loading
در حال بررسی درخواست شما
آینده اوزیل در ابهام
آینده اوزیل در ابهام

آینده اوزیل در ابهام

به نظر محتمل می آید که مسوت اوزيل آرسنال را در زمستان ترک کند یا تابستان آینده به عنوان بازیکن آزاد برود. اما سوال این است که آرسنال چقدر تلاش میکند تا او را نگه دارد؟

ما در ESPN از نماینده های تیم های مختلف نظرشان را در این رابطه پرسیدیم.

🔸منچستر یونایتد: نه
خوزه مورينيو بعد از کار کردن با اوزيل طرفدار او شده است اما سوال این است که آیا منچستر يونايتد به او نیاز دارد یا نه، مخصوصا وقتی خوان ماتا و هنريک ميخيتاريان میتوانند پشت مهاجم بازی کنند. اگر اوزيل بیاید یکی از آنها باید برود.  میتوان فهمید که چرا مورينيو مشتاق است بازیکنی که به او اطمینان دارد را خریداری کند اما طرفداران منچستر یونایتد عقیده دارند باید اولویت های دیگر تحت نظر باشند. یونایتد باید یک دفاع چپ مطمئن بگیرد و همچنین به یک وينگر دیگر هم نیاز دارد.


🔸 منچستر سیتی: نه
اوزيل یکی از بهترین بازیساز های لیگ جزیره است اما منچستر سیتی در این پست کیفیت خوبی دارد. کوين ديبروينه، داويد سیلوا، برناردو سیلوا و ايلکای گندوغان در فرم خوبی هستند که همه جوانتر و بهتر از ملی پوش آلمانی هستند. سیتی پست های دیگری دارد که به تقویت نیاز دارد و به نظر نميرسد جذب یک هافبک تهاجمی هرچند به ارزانی اوزيل اولویت سیتی باشد. پپ گوارديولا از بازیکنانش کار سخت میخواهد اما اوزيل در بازی های بزرگ گم میشود و به نظر نمی رسد به درد منچستر سیتی بخورد.


🔸 لیورپول: بله
ممکن است مطمئن نباشید جای اوزيل در لیورپول کجاست اما يورگن کلوپ، چمبرلين را از آرسنال خرید و اوزيل هم میتواند در چند پست بازی کند و میتواند بازیکن خيلی مفیدی برای رقابت های مختلف باشد. کلوپ طرفدار هموطنش است و نمیتوانست درک کند چرا از اوزيل در آگوست انتقاد میشد و گفته بود: "او کیفیت دارد. در آلمان شکی در کیفیت مسوت اوزيل وجود ندارد." و اگر فرصت خرید مسوت اوزيل را داشته باشد، قطعا به او توجه خواهد کرد.


🔸 چلسی: نه
قطعا اوزيل در 18 ماه اخیر تبدیل به بازیکن بهتری شده است. در تیمی پر مهره مثل رئال مادرید و تیم ملی آلمان نمیتوان بدون استعداد، نقش کلیدی ای داشت. اگرچه در سیستم 3-4-3 چلسی، برای چنین مهره ی خلاق اما از نظر فیزیکی ضعیفی جایی نیست. اوزيل در آرسنال چند عادت بد هم پیدا کرده است. آرسن ونگر تاکتيکش را عوض نمیکند و بازیکنان ضعیفتر را با کنار گذاشتن از ترکیب تنبیه نمیکند. اما محتمل است که آنتونیو کونته به سرعت صبرش را از دست بدهد.


🔸 تاتنهام: نه
در دنیایی که دستمزد و دشمنی تیم ها مطرح نباشد، تاتنهام عاشق بازیکنی با کیفیت اوزيل است مخصوصا وقتی بزرگترین مشکل ترکیب تاتنهام، نداشتن جایگزینی برای کريستين اريکسن است. پوچتينو مطمئن خواهد بود که میتواند جادويش را در استفاده از اوزيل بکار بگیرد و از او بازیکن منظم تر و بهتری بسازد و اینکه این بازیکن از آرسنال است هم برای تاتنهام بهتر خواهد بود. اما در دنیای واقعی تاتنهام نمی تواند دستمزد درخواستی اوزيل را تامین کند و برای بازیکنی به سن او چنین دستمزدی را نخواهند داد.


🔸 بارسلونا: بله
این انتقال، انتقال جالبی خواهد بود اما واکنش اولیه میتواند بدلیل گذشته اش در رئال مادرید، انتقاداتی که در آرسنال از او میشود و سن بالايش، کنار گذاشتن این احتمال باشد.
اما اوزيل بازیکنی است که میتواند با نيوکمپ تطبیق پیدا کند. در حال حاضر بار گلزنی و دادن پاس گل روی دوش ليونل مسی است و ملی پوش آلمانی میتواند بخشی از این بار را به دوش بکشد.با توجه به قیمت پايينش در زمستان، بعید نیست بارسلونا با توجه به تلاش شکست خورده اش برای جذب یک هافبک خلاق در سالهای اخیر، این بازیکن را به خدمت بگیرد.


🔸 رئال مادرید: نه
آنها هیچ وقت به عقب برنميگردند. اگرچه اوزيل پارسال گفته بود مادرید هنوز در قلب اوست و اضافه کرد: "زیدان همیشه الگوی من بوده است. از بچگی بازی های او را تماشا میکردم و میخواستم مثل او باشم." حالا قدرت در دست زیدان است و اوزيل میتواند شانس دوباره ای داشته باشد. خرید او با این قیمت کهکشانی خواهد بود. اما حضور او در پیشرفت دو بازیکن جوان اختلال ایجاد خواهد کرد: ايسکو و مارکو آسنسيو. از این بازیکن آلمانی در برنابئو استقبال خواهد شد اما احتمالا جای خود را در ترکیب تیم پیدا نخواهد کرد.


🔸 بایرن مونیخ: نه
اگر به مدیر باشگاه بود، تیم پر از ملی پوش های آلمانی ميشد و با اضافه کردن نيکولاس سوله، سرج نبری و سباستین رودی تمرکز بر روی همین موضوع دارند. پس در نگاه اول طبیعی است که بایرن مونیخ این بازیکن سابق شالکه و وردربرمن را جذب کند اما این انتقال احتمالا فقط در فکر ها بماند چون باواريایی ها قبلا اعلام کرده اند که تمایل به جذب لئون گورتزکا دارند. گورتزکاي 22 ساله، سالهای زیادی را پیش روی خود دارد.


🔸 پاريسن ژرمن: نه
اوزيل مورد علاقه پاريسن ژرمن نیست. با توجه به سن و دستمزد بالای او، تیم پاریسی برای جذب او باید از استعدادهای فوق العاده هجومی خودش دست بکشد و همین حالا هم بازیکنان بی ثبات زیادی در پارک دو پرنس وجود دارند و پاریسی ها بايد از او فاصله بگیرند. اما داستان برای الکسيس سانچز فرق دارد...


🔸 آرسنال: باید منتظر ماند و دید!
تصمیم آرسنال به رفتار اوزيل بستگی دارد.شکی در کیفیت او و برتری آرسنال وقتی او مانند یک رهبر ارکستر در زمین حضور دارد نیست اما توپچی ها نمیتوانند بازیکنی که کاملا متهعد به تیم نیست را نگه دارند. اگر اوزيل روشن کند که قلبش جای دیگری است، آرسنال باید هرکاری میتواند در ژانویه انجام دهد تا او را بفروشد.مخصوصا با امثال جک ويلشر، آرون رمزی و الکس ایوبی یک چیز 100 درصد است: آرسنال از بازیکن شماره 10 خالی نخواهد ماند.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۳۰
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : ESPN
بازدید: ۱,۲۵۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰