loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه اختصاصی را با مربی سابق آرسنال، ونگر
مصاحبه اختصاصی را با مربی سابق آرسنال، ونگر

مصاحبه اختصاصی را با مربی سابق آرسنال، ونگر



کرس مارتین، مصاحبه اختصاصی را با مربی سابق آرسنال، که اکنون برای گذراندن تعطیلاتش در سنت فلورن در کورسیکا حضور دارد، ترتیب داده است. که خواندن آن خالی از لطف نیست.

🔹درباره برنامه آینده او
من تصمیم گرفتم که تصمیمی نگیرم. برای مدت زیادی درگیر مسائل فوتبال بوده ام و تصمیم گرفتم که مدتی به خود استراحت دهم و به خود قول دادم تا ماه سپتامبر تصمیمی اتخاذ نکنم.

🔹آیا میخواهید تا یک تغییر رویکرد آشکار در زندگی خود بدهید، بعنوان مثال، بدلیل علاقه به تاریخ، باستان شناس شوید و یا شانس خود را در سیاست محک بزنید؟
برای مقوله باستان شناسی باید بگویم که من اطلاعات کافیی در مورد ترکیبات خاک ندارم. حتی در زمینه سیاست هم، سر رشته خاصی ندارم. چیزی که من در حرفه مربیگری بدان علاقه دارم، داشتن تئوری و  فلسفه است، و باید بلافاصله در روزهای بازی آنرا در معرض آزمایش گذاشت تا دید که نتیجه آن چه میباشد. اما در سیاست اثرپذیری مسائل تئوریک برروی چیزی که در واقعیت رخ می دهد، پروسه طولانی تری است.

🔹آیا در مقطعی از زندگی خود احساس قربانی بودن را داشته اید؟
بله. احساساتی بودن یک عمل خودخواهانه است. وقتی که شما احساسی و پرشور هستین، شما از وقتی که باید برای کسانی که دوستشان دارید اختصاص دهید کم میکنید و  بدان کار خاص میپردازید.

🔹درباره تیری آنری و کاندید شدن او برای مربیگری بوردو
بله او می خواهد تا مربیگری کند.، او باهوش است و کیفیتهای لازم برای تبدیل شدن به یک مربی خوب را دارد. سوالی که اکنون پیش می آید، آن است که او می تواند زندگی خود را فدای مربیگری حرفه ای کند یا خیر.

🔹درباره جام جهانی روسیه
 من تمام جام جهانی را بعنوان کارشناس در اختیار شبکه بین اسپورت بودم و پنج سفر از پاریس به مسکو داشتم. قبل از شروع رقابتها ترس عجیبی ما را فراگرفته بود، به مانند کسی که به داخل سینما میرود و میشنود که انگار قرار است یک فیلم بی کیفیت را ببیند.

اما وقتی که رقابتها شروع شد، همه به صورت مثبت شگفت زده شدند.  سطح مدیریت و برنامه ریزی مسابقات و همچنین سطح فرهنگ و سواد شهروندان مسکو بسیار بالا و عالی بود.
در مورد مسابقات هم باید بگویم که متاسفانه بازیها شبیه رقابتهای اروپایی با یک مهمان بعنوان بزریل بود. نمایندگان قاره آفریقا و آسیا شگفتی خاصی را خلق نکردند و باقی نمایندگان آمریکای جنوبی نیز، جاه طلبی لازم را برای رسیدن به اهداف بزرگ در خود نداشتند.
فرانسه تنها تیمی بود که به نقطه اوج خود رسید. باید گفت، تیمها خوب شروع کردند اما به سرعت افت کردند، اما فرانسه نشان داد که در هربازی در حال پیشرفت است. من فکر میکنم، به این دلیل قهرمان شدیم که روحیه برتری خواهی و روحیه تیمی خوبی در کنار وضعیت بدنی خوب داشتیم. باید بگویم که از ابتدا فرانسه تیم مورد علاقه من بود، زیرا بهترین تعادل تاکنیکی و قدرت فیزیکی را در آنها دیده بودم.

🔹درباره تعطیلات
بهتر از آن چیزی است که من فکر میکردم. وقتی که شما دوران پرفشاری را گذراندید همیشه از بیهودگی وحشت دارید. اما من سریعا توانستم خود را با شرایط جدید وقف بدهم . من ورزش میکنم، با دوستانم وقت میگذارنم و ساعتها باهم درباره زندگی و آینده صحبت میکنیم و کنارهم غذا میخوریم. من هر روز مطالعه میکنم و اکنون نیز در حال مطالعه کتابی بنام " من با یک کمونیست ازدواج کردم." اثر فیلیپ راث میباشم.
 


🔹درباره چیزی که او بیش از همه به آن افتخار میکند.
افتخار کردن هرگز معنای عام خود را برای من نداشته است. افتخار برای من یعنی اینکه، من همیشه با ارزشهایی که برای آنها ارزش قائل بودم از جمله: احترام به مردم، حرفه ای گری، راستی و درستی و مسئولیت پذیری؛ زندگی کرده ام. البته من هرگز نمیگویم که در این زمینه ها بدون خطا بوده ام، اما کارهایی هم بوده است که همیشه افسوس میخورم که چرا آنها را انجام ندادم.
از طرف دیگر هیچ عذاب وجدانی ندارم زیرا همیشه به ارزشهایی که اعتقاد دارم که درست هستند و در ورزش و خصوصا در ورزش حرفه ای مهم هستند، پایند بوده ام.

🔹درباره فصل بدون شکست
آن عملکرد نشانگر سطح بالایی از هماهنگی و ثبات و تمرکز میباشد. حقیقت آن است که من نیز کاملا و بدرستی به باشگاه متعهد بودم. در حالت ایده آل باید بگویم که یک مربی باید بتواند بر روند پیشرفت بازیکنان، سبک بازی و نتایج، ساختار و اندازه باشگاه تاثیرگذار باشد.
در کل باید گفت این تاثیر به درصد کارآیی شما و مدت زمان حضور شما در باشگاه و البته قدرتی که شما در باشگاه دارید، بازمیگردد.

🔹مجسمه برنزی ای از صورت شما در ورزشگاه امارات ساخته شده است، از نظر شما این موضوع امر مهمی نیست؟
من ترجیح میدهم تا زنده باشم تا اینکه یک مجسمه باشم. اما ایده جالبی بود.

🔹آیا دوست داشتید که لقب شوالیه را دریافت کنید؟
این مسئله مجاز نیست.من حکم امپراطوری بریتانیا را دریافت کردم که بالاترین حکمی است که میشد به یک خارجی داده شود.

🔹آیا تاکنون با ملکه انگلستان دیدار داشته اید؟
بله، بارها با او دیدار کرده ام، او خیلی خوب فرانسوی صحبت میکند. خاطره انگیز ترین زمان برای من در کاخ وینزور، زمانی بود که ژاک شیراک، رئیس جمهور آن زمان فرانسه به ضیافت شامی دعوت شده بود تا روابط دوستانه دو کشور انگلستان و فرانسه از سر گرفته شود.
من احساس کردم که جزئی از یک رویداد تاریخی هستم و برای من بسیار جالب و غرورانگیز بود.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۵/۳۰
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : French Football News
بازدید: ۱,۰۰۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰