loading
در حال بررسی درخواست شما
اونای امری چگونه آرسنال را متحول کرد؟
اونای امری چگونه آرسنال را متحول کرد؟

اونای امری چگونه آرسنال را متحول کرد؟

  • آرسنال در ۹ بازی پیاپی در تمامی رقابت‌ها پیروز میدان بوده است.
  • بعد از دو شکست در ابتدای فصل، حالا توپچی‌ها با صدرنشینان جدول تنها ۲ امتیاز فاصله دارند.
  • لوکاس توریرا در قلب خط میانی آرسنال عملکرد چشمگیری را از خود نشان داده است.
  • الکساندر لاکازت و پیر امریک اوبامیانگ زوج فوق‌العاده را تشکیل داده‌اند.
 
درکنار رقابت تنگاتنگ سه تیم بالای جدول، حالا آرسنال نیز بعد از کسب ۹ پیروزی متوالی در تمامی رقابت‌ها، رقیب جدی‌ای برای صدرنشینان به‌حساب می‌آید.
بعد از دو شکست پیاپی مقابل من‌سیتی گواردیولا و چلسی مائوریتسیو ساری، آرسنال رکورد صد در صد پیروزی را از خود به ثبت رسانده است و بعد از دو فصل ناموفق تحت هدایت آرسن ونگر، حالا هواداران رؤیای بزرگ قهرمانی در لیگ رو در سر می‌پرورانند.
اونای امری، یک تاکتیک دان و مغز متفکر به تمام معنا، به سرعت امضای خود را در تیم برجای گذاشت و حالا آرسنال به دنبال کسب موفقیت‌های بیشتر است. حالا، sportsmail نگاهی انداخته به دلایل و فاکتورهای مهم در موفقیت‌های اخیر توپچی‌ها...
 
 
نقش لوکاس توریرا
 
در میان بسیاری از مواردی که در پایان دوران هدایت آرسن ونگر موجب نارضایتی هواداران شده بود، عدم جذب مهره‌های دفاعی باثبات در بازار نقل و انتقالات بود. بازیکنانی کلاس جهانی که بتوانند کمربند دفاعی مستحکمی در پایین زمین تشکیل دهند.
با حضور امری این مشکلات تا حدود زیادی برطرف شدند. لوکاس توریرا بعد از عملکرد چشمگیرش در سری آ در پیراهن سمپدوریا و در جام جهانی با تیم ملی اوروگوئه، به لیگ برتر آمده و خط میانی آرسنال را متحول کرده است.
او به‌محض ورود خود توسط امری به‌کار گرفته نشد، اما با گذشت چند بازی جایگاه ثابت خود را در ترکیب پیدا کرد و توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش بگذارد. او یکشنبه در مقابل فولام، به‌تنهایی ۶ قطع توپ و ۷ پیروزی در دوئل داشت، بیشتر از دیگر هم تیمی هایش، و تسلط بسیار مناسبی بر روی توپ داشت.
 
 
زوج مرگبار خط حمله
 
یکی دیگر از خطوطی که در اواخر دوران ونگر دچار مشکل شده بود، خط تهاجمی تیم بود، که با حضور امری جان تازه‌ای در آن تزریق شده است.
ونگر در تابستان ۲۰۱۷ لاکازت را از لیون به جمع توپچی‌ها آورد و در ژانویه نیز اوبامیانگ از بوروسیا دورتموند به آرسنال اضافه شد.
حداقل یکی از آنها در تمامی بازی‌های این فصل لیگ برتر به میدان رفته است و خصوصا در زمان حضور همزمانشان، عملکرد بسیار خوبی را از خود برجای گذاشته اند. لاکازت ۵ گل و ۳ پاس گل، و اوبامیانگ ۶ گل و ۱ پاس گل در تمامی رقابت‌ها به ثبت رسانده اند.
همه در مورد مثلث تهاجمی لیورپول و یا خط حمله باطراوت منچسترسیتی صحبت می‌کنند، اما زوج خط حمله آرسنال که توسط بازیکنانی از جمله مسوت اوزیل، هنریک میخیتاریان، الکس ایووبی، آرون رمزی و دنی ولیک حمایت می‌شود، عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده‌اند.
 
 
پاس، پاس، پاس
 
دو بازی نخست لیگ مقابل من‌‌سیتی و چلسی نشان داد که امری از فلسفه و اصول خود چشم‌پوشی نمی‌کند، حتی اگر درمقابل حریفان بسیار بزرگی قرار گیرد.
بازیکنان وظیفه داشتند به هر قمیتی که از عقب زمین بازی‌سازی کنند، تا جایی که نزدیک بود پیتر چک یک گل آسان را به سیتی هدیه کند، و در مقابل چلسی هم اوضاع بهتر نبود.
در هفته‌های اخیر در این زمینه پیشرفت زیادی حاصل شده است، هرچند نشانه‌های مثبت و منفی بسیاری در استادیوم Craven Cottage به چشم می‌خورد. این موضوع باعث بازگشت فولام به بازی شد، جایی که لوسیانو ویِتو پاس ضعیف ناچو مونرئال را قطع کرد و توپ را به آندره شورله‌ی فرصت‌طلب رساند تا نتیجه برابر شود.
توپچی‌ها در همان نیمه اول ۲۵ پاس ناموفق در نیمه خودی ارسال کردند که بالاترین رکورد در این زمینه در یک نیمه در لیگ برتر به‌شمار می‌رود. اما بازی سیال و سریع در نیمه دوم که در سوپر گل آرون رمزی کاملا مشهود بود
 
 
 
 استفاده بیشتر از عرض زمین
 
یک تفاوت اساسی دوران امری و ونگر در میزان ارسال ها از جناحین روی محوطه جریمه حریف است.
تا به‌اینجای فصل توپچی‌ها ۹۲ ارسال روی محوطه حریفان داشته‌اند، که در مقایسه با ۸۱ مرتبه‌ای که در ۸ بازی آخر فصل گذشته ارسال شد بالاتر است، که ثمره خود را هم نشان داده است. توپچی‌ها از طریق ارسال‌ها موفق به زدن سه گل شده‌اند، که آمار مناسبی در میان تیم‌های لیگ برتر است.
ایووبی و ولبک و موستفی از طریق ارسال‌ها موفق به گلزنی شده‌اند و فقط برنلی، نیوکاسل، تاتنهام، واتفورد و اورتون عملکرد بهتری در این زمینه داشته‌اند.
 
 
نشان دادن سطح بالای خود
 
بعد از کابوسی که مقابل سیتی و چلسی رخ داد، آرسنال خود را بازیابی کرد و از شانس‌های خود به بهترین شکل بهره گرفت. آنها بیشترین امتیاز ممکن را در بازی‌های خود مقابل وستهم، کاردیف، نیوکاسل، اورتون، واتفورد و فولام کسب کردند.
در فصل گذشته چنین بازی‌هایی طبق نقشه پیش نمی‌رفتند. فصل گذشته سوانزی، برایتون، بورنموث، واتفورد و استوک مقابل آرسنال پیروز شدند.
اگر بتوانید در چنین بازی‌های پیروز شوید می‌توانید با جمع چهار تیم وارد شده و گرفتن نتیجه قابل قبول مقابل "بیگ سیکس" به‌عنوان امتیاز اضافه به ثبات شما در این جایگاه کمک می‌کند. اگر توپچی‌ها بتوانند این روند را ادامه دهند و اعتماد به نفسشان را حفظ کنند، تیم‌های پایین جدول به هیچ عنوان به آرسنال به عنوان منبع مناسبی برای جمع کردن امتیاز نگاه نمی‌کنند.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۷/۱۸
به قلم سپهر بهارلویی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Daily Mail
بازدید: ۱,۵۰۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰