loading
در حال بررسی درخواست شما
وفاداری ، مفهومی ناآشنا برای فوتبال مدرن ؟!
وفاداری ، مفهومی ناآشنا برای فوتبال مدرن ؟!

وفاداری ، مفهومی ناآشنا برای فوتبال مدرن ؟!

نگاهی به وفاداری بازیکنان در فوتبال مدرن با زبانی ساده ...

بابی مور ، یک بازیکن بزرگ و کاپیتان تیم ملی انگلیس ، همون تیمی که برای اولین و آخرین بار قهرمان دنیا شد.

بابی بازیکن وفادار و سخت کوش تیم وستهم بود. او به عشق بازی در تیم محبوب خود هرگز فراموش نکرد برای رسیدن به تیم اصلی از تمیز کردن اتاق های آکادمی باشگاه وستهم و واکس زدن کفش های مربی این تیم آغاز کرد.

امروزه در فوتبال بازیکنان می آیند و می روند ، از یک باشگاه به باشگاهی دیگر ، از یک کشور به کشوری دیگر . دیگر فوتبال تبدیل به تجارت شده است و این پول هست که قرعه کشی می کند شما بر صندلی نیمکت کدوم تیم خواهید نشست.
تیم های بزرگ با صرف پول های هنگفت بازیکن های بزرگ را مجذوب خود می کنند اما در یک طرف ماجرا تیم هایی هستند که قدرت رقابت مالی با این تیم های ثروتمند را ندارند در نتیجه شکاف بین تیم ها روز به روز در حال گسترش پیدا کردن هست.

اما یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال مدرن عدم تعهد لازم بازیکنان به تیم های خود هست بصورتی که پول به راحتی نظر آن ها را تغییر می دهد.
تمام باشگاه ها به طور متداوم در حال پر شدن و خالی شدن از بازیکنان هستند.
استیون جرارد ، جیمی کرگر ، جان تری و رایان گیگز شاید آن ها نسل آخری از ستاره ها بودند که تعهد و وفاداری خود را نسبت به باشگاه نشون دادن.

رابین فن پرسی در مصاحبه پیش از بازی بشیکتاش و منچستریونایتد یک توهین آشکار به باشگاه سابق خود آرسنال کرد وقتی به خبرنگاران گفت در پاسخ به حس خود از بازگشت به منچستریونایتد از واژه " خانه " استفاده کرد.

کاپیتان سابق توپچی ها در ۸ سال دوران حرفه ای خود برای آرسنال بیش از ۱۰۰ بازی انجام داد.برای اکثر لندن نشینان رابین یک جوان آینده دار حرفه ای در سطح کیفیت سسک فابرگاس و تیری آنری بود که با تمرین و راهبری منظم زیر نظر آرسن ونگر به ستاره تیم آن ها تبدیل خواهد شد.
فن پرسی ناجی و رهبر تیم آن ها در لحظات بزرگ شد.

اما رابین از شرایط تیم خود ناراضی بود . او با تیم ملی هلند به فینال جام جهانی رسیده بود اما وقتی به باشگاه حرفه ای خود نگاه میکرد چی میدید؟
در واقع هیچ چیز! او هنوز موفق به کسب لیگ داخلی انگلیس نشده بود.

او برای ترک آرسنال توانست تمام راهی که در این تیم امده بود را فراموش کند و رقیب آن ها منچستریونایتد پیوست اما فقط در فصل ۲۰۱۲-۱۳ موفق شد که لیگ برتر را فتح کند.
رابین به قلب طرفداران آرسنال خنجری وارد کرد بدون اینکه پشت سر خود را نگاه کن و تنها پس از گذراندن دو فصل نا امید کننده تحت هدایت مویس و فن خال با خانه نامیدن اولدترافورد توهین اشکاری به طرفداران آرسنال کرد.

قطعا فن پرسی اولین بازیکنی نبود که ریشه های رشد کردن خود را فراموش کرد.بسیاری از بازیکنان در حال از دست دادن حس وفاداری خود به باشگاه هستند اما آیا می توان آن ها رو نقد کرد و مورد سرزنش قرار داد؟ اگر از همه ی طرفداران بپرسید میگویند : بله

اما در واقع فوتبال مدرن ورزش را تغییر داده است. دیگر اولیت طرفداران قرار گرفتن جلو تلوزیون در ساعت مقرر بازی نیست ، قیمت بلیط ها برای کسب در آمد افزایش پیدا میکند.
کیفیت و قیمت بازیکنان را توانایی آن ها مشخص نمی کند بلکه اسپانسرشیپ ها مرجع ترنسفر بازیکنان هستند.

بنابراین پول ، تارهای اخلاق حرفه ای و حس وفاداری بازیکنان را از هم پاره میکند، تعجبی ندارد که بازیکنان حس تعهد خود را از دست می دهند زیرا فوتبال تبدیل به یک مرکز خرید تجاری شده است.


مجله آرسنال / میلاد بهرام

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۸/۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : مجله آرسنال
بازدید: ۱,۸۰۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰