loading
در حال بررسی درخواست شما
"طرح و برنامه من در آرسنال"
"طرح و برنامه من در آرسنال"

"طرح و برنامه من در آرسنال"

شاید پیش از انتخاب اونای امری به‌عنوان سرمربی جدید آرسنال، با ۱۰ نفر دیگر هم مذاکره شده بود و حالا باوجود گذشت تنها ۱۱ هفته از حضور او روی نیمکت تیم، رویکردش کاملاً درحال روشن شدن است.
 
در مصاحبه‌ای اختصاصی با اسکای اسپرتس، امری بطور مفصل درباره مصاحبه شغلی‌اش درمقابل تصمیم‌گیرندگان آرسنال صحبت کرده است و آنکه چه چیزی موجب شده است نظر مساعد آنها را جلب کند.
 
"سبک ما این است که در بازی با توپ پیشقدم باشیم، کارهای ترکیبی انجام دهیم، و نبض بازی را بوسیله مالکیت توپ در اختیار بگیریم. بنابراین فضا در اختیار ما قرار خواهد گرفت، و در حملات تهاجمی خواهیم بود.
 
"از نظر دفاعی: اولین چیزی که در اولویت قرار دارد، بازپس گیری توپ در سریع‌ترین زمان ممکن است. اما برای این برهه در بازی باید خود را بیشتر آماده کنیم. گفتنش از انجام دادنش خیلی ساده‌تر است. ما به زمان نیاز داریم، اما درحال حاضر راضی هستم زیرا به‌نظرم بازیکنان درحال پیشرفت هستند.
 
"ما به دو چیز احتیاج داریم: بازیکنان با کیفیت، که در ترکیبمان وجود دارند، و سپس سازماندهی. به‌نظرم درکنار یکدیگر می‌توانیم پیشرفت کنیم و به روش خودمان به پیروزی دست یابیم. تکرار می‌کنم: اول سازماندهی، بعد بازی."
 
آرسنالِ آرسن ونگر بارها بخاطر بالا بازی کردن و غفلت از مسئولیت‌های دفاعی، مورد انتقاد قرار می‌گرفت. امری می‌خواهد که درصورت نیاز مدافعین همچون مهاجم عمل کنند، و مهاجمین نیز مانند یک مدافع، و شکاف موجود در میانه زمین توسط بازیکنان دونده و پرتلاش پر شود.
 
باتوجه به بازیکنانی که در تابستان جذب کرده است - برند لنو در پست دروازه‌بان، استفان لیختشتاینر و سوکراتیس پاپاستاتوپولوس در خط دفاعی، و لوکاس توریرا و متیو گوئندوزی در خط میانی - هدف امری برقراری تعادل در تیم است.
 
"وقتی که به یک موقعیت حمله فکر می‌کنیم، از دروازه‌بان می‌خواهم که به آن فکر کند، زیرا او اولین نفر است. همانطور که وقتی دفاع می‌کنیم، انتظار دارم که مهاجمین ما با خود بگویند 'ما باید از دروازه‌بان محافظت کنیم'. می‌خواهم این دو لحظه برای تمام بازیکنان یکسان باشد.
 
"هر بازیکن دارای این کیفیت است، ویژگی‌ای که به تیم به‌عنوان یک مجموعه کمک می‌کند. برای من این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است."
 
عملکرد تیم در بازی‌های پیش‌فصل، همچون تسلط امری بر روی زبان انگلیسی، پیشرفت چشمگیری داشته است و ذهنیت پیرامون باشگاه مثبت است. کسب مقام قهرمانی بعد از مدت‌ها تنها چیزی است که می‌تواند هواداران امیدوارِ آرسنال را خشنود کند، اما امری مکرراً به اهمیت ارتباط میان بازیکنان و هواداران اشاره کرده است، ارتباطی که در چند فصل اخیر به‌شدت تضعیف شده است. البته که کسب عنوان قهرمانی می‌تواند به ترمیم این ارتباط کمک کند.
 
"مشخص است، هدف باشگاه دستیابی به قهرمانی و کسب عناوین مختلف است. اما برای من، لذت بردن از بازی اهمیت دارد.
 
"می‌خواهم بازیکنان و هواداران همگی این را حس کنند، و از هر بازی لذت ببرند، تمام لحظات استادیوم را بیاد داشته باشند، و این راهی است که تیم می‌تواند علاقه را به قلب هواداران تزریق کند."
 
پس از کسب رتبه ششم در فصل گذشته، دستیابی به چه رتبه‌ای در این فصل را باید به‌عنوان موفقیت تلقی کرد؟
 
"موفقیت یعنی رشد و پیشرفت، ساختن یک تیم با شخصیت، و سپس کسب پیروزی. می‌خواهم با شخصیت مناسب و داشتن حمایت هواداران به این هدف نائل شوم. رویکرد ما بدین شکل است، تیمی با اشتیاق، با کیفیت، و سازماندهی شده. با این ویژگی‌ها می‌توانیم در آینده به پیروزی برسیم."
 
با قضاوت کردن بازی‌های پیش‌فصل، می‌توان گفت که امری به این طرح و برنامه‌ها دست یافته است. حالا همه چیز وابسته به نتایج است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۵/۱۹
به قلم سپهر بهارلویی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Sky Sports
بازدید: ۱,۱۶۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰