loading
در حال بررسی درخواست شما
چرا باید پرواز کرد ، وقتی میشود روی آب راه رفت؟
چرا باید پرواز کرد ، وقتی میشود روی آب راه رفت؟

چرا باید پرواز کرد ، وقتی میشود روی آب راه رفت؟


از کودکی بسیار لوس تا ستاره هلندی بدون پَر....
انگار همین دیروز بود پا به هایبری گذاشت..
و شد تمام امید توپچی های لندن ...

زاده ۱۰ می ۱۹۶۹ در شهر ستارگان فوتبال هلند  ( آمستردام ) چشم به دنیا گشود .

پدرش که عاشق دنیس لاو ( اسطوره سابق منچستر یونایتد ) بود نام او را دنیس گذاشت تا زمانی پسرش مانند لاو اسطوره بشود که طولی نکشید که به آرزوی خودش رسید..

دنیس را در کودکی لوس خطاب میکردند ، پسری سفید پوست و بسیار خجالتی که در مدرسه فوتبال آژاکس فوتبال خود را آغاز کرد...

پس از کناره گیری اجباری فن باستن افسانه ای از تیم ملی هلند .. لاله های نارنجی در پست مهاجم دچار مشکل شدند اما طولی نکشید تا برگکمپ با تشویق و ستایشی فراوان پا به عرصه ملی گذاشت..

او به علت اینکه خواهر خود را در سانحه هوایی از دست داده بود تصمیم گرفت دیگر با هواپیما سفر نکند حتی اگر فوتبال خود را کنار بگذارد...

قطعا به خاطر رنگ پوست او وی را یخی خطاب نمیکنند .. علت آن استپ های دیدنی که هر پاسی با هر شدتی را به زیبایی کنترل میکرد و بغل پا های دیدنی و گل های به یاد ماندنی که نمونه این گلها برای فوتبال دوستان ،قشنگ ترین گل جام جهانی ۹۸ فرانسه بود که هیچگاه فراموش نمیکنند چگونه وارد دروازه روآ گلر آرژانتینی کرد..

آری انگار همین دیروز بود که از افعی های ایتالیا ( اینتر ) راهی شهر لندن خانه آرزو ها شد
آرسن ونگر او را بهترین بازیکن دنیا میدانست و همچنین پادشاه هایبری تی تی هانری  :
"من در کنار بازیکنان فوق‌العاده ای مثل زیدان رونالدینهو و مسی بازی کردم،ولی بی شک بهترین بازیکنی که کنارش بازی کردم دنیس برگکمپ بود، او برای هر مهاجمی یک رویاست.

دنیس همواره به فكر اين بود كه چه چيز بيشتر براي تيم مفيد است تا خودش . فوتبال هميشه براي او چيزي بيش از گلزني بود..و آمار هر 2 بازي و نيم يك گل گواه اين موضوع است ." توانايي او در نابودكردن حريف تنها با يك پاس رويايي بود ، حركات و پاسهايي كه در هيچ كجاي اين جهان مانندش را نديده ايم . مثال خوب اين پاس ها حركت او در برابر يونتوس و پاس خوبش به فردي ليونگبرگ بود . سه بازيكن را دريبل زد و با وجود اينكه نميتوانست فردي را ببيند اما ميتوانست او را پيدا كند .

در سال 2006 يازده فصل همراهي آرسنال به پايان رسيد و دنيس پس از آن فينال دراماتيك مقابل بارسا از دنياي فوتبال خداحافظي كرد تا پاياني بزرگ به 20 سال زندگي فوتبالي كه سرشار از گلهاي زيبا و لحظات شگفت انگيز بود بدهد . بيش از 700 بازي براي باشگاه هايش و تيم مليش بازي كرد ، 271 گل به ثمر رساند و ميتوان گفت به همين مقدار نيز پاس گل داد . برای کسی که آن سوی شهر هاست..

 

 


نویسنده : ابوالفضل صدر

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۷
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر رسانه‌ها
منبع : هواداران آرسنال
بازدید: ۴,۰۷۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰