loading
در حال بررسی درخواست شما
آلگری با خود چه ویژگی هایی را به آرسنال می آورد؟
آلگری با خود چه ویژگی هایی را به آرسنال می آورد؟

آلگری با خود چه ویژگی هایی را به آرسنال می آورد؟



این مربی 50 ساله ایتالیایی، چهارمین فصل موفق متوالی خود را با یوونتوس سپری می کند و به اسکای اسپورت گفت که در انتهای این فصل درباره آینده کاری اش با باشگاه یوونتوس مذاکره خواهد کرد. از او بعنوان یکی از گزینه های اصلی سرمربی گری آرسنال نیز نام میبرند.
 
کسب موفقیت و جام های متعدد
او دارای کارنامه غنی از نظر کسب جام در دوران مربیگری اش میباشد. او در مدت 8 سال مربیگری در تیمهای بزرگ، 7 جام مهم بدست آوره ​​
است که تا هفته آینده می تواند این عدد را به 9 برساند. تیم یوونتوس همراه با کونته توانست سه بار متوالی قهرمان سری آ ایتالیا شود ولی آلگری در یک قدمی پشت سر گذاشتن او قرار دارد.چهارمین قهرمانی متوالی لیگ توسط یوونتوس و قهرمانی احتمالی کوپا ایتالیا و حضور در فینال لیگ قهرمانان، آلگری را به مربی مهمی در سطح اروپا تبدیل کرده است و مسئولان آرسنال هم انتظار دارند تا با جذب او، چنین عملکردی را از او در باشگاه آرسنال ببینند.

تطبیق پذیری
آلگری یک تیم برنده را  از کونته تحویل گرفت و ابتدا تغییرات خاصی در تیم انجام نداد، اما در سال 2015 آندره آ پیرلو، آرتورو ویدال و کارلوس توز از تیم جدا شدند، در سال 2016 پل پوگبا و آلوارو موراتا از تیم جدا شدند و در تابستان گذشته نیز، تیم یوونتوس بونوچی و دنی آلوز را از دست داد. اما یوونتوس، روز به روز قوی تر شد. یوونتوس با تاکتیک جدید و خریدهای جدیدی مانند دیبالا، الکس ساندروو هیگواین و با رهبری آلگری، توانست یک تیم با روحیه تیمی فوق العاده را تشکیل دهد. او از تغییرات هراس ندارد و به استقبال هر تغییری می رود و از گرفتن تصمیمات دشوار واهمه ای ندارد.در آرسنال به عنوان باشگاهی که در سالیان اخیر ید طولایی در از دست دادن ستارگانش دارد، این ویژگی تطبیق پذیری آلگری می تواند بسیار راهگشا باشد.

درک تاکتیکی
او بیش از آنکه بخواهد مربیی مدرن و هماهنگ با ابزارهای مدرن مربیگری باشد، مربی ای متکی بر غریزه و طبیعت فوتبال است. در دنیای کنونی، شاید این سبک مربی گری بسیار عجیب بنظر بیاید ولی قطعا تاکنون نشان داده است که سبک درستی است. البته او ناکامی هایی را در فینال لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا و رئال مادرید تجربه کرده است ولی او استاد بازی تاکتیکی است و در بیشتر مواقع هم موفق بوده است. بهترین مثال شاید بازی این فصل آنها با تاتنهام در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان باشد، جایی که یوونتوس در وضعیت بدی در ومبلی قرار داشت ولی با یکسری تغییرات تاکتیکی و تعویض بازیکنان، به ناگاه نتیجه را به نفع خود برگرداند. تیمهای تحت رهبری آلگری همیشه چشم نواز بازی نمی کنند ولی به گفته زلاتان ابراهیموویج شاگرد او در میلان: " او می داند که چکار کند تا برنده بازی باشد."

نظم و انضباط و مدیریت بازیکنان
او میگوید:" من خود را بعنوان یک مربی جوان میبینم که آموزش دادن را دوست دارد. لذت حقیقی زندگی من این است. من دوست دارم بازیکنان تحت رهبریم را بهتر و باهوش تر تربیت کنم."

جوانان ترکیب آرسنال قطعا می توانند از سبک مربیگری آلگری استفاده کنند. توپچی ها اشتباهات فردی فراوانی دارند و از نظر انضباط و انعطاف پذیری تاکتیکی هم مشکلات شدیدی دارند، اما مربیگری آلگری میتواند عملکرد و کیفیت آنها را به صورت فردی و جمعی بهبود ببخشد. رکوردهای دفاعی خوب او در یوونتوس و میلان بسیار مشهود بوده است. او می تواند به دفاع آسیب پذیر فعلی آرسنال نظم و کیفیت و تاکتیک ببخشد.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۲/۲۱
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : SkySports
بازدید: ۱,۳۶۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰