loading
در حال بررسی درخواست شما
داستان برگکمپ بعد از آرسنال از زبان خودش
داستان برگکمپ بعد از آرسنال از زبان خودش

داستان برگکمپ بعد از آرسنال از زبان خودش


دنیس برگکمپ که در 423 بازی خود برای آرسنال 120 بار موفق به گلزنی شده بود در سال 2006 در خداحافظی با شور و هیجان ، با دنیای بازی خداحافظی کرد.

برگکمپ  بعد از دورانی کوتاه که به استراحت گذشت ، به دنیای مربیگری پا گذاشت و به باشگاه دوران جوانی خود، یعنی آژاکس پیوست.

دنیس گفت : یکی از دلایلی که از فوتبال فاصله گرفتم، تمرکز به خانواده و مسائل خانوادگی ام بود. وی در ادامه مصاحبه با باشگاه گفت : میخواستم از ریتم فوتبالی خارج شوم ، اینکه هر روز بیدارشوم، صبحانه بخورم و برای فوتبال و تمرین از خانه بروم کمی برایم تکراری بود. دوست داشتم مرد خانواده باشم. بعد از چند هفته به فکر بازگشت به فوتبال افتادم، مدتی بود دور از میادین بودم و دوست داشتم بدون آنکه به آینده کاری ام فکر کنم فقط بازگردم.

پسرم، میچل در یک تیم محلی در انگلستان بازی میکند. به جلسات تمرین آنها رفتم، در جلسات تمرینی آنها یادداشت هایی بر میداشتم و این کار بارها تکرار شد. با همین روال زندگی پیش رفت تا تقریبا بعد از دو سال ، روزی "فلیپ کوکو" با هم تماس گرفت. کوکو در آن دوران کمک مربی بود. پیشنهاد داد به یک کلاس مربیگری بروم.

اول به فیلیپ پاسخ منفی دادم اما بعد نظرم عوض شد، من هرکز با خانواده ام در هلند زندگی نکرده بودم و دوست داشتم به عنوان خانواده برگکمپ به کشورم بازگردم.
دوره ها آغاز شد ، من ، کلایورت ، کوکو و ریزگر در دوره با هم بودیم.

به نظر دنیای متفاوتی میآید؛ وقتی بازیکن هستی یاد میگیری که فقط توپ را ببینی و آنرا دنبال کنی، اما در جایگاه مربی همه تیم را باید زیر نظر بگیرید. دوران تحصیلی بسیار خوبی برای من بود.

بعد از آن دوره، دنیس به آژاکس پیوست و هم اکنون به عنوان کمک مربی برای این باشگاه فعالیت میکند.

دنیس در مورد آژاکس گفت : وقتی به هلند بازگشتم ، فورا به من پیشنهاد شد که میتوانم در آژاکس فعال شوم، من ترجیح دادم همکاری خود را بعد از دوره با آژاکس آغاز کنم. دوره ای که یک سال طول کشید.
بعد از آن دوره آژاکس از من خواست تا با تیم زیر 12 سال آنها تمرین کنم و مربیگری آنها را به عهده بگیرم.

بعد از آن تجربه عالی به تیم زیر 19 ساله های آژاکس رفتم.بعد از آن دوسال به عنوان کمک فرانک دیبوئر در تیم اصلی فعالیت کردم....

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۴/۲
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۲,۵۸۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰