loading
در حال بررسی درخواست شما
هنوز زود است ...
هنوز زود است ...

هنوز زود است ...

خب بیایید نفسی بکشید، اکثر اوقات نقطه ای در فصل وجود دارد که از آن موقع طرفداران آرسنال به این نتیجه می‌رسند که همه چیز از دست نرفته است و اوضاع به آن بدی ای که فکر می‌کنند نیست.

اغلب، بیشتر از هفته اول سپتامبر طول می کشد که طرفداران به آن نقطه برسند، اما حالا که نرسیده ایم. پس حالا وقت این است که برای لحظه ای از این افکار منفی دور شویم.بله، آرسنال سه بازی شرم آور در فصل انجام داده است، شامل دو شکست بد و یک پیروزی شگفت آور در لحظات آخر بود، و همینطور عملکرد تیم در پنجره نقل و انتقالات که سرزنش خیلی ها را برانگیخت.

بله، شعار "ونگر اوت" دوباره بر سر زبان ها افتاده است و کمتر کسی معتقد است که آرسنال این فصل شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد. مطمئناً، ترکیب ثبات کافی را ندارد و نمیدانیم وضعیت الکسیس سانچز بعد از عدم انتقالش به منچستر سیتی در آرسنال به چه شکل خواهد بود.اما طبق معمول در آرسنال، دلیلی ندارد که شانسی برای بازگشت قائل نشویم. بار ها شده است که تیم آرسن ونگر بعد از فرو رفتن در بحران مجددا توانسته است خود را بازیابی کند.
پس، با ٣۵ بازی باقی مانده در لیگ برای آرسنال، ۵ دلیل برای اینکه چرا هواداران توپچی‌ها نباید مضطرب باشند را مرور می‌کنیم.


🔸بازگشت به اوج
بیابید نگاهی بندازیم به واکنش آرسنال به بحران هایی که گرفتار آن شده است. فصل گذشته آرسنال شروع خیلی بدی داشت و از دو بازی اول خود تنها یک امتیاز گرفت و بخاطر فعالیت دیر هنگام در پنجره نقل و انتقالات سرزنش شد. اما بعد از آن آرسنال در ١٩ بازی پیاپی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان شکست ناپذیر بود (هرچند کاری به اتفاقاتی که بعد از آن افتاد نداریم!)

شکست یکشنبه گذشته آرسنال مقابل لیورپول نشانه هایی از عملکرد فصل گذشته آرسنال مقابل کریستال پالاس داشت که بعد از شکست ٣-٠ مقابل آنها از طرف هواداران مورد هجمه های فراوانی قرار گرفت. اما توپچی‌ها با عملکرد ٩ پیروزی از ده بازی آخر خود شامل پیروزی مقابل منچسترسیتی و چلسی در جام حذفی، به این انتقادات به خوبی پاسخ دادند.
درست است که تیم آرسن ونگر در وضعیت روحی مناسبی قرار ندارد، اما تقریبا همیشه با قدرت باز میگردند و دلیلی ندارد این بار نتواند اين کار را تکرار کند.


🔸سه نفر جلوی زمین
در حالی که خوشبین بوده ایم، بیایید فرض کنیم سانچز بعد از بازگشت از بازی های ملی تلاش می‌کند آخرین فصلش در آرسنال را با موفقیت به پایان برساند. حضور سانچز، مسوت اوزیل و الکساندر لاکازت در جلوی زمین چه حسی دارد؟
طرفداران آرسنال در تمام مدت تابستان، منتظر دیدن این سه بازیکن در خط تهاجمی تیم بوده اند، و احمقانه است اگر این اتفاق در تیم نیفتد! هرچند این امر بستگی به نظر آرسن ونگر هم دارد که در بازی مقابل لیورپول لاکازت را روی نیمکت گذاشته بود.


🔸سه بازیکن عقب زمین
بعد از دریافت ٨ گل در سه بازی، هنوز دلایلی وجود دارد که نسبت به دفاع آرسنال حس خوبی داشته باشیم. ما هنوز نتوانستیم حداکثر توان مدافعان تیم را ببینیم. لورن کوشیلنی، پر مرته‌ساکر و شکودران موستفی به نظر میرسد انتخاب های خط دفاعی آرسنال در صورت ادامه با سیستم سه دفاعی باشند، در عین حال که سئاد کولاسیناچ هم بعد از خروج اوکسلید چمبرلین از باشگاه میتواند شانس بازی در پست وینگ بک را داشته باشد.

بی میلی آشکار آرسن ونگر نسبت به بازی دادن مرته‌ساکر اندکی عجیب است، خصوصا بعد از عملکرد فوق‌العاده او در فینال جام حذفی و حضورش در سیستم سه دفاعه که کمک میکند سرعت پایینش جبران شود. تجربه و قدرت رهبری او چیزی است که تیم در حال حاضر به آن نیاز دارد.

🔸ریس نلسون
بعد از اینکه شانس بازی و درخشش به ریس نلسون داده شد، زمان زیادی برای هواداران نیاز نخواهد بود تا خروج اوکسلید چمبرلین را فراموش کنند. این هافبک تهاجمی ١٧ ساله نه تنها تمام قابلیت های لازم برای جایگزینی اوکس را دارد، بلکه میتواند حتی بهتر از او هم باشد.
نلسون هم برای آرسنال هم برای تیم جوانان انگلستان نمایش خیره کننده ای به جا گذاشته است و در آستانه ورود به تیم بزرگسالان است. به نظر میرسد ونگر با جام هایی مثل لیگ اروپا و جام حذفی و اتحادیه او را آرام آرام وارد تیم کند اما این بازیکن جوان بیشترین شانس بین دیگر بازیکنان آکادمی را برای جا انداختن خود در تیم دارد.
طرفداران آرسنال همیشه از بازیکنان جوان خود به عنوان دلیلی برای خوشبین بودن به آینده استفاده میکنند و حالا هم یکی از آن مواقع است.


🔸امتیاز های لیگ اروپا
چه در نوامبر با فوریه، آرسنال عادت دارد در این بازه های زمانی با افت و از دست دادن امتیاز، با قهرمانی در لیگ وداع بگوید. میدانیم که قهرمانی در لیگ وابسته به استقامت و ثبات تیم است و لستر و چلسی ثابت کردند عدم حضور در لیگ قهرمانان می‌تواند در لیگ برتر بسیار مفید باشد.
حالا که آرسنال تا به اینجا از رقبای خود عقب افتاده است، باید امیدوار به افت آنها باشد. اگر ونگر در لیگ اروپا از تیم دوم خود و جوانان استفاده کند و به بازیکنان اصلی استراحت دهد، آرسنال میتواند بدون افت قابل توجه به جمع مدعیان قهرمانی باز گردد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۶/۱۷
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : ESPN FC
بازدید: ۱,۷۰۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰