loading
در حال بررسی درخواست شما
راز ورزشگاه آرسنال...
راز ورزشگاه آرسنال...

راز ورزشگاه آرسنال...

در جریان نیمه دوم یکی از دیدارهای آرسنال بازیکن حریف به نام ترویانس در رختکن یک بسته مشکوک را دریافت می‌کند. بازرس اسلاید از اسکاتلند یارد به همراه تام ویتاکر این موضوع را بررسی کردند. جورج الیسون، رییس باشگاه آرسنال این مسئولیت را به عهده آنان سپرد. او هرگز فکر نمی‌کرد درباره این قضیه کتابی نوشته شود و مردم علاقه مند به خواندش باشند.
"راز ورزشگاه آرسنال" نام اولین کتابی است  که توسط لئونارد گریبل نویسنده پرکار انگلیسی درباره آرسنال نوشته شد. او داستان‌هایی با ژانر معمایی می‌نوشت و هر سال بیش از یک کتاب با نام واقعی خود یا به اسم مستعار منتشر می‌کرد.


این کتاب شامل قسمت های جالبی همچون درباره باشگاه، جو موجود میان بازیکنان و احساس هواداران بود. تصویر جلد اصلی کتاب عکسی از الیسون منتشر شده بود که بازیکنان آرسنال در کنارش دیده می‌شدند و او در حال توضیح بازی روی یک تخته بود. این کتاب در سال 1939 تبدیل به یک فیلم شد.


راز استادیوم ارسنال تقریبا اولین فیلمی بود که درباره فوتبال ساخته شد.این فیلم توسط تورالد دیکینسون در سال 1939 در استادیوم تخصصی آرسنال ،هایبری ساخته شد.
موضوع فیلم از یک بازی دوستانه بین تیم فوتبال ارسنال و ترجن  آغاز می شود درحین مسابقه یکی از بازیکنان تیم ترجن میمیرد.معلوم می شود او مسموم شده است و همه به هم تیمی ها و معشوقه سابق اش مشکوک می شوند.از این جا یک بازرس وارد ماجرا می شود .


در واقع داستان کلی فیلم مارا یاد فیلم های کارگاهی مشهوری همچون شرلوک هولمز می اندازد اما چیزی که این فیلم را از همه فیلم های دیگر متمایز می کند فضای واقعی حاکم بر آن است .تمام بازیکنان آرسنال و مربی و رئیس باشگاه در این فیلم در نقش واقعی خود بازی کردند در حقیقت همه چیز دست در دست هم داد تا فیلم به واقعی ترین شکل ممکن ساخته شود.
افرادی همچون کلیف باستین و ادی هاپود از بازیکنان آن زمان ارسنال در فیلم نقش آفرینی کردند اما جرج آلیسون رئیس ان زمان ارسنال فقط در یک سکانس بازی کرد. بازیکنان تیم برنجان بازیکنان تیم فوتبال آماتور برندفورد بودند.


از ماجراهای به یادماندنی بعد از اکران این فیلم اشتباه یک روزنامه نگار فرانسوی بود .که تیتر این فیلم را بصورت یک اتفاق واقعی در روزنامه چاپ کرد. و نوشت: یک بازیکن انگلیسی در جریان یک دیدار در هایبوری، ورزشگاه آرسنال به قتل رسید. اسکاتلند یارد پرونده این جنایت را بر عهده گرفته است. همه بازیکنان به همراه داور مورد بازجویی قرار گرفتند.

 

 

 

مریم تجدد
 

 

 

 

راز استادیوم آرسنال

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۷۷۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰