loading
در حال بررسی درخواست شما
بررسی وضعیت بازیکنان آرسنال زیر نظر امری
بررسی وضعیت بازیکنان آرسنال زیر نظر امری

بررسی وضعیت بازیکنان آرسنال زیر نظر امری



اولین بازی سرمربی اسپانیایی در برابر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و شاگردان پپ گواردیولا با نمایشی ضعیف و شکست دو بر صفر در امارات به پایان رسید. دومین بازی توپچی ها نیز در این فصل در استمفورد بریج و با شکست همراه بود؛ جایی که آنها ابتدا با دو گل از حریف سنتی خود عقب افتادند اما دو گل زدند ولی در پایان با گل دقایق آخر مارکوس آلونسو بازی را واگذار کردند. هر چند نتایج دو بازی گذشته امیدوارکننده نیست، اما برای مثال با دیدن اینکه در گل دوم ایوبی در بازی مقابل چلسی تیم با ثبت نوزده پاس به گل رسید چراغ آینده را برای هواداران آرسنال روشن نگه می دارد.

📌با نگاهی به ترکیب تیم آرسنال و تاکتیک های مربی جدید، می توان سه بازیکن را مشخص کرد که می توانند تحت هدایت امری بدرخشند و سه بازیکن که می توانند تحت هدایت او متحمل سختی بشوند.

➖1. متئو گوئندوزی: درخشش ✅

با نوزده سال سن، گوئندوزی بی تجربه ترین بازیکن آرسنال است که در دو بازی اخیر در ترکیب آرسنال به بازی رفته است. هنگام امضای قرارداد با او به نظر می رسید لوکاس توریرا نفر اول این پست باشد و گوئندوزی "یکی برای آینده" باشد. هر چند، ملی پوش جوان فرانسوی بالاتر از حد انتظار برای امری ظاهر شده است و هر وظیفه ای که به او سپرده می شود را به خوبی انجام می دهد. گوئندوزی به خوبی در پست خود جای افتاده و آمار نیز حاکی از این هستند؛ 84 پاس کامل شده و 139 لمس توپ به خوبی آمادگی او و اشتیاقش برای مالکیت توپ را نشان می دهد. هنگامی که کار به محاسبه قطع توپ و تکل می رسد نیز جوان فرانسوی نفر اول آمار است؛ 9 قطع توپ و 8 تکل صحیح امید محور جدیدی را در خط هافبک به توپچی ها می دهد. هر چند برای قضاوت هنوز زود است، اما اگر هافبک سابق لوریان به همین منوال به کارش ادامه دهد، بعضی از بازیکنان بزرگسال آرسنال می توانند برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دچار مشکل شوند.

➖2. گرانیت ژاکا: سختی ❎

در تضاد خیلی بزرگ با هم بازی 19 ساله اش، گرانیت ژاکا شروع سختی را در این فصل داشته است. با توجه به حدود 300 بازی باشگاهی و 66 بازی ملی برای سوییس، باید کسی باشد که راه را به گوئندوزی نشان می دهد. متاسفانه این تنها مسئله برای آرسنال نبوده است. پس از یورو 2016 و پیوستن به جمع توپچی ها بازیکن سابق بروسیا مونشن گلادباخ دو فصل تقریبا ناموفق را در این تیم سپری کرده است. دادن 14 پاس اشتباه در دو بازی گذشته و داشتن رده چهارم در تیم و رده دوم بین هافبکها از این نظر (مخیتاریان با 17 پاس اول است اما به دلیل نوع بازی ریسکی او قابل توجیه است) نشانگر ضعف ژاکا در این پست است. از دست دادن مالیکتهای او به نکته ای نگران کننده برای هواداران آرسنال تبدیل شده است؛ چون هنگام بازی سازی از دفاع او اولین گزینه برای دریافت پاس در خط هافبک از مدافعان است. این نگرانی به راحتی در بازی مقابل منچستر سیتی و چلسی در مقابل هافبکهایی چون کانته و بارکلی قابل مشاهده بود. بار زیادی از وظایف دفاعی تیم همانطور که انتظار می رفت، بر دوش گوئندوزی است اما این بازیکن (گوئندوزی) در انجام وظایف دفاعی قابل اطمینان تر از ژاکا نشان داده است. با وجود لوکاس توریرا به عنوان هافبک با سبک بازی پرسی، که در تیم ملی اروگوئه و در جام جهانی بازی درخشانی را از خود به نمایش گذاشت، به نظر نمی رسد ژاکا فرصت بیشتری را برای اثبات حضور خودش در ترکیب و تحمیل خودش به ترکیب اونای امری را داشته باشد.

➖3. هنریخ مخیتاریان: درخشش✅

از هافبک ارمنی از شروع دوران حضورش در آرسنال به عنوان "خوب و بد" یاد شده است. بله؛ بازیون سابق دورتموند و یونایتد بیشترین پاس از دست رفته را در تیم ثبت کرده است. هر چند، او نفر اصلی خلق موقعیت در آرسنال نیز به شمار می رود و معمولا توپ را هنگام حمله و حین رساندن توپ به هم تیمی هایش برای خلق موقعیت توپ را از دست می دهد.

در حقیقت، این آمار وقتی به چشم می آید که می بینیم تا به اینجای کار او بیشتر از هر بازیکن دیگری موفق به ایجاد موقعیت برای آرسنال شده است. نردیک ترین نفرات به او با دو بار خلق موقعیت هستند. در مقابل چلسی، مخیتاریان به خوبی نشان داد که شکیبایی ذهنی بالایی دارد و قادر است تا خیلی سریع از اشتباهاتش بگذرد. در نیمه اول مخیتاریان شوتی را به سمت دروازه حریف روانه کرد که به تیرک خورد؛ هر چند به نظر می رسید گل کردن این توپ راحت تر باشد. هر چند، قبل از به پایان رسیدن نیمه و در دقیقه 37 مخیتاریان گل اول تیم را به ثمر رساند و چهار دقیقه بعد پاس گل را برای الکس ایوبی فراهم کرد. مخیتاریان نیاز دارد تا کمی چاشنی دفاع را به بازی اش برای کمک به بلرین در سمت راست اضافه کند اما او ترکیبی از تکنیک و توانایی مد نظر امری رابرای انتخاب بازیکن دارد.

➖4. مسوت اوزیل: سختی ❎

اوزیل که تا به اینجای کار 198 بازی با لباس آرسنال را ثبت کرده است، در دو بازی آغازین لیگ موفق به اثبات توانایی هایش نشده و صرفا سایه ای از او و توانایی هایی که می دانیم دارد را به نمایش گذاشته است. علی رغم 158 دقیقه بازی در دو بازی ابتدایی این فصل، او تنها دو موقعیت را برای هم تیمی هایش ساخته است که هر دو مقابل منچستر سیتی و در بازی آغازین بوده است. اوزیل تا به اینجا در سیستم امری گم به نظر می رسد و تا به اینجا نیز در دو پست غیرتخصصی اش استفاده شده است. شماره ده جدید آرسنال به نظر می رسد که برای به چالش کشیدن ارون رمزی برای جایگاهش در ترکیب اصلی آماده باشد. هر چند که دست او در زمین باید باز باشد، او نیاز دارد تا نشان دهد که می تواند در عقب به اندازه توانایی های کشنده اش! در یک سوم جلویی زمین ظاهر شود. اونای امری از بازیهای آینده برای مشخص کردن جایگاه اوزیل استفاده خواهد کرد، هر چند اگر جایگاهی برای او متصور باشد.

➖5. پیر امریک اوبامیانگ: درخشش✅

اوبامیانگ به دنبال افزودن گل به 10 گلی است که سال گذشته و در نیم فصل دوم در 14 بازی برای آرسنال به ثمر رساند. نشانه های اولیه خوب به نظر می رسند. اوبامیانگ پنج شوت را در دو بازی ابتدایی لیگ داشت که دو تا از آنها به عنوان "موقعیت بزرگ" تلقی شدند. اوبامیانگ باید به دلیل از دست دادن موقعیت هایش انتقاد شود، به خصوص ضربه ای که دروازه خالی را به بالای تیرک افقی زد اما او در این موقعیت ها قرار می گیرد و بازیکنی با رکورد او به نظر نمی رسد بیشتر از این بخواهد موقعیت ها را خراب کند. سیستم بازی High press امری کاملا مناسب اوبامیانگ است؛ زیرا که او با همین سبک بازی کاملا آشناست و توانسته در 213 بازی 141 گل را در تیم بروسیا دورتموند با همین تاکتیک به ثمر برساند. او موقعیتهای زیادی به دست می آورد و موقعیتهای زیادی را نیز از دست می دهد اما او یکی از بهترین مهاجمان اروپاست و با توجه به آشنایی با سبک بازی پادشاهان شمال لندن کمک زیادی را به آنها خواهد کرد.

➖6. پتر چک: سختی ✅

انتقادات زیادی در سالهای اخیر به دلیل افت محسوسش به او وارد شده است. او که سابقه قهرمانی لیگ برتر را دارد، هنوز هم شوت گیر قهاری است اما مهارت های او در پوشش دروازه یا گرفتن توپها به سرعت قبل نیست. به نظر می رسد چک با سبک بازی امری نیز مشکل داشته باشد؛ چرا که این سبک بازی مستلزم شروع بازی سازی از دروازه بان و دادن پاسهای متعدد از سمت او است. این مشکل در همین دو بازی اول لیگ مشهود بود؛ جایی که چک در بازی مقابل منچستر سیتی هنگام پاس کاری با شکدران موستافی نزدیک بود توپ را وارد دروازه خودی کند. هر چند توییت مسخره کننده صفحه انگلیسی بایر لورکوزن بی مورد بود. چک بیشتری تعداد پاس و لمس توپ را در لیگ برتر تا به اینجا به اسم خود ثبت کرده است؛ 56 پاس و 106 لمس توپ. با نگاهی به دروازه بانان "بیگ 6" لیگ جزیره می بینیم از نظر آمار پاس اشتباه، چک (22) تنها داوید ده خیا را بدتر از خودش می بیند (26)، در حالیکه الیسون بکر از لیورپول تنها با 4 پاس اشتباه بهترین آمار را از این حیث دارد. برند لنو به دلیل توانایی هایش در بازی با پا خریداری شد و این در حالی است که اگر امری بیشتر به چک فشار بیاورد، ضعفهای او می تواند بیشتر به چشم بیاید و جایش را لنویی بدهد که بازی با دست ضعیف تری نسبت به بازی با پاهایش دارد.



🔺ترجمه اختصاصی از مجله آرسنال

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۶/۴
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : اسکواکا
بازدید: ۱,۱۱۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰