loading
در حال بررسی درخواست شما
به مناسبت تولد بردی
به مناسبت تولد بردی

به مناسبت تولد بردی


به قرن ۲۰ پا میگذاریم، و به اسطوره ای میرسیم که هرجا رفت به عنوان یک ستاره از او یاد میکردند.

از توپچی های لندن تا فرزند بانوی پیر و مار افعی نراتزوری!!!!
یک بازیکن ایرلندی و جثه ای لاغر که بدن این ستاره را تماشا بکنید در ذهنتان نمیگُنجد که خصوصیات این ستاره برای این بدن باشد!


شوت های سهمگین با پاس های بی نظیر او هیچگاه از یاد فوتبال دوستان که فوتبال را در دهه های ۷۰ و ۸۰ نگاه میکردند نخواهد رفت؛ بازیکنی بزرگ که یکی از اسطوره های جمهوری ایرلند به حساب می آید.
هفت سال در هایبوری برای آرسنال به میدان رفت و خاطرات ماندگاری در تیم بهاری آن زمان به نمایش گذاشت ، اسطوره ای که فوتبال حرفه ای اش را از آرسنال آغاز کرد و قطعا توانایی های او  و نبوغ عالی برادی باعث شد در سن ۱۷ سالگی به بزرگسالان پا بگذارد.


در سال ۱۹۸۰ توپچی های لندن را ترک کرد و به ایتالیا رفت ، در سال ۸۰ به لیگ کالچو رفت و با عقد قرار دادی به بانوی پیر پیوست ، در زمانی که یوونتوسی ها دو سال پیاپی از قهرمانی اسکودتو دور بودند و جووانی تراپاتونی را روی نیمکت خود میدیدند.


دو سال برای تیم دوم تورین یوونتوس له میدان رفت و دو سال متوالی قهرمان لیگ ایتالیا شدند که روزنامه های کشور چکمه ای از او ( آقای خوش قدم ) یاد می کردند ، یک هافبک تهاجمی بزرگ که نقش بسزایی در قهرمانی های یوونتوس داشت، زمانی که بانوی پیر را ترک کرد میشل پلاتینی بزرگ از سنت اتین به یوونتوس پیوسته بود و یک خروجی بزرگ و یک ورودی بزرگ در سال ۱۹۸۲ در اروپا برای یوونتوس به حساب می آمد.

اما پا به دیگر تیم ایتالیایی گذاشت، سمپدوریا!!
در شهر جنوآ محبوب شده بود، درخشش در آرسنال و یوونتوس باعث شده بود که طرفداران سمپدوریا از او توقع زیادی برای موفقیت های این تیم در لیگ کالچو داشته باشند ،
دو سال دیگر از عمر فوتبال حرفه ای خود را در این تیم سپری کرد و سرانجام طی یک انتقال بزرگ به تیمی پیوست که مردم تورین از این انتقال خشمگین شدند.


فرزند دوبلین در راه نراتزوری!!!!
به اینتر پیوست و شد یکی از مارهای زهر دار نراتزوری .
اما مانند یوونتوس و سمپدوریا در این تیم بزرگ ایتالیایی هم دو سال بازی کرد و به رسم اخلاق وی در دوران بازیگری خود بعد از دو سال به آسکلی پیوست و بعد ها به انگلستان رفت و در تیم وستهم یونایتد هم بازی کرد اما دیگر هیچوقت برادی آرسنال و بانوی پیر نشد .


سرانجام در سال ۱۹۹۰ ، که همگان مشغول اماده سازی جام جهانی بودند برای همیشه از دوران حرفه ای خود خداحافظی کرد و کفش های میخ دار خود را آویخت.
اسطوره ای که بلافاصله بعدازخداحافظی پا به مربیگری گذاشت..

✍نویسنده : ابولفضل کریم آبادی ( صدر )

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : کانال کانون در تلگرام
بازدید: ۲,۰۳۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰