loading
در حال بررسی درخواست شما
بارسلونا، قهرمانی تا خرخره زیر قرض!
بارسلونا، قهرمانی تا خرخره زیر قرض!

بارسلونا، قهرمانی تا خرخره زیر قرض!

در حالی که این روزها ادعای بارسلونایی ها گوش فلک را کر کرده ، و بازیکنان مغرور این تیم ، یکی پس از دیگری از آرزوی خود برای دیدن کاپیتان آرسنال در لباس قهرمان اروپا و جهان صحبت می کنند و در حالی که فقط 4 هفته تا شروع لیگ برتر انگلستان مانده ، شاید برای خیلی ها این سوال به وجود آمده باشد که با وجود خیل عظیم مصاحبه های مسئولین و بازیکنان بارسلونا در مورد فابرگاس ، چرا تا کنون باشگاه آرسنال فقط و فقط یک بار به این مسئله اشاره کرده و جالب اینکه در همان یکبار ، با قاطعیت پیشنهاد مضحک کاتالان ها را رد کرد!! پیشنهادی که بر اساس آن ، تفاوت فابرگاس با چیگرینسکی ، فقط و فقط 5 میلیون است!! آیا قهرمان اروپا توانایی خرید بازیکنی در سطح فابرگاس را ندارد؟

برای روشن شدن پاسخ این سوال ، بهتر است تا نگاهی به شرایط مالی این باشگاه اسپانیایی بیندازیم.

طبق بیانیه ای که دیروز بر روی وبسایت رسمی این باشگاه درج شد ، باشگاه بارسلونا ، از 3 بانک مطرح اسپانیایی ، تقاضای وامی 155 میلیونی کرده تا بتواند از پس خرج و مخارج و حقوق سنگین ستارگانش بر بیاید. همچنین این باشگاه اسپانیایی اعلام کرد از این پس ، بودجه ی سالیانه ی آنها برای نقل و انتقالات ، 50 میلیون یورو است. بر طبق این بیانیه ، این باشگاه تا به اینجا توانسته با فروش چیگرینسکی و یایاتوره ، مبلغ درخواستی والنسیا برای داوید ویا را بپردازد و هنوز 50 میلیون دست نخورده برای خرید بازیکنان جدید موجود است و همه بر این باورند که این 50 میلیون می تواند مسولین آرسنال را برای جدایی از کاپیتانشان راضی کند .
اما کار جایی خراب می شود که عصر امروز ، بارسلونا با مبلغی معادل 9.5 میلیون یورو ، آدریانو ، مدافع سویا را به خدمت می گیرد. علاوه بر این ، به گزارش روزنامه های اسپانیایی ، این باشگاه هنوز مبلغ درخواستی اینترمیلان برای معاوضه ی زلاتان و اتوو که حدود 40 میلیون یورو بود را پرداخت نکرده است!!! خریدی که هنوز یک سال از رسیدنش نگذشته که به فکر فروشش هستند!!

با این حساب ، آیا برای قهرمان جهان و اروپا ، بودجه ای باقی میماند که بتواند مبلغ درخواستی توپچی ها که گفته می شود بین 60 تا 70 میلیون است را بپردازد ؟ یا شاید هدف از تمام این طرفندها ، مصاحبه ها ، ابراز علاقه ها و بزور لباس پوشاندن ها ، جلب نظر فابرگاس برای رفتن به نیو کمپ و هموار کردن راه برای خرید او در سال های آینده باشد!

همه ی ما خوب به خاطر داریم که در سال های پیش هم حرف و حدیث پیرامون فابرگاس و پیوستنش به زادگاهش زیاد بود ، ولی او هموازه با مصاحبه های صریح الحن خود ،از علاقه اش به ماندن در باشگاه سخن می گفت و با بوسیدن نشان باشگاه روی پیراهنش ، به هواداران اطمینان خاطر می داد. ولی به نظر می رسد طرفندهای جدید کاتالان ها و همچنین وجود امتیازی مانند جام جهانی و در اختیار داشتن نوابغی همچون پیکه و پویول که به هر قیمتی شده ، لباس بارسلون را مانند لباس زندان به زور بر تن بازیکن می کنند ، جواب داده! تا جایی که فابرگاس محبوب آرسنالی ها ، به صراحت دم از رفتن می زند و می گوید :" از گفته هایم پشیمان نیستم!!"
با توجه به شرایط مالی موجود ، پولی در بساط بارسلونا نیست و مطمئنا آرسن ونگر ستاره ی دست ساز خودش را با 30 میلیون تقدیم بارسلون نمی کند! شاید اگر سران بارسلونا با برخورد های قانونمندانه ی سران آرسنال مواجه نمی شدند ، همان تک پیشنهاد 30 میلیونی را هم ارائه نمی کردند و به همین بازی های رسانه ای بسنده می کردند تا سال بعد که قیمت ها افت کند ، و وضع مالی آنها هم بهتر شود ، بتوانند به راحتی به هدف خود برسند.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که در پایان این ماجرا ، آیا آرسن ونگر حاضر می شود در حالی که تنها 1 ماه تا شروع لیگ انگلستان مانده و استارت بازی ها تدارکاتی از فردا زده می شود ، اسکلت تیمش را دستخوش تغییرات اساسی کند و در مقابل تصمیم فابرگاس برای ترک باشگاه کمر خم کند و تسلیم قیمت نا عادلانه ی اسپانیایی ها شود و یا به هر قیمتی ستاره ی تیمش را حتی اگر شده برای یک فصل دیگر در لندن نگه می دارد؟

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۲۳:۱۶
به قلم هدایت روحانی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۲,۸۷۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰