا بیافتند وهمچنین هنگامی که نمیتوانند ثابت کنند که ارزش پول پرداخت شده بابت انها را دارند وزمانیکه حتنی نمیتوانند یک فصل راهم دوام بیاورند  باید یک نفر این مسئله را به انها یاداوری کند.

1 Alberto Aquilani (Liverpool)
این هافبک ایتالیایی که درتابستان به جمع قرمزها اضافه شد قرار بود تا خلاءناشی ازفروش ژابی آلونسو به رئال مادرید را پر کند. باتوجه به پول نسبتا زیادی که لیورپول از فروش الونسو بدست  اوردند(30 میلیون پاوند)تصمیم گرفتند تا از این پول برای بخدمت گیری اکوییلانی ازرم استفاده کنند.اما مصدومیت قوزک پای وی که دوران بازیابی ان از فاصله بین فیلمهای جیمز کامرون نیز بیشتر شده بود باعث شد تا حضور وی درمسابقات این فصل به تاخیر بیافتد.لازم بذکراست که وی تا امروز  در21 بازی برای لیورپول بازی کرده است که تنها در8 بازی ازابتدا درترکیب بوده است.
2 Roque Santa Cruz (Manchester City)
برکسی پوشیده نیست که اگر شما بخواهید بازیکن با کیفیتی بخرید باید حسابی پول خرج کنید.اما قطعا از کسی که £17.5 برایش پرداخت شده بیشتر از 4 گل در19 بازی انتظار میرود.این درحالیست که کارلوس توزکه رقمی معادل 40 میلیون پاوند برای او پرداخت شده امارقابل توچهی درگلزنی از خود بجای گذاشته است.
بدون شک روکه دراین فصل تنها سایه ای از سانتاکروزی است که 29گل در 69 بازی برای بلکبرن بثمر رسانده است.خرید این بازیکن بی تردید یک ریسک شکست خورده محسوب میشود.
3 Mido (West Ham)
اگر میخواهید بدانید که چرا میدو اینقدر بی تفاوت برای تیمش بازی میکند باید بگویم شاید دلیلش این است که وی از یک خانواده بسیار ثروتمند میباشد وبرایش مهم نیست که قرارداد بعدی وی از کدام تیم وباچه کیفیتی خواهد بود.درحال حاضر دستمزد هفتگی وی در وستهام تنها هزار پاوند درهفته است که این رقم وی را به کم درامدترین بازیکن لیگ برتر بدل کرده است.وی این لطف را درحق وستهام کرد تا بتواند باردیگرخودش را درلیگ برتراثبات کند.اما عملکردشتاکنون افتضاح !بوده است واخیرا یک پنالتی را درمقابل اورتون از دست داده است.
4 Patrick Vieira (Manchester City)
این خرید از ان دست خریدهایی که هواداران منسیتی انتظارش را بعد از ورود میلیونها پول از ابوظبی به خزانه های باشگاه داشتند نبود.این فرانسوی پا به سن گذاشته اولین چهره جدیدی بود که بعداز جایگزینی مارک هیوز با روبرتو مانچینی پا به باشگاه گذاشت.کاپیتان سابق آرسنال  کند وسنگین بنظر میرسد وشوراشتیاقی هم برای بازی کردن ندارد.ودراولیین بازی از معدود بازیهایش برای منسیتی از زمین بازی اخراج شد.
5 Jason Scotland (Wigan)
بنظر میرسد روبرتو مارتینز درماه جولای دستش برای انتخاب بازیکنان باکیفیت بسته بوده چراکه وی برای تقویت تیمش جیسون اسکاتلند رااز سوانسی با پرداخت مبلغی معادل 2 میلیون پاوند بخدمت گرفت.هواداران ویگان 10 ماه انتظار کشیدند تا این بازیکن اهل ترینیداد وتوباگو اولین گلش را درلیگ بثمر برساند.  آیاخرید خوبی بوده؟ بسختی بتوان ان را توجیح کرد.
6 Sotirios Kyrgiakos (Liverpool)
کرگیاکاس پس کامل کردن انتقال 2 میلیون پوندیش به لیورپول به اولین یونانی بدل شد که تاکنون برای قرمزها بازی کرده است.اما باتوجه به نمایش وی بعید بنظر میرسد که لک لکها بار دیگر برای خرید بازیکن به جنوب .اروپا سفرکنندپر اشتباه وعاشق تکلهای سنگین !تنها کلماتی هستند که میتوانند نوع عملکرد این مدافع را بیان کنند.دراین مورد بهتر است از مروان فلایینی بازیکن اورتون سئوال کنید . مصدومیت وی که ناشی از میخهای .استوک کرگیاکاس است هنوزبهبود نیافته است این درحالی است که سبک بازی وی اورا تبدیل به قهرمان هواداران لیورپول درآنفیلد کرده است.
7 Kamel Ghilas (Hull)
تا حالا اسم کامل قیلاس راشنیده اید؟ نه؟ خب طرفداران چندانی هم ندارد.اما این بازیکن فرانسوی هال را متقعاد کرد تا درتابستان 2 میلیون پاوند برای بخدمت گرفتنش بپردازد.تعجبی ندارد که هال درحال سقوط است چراکه این مهاجم فرانسوی تنها یک گل در شانزده بازی برای تیمش بثمررسانده است.جایگاه هال در جدول رده بندی بخوبی نتیجه این خرید را نشان میدهد.
8 Nikola Kalinic (Blackburn)
شاید انتقاد از مهاجمی که تیمش کم گل میزند بی انصافی باشد اما تنها دوگل زده درتمام فصل برای هرمهاجمی باهر کیفیت آمار بسیار ضعیفی بحساب می آید.حتی تامی اسمیت هم بیشترازااین گلزنی کرده است.این بازیکن کروات اگرچه بازیکن خوبی است اما بطرز انکارناپذیری برای تتیمش بی اثر بوده است. وهنگامی که به مبلغ پرداخت شده بابت وی توجه میکنید متوجه میشوید که نسبت به 6میلیون پاوند پولی که بابت وی پرداخت شدشه است خرید ناموفقی بحساب می آید.مبلغی که برای تیمی مثل بلکبرن پول زیادی بحساب می آید.
9 Stewart Dowwning (Aston Villa)
از وی بطور مداوم به عنوان ستاره آینده سمت چپ خط میانی انگلستان نام برده میشود.لازم بذکر است که داونینگ امروز 25 سال دارد ودیگر ان جوان تازه وارد نیست.بعد از سقوط میدلزبورو انتقال 12 میلیون پاوندی وی به استون ویلا شاید بهترین راه بنظر میرسید.اما عملکرد وی تا اینجا بسیار ضعیف بوده ورقابت برسر حضور درترکیب اصلی ویلا را اغلب به جیمزمیلنر واشلی یانگ واگذارکرده است.
10 Gabriel Obertan (Manchester United)
از او به عنوان ستاره نوظهور واینده داره فرانسه یاد میشدهواداران یونایتد بندرت شاهد حضور وی در بازیهای تیمشان بودند.شاید بسختی بتوان وی را خرید نا موفق فصل ارزیابی کرد ولی باتوجه به آنهمه تبلیغات هواداران یونایتد میخواهند بدانند که چه موقع این بازیکن فرانسوی برایشان خواهد درخشید.

جیمز دالی
سایت گل

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۱/۲۳
به قلم معراج آگاهی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : سایت گل
بازدید: ۱,۱۶۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰