loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال لستر؛ پنج چیزی که باید مورد توجه قرار گیرند.
آرسنال لستر؛ پنج چیزی که باید مورد توجه قرار گیرند.

آرسنال لستر؛ پنج چیزی که باید مورد توجه قرار گیرند.

نکات کلیدی درمورد آرسنال که باید مورد توجه قرار دهیم را در ادامه بخوانید.
 
نوار پیروزی ها - ۱
 
ما در ۲۵ بازی پیاپی خانگی در مقابل لستر شکست‌ناپذیر بوده‌ایم، روندی که از شکست ۲-٠ در سپتامبر ١٩٧٣ ادامه دارد. از آن زمان ۱۹ پیروزی و ۶ تساوی حاصل این رویارویی‌‌ ها بوده است، که ۴ مورد از این پیروزی‌ها در استادیوم امارات رقم خورده است. ما سه بازی از پنج بازی خانگی آخر خود مقابل روباه‌ها را به نتیجه ۲-۱ به پایان برده‌ایم. بازی فصل پیش پرگل ترین رویارویی بوده است، بازی خاطره‌انگیزی که در آن لاکازت به اوین گل خود در لیگ برتر دست یافت. در این پیروزی ۴-۳ لاکازت موفق شد در همان دقایق ابتدایی دروازه لستر را بگشاید. دنی ولبک دیگر بازیکنی بود که توانست مقابل قهرمان سال ۲۰۱۶ لیگ برتر گلزنی کند، و پیش از آن هم فرصت به‌ثمر رساندن یک گل شیرین در دقایق پایانی مقابل آنها را تجربه کرده بود.
 
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در لیگ برتر از ۱۴ دسامبر ۱۹۷۴ تاکنون در زمان میزبانی آرسنال مقابل لستر سیتی، این دو تیم تساوی بدون گل را تجربه نکرده‌اند. ما از آن موقع ۲۰ مرتبه در خانه میزبان روباه ها بوده‌ایم و در این بین ۶۳ گل رد و بدل شده است، با میانگین ۳.۱۵ گل در هر بازی.
 
 
نوار پیروزی‌ها - ۲
 
یکی از چشمگیر ترین روندهای حال حاضر، نوار ٩ پیروزی متوالی است که تیم اونای امری به آن دست پیدا کرده است. اگر این نوار مقابل لستر سیتی قطع نشود، برای اولین بار بعد از اکتبر ٢٠٠٧ است که آرسنال ۱۰ پیروزی پیاپی را کسب می‌کند. بهترین آمار توپچی‌ها در این زمینه به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد، که آرسنال موفق به کسب ۱۴ پیروزی پیاپی شده بود.
 
شرایط فعلی مناسب است. از ژانویه ۲۰۱۷ تاکنون، آرسنال در زمان میزبانی مقابل تیم‌هایی به‌جز ۶ تیم بالای جدول، همیشه پیروز میدان بوده است. بعد از شکست مقابل واتفورد در دو فصل پیش، آمار آرسنال در این زمینه به این صورت است:
۲۲ بازی ۲۲ پیروزی ٠ تساوی ٠ شکست ۶۴ گل زده ۱۱ گل خورده
 
به‌علاوه اینکه ما در ۵ دیدار خانگی آخر خود در دوشنبه شب، ۴ پیروزی و ١ تساوی کسب کرده ایم و تنها یک گل دریافت کرده‌ایم.
 
البته شکی نیست که فرم خوب فعلی آرسنال بر روی کیفیت بالای خط تهاجمی تیم بنا شده است؛ ما در ده بازی آخر خود در هر بازی حداقل دو بار موفق به گلزنی شده‌ایم. آخرین مرتبه‌ای که چنین نواری را تجربه کردیم به فصل ٢٠٠٣/٠۴ و تیم شکست ناپذیران بازمی‌گردد.
 
 
عملکرد نیمه دوم
 
علیرغم پیروزی در ۶ بازی آخر خود در لیگ برتر، هنوز موفق نشده‌ایم به تا نیمه اول را با پیروزی به پایان برسانیم. آرسنال در تمام رقابت‌های این فصل موفق به زدن ٢٩ گل شده است، اما تنها ۹ تا از آنها در ۴۵ دقیقه ابتدایی بازی‌ها به ثمر رسیده است. این ایرادی است که اونای امری در مصاحبه پیش‌ از بازی مقابل لستر با وب‌سایت Arsenal.com اذعان داشت: "ما بازی‌ها را تاحدودی با شدت کمتری از چیزی که انتظار داریم آغاز می‌کنیم و این چیزی است که نیاز داریم در بازی‌های بعدی بهتر شویم و اولین آن مقابل لستر است."
 
اگر تنها نتایج نیمه اول مسابقات لیگ برتر را ملاک قرار دهیم، آرسنال در رتبه پانزدهم جدول جای می‌گیرد، اما از آن سو هیچ تیمی به اندازه ما موفق به گلزنی در نیمه دوم بازی‌ها نشده است. (۱۴ گل).
 
تهدیدی به‌ نام جیمز مدیسون
 
شماره ۱۰ جدید لستر سیتی که تابستان از نورویچ سیتی به جمع روباه ها پیوست و اخیرا برای اولین بار هم به تیم‌ملی انگلستان دعوت شد، سرشار از اعتمادبه‌نفس است. این اولین سفر او به امارات نیست، و سال گذشته نیز در در مرحله چهارم جام اتحادیه با پیراهن نورویچ مقابل آرسنال به میدان رفت، و مایل کاکس از وب‌سایت zonalmarking.com معتقد است که آرسنال باید با دقت مراقب او باشد.
 
کاکس در برنامه مربوط به این بازی می‌گوید: "مهم ترین بازیکن جدا شده از لستر سیتی در این فصل ریاض ماحرز بوده است، که او را با جیمز مدیسون جایگزین کرده‌اند. ماحرز با دریبلینگ خود از کانال کناری سمت راست زمین، شیوه ضدحمله های لستر را شکل داده بود، اما مدیسون شیوه متفاوتی را در پیش می‌گیرد و تبدیل به رهبر لستر در قسمت تهاجمی شده است. او در نقش متفاوتی بکار گرفته می‌شود، و در چینش ١-٣-٢-۴ که پوئل بکار می‌گیرد، در مرکز خط هجومی لستر نقش‌آفرینی می‌کند و در بین خطوط برای دیگر مهاجمین به ایجاد موقعیت می‌پردازد.
 
"مدیسون یکی از درخشان‌ترین عملکردهای این فصل لیگ برتر را در خود به نمایش گذاشته است، و باید با دقت خاصی از او مراقبت شود. او توانایی خود در شوت زنی از فواصل طولانی را نشان داده است، و در ضربات شروع مجدد نیز تهدید جدی‌ای محسوب می‌شود، و اخیرا گلی با یک ضربه آزاد بکهام وار مقابل هادرزفیلد به‌ثمر رسانده، و روی گل ضربه سر فوق‌العاده هری مگوایر مقابل نیوکاسل، پاس گل را ارسال کرد.
 
"احتمالا مدیسون پشت سر جیمی واردی بازی کند، کسی که همیشه با زمان‌بندی دقیقش در فرارها، همیشه خود را در فضای پشت مهاجمین صاحب توپ می‌کند."
 
از سوی دیگر جیمی واردی نیز همچنان توجهات زیادی را به‌خود اختصاص می‌دهد، و در ۶ بازی آخر مقابل ما در تمامی رقابت‌ها، موفق به زدن ۶ گل شده است، که ۳ گل آن مربوط به فصل گذشته است.
 
 
پنجاهمین بازی لاکا
 
مهاجم آماده این روزهای آرسنال، درصورت حضور در بازی مقابل لستر، پنجاهمین بازی خودش با پیراهن آرسنال را انجام خواهد داد. او در ٣٨ بازی از این ۴٩ بازی از ابتدا به میدان رفته است و در تمامی رقابت‌های موفق به زدن ۲۲ گل شده است. اولین گل او مقابل همین لستر سیتی به ثمر رسید، و از زمان پیوستن او از لیون به جمع توپچی‌ها، هیچکسی بیش از او موفق به گلزنی نشده است.
 
این مهاجم ۲۷ ساله در سه بازی ابتدایی لیگ در این فصل از روی نیمکت بازی را آغاز کرد، اما در ۵ بازی آخر از ابتدا به میدان رفته است و آرسنال توانسته است حداکثر امتیازات را جمع‌آوری کند. درواقع آرسنال در ۸ بازی آخری که لاکازت را از ابتدا به میدان فرستاده است، همیشه برنده میدان را ترک کرده است که لاکازت نیز ٧ مرتبه موفق به گلزنی شده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۷/۳۰
به قلم سپهر بهارلویی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۰۰۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰