loading
در حال بررسی درخواست شما
آنها اکنون کجا هستند؟
آنها اکنون کجا هستند؟

آنها اکنون کجا هستند؟

به قلم لوید وب
برگردان مرتضی آب سالان


با تیمی که استیو بولد سرمربی آن بود و بازیکنانی مثل جک ویلشر، امانوئل فریمپونگ و فرانسیس کوکلین را در اختیار داشت، آرسنال موفق شد با شکست دادن 6 بر 2 لیورپول (در 2 بازی رفت و برگشت) درفینال قهرمان جام حذفی جوانان سال 2009 شود.

اما در حال حاضر آنها کجا هستند. ما اعضای این تیم را دنبال کرده ایم تا بدانیم در این مدت دوره حرفه ای فوتبالی آنها به کجا رسیده است.



استیو بولد

او که این تیم را قهرمان رقابتهای جام حذفی جوانان کرد تا سال 2012 سرمربی تیم زیر 18 ساله ها بود تا اینکه با بازنشستگی پت رایس بعنوان دستیار آرسن ونگر برگزیده شد.



جیمز شی

او که انتخاب اول برای سنگربانی در تیم بولد بود، هیچگاه موفق نشد برای تیم اصلی آرسنال به میدان برود. بعد از چند حضور قرضی ناموفق در تیم های ساوثهمپتون و داگنهام اند رد بریج به او به نیدهام مارکت پیوست و پس از تنها یک بازی به هارو برو منتقل شد و در حال حاضر نیز ای اف سی ویمبلدون بازی می کند.



کریگ ایستموند

او 10 بازی برای آرسنال انجام داد، سپس به طور قرضی به میلوال ، وایکوم وندررز و کلچستر یونایتد رفت و با قراردادی به طور دائم به این تیم منتقل شد، پس از آن به تیم های یویل تاون و ساتون یونایتد پیوست.


توماس کروز

این محصول آکادمی باشگاه تنها موفق شد یک بار برای آرسنال آن هم در جام باشگاه های اروپا مقابل المپیاکوس به میدان برود. او بعد به طور قرضی به چارلیز یونایتد رفت و پس از آن به تورکوی اف سی پیوست. 



کایل بارتلی

بعد از چند حضور قرضی در تیم های شفیلد یونایتد و رنجرز او به سوانزی پیوست. او نیز تنها یک بار برای آرسنال به میدان رفته است.



امانوئل فریمپونگ

او که بیشتر با اسم فریمی (frimmy) شناخته می شد، شخصیتی محبوب در آرسنال بود. دلیل این محبوبیت نیز شخصیت برون گرای او همچنین استفاده از اصطلاحات عبارات خاص و همکاریش با لیتال بیزل ( رپر ) بود. فریمی 16 بازی برای آرسنال انجام داد و بعد از آن به صورت قرضی به تیم های ولوز، چارلتون اتلتیک و فولهام رفت. بعد از حضوری کوتاه مدت در بارنزلی به تیم روسی اف سی اوفا پیوست. با اینکه فریمی برای جوانان انگلیس بازی کرده در حال حاضر در رده بزرگسالان یک بازی ملی برای تیم ملی غنا را در کارنامه دارد.



لوک آیلینگ

لوک از سن ده سالگی در آرسنال بود، در 18 سالگی به طور قرضی به یویل تاون پیوست و مدتی بعد قراردادش با این تیم را دائمی کرد. این مدافع پس از 4 سال یویل تاون را به مقصد بریستول سیتی ترک گفت و هم اکنون در این تیم توپ می زند.



هنری لنزبوری

هنری همراه با ویلشر، فریمپونگ و کوکلین از ارکان جدایی ناپذیر خط هافبک تیم قهرمان 2009 بود. لنزبوری فقط 16 بار موفق به پوشیدن پیراهن تیم اصلی شد. او به طور قرضی به اسکانتروپ یونایتد، واتفورد، نوریچ سیتی و وستهم رفت. سرانجام در سال 2012 لا قراردادی دائمی به ناتینگهام فارست پیسوت و تا کنون برای این تیم بیش از 100 بار به میدان رفته است.


فرانسیس کوکلن

فرانسیس در حال حاضر تبدیل به یکی از ارکان مهم تیم اصلی شده است، با این حال شرایط برای او همیشه اینگونه نبوده است. بعد از اینکه این هافبک فرانسوی با قراداد هایی قرضی به لورین و فرایبورگ رفت به نظر نمی رسید که بتواند جایگاهی برای خودش در تیم اصلی دست و پا کند. در 2015 بعد از گذراندن دوره ای کوتاه در چارلتون اتلتیک، کوکلین به آرسنال بازگشت و جایگاه خودش را به عنوان مهره ای تاثیر گذار در ترکیب اصلی تیم تثبیت کرد و شاگردان ونگر را در فتح جام حذفی یاری نمود.



ژیل سونو

بهترین لحظه برای این مهاجم در این رقابت ها در بازی با ولوز رقم خورد، زمانی که در دقیقه 35 به جای ریس مورفی مصدوم به میدان رفت و توانست هتریک کند. با این حال او فقط 5 بار توانست برای تیم اصلی به میدان برود. بعد او به دربی کانتی و سپس لورین قرض داده شد و بعد از مدتی قراردادش با لورین را دائمی کرد. پس از گذراندن 4 سال در لورین، ژیل به اویان و بعد به انگرز پیوست.



جک ویلشر

او که اولین حضورش برای تیم اصلی آرسنال در سن 16 سال و 256 روز رقم خورد موفق شده عنوان جوانترین بازیکن آرسنال در لیگ برتر را از آن خود کند. این هافبک 24 بار برای انگلیس به میدان رفته و همچنین بیش از 100 بازی برای آرسنال انجام داده است. جک ویلشر 24 ساله حتی کاپیتانی آرسنال را نیز برعهده داشته و موفق شده با این تیم 2 بار قهرمان جام حذفی شود.



جی امانوئل توماس

یکی دیگر از بازیکنان آکادمی که نتوانست جایی در ترکیب آرسنال برای خود پیدا کند. او ابتدا به بلک پول، دانکستر رورز و کاردیف سیتی قرض داده شد، بعد به صورت دائمی به ایپسویچ تاون و بریستول سیتی پیوست. عملکرد خوب او در بریستول سیتی داشت توانست مسئولان کیو پی آر را متقاعد کند تا او را به خدمت بگیرند.



ریس مورفی

گل های مهم او نقشی کلیدی در موفقیت تیم در این رقابت ها را ایفا کرد. بعد از گذراندن دوره های قرضی در برنتفورد و پرستون نورث اند، او آرسنال را به مقصد تیم هلندی تلستار ترک کرد. بعد از یک فصل او به داگنهام اند ردبریج رفت، از آنجا به الدهام اتلتیک منتقل شد و در حال حاضر بصورت قرضی برای کراولی تاون بازی می کند.

سانچز وات

یکی از بازیکنان آکادمی که بیشترین جابجایی را داشته است. این مهاجم سرعتی در بازی نیمه نهایی مقابل منچستر سیتی دو گل به ثمر رساند و موفق شد در بازی هر دو بازی رفت و برگشت فینال دروازه لیورپول را باز کند. او 3 بار برای آرسنال به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند. وات به سوثند یونایتد، لیدز یونایتد، شفیلد ونزدی، کراولی تاون و کلچستر یونایتد قرض داده شد. او در سال 2013 قرارداد خود با کلچستر را دائمی کرد و دو سال بعد به تیم هندی کلارا بلسترز پیوست.



کانر هندرسون

هندرسون در سن 8 سالگی به توپچی ها پیوست. او یک بازی برای تیم اصلی در انجام داد و سپس به طور قرضی به کاونتری سیتی رفت. در سال 2013 با قراردادی دائمی به هال سیتی پیوست در آنجا نیز به استیونیج قرض داده شد. بعد کاونتری سیتی او را به خدمت گرفت، سپس به صورت قرضی به گریمزبی تاون رفت و سرانجام قرارداد خود را با این تیم دائمی کرد.



سدریک اوینا

این گوش چپ هرگز شانس حضور در ترکیب اصلی آرسنال را پیدا نکرد، او بعد از یازده سال باشگاه را به مقصد اولدهام اتلتیک ترک کرد. سپس به چارلتون اتلتیک پیوست و در حال حاضر برای دانکستر رورز توپ می زند.



اگوزان اوزیاکوب

اوزیاکوب ملقب به اوزی (ozzy) ، دوران حرفه ای فوتبال خود را با موفقیت دنبال می کند. بعد از جدایی از آرسنال در 2012 به بشیکتاش رفت و در حال حاضر برای آنها بازی می کند. در رده ملی نیز ابتدا برای جوانان هلند توپ می زد اما بعد نغییر ملیت داد و در حال حاضر برای تیم ملی ترکیه به میدان می رود و 15 بازی ملی نیز در کارنامه دارد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
به قلم علی ارشدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۳,۴۶۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰