loading
در حال بررسی درخواست شما
کلاتنبرگ:گل ‌های تاتنهام در دربی، در شرایط خطا به ثمر رسیده‌اند
کلاتنبرگ:گل ‌های تاتنهام در دربی، در شرایط خطا به ثمر رسیده‌اند

کلاتنبرگ:گل ‌های تاتنهام در دربی، در شرایط خطا به ثمر رسیده‌اند

البته مارک کلاتنبرگ تنها کسی نیست که قضاوت نامناسب مایک دین در دربی را تایید کرد. هواداران آرسنال در توئیتر نیز نسبت به بثمر رسیدن گل اول تاتنهام در شرایط آفساید، واکنش نشان دادند.  البته شبکه اسکای اسپورت نسبت به بررسی گل اول تاتنهام، اقدامی نکرد و این برای رسانه ای که همیشه بدنبال تحلیل و بررسی است، موضوع عجیبی بود.
 
در مورد گل دوم تاتنهام و شبیه سازی سون بازیکن تاتنهام که منجر به پنالتی شد، جیمی ردنپ سعی در مشروعیت بخشیدن به گل دوم تاتنهام داشت ولی هواداران آرسنال خطاب به او گفتند که ردنپ احتمالا صحنه را ندیده است.
 
کلاتنبرگ در شماره روز دوشنبه دیلی میل نوشت: مایک دین نباید هیچکدام از گلهای تاتنهام را قبول می کرد، اریک دایر در هنگام به ثمر رساندن گل تساوی تاتنهام در موقعیت آفساید قرار داشت و در جریان به ثمر رسیدن گل دوم تاتنهام، سون هیونگ مین با شیرجه ای استادانه، باعث اعلام ضربه پنالتی شد. راب هولدینگ در آن صحنه تکل زد ولی هیچ برخوردی با سون نداشت. من 5 یا 6 با صحنه را با دقت دیدم و تماسی مشاهده نکردم.اما دین در اعلام خطای هند یان فرتونگن، و اعلام پنالتی برای آرسنال، عملکرد صحیحی داشت.
 
 مطابق معمول، مایک دین هیچ توجیهی برای تصمیمات اشتباه خود ندارد و از این بابت نیز تاکنون عذرخواهی نکرده است. البته او اکنون 50 سال دارد و سال های آخر داوری خود را سپری می کند. او بطور میانگین قاضی 20 درصد جدال های آرسنال و تاتنهام که در دوران داوری او برگزار شده، بوده است.
 
کیث هکت، داور اسبق انگلیسی، در دیلی تلگراف نوشت: در نگاه اول پنالتی تاتنهام، درست بنظر می رسید، هولدینگ تکل زده بود و جای گیری مایک دین هم عالی بود. اما در بازپخش صحنه، ما به وضوح دیدیم که تکل هولدینگ هیچ برخوردی با مهاجم تاتنهام نداشت. 
 
اما گرفتن آن پنالتی بقدری حاشیه ساز است که اکنون هم آنها بخواهند بر روی درست بودن پنالتی اصرار کنند.
 
 بند 12 قانون می گوید که اگر یک بازیکن عملی انجام دهد که از دید داور بی دقت، بی ملاحظه و شدید تلقی شود، داور می تواند تا یک ضربه آزاد مستقیم بنفع تیم مقابل اعلام کند و چون این صحنه در داخل محوطه بوده است، یک ضربه پنالتی اعلام می شود.او توضیح داد که: صحنه تکل هولدینگ، از نظر من این شرایط را داشت. سون اصلا با این تکل برخوردی نداشت ولی تکل بی محابای هولدینگ باعث شد تا او را که در حال گریز از این تکل بود را بی تعادل و سرنگون کند.
 
البته همه می دانیم که این موضوعات توجیه هستند، سون از تکل فرار نکرد، بلکه شیرجه زد، او آن تکل را لازم داشت تا سناریوی شبیه سازی خود را کامل کند. هولدینگ باعث سرنگونی او نشد، بلکه خود او شیرجه زد. تعریف "تکل بی محابا" این است که آن تکل خطری را برای بازیکن ایجاد کند که این شامل تکل برای گرفتن توپ نیست. با این منطق هکت، هر تکلی که برای گرفتن توپ زده شود را باید داور خطا اعلام کرده و یک ضربه آزاد به تیم مقابل هدیه دهد.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۹/۱۳
به قلم amir talezari
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Dailycannon
بازدید: ۱,۲۸۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰