loading
در حال بررسی درخواست شما
اوبامیانگ و لاکازت باهم جواب میدهند
اوبامیانگ و لاکازت باهم جواب میدهند

اوبامیانگ و لاکازت باهم جواب میدهند

 آرسنال در بازی با کاردیف بسیار روان تر بازی گرد وقتیکه اوبامیانگ از مرکز به کناره ها برده شد و لاکازت در نوک پیکان قرار گرفت . هیچ شکی وجود ندارد که آرسنال به دلیل این جاگیری لاکازت توانست بازی را ببرد . لاکازت گل اول برای اوبامیانگ را ساخت و 10 دقیقه بعد آرسنال را در بازی پیش انداخت تا تیم با 3 امتیاز کاردیف را ترک کند .

لاکازت پس به میدان آمدن بعنوان یار تعویضی در بازی برابر من سیتی و وستهام و چلسی اولین حضور خود در ترکیب ابتدایی را در فصل جدید تجربه میکرد . او نه تنها نا امید نشد بلکه در بازی با کاردیف توانست آنچنان عملکردی به جا بگذارد که بهترین بازیکن زمین شود .

مسلما آرسنال با اوبامیانگ و لاکازت در کنار هم بسیار تهدیدکننده تر است . وقتیکه اوبامیانگ به کناره میرود میتواند با سرعت خود مدافعان کناری حریف را آزار دهد که در بازی با نیوکاسل در فصل پیش مشخص بود . بهترین عملکرد اوبامیانگ در آرسنال زمانی بوده که او در کناره باز یمیکرده تا بتواند هم از زوایای بسته تهدید و به سمت دروازه شوت کند و هم بتواند از توپهایی که به کنار میآیند موقعیت سازی کنند .

رفتن اوبامیانگ به کناره ها برای لاکازت هم خوب است . لاکازت میتواند با سرعت خود در ضد حمله ها مدافعان را پشت سر بگذارد و همچنین زمانیکه پشت به دروازه است برای دیگر بازیکنان موقعیت فراهم کند . او توانسته 2.9 پاس کلیدی در هربازی بطور متوسط ثبت کند که بالاترین در بین بازیکنان آرسنال است

لاکازت میتواند ترکیبِ آرسنال و بازی تهاجمی این تیم را در سیستم 4-2-3-1 مورد استفاده امری به هم گره بزند ( در کنار هم نگه دارد ) بخصوص با ترافیک بازیکنانی که امری در ترکیب و نیمکت خود برای پستهای یک سوم پایانی دارد .

در بازی با کاردیف امری برای حمله یک گروه سه نفره را پشت سر لاکازت قرار داد : اوزیل و رمزی و اوبامیانگ . هرکدام از این سه نفر چیزهای متفاوتی را به ترکیب و سبک بازی اضافه میکردند . همچنین حضور اوبامیانگ پشت سر لاکازت یا کنار او میتواند تمرکز مدافعان حرف را برهم زده و از روی لاکازت بردارد تا او بتواند بهتر به وظیفه اش عمل کند . اوبامیانگ پشت سر خود ناچو مونرئال را در پست دفاع چپ دارد که نسبتا خوب و است و برخلاف بلرین زیاد به جلو حرکت نمیکند پس اوبامیانگ میتواند بدون ترس از ضعف دفاعی در پشت سر خودش به جلو برود و به مدافعان حریف فشار بیاورد

عجیب نیست اگر آرسنال موفقیت بیشتری با لاکازت داشته باشد . در لیگ برتر درصد بردهای آرسنال وقتی لاکازت بوده از 33% به 59% رسیده است و گلهای بیشتری به ثمر رسیده یعنی 2.19 گل زمانیکه لاکازت بوده و 1.53 گل در غیاب او . این موضوع به خوبی میتواندخبر از خوش یمن بودن این انتقال دهد . لاکازت قرار بود به اتلتیکو مادرید برود ولی محرومیت اتلتیکو از انتقالات او را لندن فرستاد .
 امری مسلما دلایل خود را برای بازی ندادن به لاکازت از ابتدا در سه بازی آغازین لیگ برتر دارد ولی سخت است که دلیل مشخصی برای بازی ندادن به او و نگه داشتنش روی نیمکت در بازیهای آینده داشته باشد . لاکازت فوروارد ایده آل و مناسبی برای آرسنال است و این عملکرد زمانیکه او در نوک پیکان هجومی آرسنال باشد و اوزیل پشت سر او و اوبامیانگ در کنار او قرار گیرند میتواند بهتر جلوه پیدا کند .

لاکازت بارها و بارها در لیگ فرانسه نشان داده که در نقش مهاجم تک و تنها در نوک حمله استعداد بالقوه ای در دو زمینه دارد یعنی هم گلزن بسیار قهاریست و هم میتواند به خوبی برای هم تیمیهایش موقعیت سازی کند . این موضوع میتواند امری را ترغیب کند تا به سیستمهای تهاجمی مشابه روی بیاورد تا بهترین نتیجه را از لاکازت بگیرد .

اوبامیانگ قبلا معمولا در پست مهاجم نوک بازی میکرده البته یورگن کلوپ گاهی در دورتموند و در حضور لواندوفسکی او را در نقش وینگر استفاده میکرد . بعید است که اوبامیانگ مخالف حضور لاکازت در نوک باشد مگر اینکه نمایش ضعیف کننده ای از لاکازت امری را مجاب کند تا اوبامیانگ را به نوک ببرد . ولی بازی آنها بدون توپ یا با توپ نشان داده که بهترین گزینه اینست که لاکازت نوک و اوبامیانگ در کنار باشد .



به قلم نیما از arsenali

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۶/۲۰
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر رسانه‌ها
منبع : ESPN
بازدید: ۱,۴۱۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰