loading
در حال بررسی درخواست شما
صحبت های لوک آنتونی استاد فیزیوتراپی ورزشی درباره ی مصدومیت کوشیلنی
صحبت های لوک آنتونی استاد فیزیوتراپی ورزشی درباره ی مصدومیت کوشیلنی

صحبت های لوک آنتونی استاد فیزیوتراپی ورزشی درباره ی مصدومیت کوشیلنی

 زمانی که لورنت کوشیلنی در نیمه نهایی لیگ اروپا در ورزشگاه موندو دیپورتوو مقابل اتلتیکو مادرید مصدوم شد از چهره ی بازیکنان مشخص بود که اتفاق بدی برای کاپیتان آرسنال افتاده است . لورنت توسط تیم پزشکی باشگاه و بازیکنان دو تیم احاطه شده بود حتی آنتونی گریزمان نیز از این مصدومیت شدید در آستانه ی جام جهانی ناراحت بود و میدانست لورنت آخرین جام جهانی دوران فوتبالش را از دست داده است . از همان ابتدا به گفته ی تیم پزشکی به نظر میرسید مشکلی در ناحیه آشیل پای راست کوشیلنی بوجود آمده است که میتواند به راحتی حدود ۶ ماه هر بازیکنی را خانه نشین کند و سپس این موضوع تایید شد . اما خوشبختانه الان پس از حدود ۶ ماه کوشیلنی آماده ی بازگشت به مستطیل سبز است .

 

مصدویت لورنت کوشیلنی در نیمه نهایی لیگ اروپا

 

 کاپیتان آرسنال در چند ماه گذشته مشغول تمرین اختصاصی زیر نظر پزشکان تیم در لندن کلونی بوده است و حالا با توجه به رسیدن به مرز آمادگی ممکن است او را ۲۹ نوامبر در لیگ اروپا برای بازی در برابر ورلسکای اوکراین ببینیم. لورنت کوشیلنی تقریبا آماده ی بازی کردن شده است اما به گفته ی لوک آنتونی پزشک متخصص مصدومیت های ورزشی مصدومیت از ناحیه ی آشیل بسیار جدی است و زمان زیادی صرف خواهد شد تا بهبودی کامل محقق شود .

 

صحبت های دکتر آنتونی :
 
 چالش بزرگ پیش روی بازیکنان با مصدومیت از ناحیه آشیل مخصوصا در سن بالا این است که معمولا زمان زیادی طول میکشد تا قدرت دوباره به پای مصدوم برگردد .
 
تاندون واقع شده در ناحیه ی آشیل ، قسمت اصلی با وظیفه ی منتقل کردن قدرت به پایین ترین نقطه ی پا است بنابراین بعد از جراحی در این قسمت ممکن است بتوانید به آرامی بدوید یا تمرینات سبک انجام دهید اما فقط انجام تمرینات سخت و فشرده مانند پرش های بلند ، استارت های سنگین با مسافت طولانی و تمرینات کششی سنگین است که میتواند دوباره به پای شما قدرت دهد  و برای اینکه یک فوتبالیست بتواند دوباره به میدان برگردد باید این تمرینات فشرده رو بصورت مداوم انجام دهد.
 
از سوی دیگر هر چه سن بالاتر باشد قدرت دیرتر به پا برمیگردد و فکر میکنم ناامید نشدن از ادامه دادن تمرینات سخت ترین چالش پیش روی لورنت کوشیلنی است. دوران آماده سازی پس از مصدومیت سخت ترین دوران است زیرا شما فشار زیادی به ناحیه ی مصدوم پس از یک بیکاری وارد میکنید و همین امر ممکن است باعث مصدومیت مجدد شود.
 
 
 
لورنت کوشیلنی در تمرینات

 

 من همیشه برای بازیکنان مصدوم دیوید بکهام را در سال ۲۰۱۰ مثال میزنم ، دیوید بکهام توانست پس از مصدومیت از ناحیه ی آشیل در تیم آث میلان و در سن بالا دوباره به فوتبال بازگردد . از نظر من مصدومیت آشیل مصدومیتی است که برای بهبود به حدود ۱۲ ماه مراقبت نیاز دارد ، مخصوصا وقتی قرار است در لیگی مانند لیگ جزیره بازی کنید و در پست پر برخوردی مانند دفاع وسط .
 
فکر میکنم کوشیلنی با توجه به سابقه ی مصدومیت از ناحیه ی آشیل پای راست در سال ۲۰۱۴ حالا به خوبی با بدن خودش آشنایی دارد و با توجه به صحبت های تیم پزشکی باشگاه آرسنال قطعا میتواند دوباره به آمادگی کامل برای بازی در لیگ جزیره برسد .

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۸/۲۵
به قلم novin khodhal
دسته‌بندی: لیگ اروپا
منبع : Football London
بازدید: ۸۷۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰