loading
در حال بررسی درخواست شما
خرید یک دروازبان مطمئن چاره کار ونگر
خرید یک دروازبان مطمئن چاره کار ونگر

خرید یک دروازبان مطمئن چاره کار ونگر

ونگربندرت ولخرجی میکند ولی اینبار بنظر میرسد درفصل نقل وانتقالات باید برای بخدمت گرفتن یک دروازبان با کلاس جهانی مقداری سرکیسه را شل کند.
آرسن اخیرا گفته که بودجه نقل وانتقالات تابستانی آرسنال افزایش پیدا کرده است.اگراینچنین باشد اولین کاری که توپچیها در پنجره نقل وانتقالات خواهند کرد خرید یک وشاید دو دروازبان است.
بدون شک با حضور المونیا وفابیانسکی هیچ تیمی قادر به فتح لیگ برتر نخواهد بود.جز درموارد استثنایی معمولا تیمهای مدعی قهرمانی از ترکیب قدرتمندی استفاده میکنند که یک دروازبان بین المللی وباکیفیت نیز جزیی ازان است.نه المونیا ونه فابیانسکی هیچ کدام آن دروازبان باکیفیت وبین المللی نیستند
همین یک سال پیش بود که زمزمه هایی مبنی بر حضور آلمونیا دردرون دروازه تیم ملی انگلستان بگوش میرسید که البته بیشتر بخاطر کمبود دروازبان باکیفیت درانگلستان بود تا  تواناییهای دروازبان اسپانیایی توپچیها.
متاسفانه اینروزها همین که یک دروازبان چند واکنش خوب نشان میدهد بی درنگ ازاو به عنوان پدیده دروازبانی وستاره اینده تیم ملی انگلستان یاد میکنند.کمبود دروازبان باکیفیت در میان دروازبانان انگلیسی بخوبی درمقایسه با سایر تیمهای نظیر آلمان واسپانیا کاملا مشخص است وکاپلو دراین نقطه از زمین این کمبود را بخوبی حس میکند.
المونیا به عنوان یک دروازبان دوم میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد همانطور درزمان حضور ینس لمن کارش را به عنوان دروازبان ذخیر بخوبی انجام میداد.ونگربخوبی میداند که دروازبان شماره یک تیمش ازابتدای فصل تا کنون اصلا تداوم نداشته وعملکرد پرنوسانش بیش از هرچیزبیانگرنیاز آرسنال به یک دروازبان شش دانگ است.گاهی به مانند بازی بابارسا فوق العاده است وگاهی اشتباهات فاجعه باری را انجام میدهد
دراین میان فابیانسکی هم چنگی به دل نمیزند.البته این دروازبان لهستانی هم چندین بار فرصت حضور درترکیب تیمش را داشته وبدون استثنا درتمامی دیدارهایی که برای ارسنال به میدان رفته مصیبت بار بوده است.اگر از اشتباه کودکانه وی دربازی رفت با پورتو درلیگ قهرمانان چشم پوشی کنیم نمیتوانیم اشتباه کشنده اش دربازی با ویگان که توپ را با دست به سر تیتوس برامبل کوبید وموجبات گل ویگان را فراهم اورد توجیح کنیم.
ونگر انسان صبوری است وشاید درتوجیح نمایش ضعیف فابیانسکی اورا با هیلاریو گومز دروازبان تاتنهام مقایسه کند این درست است که گومز در بدو ورود به لیگ برتر دچاراشتباهات مضحکی شد ولی ظرف مدت کوتاهی خودش را با فشار مسابقات وشیوه بازی تیمهای لیگ برتری مطابقت داد ضمنا تفاوت دیگرگومز با فابیانسکی این است که گومز قبلا تواناییهایش را در اروپا بهمراه پی اس وی ایندهوون نشان داده بود تنها چیزی که گومز لازم داشت زمان بود تا خودش را با لیگ برتر هماهنگ کند نکته مهم استعداد است که گومز داشت ولی این امر درمورد فابیانسکی صدق نمیکند واین دروازبان لهستانی تاکنون هیچ نمایش امیدوارکننده ای نداشته است.
ونگر روز جمعه ودرکنفرانس مطبوعاتی اش تلویحا پذیرفت که تیمش به دروازبانی جدید نیاز دارد اما سئوال اصلی این است که دروازبان جدید چه کسی است؟
جو هارت دروازبان منسیتی که بطورقرضی دربیرمنگام بازی میکند میتواند گزینه اصلی باشد.این دروازبان با 22سال سن ازجمله مستعد ترین دروازبانان انگلیسی حال حاضر درلیگ برتر بشمار می اید که دست کم میتواند ده سال را درون دروازه سپری کند وبنظر میرسد معیارهای ونگر را جهت حضور دربین توپچیها دارامیباشد.
بدون شک منسیتی خیلی مایل به فروش دروازبان جوان وبا اتیه اش به تیمی که رقیب سرسختش بحساب می اید نیست البته ونگر قبلا درمورد خرید دروازبانی با مشخصات هارت یعنی ریچارد رایت که ازاو هم به عنوان پدیده واینده دروازبانی انگلستان یاد میشد ریسک کرده وحضور پراشتباه رایت درسال 2001 درارسنال بخوبی نشان داد که خرید وی یک ریسک ناموفق بوده است .
با این همه خرید یک دروازبان خارجی محتمل تر بنظر میرسد.هوگو لوریس مانوئل نویر وایگور اکنفیف بارها درمورد حضورشان درلیگ برترصحبت شده است دراین میان لوریس ونویر بترتیب به عنوان هدفهای شماره یک ودو منچستریونایتد مطرح شده اند.
البته ادوین وندرسار قراردادیکساله دیگری با یونایتد امضا کرده است که این مسئله ممکن است موجب شود تا فرگوسن روی اولویتهای دیگرش متمرکزشود ویک سال دیگربرای خرید دروازبان صبرکند اما ونگرنه میتوان صبرکند ونه میتواند به داشته های فعلی اش اکتفا کند.
ممکن است متقاعد کردن لیون جهت فروش دروازبان شماره یکش که دوسال پیش با مبلغ 7.5میلیون پوند به این تیم پیوست وهم اکنون دروازبان اول تیم ملی فرانسه است بسیار دشوار باشد.اما باتوجه به وضعیت المونیا وفابیانسکی که این قابلیت را دارند که درهرلحظه فاجعه ای به بار بیاورند  خرید دروازبان شماره یک فرانسه با مبلغ 20میلیون پوند  برای توپچیها معامله مناسبی بنظر میرسد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۱/۳۰
به قلم معراج آگاهی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : teamtalk.com
بازدید: ۱,۲۸۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰