loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنالِ آرسن ونگر چگونه در یادها باقی خواهد ماند؟
آرسنالِ آرسن ونگر چگونه در یادها باقی خواهد ماند؟

آرسنالِ آرسن ونگر چگونه در یادها باقی خواهد ماند؟

ونگر در روز جمعه تأیید کرد که در پایان فصل، او از سمت سرمربیگری توپچی ها کناره گیری خواهد کرد و او در مدت مربیگریش در این باشگاه توانسته بود قهرمان سه دوره لیگ برتر شود و هفت جام حذفی کسب کند.

مردی فرانسوی 68 سال که اکنون می تواند فصل آخر مربیگریش در آرسنال را تجربه می کند، 22 سال سرمربی توپچی ها بود.

مارتین ساموئل‌خبرنگار ارشد ورزشی دیلی میل در مورد ونگر می گوید:"آرسن ونگر به عنوان کسی که باعث تغییر یک باشگاه و یک فرهنگ فوتبالی شده است به یاد سپرده شده است.او به عنوان کسی که باشگاه را عوض کرد و فرهنگ فوتبال را تغییر داد، به یاد خواهد آمد، هنگامی که ونگر آمد، وضعیت فوتبال انگلیس هرگز مشابه امروز نبود، بازیکنان یا مربیان زیادی وجود ندارد که بتوانید آن را بیان کنید.او دو کار منحصر به فرد در دوره مربیگریش انجام داد، اولین اقدام این بود که آنها در هر فصل برای کسب تمام جامهای ممکن رقابت می کردند، آنها در فینال اروپا حضور پیدا کردند، آنها یک فصل کامل را بدون شکست به پایان رساندند و بعد آن دوره برنده جام حذفی را شدند.

منچسترسیتی این فصل را تماشا کنید، آنها سعی می کنند با بازی زیبا برنده شود، اگر شما بدنبال مرجع این نوع نگرش به فوتبال هستید، به آرسنالِ ونگر اشاره می کنید، نه منچستر یونایتد و یا چلسی که حتی تیم های موفق تری از آرسنالِ ونگر بوده اند.

شما از آرسنالِ ونگر نام می برید، زیرا آنها سعی می کردند در هر بازی فوتبال زیبا را سرلوحه قرار بدهند که این الزاما می توانست با نتیجه هم همراه نشود، آرسنال در نحوه ی بازی کاملا منحصر به فرد بود، اما در اقدام دوم، ونگر برای تیم بسیار دلسوز بود و تکرار نشدنی است..

باشگاه ورزشگاه امارات را ساخت و بودجه نقل و انتقال مناسبی به تیم تعلق نمی گرفت و بسیاری از ستارگان از تیم رفتند، ولی به هوادارن اینگونه نشان داده می شد که او علاقه ای به خرج کردن ندارد، ولی هنوز او جام حذفی را برنده می شد، این برای طرفداران کافی نبود و آنها بیشتر می خواستند.

به کارنامه مائوریسو پوچتینو در تاتنهام نگاهی بکنید، چه اتفاق می افتاد اگر او با تاتنهام موفق به کسب جام حذفی می شد؟ اگر از 4 دوره گذشته جام حذفی، برنده 3 جام می شد.... قطعا برای او و تیمش در شرایط کنونی دستاورد مهمی بود، این دقیقا چیزی بود که ونگر انجام داد و هواداران را راضی نکرد زیرا، انتظارات از او و تیمش بیشتر شده است، پس باید قبول کنیم که ونگر مربی فوق العاده ای بود."


روری اسمیت خبرنگار ارشد فوتبال نیویورک تایمز در مورد ونگر می گوید:"من فکر می کنم زمان مناسب برای پایان دادن به حضور ونگر در تیم، در پایان فصل 2013-2014، با قوت گرفتن تاکتیک دفاع محض و ضد حمله و دفاع اتوبوسی بود، درست قبل از آنکه تاکتیک ونگر ناکار آمد بشود. ناکامی واقعی آرسنال در لیگ در سال 2012-2013 آغاز شد، درست در زمانی که آنها شروع به دور شدن از عنوان قهرمانی لیگ و لیگ قهرمانان کردند.

آنها از آن به بعد، برای تیم پول خرج کردند ولی ونگر نتوانست باشگاه را به اهداف تعیین شده اش برساند، او بیش از حد از دوره خوبش بهره برد و در باشگاه باقی ماند، اما اکنون در زمان خداحافظی، احساسات زیادی بین مردم وجود دارد که حتی عملکرد نچندان خوب احتمالی او را در پایان فصل، تحت شعاع قرا خواهد داد، اما قطعا عملکرد 2 یا 3 سال او بهتر از الان بوده است.

قطعا تیم شکست ناپذیران بزرگترین دستاورد او است اما تیم اول کمی نادیده گرفته شده است، این واقعا چشمان شما را باز کرد و متوجه شدیم چیزی را دیده ایم که قبلا سابقه نداشته است.

او همچنین تحت شرایط خاصی قرار گرفته است، آنها در سال 2003 هنگامی که رومن آبراموویچ پا به لندن گذاشت، تابستان پر ماجرایی را سپری کردند، ونگر سلطه خود را در جزیره آغاز کرده بود، ولی ساخت استادیوم جدید باعث افول آنها و ظهور قدرت های نوظهوری چون چلسی و منچسترسیتی شد، او نمی توانست با آنها رقابت کند و این مشکل دیگری برای او بود.
 
ونگر دین خاصی بر لیگ برتر انگلیس و نه تنها آرسنال، دارد. طرفدارانی که خروج او را می خواستند، باید امروز به او درود بفرستند، او شایستگی یک خداحافظی باشکوه را دارد."


جیسون برت خبرنگار ارشد فوتبال، روزنامه تلگراف در مورد ونگر می گوید:"من در زمان آمدن ونگر به فوتبال انگلیس هم خبرنگار بودم، او را کسی نمی شناخت، آرسن مردی بود که از ژاپن آمده بود، انگلستان را زیر سلطه خود گرفت، او بیگانه ای بود که سبک جدیدی را به انگلستان آورد.

دوره مربیگری او دارای دو بخش است، اما من فکر نمی کنم او نسبت به اولین دوره مربیگریش تغییر بخصوصی  در نحوه مربیگریش انجام داده باشد، فرگوسن پیشرفت کرد اما ونگر بارها و بارها همین کار را انجام داده است، اجتناب ناپذیر است که این موضوع باعث ایجاد رکود شود.

نوع مربیگریی که او در آرسنال انجام می دهد، به اندازه کافی قوی نیست، وقتی پیشرفتی در کار نباشد، این موضوع اجتناب ناپذیر است، او نیاز داشت تا کمی عملکرد خود را اصلاح می کرد، اما او مکرراً یک کار ثابت را انجام  داده است. نقطه قوت او استبداد و لجوج بودن بوده است، و نقطه ضعف او نیز همین لجاجت و استبداد او بوده است، روزی همگان خواهند گفت که او جدا از کاری که در باشگاه انجام داد، یکی از بزرگترین تحلیلگران و تاکتیک دانان فوتبال بوده است.

ما در معرض این خطر قرار داریم که دوره دوم مربیگری حرفه ای را مصادف با حضورش در باشگاه آرسنال بدانیم، اما شما نمی توانید فراموش کنید که او زمانیکه به باشگاه آمد چه کرد، او از ژاپن آمد، کسی او را نمی شناخت، در حال حاضر ولی در همه جهان او را می شناسند. آیا آرسنال می تواند دوباره با آمدن مربی جدید، دوره پرصلابتی را بمانند حضور ونگر را آغاز کند؟ ونگر اما به راهش ادامه خواهد داد و ممکن است به چیزی فراتر از مربیگری صرف خطوط علاقه داشته باشد، او ممکن است به پست مدیر ورزشی یا مربیگری تیم ملی علاقمند باشد. فکر می کنم که او پیشنهاد پاریس سنت ژرمن را رد کرده باشد، اما من مطمئن نیستم که آیا او در انگلستان باقی خواهد ماند، اما مطمئن هستم که او علاقه مند به برعهده گرفت پست مربیگری تیمی خواهد بود."

 





ثبت نام جهت حضور در میتینگ آرسنال - اتلتیکومادرید

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۲/۵
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : SkySports
بازدید: ۷۱۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰