loading
در حال بررسی درخواست شما
زندگی در بالاترین سطح : جردن نابز (قسمت اول)
زندگی در بالاترین سطح : جردن نابز (قسمت اول)

زندگی در بالاترین سطح : جردن نابز (قسمت اول)

به جرئت خواهیم گفت هیچ هوادار آرسنالی را نمیتوان پیدا کرد که تیم بانوان را بشناسد و نام جردن نابز به گوشش نخورده باشد. جردن در آرسنال همچون الماس با ارزش است. سایت رسمی باشگاه آرسنال با این ستاره ی توپچی ها مصاحبه ای داشته و ما در این مصاحبه می توانیم اطلاعات بیشتری راجع به این بازیکن ملی پوش انگلیسی پیدا کنیم.

 

اولین بار چه موقع خواستی فوتبالیست شوی و چرا؟

این سوال، سوال سختی برای پاسخ دادن نیست اما پاسخ دادن به اینکه دقیقا از چه زمانی آغاز شده دشوار است. فکر میکنم علاقه به فوتبال همواره در زندگی من وجود داشته است.مادرم میگوید زمانی که بچه بودم هر چه جلوی پایم بود شوت میکردم. 7 ساله که بودم به تیم فوتبال پیوستم و واقعا نمیدانم که دلیلش این بوده که میخواستم فوتبالیست شوم یا نه؟! فکر میکنم دلیل اصلی آن این است که من با آن متولد شدم. زمانی که خیلی جوان بودم برای این کار بیرون میرفتم اما زمان خاص و تاریخ خاصی را به خاطر نمی آورم. اما فکر میکنم ابتدا از 7 سالگی شروع کردم و قبلش را درست به خاطر ندارم.

 

آیا میتوانید اولین برخورد خود با دنیای فوتبال یا اولین بازیتان را به یاد آورید؟

زمانی که به ساندرلند پیوستم و 7 یا 8 ساله بودم مقابل تیم پسرها بازی میکردیم. پدربزرگ، مادربزرگ و پدر و مادرم در طول روز شنبه به زمین می آمدند ناهار را برایم بسته بندی میکردند و روی نیمکت های مخصوص مینشستند. فقط همین را به یاد دارم و اینکه هر روزم را با عشق به فوتبال سپری میکردم. اینکه کجا بازی میکردیم یا چیزهایی شبیه به این من را آزار نمیداد بنابراین آن لحظه از دوران کودکی به خوبی در ذهن من ثبت شده است.

 

آیا زمانی که جوانتر بودید فوتبالیست معروفی را دیده بودید؟

زمانی که خیلی جوان بودم  کِوین فیلیپس و نیال کووین را دیده بودم و آنها دو مهاجم ساندرلند بودند که قدرتشان چندین برابر از دو بازیکن بود . این مربوط به زمانی است که بازی های ساندرلند را از نزدیک تماشا میکردم.

 

ابتدا بازی کردن برای چه تیمی را به خوبی به یاد می آورید؟

ساندرلند. یک لیگ برای دخترها بود و یک لیگ برای پسرها و این خیلی خوب بود. تعدادی از بهترین بازیکنان آنجا بودند و من دوستش داشتم. فکر میکنم که اولین تیم برای لذت بردن  شما از فوتبال و تمایل به بازی کردن خیلی مهم است.

 

زمانی که به عنوان یک بازیکن جوان فوتبال را بازی کردید چه پستی داشتید؟

هافبک مرکزی، از 7 سالگی هافبک مرکزی بازی میکردم اگرچه مارک سمپسون از من به عنوان وینگر راست برای تیم ملی انگلستان استفاده میکرد.

 

شما خیلی جوان بودید که برای انگلستان به میدان رفتید؟ آن را به خاطر دارید؟

زمانی که به تیم ملی زیر 15 ساله هی انگلستان دعوت شدم 12 ساله بودم و فکر میکنم این اولین باری بود که تیم زیر 15 ساله ها در رقابتی شرکت میکرد. ما با ولز بازی داشتیم و من با آن سن کم کاپیتان تیمم بودم. 13 ساله که بودم که از فاصله ی 40 یاردی گل زدم بنابراین زمان خیلی خوبی برای من بود و آن دوران را به خوبی به خاطر دارم.

 

اولین بازیتان در دوران جوانی کدام بود؟

به یاد دارم در یک تورنومنت با حضور 5 تیم شرکت کردم و بازیکنان زیادی را آنجا میشناختم که در زمانی که جوان تر بودم با آنها بازی کرده بودم. من گل های زیادی به ثمر رسانده بودم و آن زمان احساس کردم که به سطحی بالاتر پا گذاشته ام. بنابراین رقابت با افرادی که چندین سال قبل از آن با آنها کار کرده بودم احساس خیلی خوبی داشت ، احساس قوی تر شدن داشتم و از آن لذت میبردم. حدس میزنم فهمیده بدم چه راه طولانی را سپری کرده بودم.

 

زمانی که جوان تر بودید چه کسی بیشتر روی شما تاثیر میگذاشت؟

او از همه باید بگویم پدرم. او در رسانه ها خیلی صحبت می کرد. دانش او به من رسید اما نمیتوانم او را یک فوتبالیست حرفه ای خطاب کنم .من در قسمت انتهایی باغ مادر بزرگ با بیل و لوله های ساختمانی دروازه درست میکردم و ما روزهای تعطیل با توپ تنیس در زمین های تنیس  بازی میکردیم بنابراین از سن پایین بیشتر خودم را آماده و تمرین میکردم. پدرم شخصیت فوق العاده ای دارد و من او را خیلی دوست دارم.

همچنین باید از میک مولهرن از ساندرلند نام ببرم. او مربی آن جا بود و زمانی که ساندرلند در سال 2010 موفق نشد در سوپرلیگ بانوان حضور داشته باشد سخنان خیلی خوبی در مورد باشگاه گفت و من از چنین مربیانی بسیار سپاسگزارم، کسانی میخواهند من در بهترین باشگاهها حضور داشته باشم. فکر میکنم بدون حضور مربیان و البته با داشتن کمی غرور بیشتر میشد که اکنون جای دیگری باشم. 

 

 

ادامه دارد...

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۹/۶
به قلم Vishka
دسته‌بندی: بانوان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۲,۶۳۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰