loading
در حال بررسی درخواست شما
چرا اوبامِیانگ می تواند در آرسنال موفق میشود
چرا اوبامِیانگ می تواند در آرسنال موفق میشود

چرا اوبامِیانگ می تواند در آرسنال موفق میشود

 پنج دلیلی که پیِر اِمِریک اوبامِیانگ می تواند در آرسنال موفق و تاثیر گذار باشد


از زمانی که منچستر سیتی دست بالا را برای جذب سانچز داشت، خیلی شوکه کننده بود که منچستر يونايتد از راه رسید و گوی سبقت را از همشهری اش ربود و توانست سانچز را جذب کند.
به هر حال این موضوع در اصل ماجرا که آرسنال نیازمند یک جایگزین برای این مهاجم شیلیایی است، تغییری ایجاد نمی‌کند.بعد از صحبت هایی از احتمال جذب توماس لمار و ریاض ماحرز، حالا شایعات پیوستن پیِر اِمِریک اوبامِیانگ از همه داغ تر است و آن هدف اول توپچی‌ هاست.پس حالا می‌رویم سراغ پنج دلیلی که این مهاجم گابنی می‌تواند با حضور خود موفقیت چشمگیری را با خود به امارات بیاورد.اوبامیانگ شدیدا به انتقال به شمال لندن نزدیک است و این مهاجم ٢٨ ساله در آخرین بازی هم از ترکیب بوروسیا دورتموند کنار گذاشته شد.باشگاه بوندسلیگایی انتظار رقمی در حدود ۶۰ میلیون پوند را دارد، اما نبود مهاجم جایگزین کار را سخت کرده است و آنها نیم نگاهی به معاوضه اوبامیانگ با اولیویر ژیرو دارند، در یک معامله بازیکن به علاوه پول، که این اتفاق رسما از طرف مسئولان آرسنال رد شد اما باز هم خیلی از خبرگزاری ها انتظار این انتقال رو دارند.اگر اوبامیانگ به آرسنال بپیوندد، از همان ابتدا همه انتظار خواهند داشت جای سانچز را در تیم پر کند.


🔸سرعت
اگرچه اوبا در ماه ژوئن ٢٩ ساله خواهد شد، اما در حال حاضر جزو سریع ترین بازیکنان دنیاست.آرسنال اخیرا در ضد حملات دچار مشکل بوده است و ملی‌پوش گابنی می‌تواند با سرعت خود ترسی در دل تمام مدافعین ایجاد کند که مبادا با کوچک ترین اشتباه توسط او تنبیه شوند.مربیان دورتموند ادعا کرده اند که یک مرتبه سرعت در طی کردن مسافت ٣٠ متر تنها ٣.۷ ثانیه طول کشیده است، که او را از یوسین بولت در سال ٢٠٠٩ که موفق به شکستن رکورد دو صد متر شد، سریع تر می‌کند.بولت مسافت ٣٠ متر را در پیست استادیوم المپیاستادیون برلین در ٣.٧٩ ثانیه طی کرد و صد متر را در ٩.۵٨ ثانیه.هرچند بعید است این ادعا درست باشد، اما هیچکس شکی در مورد سرعت چشمگیر او ندارد.


🔸تمام کنندگی
وقتی در لیگ یک فرانسه به موفقیت دست یافت، همچنان به عنوان وینگر مشغول به بازی بود و شانس بازی به عنوان مهاجم هدف را پیدا می‌کرد.با ادامه‌ی پیشرفت در دورتموند، از وینگر تبدیل به مهاجم مرکزی شد.در این مدت او به بازیکنی بی‌رحم در مقابل دروازه تبدیل شده است، که %۴٨ شوت های داخل چهارچوبش راه به دروازه پیدا کرده اند. در ١٣ گلش در این فصل، هیچکدام خارج از محوطه جریمه به ثمر نرسیده است.


🔸خلاقیت
به جز قابلیت او در کنترل سریع توپ در فضای اندک پشت مدافعین، اوبامیانگ می‌تواند توپ را از جناحین نیز به سرعت به جریان درآورد.او در چهار فصل ١۶ پاس گل ثبت کرده است، اما طوری که او توپ را به پشت محوطه می‌کشاند، فضای مناسبی برای گلزنی دیگر بازیکنان ایجاد می‌کند.به‌ علاوه، از زمانی به زمان دیگر، او می‌تواند از جناحین ارسال های خطرناکی انجام دهد.


🔸گلزنی
بهترین قابلیت اوبامیانگ تمام کنندگی اش است، اما او ذاتا یک تمام کننده نیست. در ٨۴ بازی روی هم برای دیژون، لیل و موناکو، تنها ١٢ گل به ثمر رسانده است.او به شکل چشمگیری در این زمینه در سنت اتین پیشرفت کرد، و در ٩٧ بازی توانست ۴١ گل بزند.و سپس در دورتمند، او تبدیل به یک مهاجم نوک درجه یک شد، با آمار فوق‌العاده ١۴١ گل در ٢١٢ بازی.


🔸بعد جدیدی در تیم
شکل حرکت، سرعت و انرژی‌ ای که این مهاجم ٢٨ ساله با خود به تیم می‌آورد، به توپچی‌ها در حملاتشان کمک بسزایی خواهد کرد.
اگرچه آرسن ونگر نیاز خواهد داشت که بتواند از استعداد گران ترین خرید باشگاه یعنی الکساندر لاکازت و اوبامیانگ در کنار یکدیگر بهترین بهره را ببرد، اما باید این را بدانید که بازیکنان بزرگ راه بازی کردن در کنار یکدیگر را خواهند یافت.اوبامیانگ نه‌ تنها به کمک تیم خواهد آمد بلکه با حضور او رقابت سالمی و مثبتی برای مهاجمان تیم برای کسب جایگاه در ترکیب اصلی ایجاد خواهد کرد.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : Mirror
بازدید: ۱,۶۸۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰