loading
در حال بررسی درخواست شما
وقتی یک مکانیزم قدرتمند داری
وقتی یک مکانیزم قدرتمند داری

وقتی یک مکانیزم قدرتمند داری

شبکه استعداد یابی آرسنال توسط فردی به نام استیو رولی مدیریت می شود .
او کسی است که نقش پل ارتباطی بین تمامی ماموران استعداد یابی آرسنال با آرسن ونگر را ایفا می کند . وقتی از این ماموران صحبت می کنیم در واقع منظورمان تعداد زیادی کارشناس زبده در اقصی نقاط کذه رمین است که کارشان سرکشی به زمین ها و مسابقات گوناگون در عرصه باشگاهی و ملی و شناسایی بازیکنان جوان و نوجوان مستعد است . به گفته رولی این ماموران در اثر صرف وقت زیاد در مناطق تحت پوشش خود حالا از مربیان , بازیکنان و استعداد یاب های دیگر آشنایان و رابطان فراوانی پیدا کرده اند که این اثر پخشی این شبکه را حتی بیشتر کرده است .
شبکه استعداد یابی آرسنال در داخل بریتانیا توسط 12 نفر پوشش داده می شود و در خارج از جزیره این افراد مشفول کشف استعداد برای این باشگاه هستند .
دنی کرباسیون یک ایرانی ایتالیایی 25 ساله تبعه آمذیکا است که جوانترین مامور استعداد یابی آرسنال شمرده می شود که البته به دلیل مصدومیت نتوانست به حضور خود به عنوان بازیکن در باشگاه آرسنال اداکه دهد و از 23 سالگی آمریکا و مکزیک تحت پوشش او بوده است .
ساندرو اورلاندلی به همراه پابلو بودنر و اوارتون گوشیکن , برزیل و آرژانتین و دیگر کشور های آمریکای جنوبی را در می نوردند .
دنیلسون و ولا و .. بخشی از یافته های اخیر این اسامی است .
یابی بنت 7 سال است که کشور های اسکاندیناوی را تحت پوشش دارد و ستارگانی که اخیرا معرفی کرده نیکلاس بندتنر و هاوارد نوردویت است ( نوردویت مدافع جوان آرسنال در تیم کلن آلمان به شکل قرضی بازی می کند )
کاگیگائو مسئول استعداد یابی در اسپانیا و پرتغال است . او کسی است که فابرگاس را آرسنالی کرد و اگر مشکل پروانه کار مانع نمی شد هم اکنون لیونل مسی را هم در ورزشگاه امارات می دیدید چرا که این دو در یک برهه مورد توجه کاگیگائو قرار گرفته بودند . هم چنین وی قبل از اقدام باشگاه منچستر یونایتد کریتیانو رونالدو را معرفی کرده بود که به دلیل واسطه های قوی تر منچستر در پرتغال و علاقه دوران کودکی رونالدو وی به منچستر منتقل شد .
ژیل گریماندی در فرانسه و سوئیس فعالیت دارد . سانیا و فلامینی و الکس سانگ تنها بخش کوچکی از کشفیات او هستند .
حوزه فعالیت یرگن کوشت آلمان و جمهوری چک است و تونی بانفیلد جوانان مستعد ایتالیا , کرواسی و اسلونی را کشف می کند . پیتر کلارک یکی دیگر از بازیکنان اسبق آرسنال نیز در هلند و ایرلند فعالیت دارد . اخیرا کریستین کارمبئو هم به این شبکه وسیع پیوستهو قاره استرالیا و اقیانوسیه را تحت پوشش گرفته است .
این ها تنها عده ای از ماموران استعداد یابی آرسنال هستند . افراد دیگری هم چون بورو پریموراک یوکسلاو به عنوان یکی از تئوریسین های بزرگ فوتبال که از زمان مربیگری ونگر در ژاپن کنار او بوده همواره او رایاری می کند .
همه این ماموران یافهته های خود را در یک پایگاه اطلاعات ثبت و ضبط می کنند که مستقیما توسط رولی کنترل می شود .
ممکن است برای شناسایی دقیق یک بازیکن بار ها و بار ها بازی های او در برابر تیم های مختلف دیده شود و وقتی نظر مثبت استعداد یاب جلب می شود او با رولی تماس میگیرد تا وی ضخصا برای دیدن بازیکن به کشور مد نظر سفر کند . در صورت تایید رولی او گزارشی اختصاصی به همراه فیلم های متعدد از نقاط ضعف و قوت وی تهییه می کند .
به گفته رولی ونگر خود سرامد همه استعداد یاب هاست چرا که او با یک بار برسی وضعیت آن بازیکن تشخیص می دهد که آیا او به درد این تیم می خورد و می تواند در سطح اول فوتبال دنیا بازی کند یا خیر .
در صورت مثبت بودن نظر ونگرتازه کار شروع می شود .وظیفه اول ونگر گردآوری جزیی ترین اطلاعات در مورد زندگی و خصوصیات شخصی بازیکن است . سپس با دعوت از خانواده بازیکن امکانات باشگاه را نشان می دهند تا موافقت آن ها برای سپردن فرزندشان به باشگاه را جلب کنند .
از آن پس مسئولیت پرورش بازیکن با لیام بریدی و تیم حاذف اوست تا در بخش جوانان باشگاه آرسنال این نوجوانان مستعد با فرهنگ خاص این تیم پرورش یابند .
در کنار اینگونه فعالیت های استعداد یابی باشگاه آرسنال به واسطه استیو مورو با باشگاه های متعددی در دنیا قرارداد مشارکت به امضا رسانده است که از بین آن ها می توان به باشگاه کولورادو رپیدز آمریکا و آکادمی های متعدد در ویتنام و تایلند و مصر و غنا و ... اشاره کرد .
با در نظر گرفتن تمام این جزییات است که معلوم می شود چگونه ونگر کارش را در آرسنال پروژه می نامد و به آن پایبند است و حتی در قبال پیشنهادات نجومی رئال مادرید نیز باشگاه را رها نمی کند .

نویسنده : بهداد خلیلی
با تغییرات

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۲/۵
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۳۳۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰