loading
در حال بررسی درخواست شما
یک پیروزی با ارزش برای آرسنال
یک پیروزی با ارزش برای آرسنال

یک پیروزی با ارزش برای آرسنال

این برد با ارزش خانگی، در یک دیدار پر استرس، حساس و تماشایی در حالی به دست آمد که آرسن ونگر مجبور بود به دلیل وجود مصدومین زیاد در تیمش، از ترکیب نسبتا متفاوتی در مقایسه با هفته های گذشته استفاده کند. به این ترتیب که جای کلیچی و سانیا، دو مدافع گوش آرسنال، گیبس و ابوئه از ابتدا بازی را به همراه ورمائلن و گالاس در خط دفاع آغاز کردند. در خط میانی هم فابرگاس با حمایتی که از جانب سانگ و دیابی میشد، وظیفه بازی سازی را بر عهده داشت. در خط حمله هم از والکت، فن پرسی و روسیچکی استفاده شد، که البته رابین، جلوتر از دو بازیکن دیگر، در نوک پیکان حمله آرسنال قرار داشت.

بازی را آرسنال از ابتدا در اختیار گرفته بود و سعی میکرد که کم کم به دروازه حریف نزدیک شود، تا جایی که 2 موقعیت نسبتا خوب که با همکاری فن پرسی و روسیچکی به دست آمد، به هدر رود. بعد از چند دقیقه بود که والکت با تکل وحشیانه بازیکن بیرمنگام روبرو شد و بازی برای چند دقیقه برای رسیدگی به وضعیت وی، متوقف شد. آرسنال پس از چند دقیقه که بدون والکت بازی را ادامه داد، با بازگشت وی به زمین جان تازه ای گرفت و اینبار با فشار بیشتری به دروازه حریف نزدیک میشد. این فشارها تا جایی ادامه پیدا کرد که سانگ با یک پاس در عمق زیبا، فن پرسی را در موقعیت خوبی قرار داد و رابین هم فرصت را غنیمت شمرد و با ضربه ای محکم و زمینی، دروازه بیرمنگام را فرو ریخت. پس از 2 دقیقه بود که با یک حرکت ترکیبی زیبا، روسیچکی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و بلافاصله پاس در عرضی را ارسال کرد و با گذشتن از چند بازیکن ، این دیابی بود که با پای چپ سقف دروازه ی جو هارت را نشانه رفت و نتیجه را 2 بر صفر کرد.

پس از این گل، بازی آرام شد و با صلاح دید ونگر، والکت جای خود را به آرشاوین داد. اواخر نیمه اول بود و خط دفاع میرفت که یک نیمه بی دردسر را پشت سربگذارد، تا اینکه سانتری از بازیکن بیرمنگام انجام شد. پس از دخالت دیابی، ارتفاع توپ زیاد شد. مانونه برای گرفتن توپ به هوا برخاست، اما به خاطر تجمع بازیکنان در آن نقطه کنترل توپ را از دست داد و توپ زیر پای بویر افتاد و اختلاف را با یک شوت به یک گل رساند. همین گل باعث شد که بیرمنگام روحیه ی از دست رفته خود را باز یابد و تهدیدی جدی در نیمه دوم باشد .

نیمه دوم بازی متعادل شده بود و به لطف گل دقایق آخر نیمه اول،  بیرمنگام بازی را پر فشارتر آغاز کرد. به طوری که هر لحظه بیم باز شدن دروازه آرسنال میرفت. آرسنال هم از این موقعیت استفاده میکرد و ضد حملاتی را ترتیب میداد که در یکی از آنها، صاحب یک ضربه آزاد غیر مستقیم در داخل محوطه جریمه بیرمنگام شد که ضربه رابین فن پرسی، پس از برخورد با تیر افقی، به بیرون رفت. در دقیقه 78 ، روسیچکی جای خود را به سانیا داد تا اینکه به جای ابوئه در خط دفاع قرار گیرد، و ابوئه هم به مرکز میدان رفت تا به کمک سرعت خود در ضد حملات برای تیم مفید باشد. حدود دقایق 80 بود که پاسی عرضی در محوطه جریمه آرسنال ارسال شد . اما پیش از آنکه توپ به دو مهاجم بیرمنگام برسد، مانونه به زیبایی و با یک جهش خیره کننده، توپ را از جلوی پای مهاجمان حریف دور کرد. در حمله ای دیگر از بیرمنگام، توپ روی دروازه سانتر شد و مانونه پس از گرفتن توپ، آن را به سرعت به جریان انداخت و فابرگاس را در یک موقعیت ضد حمله، صاحب توپ کرد. آرشاوین هم به سرعت خود را به سسک نزدیک کرد تا اینکه سسک پشت محوطه جریمه، آرشاوین را صاحب توپ کرد. او هم توپ را به داخل محوطه برد و با یک ضربه زمینی و فنی، آب سردی بر پیکره تیم بیرمنگام ریخت و گل سوم را به ثمر رساند.
پس از این گل، دیابی موقعیت خوبی را از روی پاس ابوئه به دست آورد که با واکنش استثنائی جو هارت، به گل چهارم تبدیل نشد.

نکات بازی:
- روسیچکی در این بازی، بسیار پر تلاش و دونده ظاهر شد و تکل های شجاعانه و محکمی هم روی پای بازیکنان بیرمنگام میرفت که نشان از آمادگی او داشت.
- فابرگاس در این بازی کمی آرام تر از همیشه بود. گویا مشکلات خانوادگی وی در بازی او بی تاثیر هم نبوده!!!
- گیبس در غیاب کلیچی، یک دفاع بی نقص و عالی را از خود به نمایش گذاشت. فقط او کمی کمتر از کلیچی رو به جلو نفوذ میکرد.
- در این بازی، سانگ کارت زرد دریافت کرد.
- تنها جنبه منفی این بازی، مصدومیت والکت بود که بی صبرانه منتظر مصاحبه ونگر هستیم تا خبر خوشی از سلامت او به هواداران بدهد.
- این 3 امتیاز، با توجه به شکست چلسی و لیورپول در بازیهای امشب، یک 3 امتیاز با ارزش و روحیه بخش برای تیم بود.

به امید تداوم نتایج درخشان ...   

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۷/۲۸
به قلم ایمان
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.ir
بازدید: ۳۷۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰