loading
در حال بررسی درخواست شما
آنان که باید نگران گازدیس باشند، میلانی‌ها هستند
آنان که باید نگران گازدیس باشند، میلانی‌ها هستند

آنان که باید نگران گازدیس باشند، میلانی‌ها هستند

"ما پستی و بلندی های فوتبالی زیادی را باهم پشت سر گذاشتیم و من افتخار میکنم که بگویم که نقشی در این باشگاه داشتم و با هواداران فوق العاده ای تیم را همیشه بخاطر خواهم سپرد."

این قسمتی از نامه خداحافظی گازیدیس خطاب به هواداران آرسنال بود و باشگاه در نهایت خروج او و رفتن به آث میلان را رسما اعلام کرد.

گازیدیس 54 ساله یک سخنران خوب بود و می دانست که کلمات را چگونه پشت سر هم بچیند تا در هرشرایطی چهره خوبی از خود نشان دهد. اما ارسال پیام برای هواداران، نشانگر شخصیت و باور غلط او درباره اکثریت هواداران است، زیرا هواداران زیاد از رفتن او نگران نیستند.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این تصمیم نشان می دهد که گازیدیس در آرسنال موفق نبوده است و هواداران نباید از رفتن او ناراحت باشند. در واقع این یک فرصت برای تیم است تا پیشرفت کند و سانلهی و ونکتشام سکان را بدست بگیرند.

گازیدیس به مدت 9 سال در آرسنال بود و در این زمان تنها دستاورد او را می توان هدایت باشگاه بسوی جدایی از ونگر در طی 12ماه گذشته برشمرد. و میتوان این موضوع را تنها اقدام قابل ذکر او در 9 سال حضورش در باشگاه دانست.

اسون میسلینتات به عنوان مسئول نقل و انتقالات باشگاه، دارن بورگس بعوان مسئول نظارت بر عملکرد تیم و رائول سانلهی بعنوان مسئول فوتبال باشگاه و افراد جدید دیگری به باشگاه آورده شدند تا بتوانند اقدامات لازم برای خروج ونگر و جانشینی او را بخوبی مدیریت کنند.با این ترکیب جدید در بخش مسئولین باشگاه، ونگر بخوبی دانست که گازیدیس جای او را برای جلو بردن باشگاه گرفته است و باید به دوران 21 ساله حضورش در باشگاه پایان دهد.

"البته که این تصمیم برای من بسیار مشکل است، شاید دشوارترین تصمیم کل زندگی‌ام بوده است، اما معتقدم بعد از ده سال حضور، این زمان مناسبی بود تا با کناره‌گیری‌ام به نیروی جدید اجازه ورود بدهم که با انرژی و ایده‌هایشان باشگاه را به‌سوی دوره جدیدی هدایت کنند." او این صحبت را در حالی بیان کرد که مشخص است که او به این دلیل به ایتالیا می رود چون حقوق و مزایای بیشتری میگیرد و بیشتر می تواند به چشم بیاید.

او از سال 2009، در تمام سختی ها پشت ونگر پنهان شده بود و خود را کنار کشیده بود و او را سیبل تمام انتقادات قرارداده بود. اما اکنون که همه می دانند که امری انتخاب او بوده است و مسئول شکل مدیریتی جدید تیم است، بدون اینکه حتی منتظر نتیجه گیری یا عدم نتیجه گیری بماند، باشگاه را ترک می کند. و این غیرممکن است که نگوییم کاری که او انجام داده است، فارغ از نتیجه، فرار به جلو میباشد.

آیا واقعا میراث خاصی را از خود در تیم قرار داده است؟ پاسخ به این پرسش بسیار دشوار است.  در سال 2009،ارزش یک سهم  باشکاه چیزی در حدود 7/5 هزار پوند بود که اکنون به چیزی در حدود 28هزار پوند رسیده است. اما این رشد با توجه به افزایش سود حق پخش تلویزیونی و حق لیگ برتر و باقی باشگاهها با شرایط مشابه، یک شکست کامل بشمار می آید.

گازیدیس باشگاه را در شرایطی رها کرد که از نظر اقتصادی کیلومترها با رقبای لیگ برتریش فاصله پیدا کرده است و فصل قبل با کسب رتبه ششم، بدترین رتبه تیم را در دو دهه اخیر کسب کرده است. صحبتهای او در سال 2012 در توجیح توان تیم برای رقابت با تیمهایی مانند بایرن را به یاد دارید؟

در نهایت ایوان از تو خداحافظی می کنیم و از 9 سال حضورت در باشگاه قدردانی میکنیم و باید دید که او در میلان چه خواهد کرد.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۶/۲۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Football London
بازدید: ۱,۲۶۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰