loading
در حال بررسی درخواست شما
چه چیزهایی از تساوی یکشنبه شب مقابل ولورهمپتون دستگیرمان می‌شود؟
چه چیزهایی از تساوی یکشنبه شب مقابل ولورهمپتون دستگیرمان می‌شود؟

چه چیزهایی از تساوی یکشنبه شب مقابل ولورهمپتون دستگیرمان می‌شود؟

 
یکشنبه شب در بازی خانگی مقابل ولورهمپتون، تیم مهمان در نیمه اول با گل ایوان کاوالیرو پیش افتاد اما در نهایت هنریک میخیتاریان توانست گل تساوی را به ثمر برساند.
 
آرسنال، در کنار کاردیف، تنها تیم‌های این فصل لیگ برتر هستند که هنوز موفق به جلو افتادن در نیمه اول نشده‌اند. امری در این مورد می‌گوید:
 
"شاید [این شروع های کُند] چیزی است که می‌توانیم اصلاحش کنیم اما این موضوع بطور طبیعی در کارمان لحاظ می‌شود.
 
"تیم با شخصیت ظاهر شد و قبل از گلی که زدیم فرصت به تساوی کشیدن بازی را داشتیم. همچینن بعد از گل هم به دنبال یافتن راهی برای گلزنی و پیروزی در بازی بودیم.
 
"در پنج یا ده دقیقه آخر، همان ذهنیت ریسک کردن را داشتیم اما به پیروزی هم فکر می‌کردیم."
 
 
پیش از آنکه ارسال میخیتاریان در دقیقه ٨۶ مستقيماً به دروازه روی پاتریسیو برود، لوکاس توریرا و هکتور بیرین بسیار به گلزنی نزدیک شده بودند و پیر امریک اوبامیانگ نیز تیرک دروازه را لرزش درآورد.
 
از آن طرف هم وقتی چیزی به نواخته شدن سوت پایان بازی نمانده بود، شلیک بازیکن تعویضی ١٨ ساله گرگ‌ها مورگان گیبز هم به تیرک دروازه برخورد کرد تا آرسنال بازنده میدان نباشد.
 
حالا آرسنال در رتبه پنجم جدول است و سه امتیاز اختلاف با تاتنهام دارد که در رتبه چهارم قرار گرفته است. ولورهمپتون با این تساوی در همان رتبه یازدهم باقی ماند.
 
نزدیک بود آرسنال بهای شروع ضعیفش را بپردازد
 
علیرغم گل تساوی بخش میخیتاریان، باید توجه کنیم که آرسنال دو امتیاز مهم این بازی را از دست داده است.
 
بعد از اینکه در همان ابتدای فصل ۶ امتیاز با صدر جدول فاصله گرفتیم، حالا با یک دوره ناامیدکننده دیگر، پیش از فرا رسیدن وقفه بازی‌های ملی، فاصله ٨ امتیازی با سیتی صدر نشین را تجربه می‌کنیم.
 
همان موقع که کاوالیرو با لرزاند تیرک دروازه در دقایق پایانی، امید هواداران ولورهمپتون را برای کسب اولین پیروزی در خاک آرسنال بعد از ٣٩ سال را ناامید کرد، مدافعین آرسنال به این فکر می‌کردند که چرا در چهارمین بازی پیاپی در لیگ متحمل دریافت گل اول بازی شده‌اند.
 
مقابل لستر همه چیز خیلی خوب پیش رفت، اما شرایط مقابل ولوز متفاوت بود. گرگ‌ها فاصله زیادی با کسب یک پیروزی خارج از خانه نداشتند.
 
بعد از تساوی مقابل کریستال پالاس، لیورپول و حالا هم ولورهمپتون، حالا آرسنال از روند پیروزی‌های خود فاصله گرفته است و علیرغم ادامه روند شکست‌ناپذیری، واضح است که امری باید روی تیمش بیشتر کار کند.
 
الکس ایووبی، که برای اولین بار از ٢٨ اکتبر از ابتدا در لیگ به میدان می‌رفت، تا نیمه اول در بازی ماند، از سوی دیگر مسوت اوزیل هم که بابت عملکرد پر نوسان خود مورد انتقاد هوادارن آرسنال قرار دارد، در این بازی تعویض شد.
 
بازی بعدی آرسنال که بعد از وقفه بازی‌های ملی خواهد بود، خارج از خانه مقابل بورنموث است و بعد از آن هم در خانه میزبان تاتنهام خواهد بود و بعد از آن هم در اولدترافورد به مصاف منچستریونایتد می‌رود.
 
اونای امری امیدوار است که تیمش پیش از دربی شمال لندن به روند کسب پیروزی بازگشته باشد.
 
 
ولورهمپتون کیفیت لازم برای پیشرفت بیشتر را دارد
 
بازیکنان ولوز به وضوح بعد از سوت پایان بازی از اینکه موفق به کسب پیروزی نشدند ناراحت بودند.
 
آنها هنوز موفق به کسب پیروزی مقابل چهار تیم بالای جدول نشده‌اند و کارهای زیادی دارند که در این وقفه ایجاد شده انجام دهند و به پیشرفت خود ادامه دهند.
 
بعد از عملکرد تحسین‌برانگیز مقابل دو تیم منچستری، بار دیگر با عملکرد مناسب خود در خانه آرسنال ثابت کردند که در این برهه برای هر تیمی یک تهدید جدی به حساب می‌آیند.
 
آنها به لطف خیمنز و هلدر کوستا در ضد حملات فوق‌العاده خطرناک ظاهر می‌شوند. در عقب زمین هم کانر کودی و رایان بنت بطور کامل لاکازت و اوبامیانگ را مهار کرده بودند تا اینکه آرسنال در اواخر بازی توانست با کمک میخیتاریان بازی را به تساوی بکشاند.
 
 
همچنین عمکرد استعداد جوانشان یعنی گیبز وایت چشمگیر بود و با اضافه شدن آدام ترائوره انرژی و سرعت مضاعفی در حملات خود پیدا کردند.
 
ولوز با حضور خود در لیگ در حال تبدیل شدن به یک وزنه جدی است اما در گلزنی هنوز دچار مشکل هستند و عدم توانایی آنها در زدن گل دوم، موجب شده است که نتوانند به نتایجی که لایقش هستند دست پیدا کنند.
 
بعد از بازی مقابل دو تیم شمال لندنی یعنی تاتنهام و آرسنال، تیم نونو اسپریتو سانتو پیش از رویارویی مقابل چلسی، به مصاف دو تیم بحران‌زده هادرزفیلد و کاردیف خواهد رفت.
 
مربیان چه می‌گویند؟
 
اونایی امری گفته است: "ما تلاش کردیم و در بازی ریسک کردیم. ما و آنها شانس‌های زیادی داشتیم.
 
"در برابر اورتون، وقتی که گل اول را به‌ثمر رساندند، باید از نظر تاکتیکی تغییراتی را اعمال کنید زیرا آنها سازماندهی مناسبی دارند. شما باید ریسک کنید.
 
"از نظر من بازی دشوار است و ما نیاز داریم موقعیت ایجاد کنیم و تاکتیکی بازی کنیم. و بیش از هر چیزی نیاز داریم که گل بزنیم. من از تمام بازیکنان راضی هستم زیرا تلاش کردند و رویکرد مناسبی داشتند."
 
نونو اسپریتو سانتو سرمربی ولورهمپتون: "از عملکردی که در امارات داشتیم باید احساس غرور کنیم.
 
"باید بین خودمان در مورد چیزی که موفق به کسب آن نشدیم حرف بزنیم. به شکل واضحی پیشرفت کردیم، بهتر دفاع می‌کنیم، شانس‌های زیادی ایجاد می‌کنیم و به تلاش ادامه می‌دهیم.
 
حتی وقتی آرسنال بازی را به تساوی کشاند، بهترین شانس‌های بازی متعلق به ما بود و آنها از داور وقت اضافه بیشتری می‌خواستند. اگر زمان بیشتری داشتیم شاید بهتر هم می‌شدیم."
 
از اشتباهات خود درس بگیرید
 
هافبک آرسنال گرانيت ژاکا از زمان اولین حضور خود در لیگ برتر انگلستان در آگوست ۲۰۱۶ پنج اشتباه منجر به گل انجام داده است. هیچ بازیکنی از آن موقع این تعداد اشتباه مرتکب نشده است.
 
گلی که کاوالیرو به‌ثمر رساند تبدیل به اولین باری شد که ولورهمپتون در مقابل آرسنال در لیگ برتر پیش می‌افتد.
 
گل تساوی بخش میخیتاریان اولین گلی بود که او از ماه مارس تا کنون در لیگ برتر زده است، و آخرین گل این بازیکن به بازی مقابل واتفورد بازمی‌گردد.
 
بعد از کسب چهار پیروزی در شش بازی در لیگ برتر، حالا ولورهمپتون در چهار بازی آخر خود موفق به کسب پیروزی نشده است.
 
بعد کسب پیروزی در تمام شش بازی اول در مقابل ولوز، حالا آرسنال در سه بازی آخر خود مقابل این تیم تنها یک مرتبه موفق به کسب پیروزی شده است.
 
آرسنال برای اولین بار از آگوست ۲۰۱۲ است که در سه بازی خانگی پیاپی خود در تمامی رقابت‌ها به نتیجه تساوی رضایت می‌دهد.
 
رائول خیمنز در دوازده حضور خود در لیگ برتر بطور مستقیم روی هفت گل تاثیرگذار بوده است؛ بیش از هر بازیکن دیگری در ولورهمپتون.
 
و در ادامه چه می‌شود؟
 
آرسنال بعد از وقفه بازی‌های ملی باید مهمان بورنموثی باشد که درحال حاضر در رتبه ششم جدول قرار گرفته است، و در همان روز هم ولورهمپتونی به مصاف هادرزفیلد خواهد رفت.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۸/۲۳
به قلم سپهر بهارلویی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : BBC Sport
بازدید: ۱,۴۶۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰