loading
در حال بررسی درخواست شما
اوزیل میتوانست به آسیا برود؛ اما آرسنال را ترجیح داد
اوزیل میتوانست به آسیا برود؛ اما آرسنال را ترجیح داد

اوزیل میتوانست به آسیا برود؛ اما آرسنال را ترجیح داد

مسوت اوزیل ۳۰ ساله، در ماه ژانویه گذشته قرارداد خود را پس از یک سلسله مذاکرات پیچیده، با آرسنال تمدید کرد و این در حالی بود که در شش ماه پایانی قراردادش، تیم فنرباغچه ترکیه به شدت به دنبال به خدمت گیری او بود.

آرسنال با پرداخت حقوق هفتگی ۳۵۰ هزار پوندی به او، رکورد باشگاه را در این زمینه جا به جا کرد و اکنون اخباری منتشر شده است که او پیشنهاد حقوق هفتگی ۱ میلیون پوندی یک تیم آسیایی را رد کرده است تا در آرسنال بماند.

مدیر برنامه‌های مسوت اوزیل، دکتر ارکات سوگوت، در مورد دلیل طولانی شدن مذاکرات تمدید قرارداد اوزیل با آرسنال گفت:ما پیشنهادات مالی عجیب و دیوانه واری از آسیا دریافت کرده بودیم، اما پول تمام خواسته ما نبود، پول قطعا عنصر مهمی است، مردم باید بدانند که امروزه قابلیت‌های فوتبالی یک فوتبالیست، به تنهایی ارزشمند نیست و تاثیر گذاری تجاری او نیز، اهمیت زیادی دارد، مسوت دارای بیشترین دنبال کنندگان در دنیای مجازی در بین همه بازیکنان لیگ برتر، می‌باشد و فروش پیراهن با اسم او از هرکس دیگری در باشگاه آرسنال بیشتر است. ما همه این اطلاعات را در نظر می‌گیریم، پس جنبه تجاری بازیکنی مانند مسوت، بسیار مهم و زیاد است، او در کشورهای مختلفی فوتبال بازی کرده است و شماره ۱۰ تیم ملی آلمان بوده است و با این تیم برنده جام جهانی هم شده است، بازار هدف او تمام کشورهای جهان می‌باشد، باشگاه نیز از جنبه تجاری اینگونه بازیکن ها سود خود را می‌برد.

حقوق هفتگی سابق اوزیل ۱۴۰ هزار پوند بود و سال گذشته، با افزایش حقوق، قرارداد خود را تا ۲۰۲۱ با باشگاه آرسنال تمدید کرد و هفته گذشته گفت که می خواهد در آرسنال بماند و تا ۳۵-۳۶ سالگی می تواند فوتبال بازی کند.

اوزیل بارها مورد انتقادات مختلف قرار گرفته است و مفسران فوتبالی از جمله گریم سونس و مارتین کیون، از منتقدان اصلی او هستند، اما سوگوت می گوید که علاقه شخصی اوزیل به آرسنال یکی از عوامل موثر پیوستن او از رئال مادرید با مبلغ ۴۲/۴ میلیون پوند در سال ۲۰۱۳، به آرسنال بوده است. او در مورد این موضوع گفت:او با قلبش آرسنال را انتخاب کرد، ما می‌توانستیم در آن مقطع با هر باشگاه دیگری مذاکره کنیم ولی مسوت آرسنال و آرسن ونگر را دوست داشت، پس من همه چیز را به خواست او واگذار کردم و او گفت: 'آنجا خانه من است، من میخواهم در آنجا بازی کنم.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۸/۲۳
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : Standard
بازدید: ۴۸۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰