loading
در حال بررسی درخواست شما
کریک از آرسنال تا تاتنهام ...
کریک از آرسنال تا تاتنهام ...

کریک از آرسنال تا تاتنهام ...

مایکل کریک در کتاب خاطراتش فاش کرد سسک فابرگاس رؤیای حضور او را در آرسنال بر باد داده است، هافبک سابق منچستر یونایتد که وارد دوازدهمین سال حضور خود در این باشگاه می‌شود در حال حاضر در سمت دستیاری خوزه مورینیو به فعالیت خود مشغول است.

در اوایل قرن بیست و یکم باشگاه وستهام شرایط خوبی در دسته اول انگلستان نداشت و به دلایل مالی مایکل کریک را در لیست فروش خود قرار داده بود، مایکل کریک مشتریان زیادی داشت و حتی با هری ردنپ به منظور پیوستن به پورتسموث دیدار کرده بود، تا آنکه قرار ملاقاتی میان کریک و مدیر برنامه‌هایش و آرسن ونگر ترتیب داده شد.

او در کتاب خاطراتش در مورد این دیدار می‌نویسد:در راه خانه بودم که تلفنم زنگ خورد، باز هم آرسنالی‌ها بودند و تقاضای ملاقات با آرسن ونگر را داشتند، به صورت اتفاقی از جلوی خانه‌ی آرسن ونگر در شمال لندن رد می‌شدیم و تصمیم گرفتیم در راه با او تماس بگیریم. ظرف یک ساعت در اتاق نشیمن خانه‌ی آرسن ونگر نشسته بودم و خودم را نیشگون می‌گرفتم، باورم نمی‌شد که همه این‌ها در حال اتفاق افتادن بود، آرسنال! خدایا من دارم به تیمی می‌روم که کل فصل را شکست نخورده است؟!
حدود یک ساعت در مورد فوتبال صحبت کردیم، ونگر با وجود اینکه آخر هفته در سوپر جام انگلیس بازی داشت، یک ساعت از وقت خودش را با احترام تمام به من اختصاص داده بود، پس واقعاً احتمال داشت که به دنبال امضای قرارداد با من باشد؟!

وقتی در حال ترک خانه‌اش بودیم به ما گفت: 'بیایید کاردیف را از احتمالات حذف کنیم، دوشنبه می‌بینمتان'. همه چیز آنقدر به سرعت اتفاق افتاد که چند دقیقه نیاز داشتم تا افکارم را سامان دهم، آن شب روی تختم نشسته بودم و در مورد تمام اتفاقات با لیزا همسرم صحبت می‌کردم و همه احتمالات را در ذهنم مرور می‌کردم، سرم داشت گیج می‌رفت، بودن در کنار آرسن ونگر و آرسنال با آن بازیکنان برای خیلی ها آرزو بود، آرسنال در لیگ یا اول می‌شد یا دوم."

اما عملکرد سسک فابرگاس در سوپر جام انگلستان هواداران و مدیریت باشگاه را متقاعد کرد که می‌تواند جایگزین پاتریک ویرا شود و در نتیجه انتقال مایکل کریک به آرسنال را منتفی کرد، کریک در ادامه در مورد این موضوع گفت: یکشنبه بود، در خانه نشسته بودم تا بازی آرسنال [تیم آینده‌ام] را در مقابل منچستر یونایتد در چارچوب سوپر کاپ انگلیس را تماشا کنم، فابرگاس هفده ساله را دیدم که جای پاتریک ویرا را در ترکیب گرفته بود، خیلی خوب بازی کرد اما من اهمیتی به این موضوع ندادم.

یکشنبه شب در خانه منتظر تماس آرسنالی ها بودم تا جزئیات دیدار فردا را ترتیب دهیم، وای خدا آرسنال! بیش از این نمی‌توانم برای آن صبر کنم، اما هرچه صبر کردم کسی تماس نگرفت.

روز بعد باید به ناچار به تمرین وستهام می‌رفتم، در راه دیوید گلد به من زنگ زد و گفت تماسی از دیوید دین داشته است و محتوای پیامش این بوده که 'متأسفیم، مربی می‌گوید چون فابرگاس هست دیگر نیازی به کریک نداریم، و قرارداد منتفی شده است'. عملکرد فابرگاس نظر آرسن ونگر را در مورد جذب کردن من تغییر داده بود، اصلاً نمی توانستم باور بکنم، من کاملاً نابود شده بودم، چون خیلی دوست داشتم به آرسنال بروم و با آن همه استعداد محض و ستاره بازی کنم، اما آرسنال قید مرا زد و حالا دیگر نمی‌دانستم چه کار باید بکنم."

پس‌ از آن مایکل کریک به مدت دو سال برای رقیب همشهری آرسنال، تاتنهام به میدان رفت و در نهایت به منچستریونایتد پیوست، کریک در مورد انتقالش به تاتنهام چنین می‌گوید: ناگهان مدیر ورزشی اسپرز فرانک آرنسن تماس گرفت و گفت ما به دنبال جوانان انگلیسی مستعد هستیم و تو را هم در نظر داریم، من می‌دانستم پل رابینسون و شان دیویس به تاتنهام رفته‌اند و الان فرصت خوبی برای پیوستن به این تیم است، رقیب سنتی آرسنال من را می‌خواست! سبک بازی اسپرز را در نظر گرفتم و با خودم گفتم این سبک بازی مناسب من خواهد بود، اول با لیزا و سپس پدر و مادرم تماس گرفتم و گفتم داریم به تاتنهام می‌رویم!"
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۷/۲۰
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : Goal.com
بازدید: ۱,۱۳۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰