loading
در حال بررسی درخواست شما
 همدلی و اتحاد، پاشنه آشیل آرسنال
 همدلی و اتحاد، پاشنه آشیل آرسنال

همدلی و اتحاد، پاشنه آشیل آرسنال

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال می گوید عدم وجود وحدت بین طرفداران در فصل های اخیر، به این باشگاه آسیب زده است. مرد فرانسوی در روز جمعه اعلام کرد که در پایان این فصل، به همکاری 22 ساله اش با باشگاه آرسنال به عنوان سرمربی، پایان خواهد داد. بعضی از طرفداران باشگاه از عملکرد ونگر ناراضی اند زیرا دو فصل پیاپی است که در بین چهار تیم برتر لیگ جزیره قرار نمی گیرند.

ونگر68 ساله، گفت: "تصویری که ما از باشگاه نشان دادیم، چیزی نیست که واقعیت داشته باشد و من به آن علاقه مند باشم."

روز یکشنبه، آرسنال در مصاف با وستهام به برتری 4-1 دست یافت تا در رتبه ششم لیگ برتر باقی بماند. توپچی ها در فصل گذشته برای اولین بار از زمانی که ونگر وارد باشگاه شد، نتوانست در جمع 4 تیم بالای لیگ قرار بگیرد و در حال حاضر چهار بازی در لیگ باقی مانده است و آنها با 11 امتیاز اختلاف نسبت به تاتنهام، درتعقیب تیم چهارم جدول یعنی تاتنهام قرار دارند.

امید آنها به کسب سهمیه لیگ قهرمانان بر قهرمانی در لیگ اروپا استوار است. طرفدارانی که پلاکارد "ونگر اوت" را در مسابقات آرسنال با خود حمل می کردند، در ماه های اخیر با خالی گذاشتن ورزشگاه  در بازی های خانگی نوع دیگری از اعتراض خود نسبت به عملکرد تیم را نشان دادند.

آرسن ونگر پس از پیروزی یکشنبه در مورد تصمیم خود برای خروج گفت: "من خسته نشدم. من شخصا اعتقاد دارم که، باشگاه آرسنال در سراسر جهان مورد احترام است، بسیار بیشتر از آن چیزی که که اکنون در انگلستان شاهد آن هستیم. طرفداران تصویری از وحدت و همدلی را که من در سراسر جهان می خواستم را به من نشان نمی دادند و این باعث ناراحتی شد زیرا من فکر می کنم باشگاه مورد احترام است."

ونگر، که سه قهرمانی لیگ و هفت جام حذفی را در آرسنال به دست آورد، اضافه کرد: "من عصبانی نیستم و نمی خواهم تیترهای زرد و بی معنی را از آن خود بکنم.

من از جانب طرفداران ناراحت نیستم، فقط احساس می کنم شخصیت تیم در راه آنچه که من فکر می کنم باشگاه ما است، برای من مهم تر از شخص من است. این چیزی است که من می خواهم بگویم، هیچ ارتباطی با طرفداران ندارد، طرفداران خوشحال نیستند، من می توانم این را درک کنم، این کار من است و من باید با آن زندگی کنم، من می توانم آن را بپذیرم."

تحلیل کنفرانس مطبوعاتی جذاب آرسن ونگر توسط ژورنالیست معتبر bbc دیوید اورنستین:"آرسن ونگر برای اولین بار از زمان اعلام این که در پایان فصل از آرسنال خارج خواهد شد، یک کنفرانس مطبوعاتی جذاب را پس از پیروزی توپچی ها در مقابل وستهام برگزار کرد.در میان لحظات همراه با احساسات، نوستالژی و طنز، صحبت جالب و غیر منتظره ای بود که تصمیم وی برای ترک باشگاه را حداقل تا حدی ناشی از شیوه ای دانست که در سالیان اخیر توسط برخی از طرفداران باشگاه با او برخورد شده است.

ونگر به نظر می رسد که  می خواست غیرمستقیم به که رنجی که از عدم اتحاد هواداران، بی حرمتی ها، بنرها و پلاکاردها و اعتراضاتی که نسبت به او انجام شده بود، اشاره کند، به عبارت دیگر، جنبش هواداران به اصطلاح "ونگر اوت" تصویری نادرست از آرسنال را در جهان مخابره کرد که آسیب زننده و ناراحت کننده بود.

پیامی که به سرعت و مشتاقانه منتقل می شد و این بود که وضعیت ناپایدار ایجاد کرده بود، با کناره گیری کردن ونگر، او امیدوار بود که بتواند این موضوع را تصحیح کند و منجر به بازگرداندن اتحاد شود، اتمسفر اطراف تیم را بهبود بخشد و آسیب ها به وجهه جهانی آرسنال را هم بهبود بخشد."

ونگر برای خود جانشینی انتخاب نکرده است! "پس از خروج ونگر چه اتفاقی می افتد؟

مدیران آرسنال می گویند جانشین او 'در اسرع وقت' منصوب می شود و مدیر اجرایی آرسنال ایوان گازیدیس گفت که مربی بعدی آنها  باید 'بی نظیر، شجاع و جسور' باشد.
کارلو آنچلوتی، مربی سابق چلسی، پیشتر به سرمربیگری در آرسنال، ابراز علاقه کرده است، این در حالی است که برندان راجرز، سرمربی سلتیک، گمانه زنی ها مبنی بر پیوست احتمالیش به آرسنال را رد کرده است.

پاتریک ویرا، هافبک سابق آرسنال، می گوید پس از اینکه خبر نامزدی احتمالیش برای تصدی سرمربیگری آرسنال را شنیده است بسیار خرسند شده بود، البته او ذکر کرد که اکنون بعنوان سرمربی تیم نیویورک سیتی 'خوشحال است'.

ونگر می گوید که او جانشینی برای خود انتخاب نخواهد کرد و افزود:  "کار من این است که از تیم، نتایج و امور مالی در نقل و انتقالات مراقبت کنم، کار من این نیست که مربی بعدی را انتخاب کنم."
در پاسخ به این سوال که آیا او دوباره در انگلیس مربیگری خواهد کرد، گفت: "اگر از جنبه عاطفی موضوع از من بپرسید، قطعا برای من بسیار دشوار است.من بسیار به این باشگاه وابسته ام و نمی توانم تصور کنم که به تیم دیگری ملحق شوم، این موضوع برای من بسیار دشوار است."

 





ثبت نام جهت حضور در میتینگ آرسنال - اتلتیکومادرید

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۲/۵
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : BBC
بازدید: ۱,۰۹۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰