loading
در حال بررسی درخواست شما
ردیابی ماهواره ای برای کاهش مصدومیت!!
ردیابی ماهواره ای برای کاهش مصدومیت!!

ردیابی ماهواره ای برای کاهش مصدومیت!!


این فصل نیز مصدوم های بیشمار آرسنال بار دیگر کمر این تیم را شکست و مانع رسیدن آنها به جام قهرمانی شد. به نظر می رسد این مصدومیت های بی پایان، مسولین تیم را به فکر وا داشته تا جایی که دست به اختراعات جدیدی زده اند!!
به تازگی باشگاه آرسنال با اختراخ سیستمی به نام ردیابی ماهواره ای، به دنبال کاهش میزان مصدومین تیم است. این سیستم قادر به کنترل و نمایش میزان خستگی بازیکنان می باشد که در صورت کنترل، می تواند از مصدومیت آنها پیشگیری کند.
ایوان گازیدیس در مصاحبه ای با سایت رسمی باشگاه، نحوه ی کارکرد این سیستم را توضیح می دهد:
"اگر کاری برای جلوگیری از مصدومیت ها باشد، آن را انجام خواهیم داد. برای مثال ما امسال برای اولین بار سیستم ردیاب ماهواره ای را اختراع کرده ایم. این دستگاه به نوعی حرکات تک تک بازیکنان در زمین تمرین را توسط ماهواره های واقع در فضا کنترل می کند.
این به شما اطلاعات زیادی می دهد. سیستم جدید، میزان دوندگی، سرعت بازیکنان و همچنین درجه ی فعالیت های سنگین بازیکنان در تمرین را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین معیار دیگری به نام " ظرفیت" را اندازه گیری می کند که مدت زمان روی زمین بودن کف پای هر بازیکن در مدت تمرین است!!
می توانید خطر مصدوم شدن بازیکن در بازی های پشت سر هم را متوجه شوید زیرا می توانید دو معیار را ببینید: یک اینکه دوندگی و توان آنها در تمرین کاهش پیدا می کند و دوم اینکه " ظرفیت" آنها افزایش پیدا می کند. به عبارت دیگر، کف پای آنها در زمان تمرین، مدت زمان بیشتری روی زمین قرار می گیرند. زمانی که سالم باشید و احساس شادابی بکنید، بیشتر بر روی نوک پای خود هستید. زمانی که سالم و شاداب نباشید،بیشتر بر روی پاشنه و کف پای خود هستید. این می تواند در پیش بینی اینکه یک بازیکن چه زمانی در خطر مصدومیت قرار دارد به شما کمک کند."
البته گازیدیس خاطر نشان کرد که انتظار ندارد این تکنولوژی در فصل بعد تاثیر چندانی داشته باشد.
"متاسفانه برای استفاده ی بهینه و کامل از این سیستم، باید پیشنیه ای طولانی از هر بازیکن داشته باشید. بنابراین اینکار کمی طول خواهد کشید زیرا هر بازیکن متفاوت است.
ساختن این پیشینه کمی به زمان نیاز دارد. بعید است که فواید کامل این دستگاه را تا پیش از نیمه ی دوم سال بعد مشاهده کنیم. ولی این از جمله سرمایه گذاری هایی است - و سرمایه گذاری های دیگری هم از این قبیل وجود دارند - که انجام می دهیم که به جلو حرکت کنیم و خودمان را به کمترین مقدار ممکن از مصدومان برسانیم."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۲/۲۳
به قلم هدایت روحانی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۷۹۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰