loading
در حال بررسی درخواست شما
ونگر در مورد مصطفی، لاکازت و نقل و انتقالات
ونگر در مورد مصطفی، لاکازت و نقل و انتقالات

ونگر در مورد مصطفی، لاکازت و نقل و انتقالات

 
در مورد اینکه باخت یکشنبه نشان داد آرسنال به مدافع وسط نیاز دارد...
 
پیش از بازی هم این نیاز وجود داشت ولی شما صرفا به خاطر اینکه نیاز دارید هر بازیکنی را نمی‌خرید. باور دارم شناسایی و پیدا کردن گزینه مناسب کار سختی است. در انگلستان تیم‌های زیادی هستد که با دادن پول‌های زیاد به دنبال مدافع وسط بوده‌اند. به همین دلیل همه تیم‌ها برای بازیکنانی یکسان در بازار هستند و بازیکنان کمی هم در این دایره وجود دارند.
 
در مورد مصطفی...
 
به نظرم بهتر است که در مورد یک بازیکن خاص صحبت نکنم. به سختی در حال کار هستیم. شما کاملا متقاعد شده‌اید که من نمی‌خواهم پول خرج کنم ولی دوست دارم این اطمینان را به شما بدهم که ما آماده‌‎ایم تا پولی که داریم را خرج کنیم - مثل همیشه پولی که داریم را و نه پولی که نداریم چون در این صورت آن پول مال ما نیست.
 
در مورد اینکه آیا هواداران از شنیدن این جمله راضی خواهند بود یا خیر...
 
خریدن هواداران را آرام می‌کند. خرج کردن مهم است ولی مهمتر از آن به روش درست خرج کردن است.
 
در مورد اینکه باشگاه‌های انگلیسی پول بیشتری برای نقل و انتقالات می‌دهند...
 
می‌توانید بگویید امروزه در اروپا دو بازار وجود دارد. یک بازار برای تیم‌های انگلیسی و یک بازار برای سایر اروپا. خطری که در حال حاضر برای تیم‌های انگلیسی وجود دارد این است که آنها می‌توانند در دراز مدت خودشان را نابود کنند. چرا؟ چون بازیکنان را با رقم‌های خیلی بالایی می‌خرند. این یعنی اینکه دستمزدهای خیلی بالایی پرداخت خواهد شد و اگر خرید آنها اشتباه باشد، بازیکنانی روی دست آنها می‌مانند که با این دستمزدهای بالا جای دیگری هم نمی‌توانند بروند. اکنون در برهه‌ای هستیم که باشگاه‌های انگلیسی پرداخت دستمزدهای بالا را آغاز کرده‌اند. حتی وقتی بازیکنی از باشگاه می‌رود آنها باید دستمزد او را بپردازند. با این شیوه در دراز مدت برتری مالی باشگاه‌های انگلیسی از بین خواهد رفت چون همه پول آنها صرف دستمزدها خواهد شد. آنها باید دستمزد 10 یا 12 بازیکنی که از تیم جدا شده‌اند را بدهند چون باشگاه‌های جدیدشان چنین توانی را ندارند. 
 
در مورد عقبگرد بازار نقل و انتقالات...
 
اگر به تمام بازار نقل و انتقالات نگاه کنید، در مجموع جا به جایی‌های کمی صورت گرفته است. این به دسترس بودن بازیکنان باز می‌گردد و به همین دلیل پول زیادی برای بازیکنان معمولی خرج می‌شود که در دسترس هستند. پیدا کردن بازیکنانی که ترکیب تیم شما را تقویت کنند خیلی سخت است.
 
در مورد لاکازت...
 
در مورد بازیکن خاصی صحبت نمی‌کنیم. در مورد محدوده قیمتی بازیکنان صحبت کردیم ولی یک محدوده دیگر هم وجود دارد و آن تیم خریدار است. وقتی خریدار تیمی انگلیسی باشد، رقم درخواستی دو، سه و حتی گاهی 10 برابر می‌شود. اگر تیمی انگلیسی بازیکنی را نخواهد قیمت او 5 میلیون پوند است ولی اگر تیمی انگلیسی همان بازیکن را بخواهد باید 35، 40 و یا 50 میلیون پوند بپردازد.
 
در مورد اینکه آیا جلب کردن نظر بازیکنان سخت شده است...
 
نه، بازیکنان زیادی هستند که دوست دارند به ما بپیوندند و باید بگویم حتی 99.5 درصد بازیکنانی هم که رفتند می‌خواستند به آرسنال بازگردند. تیری یکی از آنها است. جلب نظر بازیکنان زیاد سخت نیست.
 
در مورد پرداخت بیش از ارزش بازیکنان...
 
ببینید در درجه اول شما باید از کیفیت یک بازیکن متقاعد شوید. پیش از آنکه بیشتر از ارزش یک بازیکن پول خرج کنید باید متقاعد شوید که آن بازیکن به اندازه کافی خوب است که ترکیب شما را تقویت کند و سپس تصمیم بگیرید که چقدر بیشتر از ارزش او باید بپردازید. تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد ولی شما باید پولی که می‌دهید را داشته باشید. مردم فراموش می‌کنند که پیش از این رقم‌های بالایی را خرج کرده‌ایم و باز هم این کار را خواهیم کرد.
 
در مورد اینکه آیا هدفی را شناسایی کرده‎اید که بیشتر از ارزش او بپردازید...
 
ببینید ما به سختی در حال کار کردن هستیم و من نمی‌توانم چیز زیادی به شما بگویم. چیزی که من دارم با آن می‌جنگم این تفکر است که تنها راه پیش رفتن در فوتبال خریدن است. وقتی به بازیکنی نیاز داشته باشیم، او را شناسایی می‌کنیم و از خرج کردن هم نمی‌ترسیم. صرفا خرید کردن کیفیت نیست ولی خریدن بازیکنان خوب کیفیت است و فکر می‌کنم این باشگاه بر این مبنا ساخته شده است. در 20 سال گذشته موفقیت‌های بزرگی در پیشرفت ساختار داشته‌ایم که قسمت بزرگی از آن بواسطه سیاست نقل و انتقالاتی ما بوده است و باشگاه را اینگونه ساخته‌ایم. می‌دانم که در حال حاضر همه این موضوع را زیر سوال می‌برند چون به اندازه‌ای که مردم می‌خواهند به دست نیاورده‌ایم. ما در بازار هستیم - فکر می‌کنم در طول دوران مربیگری خودم تقریبا 400 نقل و انتقال انجام داده‌ام و می‌دانم هر نقل و انتقالی تشریفات خودش را دارد. شما تنها طرف تصمیم گیرنده نیستید.
 
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۵/۲۹
به قلم اشکان
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۳,۸۰۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰