loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال 3 - سلتیک 2
آرسنال 3 - سلتیک 2

آرسنال ۳ - سلتیک ۲

آرسنال باید در دومین دیدار خود از سری رقابت های چهار جانبه امارات به مصاف سلتیک اسکاتلند برود .
لازم به ذکر است در دیگر دیدار این بازی که پیش از بازی ارسنال به اتمام رسیده است آث میلان با نتیجه یک بر یک برابر لیون متوقف شد .
یاران ارسنال در این بازی با ترکیب زیر وارد میدان شده اند :

مانوئل آلمونیا ( کاپیتان )
باکاری سانیا
توماس ورمائلن
یوهان جورو
گائل کلیچی
امانوئل فریمپونگ
توماس روسیچکی
جک ویلشر
تئووالکات
جی امانوئل توماس
کارلوس ولا

بر روی نیمکت آرسنال نیز بازیکنان زیر حاضر هستند :
ویتو مانونه
لوران کاسیلنی
کایرن گیبز
هاوارد نوردویت
گیوین هویت
سمیر نصری
آندری آرشاوین
امانوئل ابوئه
مارک رندال
دیکو یناریس
مروان شماک


بازی با سوت داور بازی به جریان می افتد .
دو تیم کم کم در حال محک زدن خود بودند که در دقیقه 3 بازی روی فرار تئو والکات از سمت راست و پاس در عرض وی و طی یک کشمکش در نهایت کارلوس ولا با پرتاب خود توانست در همین ابتدای بازی ارسنال را با یک گل پیش بیندازد .
در 15 دقیقه ابتدایی بازی آرسنال تا حدودی از رقیب خود سر تر بازی کرد و توانست موقعیت هایی خلق کند . البته سلتیک نیز با توجه به بازی هفته اینده خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا جوانب احتیاط را در این بازی رعایت می کند .
در دقیقه 32 بازی هستیم . ضربه ایستگاهی که از سمت چپ برای آرسنال شکل گرفته شده بود با ضربه کلیچی و دفع دروازبان به کرنر می رود .
ضربه کرنر توسط روسیچکی ارسال می شود و ثمری برای ارسنال ندارد . روی برگشت این توپ سلتیک سعی در ارائه یک ضد حمله داشت که نا موفق بود . بالافاصله آرسنال روی یک حرکت زیبا از سمت چپ و حرکت در عرض روسیچکی و پاس در عرض وی برای ویلشر صاحب موقعیت شد که ضربه خطرناک ویلشر با دفع زیبای دروازبان سلتیک راهی کرنر می شود .
بار دیگر روسیچکی پشت این ضربه قرار می گیرد . سانتر بلند و زیبای وی به پشت محوطه جریمه و ضربه چکسی و بسیار دیدنی ویلشر که به شکلی خطرناک به بیرون می رود .
دقیقه 37 بازی روی حرکت از سمت راست والکات صاحب موقعیتی شد که ضربه وی با برخورد به پای مدافعین به کنار دروازه رفت و توسط دیگر مدافعان سلتیک دور شد .
دقیقه 40 بازی روی حرکت در عرض روسیچکی وی صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه محکم وی بار دیگر با دفع دروازبان خوب سلتیک راهی کرنر شد . کرنر ارسالی از سمت چپ نیز که با ضربه سر جورو همراه بود در دستان دروازبان سلتیک ( زالوسکا ) آرام گرفت .
دقیقه 43 بازی در حالی که ویلشر برای جنگ توپ با مدافع سلتیک درگیر شد با ضربه پای این مدافع به پهلویش دچار ناراحتی شد که البته با کمک پزشک آرسنال به بازی بازگشت .
دقیق 44 بازی باز هم روی حرکت خوب والکات از سمت راست و به تو زدن وی ارسنال می توانست صاحب موقعیتی شود که دفاع خوب سلتیک توپ را به کرنر زد .
ضربه کرنر ارسالی روسیچکی دوباره به وی بازگردانده می شود . این بار روسیچکی روی پاس رو به عقب برای سانیا و ضربه دیدنی وی با پای چپ باعث شد آرسنال در آخرین ثانیه های نیمه اول به یک گل زیبا دست یابد .
سانیا نتیجه را دو بر صفر می کند تا آرسنال تا این لحظه قهرمان این رقابت چهار جانبه باشد .
بعد از این کل نیز ثانیه هایی بعد سوت پایان نیمه اول بازی به صدا در می آید تا ارسنال با دو گل ولا و سانیا نیمه اول را پیروز به رختکن برود .

به طور کلی در نیمه اول آرسنال به خوبی و با در اختیار داشتن توپ با سرعت بسیار بالایی سعی در ارائه حملات خود داشت .بیشتر حرکات آرسنال ار سمت چپ و راست بود و در مواقعی به خوبی از عمق حرکت می کرد .
در این بازی نمی توان از بازی بسیار خوب روسیچکی گذر کرد که به خوبی در میانه زمین توپ های اول را گرفته و پخش می کرد . ضمن اینکه والکات با سرعت خوب خود توانسته نفوذ های قابل قبول و خوبی نمایش دهد . فریمپونگ نیز کمی در پاس کاری و باز کردن بازی دچار کم تجربگی است که این تجربه کمش را در جنگ های فیزیکی و بازی خوانی حریف به خوبی جبران کرده است.

 

نیمه دوم

نیمه دوم با ورود مروان شماک و سمیر نصری آغاز می شود . ضمن اینکه سلتیک دروازبان نیمه اول خود را در نیمه دوم تغییر داد. دروازبانی که نیمه اول عملکر بسیار درخشانی از خود بر جای گذاشت .
لازم به ذکر است در این نیمه سمیر نصری به جای روسیچکی که بازی بسیار درخشانی در نیمه اول داشت به بازی آمد و مروان شماک نیز جای جی امانوئل توماسی را گرفت که در نیمه اول چندان درخشان نبود .
در دقیقه اول نیمه دوم تئو والکات روی حرکت زیبا و دریبل دو طرفه ریز خود صاحب موقعیت سانتر شد که سانتر بلند وی توسط دروازبان سلتیک ( سروی ) مهار شد .
یک دقیقه بعد باز هم والکات با فرارش از سمت راست در حال ایجاد موقعیت بود که این نیز ثمری نداشت .
از ترکیب کنونی مشخص است که شماک در نوک خط حمله قرار گرفته و لا در سمت چپ مشغول بازی است .
دقیقه 49 بازی روی حرکت شماک وی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که بازی زمینی آرسنال ثمری نداشت .
روی برگشت همین توپ آرسنال با پاس کاری های عالی خود بین ویلشر و شماک و در نهایت ولا صاحب موقعیت شد که ضربه ولا راهی کرنر شد .
دقیقه 50 بازی روی یک توپ گیری عالی توسط هافبک ها و یک حمله بسیار سریع و پر تعداد آرسنال روی سه پاس زیبا بین والکات و شماک در نهایت توپ را به نصری رساند تا وی با یک بقل پای دقیق گل سوم آرسنال را وارد دروازه حریف کند .
این بار در دقیقه 53 بازی روی یک حرکت خوب از بازیکنان سلتیک از سمت چپ آرسنال و نفوذ آن ها به درون محوطه جریمه که با سد محکم مدافعین آرسنال روبرو شده و توپ را از دست می دهند .
دقیقه 60 بازی آرسنال این بار روی حرکت از سمت چپ و کشاندن بازی در عرض صاحب موقعیتی شد که توپ در آخرین لحظات از جلوی پای شماک زده شد .
در دقیقه 61 بازی آرسنال 3 تعویض دیگر انجام خواهد داد :
کایرن گیبز به جای گائل کلیچی
آندری آرشاوین به جای کارلوس ولا
امانوئل ابوئه به جای باکاری سانیا

دقیقه 65 بازی سلتیک روی حرکت خوب از سمت چپ صاحب موقعیت خوبی شد که در نهایت سانتر کوتاه در عرض و این حرکت خطرناک بی ثمر ماند .
دقیقه 68 بازی داور بازی به شکل جالبی اعلام پنالتی می کند . ویلشر که توپ را در محوطه جریمه ازان خود کرد توپ را به بیرون محوطه انداخت و استارت خود را زد که با برخورد به بازیکن سلتیک نقش بر زمین شد و داور به شکل عجیبی خطای ویلشر را اعلام کرد .
ساماراس یونانی پشت این توپ ایستاد و ضربه وی به بیرون رفت . تا آرسنال هم چنان دروازه خود را بسته نگه دارد .
دقیقه 72 بزی نیز سلتیک از روی حرکت در عمق خود از سمت چپ صاحب موقعیت بسیار خوبی شد که ضربه بازیکن سلتیک با دفع زیبای آلمونیا راهی کرنر شد .
کرنر ارسالی به شکل کوتاه و چند پاس در نهایت منجر به یک سانتر در عمق شد که در غفلت مدافعان در آفساید گیری بازیکن سلتیک در شرایطی ایده آل موفق به باز کردن دروازه آرسنال می شود .
دقیقه 73 بازی و تعویض دیگر برای ارسنال : لوران کاسیلنی به جای توماس ورمائلن به بازی می آید .
سلتیک در این دقایق به خوبی بر روی دروازه آرسنال فشار می آورد و این بار روی سانتر از سمت راست یک ضربه کرنر به دست می آورند .
سانتر زیبایبازیکنان سلتیک با دفع زیبای آلمونیا و ابوئه همراه بود و کرنر دیگری برای سلتیک به دست آمد .
این بار ضربه کرنر سلتیک ثمری در پی ندارد و آلمونیا باید بازی را از کنار دروازه خود آغاز کند .
آرسنال در دقیقه 78 بازی صاحب موقعیت بسیار خوبی شد که ثمری در پی نداشت . حرکت زیبای والکات در عمق و پاس وی در محوطه جریمه که ضربه بازیکن حریف بی ثمر ماند .
در دقیقه 79 ضربه ایستگاهی از فاصله نسبت زیاد برای آرسنال شکل گرفت که ضربه سمیر نصری توسط دیوار دفاعی بازگردانده می شود .
درادامه نیز حرکت در عمق آرشاوین و پاس نصری ثمری در پی ندارد و توپ به بیرون می رود .
دقیقه 81 بازی باز هم سلتیک این بار روی یک ضد حمله صاحب موقعیت خوبی شد که حرکت در عمق ساماراس و ضربه وی در شرایطی ایده آل توسط آلمونیا به زیبایی به بیرون رفت تا سلتیک صاحب یک موقعیت کرنر شود .
ضربه کرنر ارسالی نیز در ادامه تبدیل به یک شوت شد که المونیا یک ضرب توپ را در اختیار گرفت .
بالافاصله نیز والکات روی ضد حمله صاحب موقعیت بسیار خوبی شد که ضربه وی توسط دروازبان فرانسوی سلتیک دفع شد .
در ادامه این حرکت روی فراری از سمت چپ از بازیکنان سلتیک و پاس در عرض بسیار خوب بازیکن کره ای سلتیک در شرایطی بسیار ایده آل صاحب موقعیت شد که بقل پای وی تبدیل به گل دوم سلتیک شد تا بار دیگر سلتیک به ارسنال نزدیک شود .
دقیقه 85 بازی آرسنال روی یک ضربه کرنر که توسط نصری ارسال می شود صاحب موقعیت است که در نهایت این ضربه ثمری ندارد . در ادامه باز هم سانتر نصری که ضربه سر جورو از بالای دروازه به بیرون می رود .
دقیقه 87 بازی روی یک حرکت در عمق زیبا از والکات از سمت راست و پاس زیبای در عرض مدافعیت سلتیک توپ را قطع می کنند که این توپ به شکلی بسیار خطرناک راهی کرنر می شود .
سانتر بعدی نصری روی ضربه کرنر نیز به ثمر است .
رقابت در دقایق پایانی در اوج هیجان دنبال می شود . با توجه به قوانین موجود در امارات کاپ هم اکنون آرسنال قهرمان این رقابت هاست اما در صورت تساوی بازی از سوی سلتیک این تیم می تواند عنوان قهرمانی را کسب کند .
در نهایت سوت پایان بازی زده می شود تا آرسنال در رقابت های امارات کاپ 2010 لندن موفق به کسب عنوان قهرمانی شود تا با امید زیاد برای موفقیت در رقابت های لیگ امسال کم کم خود را مهیای رقابت های حساس لیگ برتر انگلستان و بازی حساس هفته اول در ورزشگاه آنفیلد برابر لیورپول باشد .
با ارزوی موفقیت ارسنال در رقابت های مهم امسال .
گالری عکس این بازی نیز طی ساعات اینده بر روی وبسایت کانون هواداران آرسنال قرار خواهد گرفت .

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۵/۱۰
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۰۶۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰